איך להשקיע במדד S&P 500?

איך להשקיע במדד S&P 500?

השקעה במדד ה-S&P 500 - סוגי השקעות אפשריים

השקעה במדד ה S&P 500 שהוא מדד שוק מניות רחב המייצג את 500 החברות הגדולות בבורסה בארצות הברית, יכולה להיות דרך יעילה להשיג חשיפה לשוק המניות האמריקאי

רקע על מדד ה – S&P 500 

ה S&P 500 הוא מדד המשוקלל לפי שווי שוק. המשמעות היא שלחברות גדולות יותר מבחינת שווי שוק, יש השפעה גדולה יותר על הביצועים של המדד. כדי להמחיש זאת, נזכיר כדוגמא את הדאו ג'ונס. הדאו (dow futures) שהוא אמנם אחד ממדדי המניות החשובים בארה"ב, אבל הוא חיה שונה במקצת כי ערכו נקבע לפי מחירי המניות של החברות המרכיבות אותו, ולא לפי שווי השוק שלהן. במילים אחרות, למניות במחירים גבוהים יש השפעה רבה יותר מיריביהן במחיר נמוך יותר.

ה-S&P 500 זה נחשב נקודת ייחוס לבריאות ולביצועים הכלליים של שוק המניות בארה"ב. המדד כולל חברות ממגזרים שונים, מה שהופך אותו למדד שמייצג באופן דיי מגוון את הכלכלה של ארה"ב. משקיעים בוחרים לעתים קרובות להשקיע ב-S&P 500 כי הוא נותן חשיפה רחבה לשוק המניות האמריקאי. 

אילו סוגי השקעות אפשריים עבור מדד ה S&P 500?

  • נתחיל במניות בודדות: אחת הדרכים להשקיע ב S&P 500 היא פשוט לקנות מניות של חברות בודדות בתוך המדד. עם זאת, גישה זו של מסחר במניות בודדות עלולה להיות מאתגרת ומסוכנת, משום שיש יש צורך לנתח את מצב החברות מבחינה טכנית ופונדמנטלית, לחקור ולבחור חברות ספציפיות, והתיק שלך לא יהיה מגוון, כלומר, לא יהיה לך מספיק פיזור נכסים בתיק.
  • האפשרות הבאה היא השקעה בתעודות סל: תעודות סל נסחרות בבורסות בדיוק כמו מניות בודדות. אך הן עוקבות אחרי הביצועים של מדד הבסיס, במקרה הזה אנו מדברים על ה S&P 500. תעודות סל פופולריות S&P 500 כוללות את iShares Core S&P 500 ETF (IVV). השקעה בתעודות סל S&P 500 מספקת גיוון מיידי ומהווה דרך קלה לעקוב אחרי הביצועים של המדד.
  • קרנות נאמנות: חלק מקרנות הנאמנות גם שואפות לשכפל את הביצועים של S&P 500. קרנות אלו מנוהלות על ידי מנהלי תיקים מקצועיים. עם זאת, קרנות נאמנות עשויות להגיע עם יחסי הוצאות גבוהים יותר בהשוואה לתעודות סל פאסיביות שההוצאות נחסכות עקב הוצאות ניהול נמוכים יותר.
  • קרנות אינדקס: קרנות אינדקס הן סוג של קרנות נאמנות שמטרתן לשכפל את הביצועים של מדד ספציפי, כגון S&P 500. בדרך כלל יש להן יחסי הוצאות נמוכים יותר מאשר קרנות בניהול פעיל. Vanguard's 500 Index Fund  היא קרן מדד S&P 500 ידועה.
  • חוזים עתידיים: דרך נוספת לקבל חשיפה היא S&P 500  באמצעות חוזים עתידיים. החוזים העתידיים על S&P 500  מאפשרים לסוחרים להעלות ספקולציות לגבי המחיר העתידי של המדד. אך יחד עם זאת, מסחר בחוזים עתידיים הוא בדרך כלל מורכב יותר ומתאים למשקיעים מנוסים כי הוא בין השאר כרוך במינוף ויכול לגרום להפסדים משמעותיים, לכן מומלץ ללמוד היטב את התחום לפני העיסוק בו.
  • אופציות: חוזי אופציות המקושרים ל-S&P 500 יכולים לשמש לאסטרטגיות השקעה שונות, כולל גידור, ספקולציות ויצירת הכנסה. אך גם כאן חשוב לציין שתחום המסחר באופציות הוא מורכב ואינו מתאים למשקיעים שאינם מנוסים ובריאים בתחום.
  • תעודות סל ספציפיות למגזר: למי שיש עניין מיוחד במגזר ספציפי ב-S&P 500, יכול להשקיע בתעודות סל ספציפיות למגזר. תעודות סל אלו מתמקדות בחברות בתעשייה או במגזר מסוים, ומספקות חשיפה ממוקדת. , למשל Technology Select Sector SPDR Fund (XLK): תעודת סל זו מתמקדת במגזר הטכנולוגיה ומשקפת את הביצועים של חברות טכנולוגיה גדולות. זה כולל חברות כמו אפל, מיקרוסופט ומטא. דוגמא נוספת היא iShares U.S. Healthcare ETF (IYH): תעודת סל זו מיועדת להשקעה במגזר הבריאות ועוקבת אחר הביצועים של חברות בתעשיות הבריאות, הביוטכנולוגיה.
Technology Select Sector SPDR Fund (XLK) מתוך מדד הS&P 500
Technology Select Sector SPDR Fund (XLK) גרף מאת TradingView (1)

מה מעבר ל S&P 500 ? השקעות לעשור הבא

לתשומת לבכם, יש עוד כמה דרכים להשקיע בעשור הבא מלבד להעמיס בתיק נכסים של S&P 500. כי למעשה, אם אתה מושקע מידי ב  S&P 500 אתה בעצם מהמר על כך שהעשור הקרוב יהיה דומה לקודם. אתה מהמר על חזרה של מגמות שתמכו בחברות טכנולוגיה ובמילים אחרות, אתה מהמר על ירידת ריבית ויציבות מאקרו-כלכלית ועל כך שהדולר האמריקאי יישאר חזק לפחות כמו שהוא עכשיו. ולא בטוח שזה הימור כזה בטוח.

משקיעים רבים בוחרים כעת בגישה פסיבית נטו ושמים הכל על ה-S&P 500 לחשיפת מניות. וכאמור, קל להבין למה: המדד הצליח בצורה יוצאת דופן בעשר השנים האחרונות. אבל הרקע הכלכלי שונה היום, יש  אינפלציה גבוהה יותר, ריביות גבוהות יותר, ויש סיכוי שהתשואות של המדד צפויות להיות הרבה פחות מרגשות. אז אם אתה מחפש להשקיע במניות בעשר השנים הקרובות, אולי תרצה לבחון או לשקול קבוצה נוספת של זוכים ולהימנע מחשיפה עיקרית לספיי בימים אלה.

יחד עם זאת, אם אתה אתה מודע לכל השיקולים הנ"ל ובמודע רוצה לעשות זאת, אז זה גם בסדר. אבל אם זו רק בחירה של  S&P 500 כברירת המחדל שלך, אז אולי כדאי לך לחשוב על כמה חלופות. אז הנה אחת מתוך 4 שכדאי לקחת בחשבון…

ללכת על משקל שווה – תעודת סל S&P 500 משוקלל שווה

מי שמעוניין להיות מושקע באופן בלעדי בארה"ב, אבל רוצה חשיפה מאוזנת יותר, יכול לשקול תעודת סל S&P 500 משוקלל שווה, שמחזיקה כל מניה במדד בפרופורציות שוות, לא משנה מה הגודל שלה או המגזר שלה.

בדרך זו אתה עדיין מהמר על ארה"ב, אבל תהיה לך חשיפה גם למניות קטנות יותר, הנסחרות לפי הערכות שווי זולות יותר, ממה שהשקלולים של S&P 500 היו נותנים לך. סביר להניח שתקבל חשיפה גבוהה יותר לחברות שעדיין לא הצליחו, ותהיה פחות תלוי בביצועים של מספר חברות מצומצם. בנוסף, תקבל חשיפה נמוכה בהרבה למגזר הטכנולוגי וחשיפה גבוהה יותר לחומרים, תעשיות ונדל"ן.

ואם הריבית והאינפלציה יישארו גבוהים יותר זמן רב, המדד המשוקלל באותה מידה עשוי לנצח את ה-S&P 500 דיי יפה, מכיוון שסביר להניח שמגזרים הקשורים לכלכלה הריאלית יצליחו יותר מהטכנולוגיה בסביבה זו.

ניהול סיכונים עם תיק השקעות מגוון 

לסיום נציין שאין ערובה לכך שהאלטרנטיבות הללו יתנו לכם תשואות גבוהות יותר מ S&P 500 בעשור הקרוב. כאשר משקיעים ב-S&P 500 או בכל מכשיר פיננסי אחר, גיוון ההשקעות שלך בין סוגי נכסים ומעקב קבוע קבועה אחרי התיק שלך היא גישה נבונה לניהול סיכונים. 

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות/תעודות סל/מניות במדדים המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניין להשקיע במדד הS&P 500? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן