חוזים עתידיים נאסד"ק

חוזים עתידיים נאסד"ק - איך לסחור על נאסדק 100

נאסדק 100 – רקע כללי ולמה הוא כל כך נפוץ למסחר

מדד הנאסדק 100 הוא אחד מהמדדים המוכרים והמובילים בכלכלה העולמית ובבורסה האמריקאית בפרט. 

זהו מדד המורכב מ-100 החברות, הלא פיננסיות, הגדולות ביותר הרשומות למסחר בבורסת נאסד"ק בארה"ב. 

במדד זה נכללים בעיקר חברות צמיחה מתחום הטכנולוגיה. הוא מדד משוקלל היוון מותאם ומשקל החברות במדד מבוסס על שווי השוק שלהן. 

במדד נכללות חברות כמו מיקרופוסט, אפל, נטפליקס, אינטל, גוגל, NVIDIA, EBAY, אמזון ועוד.

אחד המאפיינים המייחדים את מדד הנאסדק 100 הוא שהוא כולל גם חברות אשר התאגדו מחוץ לארצות הברית, כמו למשל חברות ממדינות: איי קיימן, סין, סינגפור, הודו, אירלנד, ישראל, שווייץ ועוד. 

כך גם, זהו המדד היחיד מבין השלושה בארה"ב (S&P500, דאו ג'ונס), המדרג בכל שנה מחדש את דירוג המדד שלו, כדי להבטיח כי החברות הגדולות בבורסת הנאסדק, נכללות בו באופן מדויק בהתאם לשווי השוק שלהן.

פעמים רבות, סוחרים ומשקיעים נוטים להשקיע ולסחור דווקא על המדד, באמצעות תעודות סל או באמצעות החוזים העתידיים על המדד (עליהם נרחיב בהמשך), זאת כדי להשקיע בסקטור שלם ולאו דווקא במניה בודדת, מתוך מטרה לפזר סיכון כמה שאפשר.

מה הם חוזים עתידיים על הנאסדק 100?

 לפני שנדבר על מסחר בחוזים עתיידים על מדד הנאסדק 100 (סימול NQ) חשוב להבין כי חוזה עתידי הוא מכשיר פיננסי, נגזרת, של מכשיר פיננסי אחר. 

ובמקרה של חוזה עתידי של מדד הנאסדק 100 – זהו למעשה מכשיר פיננסי העוקב אחר התנהגות מדד זה, כלומר, כאשר המדד יעלה, גם החוזה העתידי יעלה ולהפך, כך שתנועת המחיר שלהם יהיו דיי דומות בדר"כ.

החוזים העתידים על מדד הנאסדק 100, נסחרים בדיוק כמו כמו תעודת הסל (QQQ) העוקבת אחר מדד זה ובדיוק כמו מניות, משמע מסחר בהם מתבצע באמצעות אותן הפקודות המתבצעות במסחר "רגיל" , קרי באמצעות פקודות לימיט, מרקט וכו'.

ישנם שני סוגים של חוזים עתידיים על נאסדק:

הסוג הראשון הוא ה- EMINI NASDAQ100   (סימול NQ) – חוזה עתידי שכל נקודה בו, מורכבת מתנועה של 4 טיקים (כל אחד במרווח קבוע של 0.25) שווה רווח או הפסד של 20$.

הסוג השני הוא חוזה ה- MICRO NASDAQ100 (סימול MNQ) – חוזה עתידי שכל נקודה בו, מורכבת גם היא מתנועה של 4 טיקים (כל אחד במרווח קבוע של 0.25) שווה רווח או הפסד של 2$.

כפי ששמתם לב ההבדל בין החוזים הוא ש"בגדולים" תוכלו להרוויח (או להפסיד) 20$ לנקודה, ו"בקטנים" (במיקרו) תוכלו להרוויח (או להפסיד) 2$ לנקודה. הסיבה לקיומו של החוזה השני – המיקרו, היא כדי לתת הזדמנות גם לסוחרים, המחזיקים תיקי מסחר של כמה מאוד דולרים בודדים, הזדמנות לקחת חלק במסחר ובהשקעות.

חוזים עתידיים נאסדק זמן אמת:

מה נדרש כדי לבצע מסחר בחוזים עתידיים על נאסדק

  • קודם כל ידע!

האלמנט הראשון, אולי בין החשובים ביותר שכדאי להצטייד בו, עוד לפני שנתחיל לשגר פקודות של קניה/מכירה, הוא אלמנט הידע. חשוב מאוד להשקיע בצריכת ידע בעולם ההשקעות והמסחר. ידוע כי מסחר בנגזרים הוא "מסחר במתח גבוה" הטומן בחובו סיכונים גבוהים, אבל, ככל שתצברו יותר ידע לגבי המכשיר הפיננסי שתבחרו לסחור עליו, כך גוברים הסיכויים שהפעולות שתבצעו יצמצמו את אותם הסיכונים ויגבירו את האפשרות שלכם לגרוף רווחים.

  • עקבו אחר חדשות והודעות כלכליות ברמת המאקרו

אלו מכם שאולי הספיקו כבר להתנסות במסחר בחוזים עתידיים, יודעים, שפעמים רבות קיימות בשוק החוזים העתידיים ובחוזה העתידי של מדד הנאסדק בפרט, תנודות די רציניות. פעמים רבות התנודות האלו קשורות בהודעות מאקרו כלכליות שמתפרסמות בשוק באופן יום יומי. למשל, הודעות שבועיות על מלאי הנפט, נתונים בדבר אבטלה, התחלות בניה של בתים, הודעות בנושא שיעור הריבית, נאומי יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב ועוד. 

כך גם, החוזים העתידיים מושפעים מאוד גם ממצבי חירום  וחדשות גלובליות פתאומיות- כמו למשל בזמן התפרצות מחלת הקורונה, או בזמני מלחמה בין מדינות- מעצמות.

לכן, חשוב מאוד להיות מחובר למצב הכללי בעולם ולזה השורר בארצות הברית בפרט (היות ומדד הנאסדק ברובו מורכב מחברות הפועלות בארה"ב) היות ונתונים וחדשות, מהווים זרז רציני לתנועות מחירים.

  • לפתוח חשבון חוזים עתידיים אצל ברוקר מפוקח שמספק פלטפורמה מקצועית

במידה רבה, היכולת של סוחרים להרוויח בשווקים תלויה בברוקר שלהם. כך למשל, תארו לעצמכם שסוחר כלשהו פתח חשבון מסחר אצל ברוקר כלשהו, סחר דרכו, הרוויח, ויום בהיר אחד הוא מגלה שהברוקר נכנס לסחרור כלכלי או חלילה הונה את לקוחותיו, דבר שיקשה מאוד למשוך את הכספים מהחשבון המתנהל אצל אותו הברוקר.

 

מקרה אחר שיכול להקשות על סוחרים להרוויח במסחר הוא היעדר כלים מקצועיים בפלטפורמת המסחר.

המסחר בחוזים העתידיים ובחוזי הנאסדק בפרט, הוא די תנודתי. על כן, לפני שתבחרו פלטפורמה, אתם חייבים לוודא שזו תוכל לספק לכם כלים מקצועיים, בין אם מדובר באפשרות להציב ולנהל את המסחר באמצעות פקודות מתקדמות, קלות להצבה, ביטול ושינוי, ובין אם מדובר במהירות ובדיוק של המידע שתקבלו בתוך מערכת המסחר.

על כן, כדי שתוכלו לסחור בחוזים עתידיים, ודאו תחילה שהברוקר שדרכו אתם מעוניינים לפתוח חשבון, הוא ברוקר אמין ומפוקח שמספק לכם ביטוח על הכספים המופקדים בחשבון המסחר, שהכספים נמצאים בבנק מוכר ואיתן. כך גם, ודאו שביכולתו של הברוקר לספק לכם מערכת מסחר מקצועית ונוחה לתפעול.

היתרונות במסחר בחוזים עתידיים

  1. לסחור כמה שרוצים – אחד היתרונות הבולטים במסחר בחוזים עתידיים, ביחס למכשירים פיננסים אחרים היא האפשרות לסחור כמה שרוצים, גם עם תיק קטן. בזמן שסוחרי מניות צריכים, כדי שתהיה להם האפשרות לביצוע מסחר יומי, תיק המכיל יתרה של לפחות 25,000$,  במסחר בחוזים עתידיים לא כך הדבר. היות ומסחר בחוזים עתידיים הוא מסחר תלוי בטחונות, תוכלו לסחור עליהם באיזו תדירות שתרצו, כל עוד תעמדו בדרישת הבטחונות, שהיא אגב בדר"כ כמה אלפי דולרים בודדים (במסחר בחוזי המיני) ולעיתים כמה מאות דולרים בודדים (במסחר בחוזי המיקרו).
  2. "לסחור על השוק עצמו". ידוע, ששווקי המניות ינועו בדר"כ בהתאמה לתנועת המדדים (ככל שהמניה "תופסת" יותר משקל במדד, כך התנועה שלה תהיה דומה יותר לזה של המדד). לכן, במקום לבזבז שעות על גבי שעות באיתור מניות, לנתח אותן ולצפות לתנועות כלשהן, פעמים רבות עדיף יהיה לסחור על החוזים העתידיים, היות וגם ככה הם אלו שיקבעו את הטון, הרי הם מגלמים את השוק עצמו.
  3. תנודתיות – עוד יתרון שמושך סוחרים, במיוחד אלו המעוניינים לבצע מסחר יומי, הוא התנודתיות. ידוע שכדי להרוויח סכומים גבוהים תוך זמן קצר, נדרשת תנודתיות. חוזים עתידיים ובמיוחד החוזים העתידיים על הנאסדק- פשוט יודעים "לספק את הסחורה". התנודות היומיות בהם יכולות להגיע בקלות לתנועה של עשרות ואף מאות של נקודות ביום מסחר אחד. חשוב לזכור שתנודתיות היא בעיקר יתרון לסוחרים מיומנים ועל כן יש לנקוט במשנה זהירות בזמן מסחר בחוזים עתידיים, היות וניתן גם להפסיד במסחר עצמו סכומי כסף גדולים, בזמן קצר יחסית.

מסחר בחוזים עתידיים עם Elite platforms – נציגות התמיכה של TradeStation בישראל

Elite Platforms מציעה את האפשרות למסחר בחוזים עתידיים על מדדים באמצעות TradeStation – ברוקר בין לאומי, בעל וותק של יותר מ40 שנה, המפוקח על ידי רגולציה אמריקאית. 

חשבונות המסחר הנפתחים ב- TradeStation , מבוטחים ע"י ביטוח פדרלי של ה- SIPC ומנוהלים בבנק הגדול בעולם – JP MORGAN CHASE בניו יורק.

פלטפורמת TradeStation עטורת הפרסים, כוללת בתוכה מגוון כלים מקצועיים באמצעותם תוכלו לסחור באופן מקצועי בחוזים עתידיים, תוך שימוש בפקודות פשוטות ומתקדמות כאחד וקבלת מידע שוק ברזולוציה מירבית עם הסטוריית נתונים של שנים.

העמלות המשולמות במסחר בחוזים עתידיים באמצעות TradeStation הן מהנמוכות ביותר כיום בשוק, מה שהופך את המסחר לריווחי אפילו יותר.

מעוניין להתחיל לסחור ולהשקיע בחוזים עתידיים נאסדק? פתח חשבון מסחר  והצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.
$1.5
 עמלת ברוקר לחוזה עתידי מיני או רגיל, 50 סנט עמלת ברוקר לחוזה עתידי מיקרו

חוזים עתידיים נאסדק
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן