טעויות שמשקיעים עושים במהלך שנת בחירות בארה"ב

טעויות שמשקיעים עושים במהלך שנת בחירות בארה"ב

טעויות שמשקיעים עושים במהלך שנת בחירות בארה"ב

השקעה במהלך שנת בחירות בארה"ב יכולה להיות מלחיצה, ו-2024 כנראה לא תהיה שונה. מה חשוב לדעת ואיך מצמצים את טווח הטעות?

פוליטיקה יכולה לעורר רגשות והטיות באפיקי ההשקעות, אבל משקיעים נבונים ידעו לשים אותם בצד כשהם מקבלים החלטות הקשורות להשקעות. 

בנג'מין גרהם, אבי השקעות הערך, אמר כי "בטווח הקצר, השוק הוא מכונת הצבעה אבל בטווח הארוך, הוא מכונת שקילה". אמנם הוא לא התכוון ממש לסוגיית השקעות בזמן בחירות בארה"ב, אך זה בהחלט יכול להתאים. כי כשהסנטימנט משתנה כל פעם שהמועמדים פותחים את הפה, השווקים יכולים להיות תנודתיים במיוחד במהלך שנות בחירות.

מאז שגרהם השתמש באנלוגיה המפורסמת שלו (אם לדייק, זה היה בשנת 1934) היו 23 מחזורי בחירות שאנליסטים ניתחו והתוצאות שלהם יכולות לעזור למשקיעים להתכונן נכון יותר להשקעה בתקופות תנודתיות אלה. מסתבר שיש מספר טעויות שמשקיעים עושים בתקופת בחירות, אז זה נראה כמו זמן טוב לעבור על שלושה מהם ולבחון איך אפשר להימנע מהמלכודות הללו.

טעות ראשונה – המשקיעים דואגים יותר מדי לגבי איזו מפלגה תנצח בבחירות

אין שום דבר רע בלרצות שהמועמד שלך ינצח, אבל משקיעים יכולים להיתקל בצרות כשהם מייחסים חשיבות רבה מדי לתוצאות הבחירות. הסיבה לכך היא שהיסטורית, תקופות של בחירות לא עשו שום הבדל ואין להם כל השפעה על התשואות לטווח ארוך. ישנם משתנים רבים אחרים שקובעים את הצמיחה הכלכלית ואת תשואות השוק, ולמען האמת, לנשיאים שנבחרו יש מעט מאוד השפעה עליהם.

מה שאמור להיות חשוב יותר מבחינת המשקיעים הוא פשוט להישאר מושקע. למרות שתוצאות העבר אינן מנבאות תשואות עתידיות, השקעה של 1,000 דולר במדד S&P 500 שבוצעה כשפרנקלין רוזוולט נכנס לתפקיד הייתה שווה היום כמעט 22 מיליון דולר. במהלך תקופה זו היו שמונה נשיאים דמוקרטיים ושבעה נשיאים רפובליקנים. יציאה מהשוק כדי להימנע ממפלגה או מועמד מסוים בתפקיד עלולה לפגוע משמעותית בתשואות של המשקיע לטווח ארוך. במילים אחרות, המנצחים האמיתיים היו משקיעים שנמנעו מהפיתוי לבסס את החלטותיהם על תוצאות הבחירות ונשארו מושקעים לטווח ארוך. המניות עלו גבוהה יותר ללא קשר למפלגה המכהנת.

טעות שניה – המשקיעים נבהלים מהתנודתיות

ידוע שהשווקים שונאים אי ודאות, ופריימריז של שנת בחירות זו אחת העונות הלא בטוחות שיש. אבל יחד עם זאת, התנודתיות הזו שנגרמת מאי ודאות היא בדרך כלל קצרת מועד. לאחר סיום הפריימריז ולאחר שכל מפלגה בחרה את המועמד שלה, השווקים נטו לחזור למסלול הרגיל שלהם – כלפי מעלה.

מצד שני, התנודתיות של שנת הבחירות יכולה גם להביא הזדמנויות השקעה טובות. פעמים רבות המועמדים מדברים על פיתוח תעשיות ספציפיות כחלק מהקמפיין שלהם, מה שלפעמים משפיע על מחירי המניות. האם זה אומר שכדאי להימנע לחלוטין מתחומים ספציפיים ולהתמקד בהבטחות המועמדים? לא. כי כשכולם מודאגים שמדיניות ממשלתית חדשה תגיע ותפגע באיזה מגזר, הדאגה הזו בדרך כלל מוגזמת.

לא משנה מי המועמד שינצח, מניות עם יסודות חזקים לטווח ארוך עלו לעתים קרובות לאחר שאור הזרקורים של הקמפיין הסתיים ונעלם. סערת שוק לפני הבחירות יכולה ליצור הזדמנויות קניה למשקיעים.

השקעה בתקופת בחירות

טעות שלישית – משקיעים מנסים לתזמן את השווקים סביב הפוליטיקה

אם אתה מודאג לגבי השווקים בשנת 2024, אתה כנראה לא לבד. מועמדים לנשיאות בדרך כלל נותנים המון תשומת לב לבעיות שיש במדינה, וקמפיינים כוללים באופן קבוע מסרים שליליים. לכן זה לא כל כך מפתיע שהמשקיעים נטו להיות שמרניים יותר בתיקים שלהם לקראת הבחירות.

הנתונים מראים שמאז 1992, משקיעים הזרימו נכסים לקרנות שוק הכסף שזה אחד מכלי ההשקעה בסיכון הנמוך ביותר, וזה קרה לעתים קרובות יותר באופן בולט לקראת בחירות. לעומת זאת, הם הזרימו כספים ברמה הגבוהה ביותר לקרנות שממוקדות במניות מייד לאחר הבחירות. זה מצביע על כך שמשקיעים מעדיפים לצמצם את הסיכון במהלך שנות הבחירות ולהמתין עד שחוסר הוודאות יפחת כדי להיכנס מחדש לנכסים מסוכנים יותר כמו מניות. כלומר, המשקיעים נטו להיות זהירים יותר לקראת הבחירות.

חשוב לזכור שתזמון שוק הוא לרוב לא מהווה אסטרטגיית השקעה מנצחת לטווח ארוך, והוא יכול לפגוע בתשואות התיק. כדי לאמת זאת, נעשה מחקר שכלל ניתוח של תשואות השקעה במשך 23 מחזורי הבחירות האחרונים והשוו שלוש גישות השקעה שונות: השקעה מלאה במניות, הוספה חודשית למניות או הישארות במזומן עד לאחר הבחירות. 

למשקיע שנשאר באפיק מזומן עד לאחר הבחירות היתה התוצאה הגרועה ביותר מבין שלושת התיקים ב-17 מתוך 23 תקופות. בינתיים, משקיעים שהיו מושקעים באופן מלא או ביצעו השקעות חודשיות במהלך שנות הבחירות הובילו מבחינת התשואות. 

היצמדות לתוכנית השקעה ארוכת טווח מבוססת על יעדי השקעה בודדים היא בדרך כלל דרך הפעולה הטובה ביותר. השורה התחתונה היא שמשקיעים צריכים להימנע מתזמון שוק סביב פוליטיקה. כפי שקורה לעתים קרובות בהשקעות, המפתח הוא לשים בצד את הרעש לטווח הקצר ולהתמקד ביעדים ארוכי טווח.

אז איך אפשר להימנע מטעויות אלה?

אל תאפשרו לכל מיני תחזיות ולתוצאות בחירות להשפיע על החלטות ההשקעה שלכם. ההיסטוריה מלמדת שלתוצאות הבחירות כמעט ואין השפעה בטווח הארוך.

לצפות לתנודתיות אבל לא לפחד ממנה ולא פחות חשוב, להיצמד לאסטרטגיית השקעה ארוכת טווח במקום לנסות לתזמן שווקים סביב בחירות. משקיעים שהיו מושקעים באופן מלא או ביצעו השקעות חודשיות קבועות הצליחו יותר מאלה ששמרו על המזומנים בשנות בחירות.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך כשלהן בתקופת בחירות. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן