מניית נטפליקס – מה אפשר ללמוד מהדוחות הכספיים?

מניית נטפליקס – מה אפשר ללמוד מהדוחות הכספיים?

מניית נטפליקס – מה אפשר ללמוד מהדוחות הכספיים?

נטפליקס

על מה להסתכל בדו"ח הרווחים של רבעון 1 ב2024?

משקיעים עסקו רבות במניות של נטפליקס השנה. בואו נעבור על כמה נקודות שיעמדו למבחן בעדכון הרבעוני הזה.

מניית נטפליקס – על מה כדאי להסתכל?

לנטפליקס יש שלל תחומים אחריהם המשקיעים יעקבו עם פרסום הדוח הזה. מנויים – נטפליקס כנראה משיגה הרבה מנויים חדשים לאחרונה, זאת בזכות טיפול מתמשך ועקשני בנושא של שיתוף סיסמאות בין חברים ובני משפחה אשר מאפשרת להם להנות משירותי נטפליקס מבלי לשלם וכידוע, זו תופעה שדיי מאתגרת את החברה שלא לומר פוגעת ברווחים פוטנציאליים שלה. אך החברה דואגת לאלץ את המשתמשים החינמיים הללו לשלם על מנוי משלהם. 

על פי הדיווחים גם המאמצים שלה בתחום הפרסום החדש שלה יוצרים זרימה טובה של כסף חדש לחברה, כולל באמצעות עסקת השותפות שלה עם אקספדיה. מעבר לכך, החברה מתחילה גם להתרחב גם בתחום שידורי ספורט בלייב, מה שיכול להכניס לה רווחים נוספים.

עד כאן הכל נשמע טוב, אבל כדאי לציין שיש מקום להסתייג ובעיקר בגלל הציפיות המאד גבוהות שיש לדוח הרווחים שלה העונה. כי משקיעים תמיד אוהבים לראות את המניות שהם משקיעים בהן עולות על התחזיות וזה משהו שלא בטוח שיהיה לה קל להשיג  בסיבוב הזה. אנליסטים מעריכים באופן כללי כי החברה תדווח על הכנסות של כ-9.3 מיליארד דולר ורווח למניה (EPS) של 4.54 דולר.

אבל נקודת מפתח למעקב מצד המשקיעים הוא דווקא מספרי מנויים. האנליסטים צופים גידול של 7 מיליון לקוחות חדשים ברבעון ומורגן סטנלי מצפה אפילו ל-7.5 מיליון, כך שכל מה שמעל לנתונים הללו יהיה בבחינת חדשות מעולות של עונת הרווחים הזו למשקיעים. אך סביר להניח שכל נתון מתחת ל-7 מיליון, לעומת זאת, יתפס על ידי המשקיעים כפספוס ואכזבה.

כאמור, הרווחים שלה מתחום הפרסום נמצאים ברשימת המעקב של המשקיעים. בעניין זה, החברה אמרה שהיא מצפה לראות את שולי הרווח מעל 50%, וזה דיי מרשים (אולי אפילו יומרני). אבל לעת עתה, הפלח הזה הוא עדיין בבחינת תורם קטן לכלל ההכנסות והרווחים, כך שהוא לא צפוי להיות מניע מרכזי בשלב זה, לפחות לא בעונת הרווחים הזו.

מבחינת ערך: האם מניית נטפליקס זולה או יקרה?

הערך של המניה אומר לנו האם המניה זולה או יקרה. נטפליקס נסחרת ביחס של ערך ארגוני למכירות (EV/sales) שמשווה את השווי שלה לשנת המכירות הקודמת – של פי 7.2, זה גבוה בהרבה מה- S&P 500  החציונית, שעומדת על פי 4. ועם יחס מחיר לרווח קדימה (P/E) של פי 34, נטפליקס גם גבוהה בהרבה מהחציון פי 20 של המדד.

אז בקיצור, מכפילי השווי שלה נראים דיי יקרים, אבל יתכן ורמות הפרמיה הללו עשויות להיות מוצדקות. כדי להעריך אם אכן הפרמיה מוצדקת, ניכנס קצת יותר לעומק.

האם המצב הפונדמנטלי של נטפליקס חזק? 

נטפליקס רשמה צמיחה שנתית במכירות של 16% בחמש השנים האחרונות – מדובר בסכום מכובד במיוחד אם משווים אותו ל-7% של השוק. והיא שמרה על מרווח תפעולי (כלומר, הסכום שהיא עושה ביחס למכירות) של 20.6% – זה יותר גבוה מה-18.4% של השוק. התשואה של נטפליקס על ההון המושקע – זה שמודד את השימוש של חברה בכספים שלנו, המשקיעים – עומדת על 16.5%, וזה גם מעט גבוה יותר מ-12.1% של השוק.

 

אז נראה שהתשובה לשאלה בעניין המצב הפונדמנטלי היא חיובית: הצמיחה הגבוהה, המרווחים והתשואות הגבוהות של נטפליקס עוזרים להצדיק את המכפילים הגבוהים האלה.

עד כמה מניית נטפליקס מסוכנת?

הבטא של נטפליקס הוא 1.5 כך שהמניה בדרך כלל זזה ב-50% יותר מהמדד הכולל, וזה די גבוה כלומר, היא תנודתית יותר. והתנודתיות שלה עומדת על 32%, לעומת חציון השוק של 25%. בנוסף, יש לה כמות קטנה של חוב נטו במאזן, אך ברמה נמוכה כך שזה לא מדאיג יותר מדי.

אז ברור שנטפליקס היא חברה שנמצאת בצמיחה גבוהה, ולמניות שלה יש בטא גבוה וכמו כן היא כאמור תנודתיות. וזו הסיבה שמחיר המניה שלה צפוי לראות מהלכים חדים ומהירי, כלומר, היא דיי מסוכנת.

מניית נטפליקס, מחיר המניה שלה נסחר מעל ממוצע נע 50 יום, גרף מאת TradingView
מניית נטפליקס, מחיר המניה שלה נסחר מעל ממוצע נע 50 יום, גרף מאת TradingView

מה חושבים המשקיעים והאנליסטים על נטפליקס?

רוב האנליסטים (אך לא כולם) מדרגים את נטפליקס כקנייה. מחיר המניה שלה נסחר מעט מעל הממוצע הנע ל-50 יום, וזה חיובי – זה מרמז שלמניה יש מומנטום כלפי מעלה. עם זאת, הערכות שווי גבוהות יכולות לגרום לחלק מהאנליסטים וגם המשקיעים להיות זהירים. אחרי הכל, ככל שהוא גבוה יותר, כך הוא יכול ליפול יותר. אז הכניסו הכל לרשימת המעקב שלכם לקראת פרסום הדוח.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית נטפליקס. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניית נטפליקס? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן