כמה גבוה יכולות "שבעת המופלאות" לעלות?

כמה גבוה יכולות "שבעת המופלאות" לעלות?

כמה גבוה יכולות "שבעת המופלאות" לעלות?

התרחישים הטובים ביותר עבור כל אחת ממניות שבעת המופלאות בשנת 2024

זה לא סוד שמניות שבעת המופלאות הפגינו ביצועים בצורה יוצאת דופן לאורך שנת 2023 ולתוך 2024. לפני שנעבור על כמה מהתרחישים הטובים ביותר עבורן, בואו נסתכל עד כמה חשובים הם הפכו.

בשנת 2023 שבעת המופלאות דחפו את ה-S&P 500 למעלה ב-24%. אחת שילשה את ערכה, אחרת הכפילה את ערכה וכו', ובקיצור התשואה הקולקטיבית של 106% שלהם הייתה פנומנלית עד כדי כך שהיה דיי בולט שכל האחרות במדד באופן יחסי לא תרמו הרבה.

הביצועים החזקים האלה מעלים את השאלה כמה גבוה יכולות השבעת המופלאות עוד לעלות? אז כמובן שאף אחד לא יכול להבטיח דבר, אבל אפשר להעריך וגם אפשר להניח שבינה מלאכותית (AI) תהיה גורם משמעותי בהצלחתן.

אלפבית 

אלפבית עברה את שנת 2023 בפיגור כלשהו אחרי המניות האחרות. מיקרוסופט הייתה זו שפרצה את הדרך עם ההשקעות החזקות שלה ב OpenAI  ואילו אלפבית מאז מנסה להדביק את הקצב. היא השיקה את הצ'אטבוט שלה, בארד, שהשם שלו שונה מאוחר יותר לג'מיני אך המוצר הזה לא זכה להערכה מיוחדת ומודל השפה שלו (LLM) כבר עודכן פעמיים עד כה. 

אמנם המכירות שלה צמחו במשך ארבעה רבעונים רצופים, כאשר ההכנסות גדלו ב-13% ברבעון האחרון מה שמהווה איתות חזק. אך עם זאת, ההכנסות של 65.5 מיליארד דולר מפרסומות ברבעון האחרון לא עמדו בציפיות של וול סטריט. אנליסטים מאמינים שאלפבית יכולה לרוץ ב-20% יותר ב-2024 אך כדי שהתרחיש הטוב ביותר הזה אכן יתממש, גוגל תצטרך לשפר את יכולת הבינה המלאכותית שלה.

אפל

שלא נתבלבל, למרות הצרות שהיא נמצאת בהן בימים אלה, לאפל יש פוטנציאל חיובי לקראת 2024. ההערכות כרגע מצביעות על כך שאפל יכולה להחזיר 50% השנה. גם לגביה, בינה מלאכותית תהיה הבסיס להצלחתה.

אפל מתמודדת עכשיו עם כל מיני אתגרים. בשנת 2024 המניה כבר התמודדה עם מספר תיקונים שכללו ירידה של 25$ מאז סוף ינואר. אך למרות זאת יש סימנים שוריים באופק: מכירות אייפון הן חלק בלתי נפרד מההצלחה של אפל. ואפל צפויה לעדכן את מערכת ההפעלה שלה ל iOS 18 בהמשך השנה והציפיה היא לשפע של עדכוני בינה מלאכותית שעשויים להגביר את הביקוש לדגמי האייפון החדשים ביותר. כדאי לשים לב להודעות על כך בכנס המפתחים של החברה שיתקיים בעוד חודשיים (חודש יוני). להודעות שישתפו בכנס יש פוטנציאל לשלוח בהמשך את המניה די גבוה.

אמזון

מניית אמזון יכולה לנוע מעלה צפונה ב-2024 הודות לבינה המלאכותית. המניה נסחרות ברמת 185$ (נכון לכתיבת שורות אלה) יעד מחיר האנליסטים הוא 209$ ומוצמד לשיא של 230$. כדי שמחיר מניית אמזון אכן יגיע לנקודה זו, ההשקעות של אמזון בתחום הבינה המלאכותית יצטרכו להראות למשקיעים תשואות.

אמזון השקיעה לא מזמן 2.75 מיליארד דולר נוספים בסטארט-אפ AI Anthropic זה מביא את ההשקעה הכוללת שלה בחברה ל-4 מיליארד דולר, ההשקעה הגדולה ביותר של  אמזון בחברה אחרת. בתורה, Anthropic תוציא 4 מיליארד דולר על פלטפורמת הענן של אמזון במהלך 5 השנים הבאות.

בינתיים, אמזון גם מתכננת להוציא 150 מיליארד דולר על מרכזי נתונים בעשר השנים הקרובות כדי לתפוס טוב יותר את הביקוש לבינה מלאכותית. ברור שאמזון מעוניינת לשמור על מעמדה הדומיננטי בתחום הענן. ההשקעה של אמזון בתחום השרתים גדולה בהרבה מזו של המתחרות שלה. זו סיבה מצוינת להאמין שאמזון תמשיך לשגשג בטווח הארוך. בסך הכל, שנת 2024 נראית בהירה יותר כאשר החברה מגבירה את הכוונות שלה בכל הקשור לבינה המלאכותית.

גרף משווה בין מניות שבעת המופלאות מאת TradingView
גרף משווה בין מניות שבעת המופלאות מאת TradingView

מטא 

מטא הפכה למניית דיבידנד בשנת 2024. ההודעה לגבי זה בתחילת פברואר הועילה לחברה, והגדילה את שווי השוק של החברה ב-205 מיליארד דולר.

החברה עדכנה על החדשות הללו כחלק מדוח רווחים שגם הוא היה חזק מאוד. אנליסטים בוול סטריט טוענים שמניית מטא יכולה להגיע מעל 600 דולר השנה. כרגע היא נסחרת סביב רמת 527$ דולר.

מטא מונעת כמעט לחלוטין על ידי הכנסות ממודעות. כדי שהיא אכן תעלה ב-20% גבוה יותר לרמת 600$, ההשקעות של החברה בבינה מלאכותית יצטרכו להגדיל את הכנסות של המודעות באופן משמעותי. יתרה מכך, על מנת שההוצאות על מודעות יעלו, החברות תצטרכנה להיות בטוחות יותר לגבי הכיוון שאליו הולך המצב הכלכלי. והניחוש הטוב ביותר של כולנו הוא שהגורם מספר אחד בעניין הזה קשור לציפיות סביב הורדות הריבית. ככל שהסימנים לקראת הורדות הריבית יתחילו מוקדם יותר כך יהיה טוב יותר עבור מניית מטא.

מיקרוסופט 

התרחיש הטוב ביותר עבור מניית מיקרוסופט ב-2024 הוא שהיא עולה מ-425$ (מחירה כעת) ל-600$. כדי שהיא תצליח לעשות זאת, מיקרוסופט תצטרך להתגבר על כמה מהאתגרים שיש לה ובמיוחד אלה שקשורים לתפוקות מיידיות של AI.

בשבועות האחרונים עלו חששות לגבי בטיחות הפלטים מ-ChatGPT. מהנדס של מיקרוסופט הזהיר שהצ'אט מייצר תוכן שיכול לגרום להטיה פוליטית, לעורר שתייה בקרב קטינים, לעורר התקפות על רקע דתי והוזכרו עוד תיאוריות קונספירציה נוספות. מיקרוסופט בעצם מתנגדת לכך שהשימושים הנקראים זדוניים מעולם לא היו חלק מכוונתה המקורית.

החברה חשפה לאחרונה כלים שנועדו למנוע ממשתמשים להערים על צ'אטבוטים של AI לתוך אותם שימושים זדוניים.

חוץ מזה, מיקרוסופט ממשיכה להצליח מבחינה פונדמנטלית. דוח הרווחים האחרון שלה מראה בסה"כ צמיחה מרשימה של 18%. ההכנסות של מיקרוסופט בענן חזקות במיוחד, לאחר שצמחו ב-24%. מיקרוסופט תצטרך להתגבר על חששות הבטיחות שהזכרנו. עם זאת, המכשול הגדול יותר שלה הוא להוכיח שארגונים מוכנים לשלם עבור מוצרים של הבינה המלאכותית. זה בעיקר מה שיקבע אם מיקרוסופט תצליח לפרוץ את רף ה-600$ ב-2024.

אנבידיה

רוב המשקיעים מודעים לכך שאנבידיה צפויה לעלות עד ל-1400$ בשנת 2024. זה גבוה בכ-50% ממחיר המניה הנוכחי שעומד כעת על 880$.

כדי שאנבידיה תעשה זאת היא תצטרך להמשיך לספק תוצאות מדהימות כמו שעשתה עד עכשיו. ההכנסות צמחו ב-126% מדהימים בשנת הכספים 2024. ברבעון הראשון אנבידיה דיווחה על הכנסות של 7 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי זה כלה ביותר מפי שלוש ל-22 מיליארד דולר. מתוך אותם 22 מיליארד דולר, 18.4 מיליארד דולר היו קשורים להכנסות ממרכזי נתונים.

התשובה לשאלה האם אנבידיה תמשיך לספק תוצאות מדהימות נמצאת בשבבי H200 שלה. כל עוד האימוץ הנרחב של הבינה המלאכותית נמשך, גם אנבידיה אמורה להמשיך לשגשג. יש לה מעט מתחרות שהראו יכולת אמיתית להתעלות מעליה.

טסלה 

טסלה עוברת למעשה תקופה רעה ביותר כרגע וכף גם התרחיש המוצע לגביה. המניה נותרה חלשה עקב חולשה שהיא חווה בשוק הרכבים החשמליים בסין. למעשה, החברה אמורה לדווח על נתוני מסירה שיאשרו את החולשה הזו כך שלא סביר שמניות טסלה יתאוששו בקרוב.

טסלה נתנה הנחות במחיר בסין כדי להילחם בביקוש חלש. בינתיים במקביל, היא העלתה מחירים על אותם כלי רכב בארצות הברית ובאירופה אך אנליסטים חושבים שהמחירים הגבוהים האלה לא באמת משקפים ביקוש גבוה יותר בארה"ב ובאירופה אלא ניסיון להגדיל את המרווחים שירדו בשנת 2023. לכן ההנחה היא שעליות המחירים הללו לא יעזרו לשפר את המצב של טסלה באופן מהותי. 

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של אף מניה הכלולה בשבעת המופלאות. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע בשבע המניות המופלאות? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן