הזדמנויות להשקעה בענף הרכב עקב ביקוש לרכבים היברידיים

הזדמנויות להשקעה בענף הרכב עקב ביקוש לרכבים היברידיים

הזדמנויות להשקעה בענף הרכב עקב ביקוש לרכבים היברידיים

לקוחות בוחרים במכוניות היברידיות על פני רכבים חשמליים ממגוון סיבות מה שמכביד על המכירות של טסלה וחברות EV נוספות

רכבים היברידיים

כל הזמן מדברים על כך שכלי רכב חשמליים (EV) יכולים לעזור לנו להציל את העולם. אז עכשיו, לקוחות שיש להם מודעות לסביבה לא צריכים לסבול ממצפון לא שקט כדי להנות מהחיים כי הם יכולים ליהנות מהמותרות שהרכבים החשמיליים מציעים וגם להפוך את הסביבה לירוקה יותר.

אך מתברר שעדיין, לקוחות קופצים יותר ויותר דווקא לרכבים היברידיים, אלה שמשלבים בין דלק רגיל ואנרגיית סוללה. זה משאיר יותר ויותר רכבים חשמליים באולמות התצוגה ומפעיל לחץ על חברות כמו טסלה. 

למעשה, עד לא מזמן נושא הרכבים החשמליים היה כל מה שדיברו עליו והם פשוט כיכבו באולמות התצוגה. טסלה בנתה את הדגמים המיוחדים שלה והשאירה את יצרניות הרכב הוותיקות בארצות הברית, אירופה ויפן באבק. דבר נוסף שעזר בתהליך הזה הוא שמדינות שונות פרסמו תקנות חדשות מחמירות בנוגע לפליטות, מה שגם תיגמל מכוניות נקיות וירוקות יותר ולכן המניות שלהן פשוט עלו. 

הבעיה היא שהרכבים החשמליים עם המנועים שלהם שבהחלט יותר ידידותיים לסביבה פשוט יקרים. ובמיוחד בתקופה זו, כשאנשים מתמודדים עם אינפלציה וריביות גבוהות יותר ולכן הם יותר קצרים במזומנים, הם מעדיפים ללכת על מכוניות היברידיות ומסורתיות זולות יותר ומוותרים על הרכבים החשמליים היקרים יותר. 

ויש לכך השלכות. טסלה למשל, מסרה 8.5% פחות רכבים מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה ולמרות שטסלה עובדת על דגם זול יותר, בתקווה להגיע ליותר לקוחות בעולם, בשבוע שעבר יצא דיווח שההשקה הזו מתעכבת. אפילו BYD  שמובילה בשוק עם 90% ממכירות בסין דיווחה על ירידה של 42% במסירות ברבעון הראשון של השנה לעומת שנה שעברה.

גם פורד הודיעה בתחילת השנה שהיא תקצץ את תוכנית ייצור הרכבים החשמליים שלה בכמעט 50% עד 2030, תחסוך זמן וכסף ותתמקד במקום זאת ברכבים היברידיים. בנוסף, הרץ עצרה את התוכניות לקנות עשרות אלפי מכוניות חשמליות השנה.

למה לקוחות לא קונים רכבי רכבים חשמליים (חוץ מעניין המחיר)?

מתברר שיש לכך כמה סיבות. ראשית, מחירי רכבים יד שנייה ירדו. הערך של רכבים חשמליים יד שניה ירד משמעותית באירופה, מה שגורם ללקוחות לראות בקניית רכב יותר התחייבות פיננסית ופחות השקעה.

שנית, מדיניות ממשלה. ארה"ב עושה הקלות מבחינת תקני הפליטה. ובמקביל, יש התעוררות באירופה נגד התוכנית לאסור מכירת רכבי בנזין עד 2035. בנוסף, בגלל שיש מספר גבוה של בחירות במדינות שונות בעולם השנה, כמה מדינות עלולות לשנות את מדיניות התמריצים והסובסידיות שלהן. אז חוסר הוודאות הזה מעכב את הצרכנים והם מעדיפים להמתין.

שלישית, יש מחסור בתחנות טעינה. נורבגיה מובילה את השקת תשתיות הטעינה, וסין כמעט עומדת בקצב, במיוחד באזורים עירוניים. אבל כל המקומות האחרים נמצאים בפיגור, כך שהנהגים עלולים לחשוש מכך שיהיה מחסור בתחנות טעינה זמינות.

ואם כל זה לא מספיק, יש גם עודף היצע. חברות סיניות ניצלו את הסובסידיות הממשלתיות הרציניות שקיבלו כדי להוציא מכוניות זולות מהממוצע. זה הציף את השוק עם יותר מכוניות מכמות הלקוחות שרוצים לקנות, אז החברות נאלצות להוריד את המחירים.

 

לאור כל זה, היכן יכולות להיות ההזדמנויות?

אז הבנו שרכבים היברידיים זה מה שהולך כרגע. הם אמנם זולים יותר מרכבים חשמליים, אך עדיין יקרים יותר ממנועים מסורתיים. אך בגלל שהם משתמשים בדלק בצורה יעילה יותר ועולים פחות להפעלה, הם ישלימו את הפער הזה תוך כמה שנים. זה גורם למכירות המכוניות ההיברידיות לעלות בהתמדה, וכנראה שהמגמה הזו תישאר כמה שנים.

בכל הנוגע לרכבים היברידיים, יצרניות הרכב היפניות טויוטה והונדה הן המובילות בשוק. טויוטה מאד ותיקה – השיקה את הדגם ההיברידי הראשון שלה, משפרת את הביצועים והאמינות שלה ומשקיעים עשויים גם להימשך לעובדה שטויוטה אמרה שהרווחים ממכוניות היברידיות גבוהים יותר מאשר מה שהיא מרוויחה ממכוניות בנזין. 

מניות טויוטה והונדה בגרף שבועי, מאת TradingView
מניות טויוטה והונדה בגרף שבועי, מאת TradingView

צפי לעלייה במכירות של רכבים היברידיים

לפי ההערכות, גם טויוטה וגם הונדה צפויות לראות את המכירות ההיברידיות שלהן עולות עם הזמן. נוסף על כך, שתיהן מרוויחות מבחינה כלכלית מהיין החלש ונסחרות לפי הערכות שווי סבירות למרות הביצועים החזקים של המניות שלהן בבורסה.

חברות שמתמקדות בעיקר ברכבים חשמליים לא בדיוק נמצאות בשיא. זה כולל יצרניות רכבים חשמליים כמו BYD, NIO וטסלה. עם זאת, למרות שטסלה נתקלה בבעיות עם מחיר המניה שלה לאחרונה, עדיין יש הרגשה שהיא מתכוונת להוביל את מגזר הנהיגה האוטונומית בטווח הארוך. 

גם בעלי עסקים נוספים עוברים תקופה קשה לאחרונה, כמו יצרני הליתיום שזה רכיב סוללה מרכזיי. אבל חשוב להדגיש שיחד עם זאת, בטווח הרחוק יותר הביקוש לרכבי רכבים חשמליים צפוי לעלות במיוחד כי טכנולוגיות מתקדמות יותר של סוללות יהפכו את ה-EV לזולות יותר גם מבחינת הייצור וגם מבחינת הקנייה. ומיותר לציין שזה משהו שיועיל לא רק ליצרניות הרכב, אלא גם לספקים שלהן. 

בינתיים, ההייפ סביב ההיברידיות ככל הנראה ישאיר את הביקוש לנפט גבוה יותר זמן ממה שציפו כמה אנליסטים. ועכשיו, כשמחירי הנפט שוב בעלייה, אולי כדאי למשקיעים לשים עין גם על הכיוון הזה…באפט למשל, עדיין מעריץ גדול של שברון.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן