מניות מומלצות להשקעה לטווח ארוך

מניות מומלצות להשקעה לטווח ארוך

מניות מומלצות להשקעה לטווח ארוך

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח את העתיד הפיננסי שלך היא השקעה, ואחת הדרכים הטובות ביותר היא להשקיע במניות לטווח ארוך

למרות שזה עשוי להיות מרגש ומפתה לסחור בדרך של כניסה ויציאה לעיתים קרובות מהשוק, דווקא נקיטת גישה ארוכת טווח היא אסטרטגיה די בדוקה שמשקיעים רבים יכולים ליהנות ממנה מבחינה פיננסית.  בדרך כלל מקובל להשקיע לטווח ארוך בתחומים שיש להם היסטוריה של תשואות יציבות או שנמצאות בצמיחה לאורך זמן.

באילו תחומים נהוג להשקיע לטווח ארוך

שוק המניותקניית מניות והשקעה בחברות מבוססות או בקרנות אינדקס יכולה לספק הזדמנויות צמיחה לטווח ארוך.

אג"ח – אג"ח ממשלתיות או קונצרניות יכולות לספק הכנסה קבועה ונחשבות בטוחות יותר ממניות.

קרנות נאמנות ותעודות סל – כלי השקעה מגוונים אלה יכולים לספק חשיפה לסוגי נכסים ולמגזרים שונים לצמיחה ארוכת טווח.

שירותי בריאות – השקעות בתחום הבריאות, כולל תרופות וביוטכנולוגיה, יכולות להיות אטרקטיביות לצמיחה ארוכת טווח בשל מגמות דמוגרפיות.

טכנולוגיה – חברות בתחום הטכנולוגיה מציעות לעיתים קרובות פוטנציאל צמיחה ארוך טווח עקב החדשנות והביקוש הגלובלי לכך.

הפעם נתמקד במניות מומלצות להשקעה לטווח ארוך עם דגש על מניות ערך, ובעניין זה כדאי לציין שכשהשוק עולה הרבה, הערכות השווי של מניות רבות נמתחות. כשזה קורה, משקיעים רבים פונים למניות ערך כדי להגן על עצמם ועדיין להרוויח תשואות אטרקטיביות.

מניות ערך הן זולות יותר במדדי הערכה מסוימים כמו יחס מחיר-רווח, מדד לכמה המשקיעים משלמים על כל דולר של רווחים והן שונות ואפילו מנוגדות למניות צמיחה, אשר נוטות לצמוח מהר יותר ויש להן הערכות השווי גבוהות יותר.

למי מניות ערך מתאימות?

בעיקר למשקיעים ששונאים סיכונים. מניות ערך עשויות להיות אופציה אטרקטיבית מכיוון שהן נוטות להצליח כשהריביות עולות. הערכת השווי הנמוכה שלהם נוטה להפוך אותם לפחות תנודתיים ומפחיתה גם את פוטנציאל החיסרון שלהם, מה שהופך אותם לאופציה טובה יותר עבור משקיעים שונאי סיכון. והרי בשבוע שעבר פורסמו נתונים שמצביעים על התחממות האינפלציה בארה"ב ולמעשה, הם מבשרים על גל חדש של לחצי מחירים שכנראה ידחו את הורדת ריבית בארה"ב לשלב מאוחר יותר השנה.

מבחינת סיכונים, למניות הערך יש לרוב יתרון משום שאם השוק נופל, הן נוטות לרדת פחות ממניות צמיחה למשל. וכשהשוק עולה, הן עדיין יכולות לעלות.

בכל הקשור לתשואות, מניות הערך עשויות למעשה לעלות מהר יותר ממניות אחרות שאינן בעלות ערך מה שידחוף את הערכות השווי שלהן למעלה. מכאן, שיש כאן פוטנציאל לקבל תשואות מעל הממוצע תוך נטילת סיכון מופחת. בנוסף, הן לרוב מחלקות דיבידנדים כך שניתן לקבל תשואה נוספת גם באמצעות דיבידנדים.

אילו מניות ערך יכולות להיות רלוונטיות להשקעה בימים אלה?

טויוטה 

חברה אחת שכדאי לבחון כרגע היא יצרנית הרכבים טויוטה (טיקר: TM). מניית ערך שנסחרת בשווי הוגן כרגע.

כתבנו על טויוטה בהקשר למגמה הקיימת לאחרונה בהקשר לרכבים היברידיים. טויוטה נחשבת למובילה בשוק. מדובר בחברה ותיקה מאד שהשיקה את הדגם ההיברידי הראשון שלה והיא כל הזמן משפרת את הביצועים והאמינות שלה. כמו כן, טויוטה הצהירה שהרווחים ממכוניות היברידיות גבוהים יותר מאשר מה שהיא מרוויחה ממכוניות בנזין. ואם אכן הרכבים ההיברידיים ימשיכו עם מגמת התאוצה הקיימת כרגע, טויוטה אמורה להנות מכך. ולפי ההערכות, המכירות ההיברידיות של החברה אכן אמורות לעלות עם הזמן.  

מבחינה פונדמנטלית, לטויוטה יש יחס PEG של 0.47. (מדד שדומה ליחס ה-P/E הידוע, אלא שהוא לוקח בחשבון גם את קצב צמיחת הרווחים הצפוי של החברה. ה-PEG הממוצע של התעשייה שלה הוא  0.49.  אם משווים את שווי השוק של המניה עם הערך בספרים שלה, שמוגדר כסך הנכסים בניכוי סך ההתחייבויות, אז ה- P/B נראה יציב בהשוואה לממוצע של התעשייה שלה. גם תזרים המזומנים התפעולי שלה יציב בהשוואה לתעשיה שלה.

מבחינת תחזית הרווח שלה – החברה העלתה את תחזית הרווח שלה לשנה הנוכחית ל-4.9 טריליון ין (33 מיליארד דולר) לעומת 4.5 טריליון שצפו קודם לכן. זה הרבה מעל תחזית אנליסטים ממוצעת של 4.6 טריליון ין.

מניית טויוטה (טיקר TM), גרף יומי
מניית טויוטה (טיקר TM), גרף יומי

סוני 

סוני (טיקר: SONY) היא חברת טכנולוגיה יפנית מוכרת עם מגוון רחב של מוצרים. היא מוכרת מגוון רחב של חומרה טכנולוגית, ציוד אלקטרוני ומוצרי צריכה. המוצרים כוללים בין היתר קונסולות משחקים וטלוויזיות LCD, ולחברה יש גם מדיה, מוזיקה ושירותי טלפון סלולרי ואינטרנט בין עסקיה. 

אמנם כמה מהעסקים שלה גוררים רגליים כלומר, תעשיית משחקי הווידאו נמצאת במיתון משמעותי מאז השיא של 2022, משום שאנשים נהנו יותר מפעילויות פנאי מחוץ לבית. כך שלטווח הקרוב, סוני מתמודדת עם רוחות נגדיות ולכן גם ראינו את המשקיעים מוכרים את המניה בהתאם. אך יחד עם זאת, סוני עדיין מחזיקה במותג נהדר וקניין רוחני נפלא, ולמי שמחפש ערך בתחום האלקטרוניקה, סוני היא אפשרות ששווה במיוחד לשקול למרות שיא עדיין יורדת בסביבות 30% מהשיא שלה. חשוב לציין שלמרות שה-PS5 – פלייסטיישן 5 ותיק מאד, אין לו תחליף נצפה לעין ולמרות אי הוודאות, יש מי שנשאר נשאר שורי מכיוון שהחברה מתכוונת לצאת מהמשבר בדרכים שונות כגון ה-PS5 Pro שיגיע בקרוב ואמור לתת למניה את הדחיפה שהיא צריכה. 25 אנליסטים העניקו דירוג קניה לסוני, עם יעד מחיר מקסימלי של 109$.

מבחינת תחזית הרווח, סוני העלתה את התחזית השנתית שלה ל- 6.1 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת לרווח של 5.9 מיליארד דולר. 

הערכות ודירוגי 25 אנליסטים. מאת TradingView
הערכות ודירוגי 25 אנליסטים. מאת TradingView

מניות משאבים

אנרגיה ומתכות נסחרות כיום עם הערכות שווי זולות. בנוסף, הן המניות שהיסטורית עובדות בכיוון ההפוך מהשוק האמריקאי הרחב (כלומר, הן נמצאות בקורלציה הפוכה). זה הופך אותן למגוונות תיקי השקעות טובות. תעודת הסל SPDR S&P Metals & Mining (טיקר: XME) וקרן Energy Select Sector SPDR (XLE) יכולות להיות רלוונטיות להשקעה במשאבים. אגב, כדאי גם לזכור שחלק מהאחזקות הגדולות ביותר של וורן באפט הן בחברות נפט ובתחום המתכות.

חשוב לקחת בחשבון את סובלנות הסיכון שלך, יעדי ההשקעה ואופק הזמן בעת בחירת השקעות לטווח ארוך. וכמובן שגיוון בין סוגי נכסים ומגזרים שונים יכול לסייע בניהול סיכונים ובשיפור התשואות לטווח ארוך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות ותעודות הסל המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניות לטווח ארוך? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן