איפה 4 מקצועני וול סטריט ישקיעו 100,000 דולר היום?

איפה 4 מקצועני וול סטריט ישקיעו 100,000 דולר היום?

איפה 4 מקצועני וול סטריט ישקיעו 100,000 דולר היום?

הרבה משקיעים בוול סטריט מתלבטים למה כדאי להתחייב כרגע. ואנחנו לא מדברים על חיי האהבה שלהם אלא סיכון למיתון שעדיין לא נעלם וראלי במניות הטכנולוגיה שעלול להסתיים – דיי מעורר דאגה.

וול סטריט , תעודות סל
ע

ל רקע המצב הכלכלי הלא יציב, בלומברג ביקשו מארבעה מקצועני וול סטריט מובילים בתחום ההשקעות לספר לנו היכן הם ישקיעו סכום של 100,000 דולר בימים אלה. אחרי הכל, הם עושים זאת במשך שנים על גבי שנים בהצלחה, במניות, חוזים עתידיים, תעודות סל וכו', אז למה שלא ננסה לפחות להבין על מה הם חושבים כרגע ואולי אפילו לבחון כמה דברים בעצמנו?

ראשון משקיעי וול סטריט, השקעה בשווקים מתעוררים (EM)

דן סוזוקי, סגן מנהל ההשקעות הראשי של ריצ'רד ברנשטיין יועצים לא בררן. רחוק מזה… הוא חושב שיש הזדמנויות השקעה נהדרות כמעט בכל מקום כרגע. ובכן, חוץ משבע מניות הטכנולוגיה המפוארות כלומר, אלפבית, אמזון, אפל, מטה, מיקרוסופט, אנבידיה וטסלה. סוזוקי אומר שהן פשוט נמצאות בבועה.

אך הוא מעריץ גדול של מניות בשווקים מתעוררים. סוזוקי מאמין שמי שיכול לסבול תנודתיות מסוימת כנראה ירצה להשקיע לפחות סכום קטן בתחום. אז ככה, לדעתו, הערכות שווי של מניות הן אחד המנבאים הטובים ביותר לתשואות לטווח ארוך. וכרגע, הערכות השווי מפתות, לשווקים המתעוררים יש נתונים דמוגרפיים אטרקטיביים יותר, כמו גידול אוכלוסיה, שיעור העובדים מול התושבים המזדקנים והכנסות פוטנציאליות. בנוסף, לדבריו, השווקים המתעוררים חשופים יותר לחברות שיכולות להרוויח מהאינפלציה במידה והיא תישאר גבוהה מהרגיל למשך זמן רב יותר.

איזה תעודות סל קשורות לשווקים המתעוררים?

תעודת הסל  SPDR Portfolio S&P Emerging Markets (טיקר SPEM) כוללת מגוון רחב של מניות שווקים מתעוררים. אך עם זאת, חשוב לזכור שרוב תעודות הסל של השווקים המתעוררים כולל זו, כוללות לא מעט מניות סיניות, כ-28% מהקרן בדרך כלל. אז מי שכרגע מעדיף להיזהר או להתרחק מסין, מוטב שישקול מדינות שווקים מתעוררים אחרות, כאלה שספציפיות יש להן צמיחה חזקה. למשל, השקעה בהודו באמצעות  . iShares MSCI India ETF (INDA)

וול סטריט , תעודות סל
תעודת הסל SPDR Portfolio S&P Emerging Markets מאת TradingView

מומחית וול סטריט השניה, ממליצה על השקעה במגזר התעשייה

יאנה ברטון, מנכ"לית ומנהלת תיקים ב-Eaton Vance, אוהבת את מגזר התעשייה, מגזר שפיגר השנה בכ-8% מאחורי ה-S&P 500. יש 12 תעשיות שיכולות להציע לכל תיק גיוון, כאשר חלק מהחברות מחזוריות מאוד ואחרות מושפעות יותר מגורמים ספציפיים שקשורים לחברה ולתעשייה.

על מה היא חושבת? על תעשיית הפסולת… שאולי לא נשמעת טוב לאוזן, אבל נראה שמנהלת התיקים הזו דווקא מתחברת לפוטנציאל הצמיחה החזק שלה. לדבריה, לחברות בתחום זה יש בדרך כלל חוזים ארוכי טווח, שהמחירים שלהם נוטים לעלות כשהאינפלציה עולה. ולדעתה, הסיבה לכך שהרווחים האחרונים של התעשייה הזו היו מאכזבים כנראה נובעת מכך שרוב המשקיעים פשוט מזלזלים במניות האלה. מעבר לכך, הרבה חברות פסולת מתמקדות כרגע באנרגיה ירוקה ובפרויקטים יציבים לטווח ארוך ולהערכתה, ליוזמות האלה יש פוטנציאל עצום.

היא במיוחד שמה עין על תעשיית הבטחון, שגם היא פיגרה לאחרונה אחרי השוק הרחב ועדיין לדבריה, להרבה מחברות התעשייה הזו יש תזרימי מזומנים חזקים ומודלים עסקיים יציבים. אז זה בהחלט נותן חומר למחשבה.

תעודות סל קשורות:

תעודת הסל Vanguard Industrials (VIS) כוללת מגוון רחב של תעשיות, ו-iShares US Aerospace & Defence ETF (ITA) מתעשיית הבטחון עם מניות כמו Lockheed Martin and Northrop Grumman.

וול סטריט , תעודות סל

השוק הוא מניה של פרנואיה: המניה הצטרפה לאופטימיות, התרגשה מהפסימיות, התעוררה ברגעים של התייאשות, והייתה פסימית כאשר הוצגו לפניה הזדמנויות (ציטוט מפולר של וורן באפט המציין את ההתנהגות המתנדנדת והלא צפויה של השוק ושל וול סטריט, והצורך להסתכל עליו בצורה רגועה ומחושבת).

השקעה במניות ערך, של משקיע וול סטריט השלישי

אנתוני רוט, מנהל ההשקעות הראשי של ,Wilmington Trust Investment Advisors מתרחק מנכסים יקרים וזה כולל שמות מהביג טק. הוא הלך על מניות ערך כשמדובר בחברות גדולות יותר, ואומר שכל המניות הקטנות, גם מבחינת צמיחה וגם מבחינת השווי נראות אטרקטיביות יחסית. אחרי הכל, הערכות השווי של מניות המניות הקטנות נמצאות הרבה מאחורי המניות הגדולות כרגע, עם הפער הגדול ביותר מזה 15 שנה. אבל חשוב לציין הסתייגות קלה בנושא זה: למרות שהן זולות, השוק שלהן נוטה לתפקד בפחות יעילות בגלל המספר הקטן יותר של שחקנים, כך שמי ששוקל כניסה למניות קטנות, חייב לשים עין מקרוב על התיק ולדעת לנהל אותן בדרך מאד אקטיבית.

בנוסף, הוא שם עין על סקטורים מחזוריים כמו תעשיה, חומרים, ואנרגיה. גם מניות פיננסיות, שאמורות להצליח אם כלכלת ארה"ב תצליח להימנע ממיתון. הוא מעדיף בנקים גדולים, כי הם חסינים יותר בפני משברים מאשר הבנקים האזוריים.

בנוסף, בניגוד לאחרים, לא רק שהוא מעדיף את השוק האמריקאי, אלא הוא מתנער באופן פעיל משווקים מפותחים אחרים. את אירופה הוא בכלל לא לוקח בחשבון משום שהחברה שלו חושבת שהאיזור נמצא ב"סטגפלציה". בינתיים, לדעתו, בארה"ב יש מדיניות מוניטרית ופיסקלית פעילה יותר, שווקים בוגרים ודמוגרפיה בריאה יותר.

תעודות סל קשורות למניות ערך:

למניות ערך, תעודת הסל iShares MSCI USA Value Factor (VLUE) יכולה להתאים להשקעת ערך. למניות קטנות, אפשר לשקול את iShares Core S&P Small-Cap ETF (IJR), שעוקבת אחרי הביצועים של מדד S&P SmallCap 600.

ביצועים של מדדים קטנים ותעודות סל בחמש השנים האחרונות. מקור: בלומברג.

השקעה בבורסה, השקעה, מסחר בשוק ההון, השקעה בנדל"ן

השקעה בנוצץ של משקיע וול סטריט הרביעי

מייקל פורבס, מייסד Tallbacken Capital Advisors, מעדיף להשקיע במגזרים נושאיים עם צמיחה כשהם חבוטים ונסחרים בזול. זו גם הסיבה שהוא לא מושקע כולו בבינה מלאכותית כרגע…שהרי הערכות השווי שם עכשיו נראות מתוחות מדי.

במקום זאת, הוא בוחן את הטכנולוגיה שמסביב לאורניום. לדבריו, זה פשוט זול יותר ובטוח יותר ממה שהיה לפני כמה עשורים, לדעתו, נושא הגרעין הוא דיי חם בקרב מי שחושב על העתיד. הוא גם אוהב כסף. הוא חושב שזה זול כרגע, ויש לו יותר מכמה סיבות להתלהב מהמתכת הזו.

תעודות סל הקשורות לכסף ואורניום:

תעודת הסל Sprott Uranium Miners ETF (URNM) היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג חשיפה רחבה למניות אורניום. בנוסף, יש את קרן iShares Silver Trust (SLV) שעוקבת אחרי תנועות במחיר הכסף.

לסיכום המלצות משקיעי וול סטריט :

  • ריצ'רד ברנשטיין בעד השקעה במניות של השווקים המתעוררים, אבל רק מי שיכול לעמוד בתנודתיות הצפויה.
  • איטון ואנס עוסקת בתעשייה, כי בתעשייה יש מגוון של חברות הגנתיות, מחזוריות וצמיחה.
  • מייקל פורבס בוחר ללכת על מניות בעלות ערך וחברות קטנות, יחד עם אורניום וכסף.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך כלשהם על בסיס ההערכות המוצגת בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

כדי להבין יותר את המלצות וול סטריט ותעודות סל שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן