קניית מניות או מכירת מניות לפי מדד RSI המאותת מי שולט במחיר

קניית מניות או מכירת מניות לפי מדד RSI המאותת מי שולט במחיר

קניית מניות או מכירת מניות לפי מדד החוזק היחסי (RSI) המאותת מי שולט במחיר

האינדיקטור RSI מספק כלי ל- קניית מניות ו- מכירת מניות היות והוא מהווה אמצעי ויזואלי המסייע להבין את העוצמה והחולשה של כל מכשיר פיננסי המוצג על הגרף ולאותת על כוחם של המוכרים והקונים

קניית מניות , מכירת מניות , RSI
מ

דד החוזק היחסי (RSI) הוא אינדיקטור ותיק ומועדף בקרב אנליסטים טכניים וסוחרים. כפי שהשם מרמז, האינדיקטור משווה את החוזק היחסי של קונים ומוכרים – וזה יכול לרמוז לנו איזה צד למעשה מניע את המגמה הכוללת. על ידי הוספת ה-RSI לאסטרטגיה שלך, תוכל לקבל מושג טוב יותר מתי עשוי להיות הזמן הנכון ביותר של קניית מניות או מכירת מניות. אז בואו נקפוץ פנימה כדי להבין את האינדיקטור לעומק וכיצד משתמשים בו.

מהו מדד החוזק היחסי עבור קניית מניות או מכירת מניות ?

ויילדר, שהיה היה מהנדס מכונות ומפתח נדל"ן אמריקאי, הגה את ה-RSI עוד בשנות ה-70. הוא הסביר את המדד בספר המסחר שלו משנת 1978, "New Concepts in Technical Trading Systems” (מושגים חדשים במערכות מסחר טכניות). בהיותו מהנדס מכונות, ויילדר אהב להשתמש במתמטיקה כדי לפתור בעיות קשות, והרי אין בעיה קשה יותר מאשר להבין מה מניע את תנועות השוק. אז הוא המציא את הנוסחה הזו ל-RSI שמראה את החוזק היחסי של קונים ומוכרים.

להלן הנוסחה:

RSI = 100 – 100/((1+RS))
RS = (רווח ממוצע של 14 תקופות העלייה האחרונות) / (הפסד ממוצע של 14 תקופות הירידה האחרונות)

אבל אם מתמטיקה זה לא הקטע שלך, הנה הגרסה המילולית והמובנת יותר: ה-RSI  נע בין אפס ל-100. כשמספר קרוב יותר לאפס, זה אומר שהנכס נמצא באיזור "מכירת יתר" וייתכן שהמוכרים מבלים שם יותר מידי זמן. כאן, ההפסדים הממוצעים של 14 תקופות המסחר האחרונות (אלה יכולים להיות שעות, ימים או אפילו שבועות) גדולים בהרבה מהעליות הממוצעות – מה שיכול לאותת על תחתית מבחינת המחיר.  מצד שני, כאשר ה-RSI קרוב יותר ל-100, זה אומר את ההיפך: הנכס שלך כנראה נמצא באיזור של  "קניית יתר", לפי האינדיקטור. ובאופן ספציפי יותר ניתן לומר שהאנליסטים הטכניים מגדירים כל ערך RSI שנמצא מעל 70 כקניית יתר וכל ערך שנמצא מתחת ל-30 כמכירת יתר.

איך משתמשים ב – RSI עבור קניית מניות?

אף עך פי שאמרנו שערך RSI מעל 70 נתפס כקניית יתר וכל ערך מתחת ל-30 כמכירת יתר, חשוב להדגיש שלא תמיד זה עובד על פי הספר. למשל, ה-RSI יכול להישאר מעל ערך 70 הרבה יותר זמן ממה שאנו עשויים לחשוב, בעוד שהמחירים מסמנים מגמות גבוהות יותר ויותר. כאשר ה-RSI הוא מתחת ל-30, לעתים קרובות זה יכול להיות סימן טוב למשקיעים לטווח ארוך יותר לקנות, אבל יש לשים לב לכך שהמחיר וה  RSI עדיין יכולים לרדת הרבה יותר מתחת ל-30, ולהישאר שם לאורך זמן. בגלל המורכבות הזו, יש שתי דרכים חכמות יותר להשתמש ב RSI :

קניית מניות כאשר יש סטייה שורית

המחיר יכול לרמוז לנו הרבה על סנטימנט המשקיעים. אבל על ידי חיפוש אחר "הבדלים" בין המחיר ל-RSI אפשר לקבל מושג טוב יותר לגבי מצבים שונים, למשל, מתי הסנטימנט הנכחי עובר מסנטימנט דובי לסנטימנט שורי.

הגרף הבא כיצד סטייה שורית פועלת. הגרף מציג את מדד הS&P 500  יורד בתחילת 2016, לפני תחילת עלייה גדולה. אפשר לשים לב שהמדד הגיע לשפל נמוך בתחילת 2016 מהשפל של 2015, שלכל הדעות הוא דובי, כי המחיר היה במגמת ירידה. אבל כשמציבים את ה  RSI מתחתיו (קו סגלגל), אפשר לראות שהאינדיקטור סימן שפל שהוא גבוה יותר. כלומר לפי ה RSI, הקונים התחזקו על פני המוכרים בזמן שהמחיר ירד, מה שמצביע על כך שהמומנטום של המוכרים הסתיים. אנליסטים טכניים קוראים לזה סטייה שורית, וזה יכול לאותת על עלייה קרובה.

קניית מניות , מכירת מניות , RSI
שפלים גבוהים יותר ב RSI

אפשר לראות שבדיוק אותו דבר קרה עם S&P 500 באוקטובר 2022:

קניית מניות , מכירת מניות , RSI
שפלים גבוהים יותר ב RSI, אוקטובר 2022 גרף מאת TradingView

img-12 ה-RSI  נע בין אפס ל-100. כשמספר קרוב יותר לאפס, זה אומר שהנכס נמצא באיזור "מכירת יתר" וייתכן שהמוכרים מבלים שם יותר מידי זמן.  מצד שני, כאשר ה-RSI קרוב יותר ל-100, זה אומר את ההיפך: הנכס שלך כנראה נמצא באיזור של  "קניית יתר", לפי האינדיקטור.

img-13

מכירת מניות כאשר יש סטייה דובית

סטיות יכולות לעבוד גם הפוך ולעזור למשקיעים וסוחרים להחליט מתי הגיע הזמן למכור ולקחת רווחים. זה נקרא סטייה דובית, וזה יכול לאותת שהסתיימה ההתלהבות של הקונים ומגמת העלייה עומדת להתהפך. אפשר לראות דוגמה טובה לכך כשהביטקוין (סימול: btcusd) הגיע לשיא של כ-69,000 דולר בסוף שנת 2021:

קניית מניות , מכירת מניות , RSI
דוגמא לסטיה דובית, גרף מאת TradingView

לפני שמישהו מחליט להשתמש בסטיות RSI באסטרטגיה שלו, צריך לזכור שבמגמות חזקות באמת, לעיתים זה יכול לקחת יותר מאיתות סטיה אחד עד שהמחיר ישנה כיוון.

נוכל לקחת כדוגמא לכך את ההתמודדות המסיבית של הדולר האמריקאי לשנת 2022. ביולי, זה היה האיתות ראשון של סטייה דובית – אך המדד בקושי זז. אבל אז באוקטובר, הגיע סימן נוסף של סטייה דובית, ורק אז המדד ירד, פיתחו גרף ובידקו זאת לעומק.

לסיום, היכן תוכלו להשיג את אינדיקטור RSI ולהוסיף אותו  לערכת כלי המסחר שלכם?

בתוכנת המסחר של טריידסטיישן יש שלל של אינדיקטורים המסייעים לסוחר בתהליך הניתוח הטכני, כולל מדד החוזק היחסי, RSI.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך על סמך איתותים המתקבלים מאינדיקטור RSI בלבד. ככלל, חובה על הקורא לשלב כלים טכניים ופונדמנטליים ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

כדי להבין יותר את ה- RSI  עבור קניית מניוץ ועבור מכירת מניות שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן