מניות דיבידנד מומלצות לשנת 2024

מניות דיבידנד מומלצות לשנת 2024

מניות דיבידנד מומלצות לשנת 2024

מניות עם דיבידנד גבוה לא בדיוק עשו חיל בתקופה האחרונה, והסיבה לכך מגלמת בתוכה גם הזדמנויות לקראת 2024

מהן מניות דיבידנד?

מניות דיבידנד הן מניות של חברות המחלקות חלק מהרווחים שלהן לבעלי המניות בצורה של דיבידנדים. דיבידנד הוא תשלום שמבצעת חברה לבעלי מניותיה כהחזר על ההשקעה שלהם. הדיבידנדים משולמים בדרך כלל באופן קבוע, לעתים קרובות על בסיס רבעוני.

נפתח בכמה דברים שכדאי להבין לגבי מניות דיבידנד ולאחר מכן נציין כמה מניות דיבידנד רלוונטיות להשקעה בעלות תשואה גבוהה וגם כמה מניות מוערכות בחסר שעשויות להתעורר.

תשואת הדיבידנד היא מדד המייצג את הכנסת הדיבידנד השנתית שבעל מניות יכול מקבל מהחזקת מניה מסוימת. לא ניכנס לנוסחאות מעייפות אך בגדול הוא מבוטא באחוזים ומחושב על ידי חלוקת הדיבידנד השנתי למניה במחיר השוק הנוכחי. תשואת דיבידנד גבוהה יותר מעידה על הכנסה גבוהה יותר ביחס למחיר המניה.

חברות יכולות להחליט באיזו תדירות הן משלמות דיבידנד. בעוד שתשלומים רבעוניים נפוצים, חלק מהחברות משלמות דיבידנדים מדי חודש, רבעוני, חצי שנתי או שנתי.

לחברות מסוימות יש היסטוריה ארוכה של הגדלת דיבידנדים באופן עקבי. אלה מכונות לעתים קרובות "דיבידנד אריסטוקרטס". חברות אלו נחשבות יציבות ובעלות יכולות פיננסיות טובות, וכן, תשלומי דיבידנד עקביים יכולים להיות סימן לאמון של החברה במצבה הפיננסי.

באופן כללי, מניות דיבידנד עשויות להיות אטרקטיביות מבחינת משקיעים שמתמקדים בהכנסה המחפשים זרם קבוע של תזרים מזומנים מההשקעות שלהם, במיוחד למי שמחפש הכנסה פסיבית. כמו כן, חשוב לדעת שלמגזרים שונים יש הסטוריה שונה בכל הנוגע לתשלום דיבידנדים. לדוגמה, לחברות שירות ומוצרי צריכה יש לעתים קרובות היסטוריה של חלוקת דיבידנדים יציבים.

כמובן שגם חשוב לציין שלא כל המניות מחלקות דיבידנדים וזה לא בהכרח מצביע על חולשה פיננסית של חברה. חברות מסוימות, במיוחד במגזרי הטכנולוגיה והצמיחה, עשויות לבחור להשקיע מחדש את כל הרווחים בחזרה לעסק לצורך התרחבות, מחקר ופיתוח. 

נקודה חשובה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא שמניות הדיבידנד הטובות ביותר הן לאו דווקא אלה עם התשואה הגבוהה ביותר וחשוב לבחון כל חברה מעבר לתשואת המניה ולבחור מניות עם דיבידנדים עמידים ולא פחות חשוב, כמו תמיד, מוטב לקנות את המניות הללו כשהן מוערכות בחסר.

תמונת מצב נוכחית לגבי מניות דיבידנדים

מניות עם דיבידנד גבוה לא בדיוק עשו חיל בתקופה האחרונה. כל מי שיתן מבט מהיר על מדד הדיבידנד הגבוה של ה –  S&P 500 שעוקב אחר 80 חברות שמשלמות תשואה גבוהה יראה שהמדד ירד ב-13.5% השנה, בעוד ש-S&P 500 הכולל עלה ב-12.1%. ויש לכך סיבה טובה. חלק מזה קשור לפער בין תשלומי דיבידנד לבין מה שהמשקיעים יכלו לקבל מאג"ח ממשלתיות סופר בטוחות. בעבר הלא רחוק, הריביות היו נמוכות במיוחד ומניות, במיוחד אלה שמחלקות דיבידנדים גבוהים נראו כמו האפשרות הטובה ביותר למי שרוצה השקעה עם תשלום קבוע.

אבל המצב הזה השתנה בשנה שעברה כשהבנקים המרכזיים, כולל הפדרל ריזרב בארה"ב, התחילו להעלות את הריבית כדי לטפל באינפלציה שהייתה חמה מידי. העלאות הריבית האלה העלו את התשואות שאפשר לקבל מאותן אג"ח בטוחות, ודחפו אותן לשיא של 15 שנים מעל 5%. כתוצאה מכך למשקיעים פתאום היו אפשרויות בחירה נוספות הם יכלו לקבל תשואות יפות מדברים בסיכון נמוך כמו פיקדונות מזומנים או אג"ח ממשלתי וזה מה שבגדול גרם למדד הדיבידנד הגבוה של ה – S&P 500 לרדת.

אבל נכון לתקופה זו, יש לא מעט שמעריכים שהגל הזה עשוי להתהפך. במילים אחרות, יש כאלה שמעריכים שהפד קרוב כנראה לסיים את מסע העלאת הריבית שלו, מה שיגרום למניות המשלמות דיבידנד להיראות שוב אטרקטיביות, במיוחד לאחר שרבות מהן פיגרו כל השנה.

וזה יכול להיות מגניב. כשהזמנים נעשים קשים, חברות המחלקות דיבידנדים נאים, כמו אלו במגזרי מוצרי הצריכה, השירותים והטלקום, די נוטות להצליח. אפילו בהאטה מתונה יותר, גם חברות שמשלמות דיבידנדים בתחומים כמו פיננסים ואנרגיה, שבהם מחירי המניות אינם יקרים במיוחד, עשויות לעלות לראש הרשימה. 

אז היכן נמצאות ההזדמנויות של מניות דיבידנד?

אם אמרנו שאין לקנות מניה רק בגלל תשואת הדיבידנד שלה, אלא לוודא שתשלומי הדיבידנד של החברה עמידים, החברה איכותיות עם תזרים מזומנים עמיד, מאזן חזק ופוטנציאל צמיחה נראה לעין, אז החברות הבאות עשויות להיות רלוונטיות:

 AvalonBay Communities – חברה זו נחשבת לאחת מבעלי הדירות הגדולים בארה"ב, והיא נהנית מהכנסות קבועות משכירות שתומכות בתשלום המניב הגבוה. החוסן הפיננסי של החברה מאפשר לה להרחיב את תיק הדירות על ידי פיתוח ורכישת קהילות חדשות. למרות שהחברה לא הגדילה את התשלום שלה מדי שנה, AvalonBay הגדילה את הדיבידנד שלה בשיעור שנתי של 5% מאז ההנפקה הראשונית שלה בשנת 1994, והעלתה אותו ב-3.8% בתחילת 2023. עם הביקוש לדירות שממשיך לגדול, היא אמורה להיות מסוגל להמשיך ולהגדיל את הדיבידנד שלה בשנים הקרובות.

Brookfield Infrastructure – לברוקפילד יש פורטפוליו מגוון של עסקים שמתמקדים בשירותים, תחבורה, אנרגיה ונתונים. העסקים האלה מייצרים תזרים מזומנים יציב יחסית, מה שתומך בדיבידנד הגדל שלה. למעשה, שנת 202 הייתה השנה ה 14 ברציפות שחברת התשתיות הזו מספקת עלייה בתשלום השנתי שלה. ואם זה לא מספיק, אז ברוקפילד צופה להגדיל את הדיבידנד שלה בקצב שנתי של 5% עד 9% בטווח הארוך, כשהיא דיי מתבססת על הצמיחה האורגנית של העסקים הקיימים והרכישות שלה. גורמי הצמיחה האורגנית של החברה שכוללים עליות ריבית אשר צמודות לאינפלציה, גידול בנפח ככל שהכלכלה העולמית מתרחבת ופרויקטים של התרחבות אמורים להגדיל את הכספים שלה ב-12%+ למניה במהלך השנים הקרובות. 

 AbbVie – היא יצרנית תרופות עם רקורד דיבידנד מצוין. מאז הקמתה ועד סוף 2023, AbbVie הגדילה את התשלום שלה ב-270% מדהימים. AbbVie צמיחת הדיבידנד שלה ממשיכה לגדול מדי שנה. מוצרים חדשים שפיתחה כמו Rinvoq ו-Skyrizi אמורים רק לתת לה עוד רוח גבית. כך שהיא במצב טוב שיאפשר לה לשמור על גדילת הכנסות הדיבידנד.

מניית ABBV, גרף שבועי מאת TradingView
מניית ABBV, גרף שבועי מאת TradingView

שלושת החברות הללו מציעות תשואה מעל הממוצע, מה שהופך אותן לבולטות בתקופה שבה חברות רבות אינן מחלקות דיבידנדים גבוהים במיוחד. בנוסף, לכל אחת מהן יש רקורד מוצק של הגדלת הדיבידנד בהתמדה והן לא מראות סימני עצירה, כך שהן מניות הכנסה שמהוות הזדמנות נהדרת לרכישה והחזקה לטווח ארוך.

ואם הזכרנו מניות המוערכות בחסר, אז גם למניות המנומנמות הבאות יש פוטנציאל להבריק:

מדובר בכמה חברות מעניינות באיכות גבוהה שירדו השנה: Estée Lauder, Dollar General International Flavors & Fragrances  וגם.Pfizer  לחלופין, איך אפשר בלי תעודות סל לגיוון? מכאן שאפשר לשקול את תעודת הסל הבאות:

Capital Group Dividend Value  (טיקר: CGDV), או את תעודת הסל iShares Core High Dividend  (טיקר: HDV), או את Invesco S&P Ultra Dividend Revenue (טיקר: RDIV).

מעבר לכך, תוגלו למצוא  רשימה של מניות דיבידנד של ארצות הברית (או כל מדינה אחרת לצורך העניין) עם תשואה גבוהה כאן

לסיום, ראוי להדגיש שעל המשקיעים להיות מודעים לכך שתשואה גבוהה מאוד עשויה גם להוות סימן לסיכונים או אתגרים/קשיים שהחברה מתמודדת איתם, ולכן יש צורך בחקירה נוספת לפני קבלת החלטות השקעה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי כולל קניה/מכירה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לסחור במניות דיבידנד? הצטרפו אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן