אופציות על חוזים עתידיים

אופציות על חוזים עתידיים

יתרונות המסחר באופציות על חוזים עתידיים

  • גיוון – גישה להזדמנויות מסחר על אופציות על חוזים עתידיים במעל 250 חוזים עתידיים.
  • ניהול סיכונים – השתמשו באסטרטגיות אופציות על חוזים עתידיים כדי להרוויח מצפי לכיוון מסויים של השוק. אפשרות נוספת היא עליה בסטיית התקן.
  • אצלנו קיימות שעות מסחר נרחבות – אופציות על חוזים עתידיים יש שעות מסחר נרחבות, כדי שתוכלו לסחור מסביב לשעון.
  • השיגו מינוף – מכיוון שאופציות הנן מוצר ממונף, מסחר באופציות על חוזים עתידיים עשוי לעזור לכם לקבל שיעור תשואה גבוהה יותר.

מה זה אופציות על חוזה עתידי?

אופציות על חוזים עתידיים הינו כלי חשוב, לנו כסוחרים מקצועיים, על מנת שנוכל להצליח במסחר. על מנת להפיק את המירב ממאמר זה יש צורך קודם כל להבין אופציות וחוזים עתידיים. לכן, מומלץ שתקראו קודם את המאמרים באתר על אופציות ועל חוזים עתידיים.

אופציה על חוזה עתידי הינה הזכות שלנו, ולא החובה שלנו, לקנות או למכור חוזה מסוים במחיר מסוים עד לתאריך ספציפי. ישנן שתי סוגי אופציות: קול ופוט. כל סוג אופציה מעניק לסוחר את ההזדמנות לנצל תנועה במחיר החוזה העתידי מבלי הצורך להחזיק חוזה בפועל בתיק.

אופציה על חוזה עתידי של S&P 500 יכולה אפוא להיות נגזרת שנייה של מדד .S&P 500 נסביר שמחיר חוזה עתידי הוא נגזרת של נכס הבסיס שיכול להיות המניות או המדדים. המשמעות היא שהשינוי של מחיר נכס הבסיס משפיע על מחיר החוזה העתידי. מחיר אופציה על חוזה עתידי היא נגזרת של חוזה עתידי. המשמעות היא שמחיר החוזה העתידי משפיע על מחיר האופציה על חוזה עתידי. לכן, אופציה על חוזה עתידי היא נגזרת שניה של נכס הבסיס. ככאלה, ישנם משתנים נוספים שיש לקחת בחשבון, שכן הן לאופציה והן לחוזה העתידי יש תאריכי תפוגה ופרופיל היצע וביקוש משלהם. דעיכה בזמן (המכונה גם תטא), עובדת על אופציות על חוזים וזהה לאופציות על ניירות ערך אחרים, ולכן על הסוחרים להבין דינמיקה זו.

כדי להבין את הדבר ניתן דוגמאות על ההבדל בין אם אנחנו קונים אופציית קול על חוזים עתידיים לאם אנחנו קונים אופציית פוט על חוזים עתידיים.

קנית אופציות על חוזים עתידיים

קניית אופציית קול על חוזה עתידי למשל מעניקה לנו את הזכות לקנות (להיות לונג) חוזה כלשהו במחיר מסוים לפני תאריך הפקיעה שלה. לדוגמא, אם קנינו אופציית נפט על חוזים עתידיים, נובמבר 2022 קול 80. הדבר יעניק לנו את הזכות לקנות חוזה עתידי של הנפט במחיר מימוש של 80$ לחבית. זאת, בכל זמן מרגע רכישת האופציה על החוזה העתידי ועד לרגע פקיעתה בחודש נובמבר שנת 2022. גם אם מחיר הנפט יעלה אל מעבר למחיר של 80$, נניח 84$ לחבית, עדיין לנו כרוכשי האופציה על החוזה העתידי תהיה הזכות לקנות את חוזה הנפט לפי מחיר של 80$ לחבית בלבד.
קניית אופציית פוט על החוזים העתידיים מייצרת לנו מצב הפוך מהקול. אופציית פוט על החוזה העתידי מאפשרת לנו המחזיקים בה למכור (להיכנס לשורט) חוזה עתידי, במחיר מסויים עד לתאריך הפקיעה של האופציה על החוזה העתידי. לדוגמא, אופציית זהב נובמבר 2022 פוט 700 מעניקה לנו כמחזיקים בה את הזכות למכור חוזה זהב נובמבר 2022 במחיר 700$ לאונקיה בכל זמן שימצא לנכון עד לרגע פקיעת האופציה על החוזה העתידי בחודש נובמבר 2022. במקרה זה, גם אם מחיר הזהב ירד עד למחיר 670$ לאונקיה, עדיין תישאר לנו כמחזיקים באופציה על החוזה העתידי, האופציה, הזכות, למכור את חוזה הזהב במחיר 700$ לאונקיה.

מכירת אופציות על חוזים עתידיים

אם נסתכל עלינו כמוכרי אופציה על חוזה עתידי (מה שנקרא גם בשם כותב האופציה). אנחנו כמוכרים מחויבים לקחת על עצמנו את העמדה ההפוכה במקרה והקונה החליט לממש את האופציה על החוזה העתידי ולהיכנס לחוזה. לדוגמא, אם כתבנו אופציית נפט על חוזה עתידי, נובמבר 2022 קול 80$ בחודש ספטמבר 2022. אנחנו ככותבים מכרנו את האופציה על החוזה העתידי לסוחר אחר אשר קנה אותה. לאחר תקופת זמן, נניח באוגוסט 2022, עלה מחיר הנפט לשער של 82$ לחבית. רוכש האופציה מחליט לנצל את זכותו והוא מממש את האופציה וקונה חוזה עתידי של הנפט במחיר 80$ (כבר הוא מרוויח 2$ לחבית כי חוזה הנפט נסחר ב-82$). בשלב שהקונה נכנס לפוזיציה על חוזה הנפט הרי אנחנו כמוכרים נאלצים למכור לו את החוזה במחיר 80$ לחבית (למרות שכעת מחיר חבית עומד על 82$).

אנחנו רואים שם אנחנו מוכרים אנחנו עלול להיכנס לפוזיציה בשוק החוזים שם ההפסד הפוטנציאלי שלנו הוא אינסופי. בנוסף ראינו כי המוכר, במקרה והוא נכנס לפוזיציה על החוזה עצמו, הוא עושה זאת מעמדת נחיתות בה הוא כבר מופסד. לכן מוכר האופציה מוכן לקחת על עצמו את הסיכון זה רק למען פרמיית סיכון מסוימת. פרמיית הסיכון היא בעצם מחיר השוק של האופציה של החוזה העתידי.

חוזה S&P 500

החוזה הנפוץ ביותר ב- S&P 500 נקרא .E-mini S&P 500, חוזה זה מאפשר לנו כקונים לשלוט בכמות מזומנים בשווי פי 50 משווי מדד .S&P 500 משמעות הדבר, שאם ערך המדד היה 3,000 דולר, חוזה ה- e-mini הזה היה שווה בערך של 150,000 דולר במזומן. אם ערך המדד יעלה באחוז אחד ל -3030 דולר, אז המזומנים שלנו יהיו שווים 151,500 דולר. ההבדל כאן יהיה גידול של 1,500 דולר. מכיוון שדרישות ביטחונות המרווח לסחור בחוזה עתידי זה הן 6,300 דולר, עלייה זו תסתכם ברווח של 25%.

אך במקום שנצטרך לשים בטחונות של 6,300 דולר במזומן, קנייה שלנו של אופציה על חוזה עתידי במדד תהיה פחות יקרה. לדוגמא, כאשר מחיר האינדקס הוא 3,000 דולר, נניח גם שאופציה על חוזה עתידי עם מחיר המימוש של 3,010 דולר עשויה להיות נקבעת ב -17.00 דולר כשבועיים לפני התפוגה. אם רכשנו אפשרות זו, לא נצטרך להעמיד את סכום הביטחונות של 6,300 דולר, אלא נצטרך לשלם רק את מחיר האופציה. מחיר זה הוא פי 50 דולר לכל דולר שהוצא (מכפיל זהה לזה של המדד). המשמעות היא שמחיר האופציה על החוזה העתידי, הוא 850 דולר בתוספת עמלות ועמלות, כ- 85% פחות כסף שצריך להשאיר כבטחונות בהשוואה לחוזה העתידי.

כך שלמרות שהאופציה על החוזה העתידי נעה באותה מידת מינוף (50 דולר לכל 1 דולר במדד), המינוף בכמות המזומנים המשמשת עשוי להיות גדול משמעותית. אם המדד היה עולה ל -3030 דולר ביום אחד, כאמור בדוגמה קודמת, מחיר האופציה יכול לעלות מ -17.00 דולר, ל -32.00 דולר. זה מרמז על עליית ערך של 750 דולר, פחות מהרווח בחוזה העתידי בלבד, אך בהשוואה ל -850 דולר בסיכון. דבר זה יהווה עלייה של 88% במקום עלייה של 25% באותה מידה של תנועה במדד הבסיסי. באופן זה, תלוי באיזו מחיר מימוש תרכוש, הכספים הנסחרים עשויים להיות ממונפים במידה רבה יותר מאשר חוזה עתידי בלבד.

לסיכום אופציות על חוזים עתידיים

אנחנו כקונים של אופציית קול על חוזה עתידי נשלם פרמיה, היא מחיר האופציה, למוכר האופציה על החוזה העתידי, אשר כתב את ההתחייבות. לנו כקוני אופציית הקול על החוזה העתידי, עומדת הזכות לממש את האופציה ולהיכנס לתוך פוזיציית לונג בחוזה העתידי. מוכר האופציה על החוזה העתידי, נמצא במחויבות להיכנס במקרה זה לפוזיציית שורט על החוזה העתידי. בשביל לקבל על עצמו את המחויבות, מוכר האופציה דורש עבורה פרמיה. לנו כרוכשי האופציה יש זמן מוגבל בו הוא יוכל לממש את האופציה לכן אפקט הזמן משחק לרעתנו המחזיקים באופציה על החוזה העתידי. מנגד, כותב האופציה על החוזה העתידי, נהנה מחלוף הזמן מכיוון שתקופת המחויבות שלו הולכת ומתקצרת. קונה האופציה על החוזה העתידי, אינו צריך להעמיד כל ביטחונות כנגד הרכישה בעוד מוכר האופציה על החוזה העתידי, יאלץ לעמוד בדרישת הביטחונות הנקבעת בבורסה מכיוון והמוכר לוקח על עצמו סיכון.
לקונה אופציית הפוט על חוזה עתידי עומדת הזכות לממש את האופציה ולהיכנס לתוך פוזיציית שורט בחוזה. מוכר האופציה על החוזה העתידי, נמצא במחויבות להיכנס במקרה זה לפוזיציית לונג על החוזה העתידי.

אופציות על חוזים עתידיים
מסחר באופציות
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן