מניית סיילספורס (Salesforce) – קניה או מכירה?

מניית סיילספורס (Salesforce) – קניה או מכירה?

מניית סיילספורס (Salesforce) – קניה או מכירה?

האם מניית Salesforce רלוונטית להשקעה על רקע הציפיות להתחזקות הבינה המלאכותית (AI)?

למי שלא מכיר, חברת Salesforce (טיקר: CRM) היא חברת תוכנה אמריקאית העוסקת בשירותי מחשוב ענן ומספקת שירותי תוכנה המסייעת לניהול קשרי לקוחות וכן פלטפורמת פיתוח לאפליקציות עסקיות לארגונים. החברה התרחבה לשיווק, מסחר אלקטרוני וניתוח נתונים.

החברה הבהירה לאחרונה שהיא מתמקדת באופן מוגבר בבינה מלאכותית גנרטיבית, והיא ללא ספק אחת ממניות הבינה המלאכותית הרבות שכדאי לעקוב אחריהן.

מצב פונדמנטלי – האם ל-Salesforce יש נתונים פונדמנטל חזקים?

בהערכת התמונה הפונדמנטלית של החברה, יש לציין כי Salesforce הגדילה את המכירות השנתיות שלה ב-21% מרשימים בחמש השנים האחרונות, בעוד שהשוק הצליח רק ב-7%. בנוסף, המרווח התפעולי של החברה, שזה כמה החברה מרוויחה ביחס למכירות שלה, עומד דיי בקנה אחד עם 18.1% של השוק ב-17%. המדד החלש ביותר כיום הוא התשואה על ההון המושקע, המודד את השימוש של החברה בכספי המשקיעים. ב-7%, והוא נמוך מ-12% של השוק.

ההכנסות מידי שנה הולכות וגדלות והמכירות של החברה די מרשימות, ואם היא תצליח לשמור על המצב הזה, היא יכולה להצדיק את הערכת השווי הגבוהה שלה. עם זאת, אפשר גם להסתפק בעבודה על הרווחיות והתשואות ההון שלה.

הכנסות חברת salesforce, תרשים מאת TradingView
הכנסות חברת salesforce, תרשים מאת TradingView

האם סיילספורס זולה או יקרה?

נכון לעכשיו, Salesforce נסחרת במכפיל ערך למכירות ארגוני – שמשווה את השווי שלה לשנת המכירות האחרונה – של פי 7.6, בעוד שמניית S&P 500 החציונית עומדת על פי 4. גם יחס המחיר לרווח גבוה יותר, פי 30 לעומת פי 20 בשוק. יחד, כל המכפילים הללו מראים ש-Salesforce נראית יקרה יותר מהשוק. אבל מצד שני, המצב הפונדמנטלי שלה מצדיק את המחיר, אז זה צפוי.

מבחינת סיכון –  עד כמה Salesforce מסוכנת?

הבטא שלה שעומד על 1.6, אומר לנו שהמניה נוטה להיות יותר תנודתית מהמדד הכולל, דבר שאופייני לחברה שממוקדת בצמיחה. התנודתיות של החברה, שזה למעשה הטווח והמהירות של תנועת המניה היא 26% לעומת 16% בשוק. זה די גבוה וצריך לקחת זאת בחשבון כשבוחרים להשקיע בה, אבל זה גם לא מדאיג יותר מדי. 

מבחינת החוב הנקי השלילי של Salesforce – הוא מרגיע ומראה שיש במאזן שלה יותר מזומנים מאשר חוב. זה מקטין את הסיכון שהחברה תצטרך להתחיל לגייס מזומנים או ללוות כסף במיוחד על רקע שיעורי הריבית הגבוהים של היום, דבר שיפגע בשולי הרווח. בסך הכל, נראה שלחברה יש מאזן מספיק חזק שיכול להרגיע את המשקיעים בכל הקשור לרמת הסיכון, כי בכל זאת המשקיעים גם ככה כבר לוקחים על עצמם את המחיר הגבוה שלה.

סנטימנט: מה חושבים אנליסטים ומשקיעים אחרים על Salesforce?

אנליסטים מעריכים את מניות Salesforce כ"קנייה", למרות שלא כולם חושבים כך פה אחד, מרביתם כן. תחזית יעד המחיר לשנה למניה של 44 אנליסטים (מתוך 55) הוא של 390$ ואומדן מינימלי של 231$, בזמן כתיבת שורות אלה היא נסחרת ב297$.

מבחינה טכנית, המניות נסחרות כעת רק במעט גבוה מהממוצע הנע של 50 יום (קו כחול). כשמחיר המניה נסחר רק מעט מעל הממוצע הנע שלה ל-50 יום, זה אומר שהמניה לא נמצאת במצב של "קניית יתר". גם אינדיקטור מדד החוזק היחסי RSI תומך בכך. ובאופן כללי, סה"כ זה שאנליסטים נשמעים אופטימיים לגבי התחזית של החברה זה סימן חיובי ומרגיע. 

מניית Salesforce , גרף יומי.
מניית Salesforce , גרף יומי.

האם כדאי לקנות את Salesforce?

מניית סיילספורס די תלויה עכשיו באמון של המשקיעים בה. חשוב לציין מספר נקודות נוספות שצריך לקחת בחשבון:  כשהיא דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי (שהכו את ההערכות), ההנחיות לשנת הכספים 2025 היו נמוכות. כמו כן, היא מתמודדת עם יריבות בתחומה.

אך שאלה אחת גדולה היא האם מספיק בשיפור המרווחים כדי להעלות את המניה. חלק מהאנליסטים אומרים שצמיחת ההכנסות שלה אמורה להאיץ מחדש. המכירות ברבעון הרביעי של Salesforce הראו סימנים של מומנטום, ומה שבעיקר הניע את המכירות הללו זה פתרונות בינה מלאכותית חדשים. נוסף על כך, הנתונים מצביעים על מאזן חזק, תחזית חיובית של אנליסטים, הערכות של שווי פונדמנטלי די סבירות וגם תחזית טכנית עם פוטנציאל אטרקטיבי.

מגזר התוכנה והשירותים כבר נמצא בראש השיירה בכל הנוגע לשימוש בבינה מלאכותית, ו-Salesforce היא אחת המובילות בתעשייה. המאמצים שהיא עושה אמורים להיות מתורגמים לפריון גבוה יותר ולשולי רווח גדולים יותר לאורך זמן. ולמי שמחפש גם בונוס, אז בדומה למטא וגוגל גם היא הודיעה על דיבידנד ראשון ותוכנית רכישה חוזרת של מניות. 

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית Salesforce .ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניית Salesforce? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן