השקעות למתחילים

השקעות בבורסה למתחילים - ארבעת כללי הזהב להשקעה

הירשמו ל- TradeStation בחשבון השקעות למתחילים ותתחילו לסחור כמו מקצוענים

בכתבה זו אנו הולכים לפרוס את היסודות של עולם של השקעות למתחילים המופלא ו- מסחר בשוק ההון. אך אל דאגה, אנחנו הולכים להקל עליך וגם להסביר לך איך לפתוח חשבון מסחר!

לפני שנתחיל להסביר על השקעות בבורסה למתחילים, נשאלת השאלה: למה לסחור או להשקיע ומה זה בכלל השקעה? כלומר, חשוב להבחין בין חיסכון להשקעה.

חיסכון משמעותו להכניס את כל המזומנים שלך לחשבון בנק, בעוד שהשקעה היא שימוש במזומן לרכישת נכסים, כמו מניות בחברות למשל. יכול להיות שיש לך כבר חיסכון שימושי של  מזומנים, אבל הבעיה היא שעם הזמן האינפלציה תפחית את ערך החיסכון הזה.

איך החיסכון מושפע מהאינפלציה

אינפלציה פירושה בעצם שכל שקל או דולר, אירו וכו', קונה פחות דברים, בין אם זה משחת שיניים, ג'ינס או כל דבר אחר שתרצה. וההפסדים האלה גדלים בהתמדה לאורך זמן. לדוגמה, במשך כ-25 שנים, שיעור אינפלציה צנוע של 3% יקצץ את ערך המזומנים שלך בחצי.
מה שאומר, שערך הכסף נשחק לאורך זמן, ומכאן הצורך להשקיע את הכסף על מנת להגדילו.

בנקודה זו ההשקעה נכנסת לתמונה. בעיקרו של דבר, השקעה עוסקת בניסיון לגדל בהתמדה את כמות הכסף שלך. יש לקוות שעם הזמן, הרווחים השנתיים הקטנים יחסית יתפתחו למשהו משמעותי.

השקעה מביאה עימה סיכון

לפני הכל, במסחר והשקעות יש משהו אחד שתצטרך לקחת על עצמך: סיכון. סיכונים גדולים יותר = רווחים גדולים יותר. מבחינת משקיעים רבים, המטרה פשוטה. לעצור את שחיקת החסכונות שלהם באינפלציה, והמטרה שלנו בעלית פלטפורמס היא לספק לכם את כל הכלים, ידע, המידע ולא פחות חשוב, המיומנויות שאתם צריכים כדי להתמצא בנושא ולהיכנס אליו עם בטחון עצמי, אז בואו נסביר תחילה את ארבעת כללי הזהב של השקעה…

כלל ראשון – השקעה מחייבת איזון בין סיכון לסיכוי (גמול).

אם השקעה מניבה תשואה טובה, כמעט בטוח שהיא בסיכון גבוה יותר מאשר השקעה שמניבה לך תשואה צנועה. התמורה היא פיצוי עבור לקיחת הסיכון הזה. אם מישהו אומר שהוא מקבל תמורה גבוה מאד מהשקעה בנכס בטוח מאד – יש מקום להטיל בכך ספק. כל אחד צריך להבין עם עצמו איזו רמת סיכון מקובלת עליו.

השקעות למתחילים , השקעות , חשבון מסחר , מסחר בשוק ההון

כלל שני – נזילות

השקעות רבות מחייבות אותך לנעול כסף במקום שהוא לא מאד נזיל, כלומר, יהיה קשה למכור אותו במהירות. היתרון בהשקעה מסוג זה, היא שלרוב הריבית אשר תקבלו עבור השקעה בה הכסף נעול תהיה יותר גבוהה ולרוב זוהי תהיה השקעה יותר משתלמת. הסיכון הוא במידה ואתם צריכים את הכסף, לא תוכלו לגעת בו והוא לא יהיה לכם בהישג יד.

משקיעים מקצועיים יאמרו שהם לא נזילים. בפועל, זה אומר שתמיד כדאי להחזיק קצת מזומן בהישג יד למקרי חירום. רוב היועצים הפיננסיים מציעים שקרן החירום שלך צריכה להיות בערך בגובה של שלושה חודשי משכורת.

כלל שלישי - להיות מודעים, במיוחד עבור משקיעים מתחילים, להשפעות המופלאות של ריבית דריבית.

מהי ריבית דריבית? בואו ניקח דוגמה. אם השקעתם 100$ בנכס שמשלם תשואה של 10%. אחרי שנה יהיו לך 110 דולר. ואז אחרי השנה השנייה יהיו לך 121$ כי אתה מקבל ריבית על $100 המקורי וגם על ריבית 10$ מהשנה הראשונה. ואם השארת את ה-100 דולר האלה לבד למשך 10 שנים, היית צובר 259 דולר נאים. הסיר שלך יגדל באופן אקספוננציאלי לאורך זמן, שכן בכל שנה, התשואות נבנות זו על זו.

סביר להניח ששמעתם את המשפט "תתחילו להשקיע כמה שיותר צעיר". ואכן, הזמן הטוב ביותר להתחיל להשקיע הוא, ובכן.. לפני 20 שנה. אבל נחשו מה הזמן השני הכי טוב? כן, ממש עכשיו.

כלל רביעי - בחירת נכסים

כאשר באים להתחיל ולהשקיע בבורסה, אחת העקרונות החשובים הינו גיוון. כלל זה הוא אומר שאין לשים את כל הביצים בסל אחד, כדאי לפזר את הכסף על מספר נכסים שונים. כך שהפסדים יקוזזו מהרווחים. ובמילים אחרות, לבנות תיק השקעות מגוון שכולל מניות, אגרות חוב, סחורות, מטבעות קריפטו.

אקטיבי או פאסיבי עבור השקעות למתחילים?

אז עכשיו אתה יודע את היתרונות של השקעה בבורסה, וכמה כללי יסוד, בואו נתחיל להסתכל על כמה מגישות ההשקעה השונות של מסחר עצמאי בבורסה.

חשוב להחליט האם להיות משקיע אקטיבי או משקיע פסיבי. שתי האסטרטגיות הללו נהדרות, אבל עדיין זה תלוי באישיות שלך והזמן שתוכל להשקיע ולהתחייב לו על מנת לבחור את האסטרטגיה בדרך המתאימה והטובה ביותר עבורך.

להיות משקיע פסיבי

משקיע פסיבי נוטה לפזר את הכסף שלו על פני כמה קרנות. בדרך זו הוא יכול להרשות לעצמו להישען לאחור ולא להקדיש להם יותר מדי זמן ומחשבה. אחת לתקופה הוא עושה בדיקה לראות איך ההשקעות שלו מתקדמות, עושה הערכה ועושה שינויים בהתאם. יש משקיעים שאומרים שזה משאיר להם יותר זמן ללגום קוקטיילים על החוף …

להיות משקיע אקטיבי

משקיעי אקטיבי, הוא קצת יותר פעיל. הוא יבדוק את ההשקעות שלו באופן קבוע הרבה יותר, וכל הזמן יחפש בשווקים אחר הזדמנויות לקנות או למכור כשהמטרה של המשקיע/סוחר האקטיבי היא כמובן לקנות נמוך ולמכור גבוה. כאן חשוב לזכור שאתה לא לבד בשוק הזה ויש עוד מיליוני אנשים שמנסים לעשות בדיוק את אותו הדבר, ולא כולכם יכולים להיות מנצחים.

נקודה חשובה נוספת: בהחלט אפשר לשלב פעולות ואסטרטגיות: אפשר לפצל את הכסף ולשמור חלק במזומן בבנק, להשקיע חלק בקרן פסיבית, ולהשתמש בשאר כדי לסחור באופן אקטיבי בכמה הצעות עם סיכון גבוה יותר (בתנאי שאתה דואג לנהל את הסיכונים הכרוכים בכך).

השקעות למתחילים , השקעות , חשבון מסחר , מסחר בשוק ההון

לסיכום 4 הכללים עבור השקעות למתחילים:

  • השקעות למתחילים מחייב איזון בין סיכון לסיכוי (גמול).
  • נזילות.
  • להיות מודעים, במיוחד עבור השקעות למתחילים, להשפעות המופלאות של ריבית דריבית.
  • בחירת נכסים.

פתיחת חשבון השקעות למתחילים אצל ברוקר

כדי להיות משקיע תצטרך להקים חשבון השקעות בבורסה למתחילים אצל ברוקר. דרך הברוקר תוכל לתת בנוחות את הפקודות שלך בפלטפורמת המסחר, בקלות רבה כמו להזמין פיצה… בחירת הברוקר היא שלב חשוב ביותר שאין להתפשר עליו. ומומלץ לפתוח חשבון אצל ברוקר אמין, מפוקח כראוי, כגון טריידסטיישן שמעניקה למשקיעים ולסוחרים פלטפורמה עטורת פרסים הממוקמת שנים רבות בראש רשימת מערכות וכלי המסחר המובילים בעולם.

לשם כך נדרש ניסיון שאותו תוכלו לצבור, בין היתר, באמצעות ניסוי וטעיה. חומרים בנושא ניתן למצוא בטריידסטיישן (TradeStation) וכן באתר של עלית פלטפורמס (Elite Platforms).

השקעות למתחילים , השקעות , חשבון מסחר , מסחר בשוק ההון

הצעדים בחשבון השקעות שאתה יכול לנקוט כדי להשקיע - איך להתחיל ומהן האפשרויות?

אם אתה שם בצד חלק מתלוש המשכורת בכל חודש, יש לנו טיפ אחד מהיר: נסה להעביר כסף לחסכונות שלך ברגע שאתה מקבל את המשכורת במקום להמתין לסוף החודש. או, כפי שמגדיר זאת המשקיע המפורסם וורן באפט: "אל תחסוך את מה שנשאר לאחר ההוצאות. תוציא את מה שנשאר לאחר החיסכון." (וורן באפט)

בנוסף, עליך להחליט האם להשקיע סכום חד פעמי, או במקום זאת להשקיע סכומים באופן שוטף וקבוע. אם באופן קבוע – תוכל לפזר את התשלומים שלך על פני תקופה ארוכה יותר, זה נקרא "ממוצע עלות הדולר" וחוסך ממך את הקושי שבתזמון השווקים

כדי להבין יותר את התחום השקעות למתחילים שווה גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

השקעות למתחילים , השקעות , חשבון מסחר , מסחר בשוק ההון
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן