הנפקה החמה ביותר מזה שנים של ARM שיוצאת לדרך – 4 יתרונות

הנפקה החמה ביותר מזה שנים של ARM שיוצאת לדרך – 4 יתרונות

4 יתרונות להנפקה החמה ביותר מזה שנים של ARM שיוצאת לדרך

הנפקת Arm היא אירוע ענק, וכדאי לעקוב מקרוב איך הדברים מתפתחים לפני קבלת החלטה אם להיות מעורבים.

הנפקה , מוליכים למחצה , שבבים , ARM
ע

בר זמן מה מאז שראינו התלהבות כלשהי לגבי הנפקה ראשונית לציבור. שוק ההנפקות בשנה וחצי האחרונות היה חלש בלשון המעטה, לכן לא מפתיע שהיציאה הציבורית של חברת השבבים,  Arm, אחת מחברות המוליכים למחצה הכי חמות בסביבה – גורמת להרבה רעש בעולם ההשקעות.

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני השקעה בכלל והשקעה בהנפקה בפרט, אז בואו נצלול לפרטים הקטנים כולל כמה יתרונות וחסרונות לפני שנקפוץ אל תוך העיסקה.

הפרטים הקטנים של ההנפקה

הבעלים של Arm, חברת התקשורת היפנית סופטבנק ((SoftBank מתכננים את ההנפקה הזו כבר זמן רב. הם המתינו לרגע הנכון בשווקים וכנראה שהם חושבים שהרגע הזה הגיע. Arm הצהירו שהם מכוונים להערכת שווי של בין 50 ל-55 מיליארד דולר בהנפקה הראשונית שלהם ואמרו בהגשה רגולטורית שהם מציעים 95.5 מיליון מניות בטווח מחירים של 47 עד 51 דולר למניה.

אם  כן, כל העיניים עוברות כרגע ליום המסחר הראשון כדי לראות אם המניות יזנקו או יצנחו. ובשלב זה, משקיעים קמעונאיים יכולים להחליט אם הם רוצים לקחת חלק בהנפקה או לא. חלק מהסיבה לכך שההנפקה של Arm מושכת המון תשומת לב היא כאמור העובדה שהשוק לרישומים חדשים היה יבש כמו מדבר סהרה. כל מה שצריך לעשות כדי להבין עד כמה שוק ההנפקות היה מת, זה לתת מבט מהיר על הגרף הבא המציג את מידת ההנפקות בארה"ב בשנים האחרונות. ההנפקה של Arm יכולה להאפיל על כל רישום מאז סוף 2021.

הנפקה , מוליכים למחצה , שבבים , ARM
הנפקות חודשיות בארהב לפי שווי, במיליארדי דולרים. מקור בלומברג.

אז סופטבנק, כנראה מנסה לנצל את בצורת ההנפקות. וכאמור, היא גם מקווה שהתזמון שלה בשווקים מתאים יותר מלפני מספר חודשים, זאת למרות שאי הוודאות עדיין כאן. בנוסף, כולם יודעים  שתחום המוליכים למחצה נמצאים במרכז כל מה שחשוב בבורסה בימים אלה והכוונה היא לבינה מלאכותית… ואנבידיה שרואים בכל פינה. כך שכנראה רבים ירצו לתפוס מקום בשורה הראשונה.

אז בואו נראה מי זו  Arm כי זו לא חברת מוליכים למחצה רגילה

ובכן, זו ללא ספק החברה החשובה ביותר בכל המערכת האקולוגית של מוליכים למחצה. הלב הפועם (ליתר דיוק, המוח) של כל המכשירים האלקטרוניים שנקרא יחידת עיבוד מרכזית (CPU).  אלה שבבים שנמצאים בסמארטפונים, מחשבים ניידים, מחשבי שרת חזקים, ובעצם כל דבר אלקטרוני.

Arm זרוע לא מייצרת שבבים בעצמה. החברה יוצרת את העיצובים הכוללים, כולל רכיבים ושפת תכנות שחברות אחרות משתמשות בהן לבניית שבבים. לדוגמא, אינטל, טקסס אינסטרומנטס או TSMC . כך ש- Arm בעצם עוסקת בפיתוח הארכיטקטורה או העיצובים הבסיסיים של שבבים, ונותנת רישוי לחברות מוליכים למחצה אחרות שלוקחות את השרטוטים ומוסיפות את הגימור שלהן. תוכלו לחשוב על Arm כעל ערכת ההוראות לשבבים. חברות אחרות לוקחות את ההוראות האלה ומוסיפות התאמות אישיות.  חלק עושות זאת בעצמן (כמו במקרה של אינטל או טקסס אינסטרומנטס), וחלק עושות זאת בעזרת חברת ,TSMC כמו במקרה של אנבידיה או קוואלקום.

הנפקה , מוליכים למחצה , שבבים
הפעילות של Arm בקצרה, כפי שמודגם בהגשת ה-F1 שלה לרשות ניירות ערך. מקור הגשת ה-SEC של Arm.

שבבים הם הדלק שמניע את הרכב הטכנולוגי של העתיד. אם אנחנו רוצים לראות פריצת דרך טכנולוגית, אנחנו צריכים להמשיך ולשקיע בפיתוח של שבבים מתקדמי (אנדרו גרוב, מנכ"ל אינטל לשעבר).

 

מכיוון ש- Arm עושה זאת כבר זמן רב, ויש לה קנה מידה ומומחיות ללא תחרות, היא יכולה ליצור מדריך הוראות בהרבה יותר זול ממה שיעלה לחברות לעשות זאת בעצמן. המשמעות היא שיותר מ-260 חברות מוליכים למחצה שולחות מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה של Arm  ומשלמות דמי רישיון נמוכים עבור השרטוטים. Arm מעריכה שיותר מ-70% מאוכלוסיית העולם משתמשת במוצרים המבוססים על העיצובים שלה, שנמצאים גם ב-99% מהסמארטפונים בעולם.

אז הבנו כבר ש Arm נמצאת בכל מקום, אבל בנוסף שימו לב, דמי הרישוי האלה הסתכמו בהכנסות של 2.7 מיליארד דולר בודדים לשנת הכספים האחרונה שלה (שהסתיימה במרץ 2023).  אם משווים זאת ל- 50 מיליארד דולר של אינטל, 18 מיליארד דולר של טקסס אינסטרומנטס או 23 מיליארד דולר של AMD, ההכנסות של Arm נמוכים באופן מפתיע, אז צריך לשים לב לכך, כי זו אולי יכולה להיות הזדמנות.

מה הסיפור של Arm?

החברה לא תמיד הייתה בבעלות SoftBank. החברה רכשה את Arm ב-2016, ולפני כן היא נרשמה במשותף בבורסת לונדון ובנאסד"ק.  ההיסטוריה של החברה מתחילה ב-1990, אז היא נוסדה כמיזם משותף בין Acorn Computers, אפל וטכנולוגיות VSLI (שהפכו מאוחר יותר ל-NXP Semiconductors). Arm הפכה לחברה ציבורית ב-1998, בערך באמצע תנופת הדוט-קום, והמשיכה להניב עושר עצום לבעלי המניות המאושרים שלה.

האם כדאי להשקיע ברישום החדש?

אולי כן ואולי לא. מה שבטוח זה שיש כמה טיטאניות ששוריות לגביה, כי לפי פרטי הגשת ה-F-1 של החברה, חברות טכנולוגיה רבות סימנו שהן מוכנות לרכוש עד 735 מיליון דולר במניות Arm כחלק מההנפקה. זה כשלעצמו מהווה איתות של אמון ויכול לדרבן משקיעים אחרים לקפוץ פנימה. בין החברות הללו נמצאות מובילות כמו אפל, AMD, גוגל, אנבידיה וסמסונג. אך יחד עם זאת, אנו לא נוהגים להמליץ על כניסה לעיסקאות ספציפיות. אך נוכל לשתף אתכם ביתרונות ובחסרונות כפי שאנו רואים אותם.

4 יתרונות של ההנפקה:

1) לא משנה שהשרטוטים של Arm לא משמשים כרגע לייצור יחידות העיבוד הגרפיות של אנבידיה שנמצאות בחזית ובמרכז הבינה המלאכותית, כי הביקוש לשבבים מכל הצורות והגדלים אמור להתפוצץ אם בינה מלאכותית ממוחשבת באמת תיכנס לחיי היומיום שלנו. היופי בהשקעה ב-Arm הוא שזה אומר שאתה לא צריך לבחור יצרן שבבים מנצח. העיצובים של החברה נמכרים ליותר מ-260 חברות מוליכים למחצה. אז למעשה השקעה ב-Arm  הופכת להיות השקעה רחבה על ביקוש מוליכים למחצה.

2) המודל העסקי של תשלומי התמלוגים של Arm הוא מודל חכם. התשלום חוזר על עצמו וזו הכנסה מבטיחה יותר מאשר להסתמך על הצלחה של טכנולוגיה חדשה כלשהי, זה משהו שהופך את החברה לבעלת ערך.

3) זוכרים שדיברנו על כך ש-Arm לוקחת חלק זעיר מעלות הייצור הכוללת של השבב כתשלום רישיון? ובכן, אם Arm חיונית לתעשייה כמו שהיא אומרת, אמור להיות לה אופק ארוך להעלאת מחירים. כי דיי ברור שההכנסות של 2.7 מיליארד דולר הן די נמוכות, יחסית לחשיבות החברה.

4) בהתחשב בכך שעסקי רישיונות הם בדרך כלל רווחיים, אפשר להעריך שיש לחברה עוד מקום להגדיל את שולי הרווח שלה באופן משמעותי.

הנפקה , מוליכים למחצה , שבבים , ARM

2 חסרונות של ההנפקה:

1) Arm לא נמצאת במרכז מהפכת הבינה המלאכותית, ובעידן הזה, זה מעט בעייתי. אחרי הכל, משקיעים פשוט יכולים לקנות עוד מניות Nvidia.

2) מי שקובע את המחירים של Arm התקשו להחליט על הערך. כשסופטבנק אמרה בפעם הראשונה שהיא עומדת לרשום חלק ממניות Arm, לפי השמועה, הערכת השווי הייתה בסביבות 60 מיליארד דולר. ואז היא התגמשה וזה ירד לבין 50 ל-55 מיליארד דולר, ועכשיו זה עומד על 48 ל-52 מיליארד דולר. זה מעין דגל אדום. כי כפי שכולם יודעים היטב כשמורידים מחירים זה אומר שאין מספיק ביקוש.

לסיום, על רקע היתרונות והחסרונות הנ"ל, מי שמעריך שכל הביקוש למוליכים למחצה עומד להתפוצץ וש-Arm, למעשה, נמצאת במקום טוב לקצור כמה פרסים של בינה מלאכותית, אז זו עשויה להיות הזדמנות אטרקטיבית, למרות שמחיר ההנפקה שלה דיי יקר. סביר להניח שמחיר המניה יהיה תנודתי, וכדי להבין איך קהילת ההשקעות הרחבה יותר מרגישה לגבי סיכויי החברה, נעקוב אחר מחיר המניה בימים שלאחר ההנפקה. זה יתן לנו מושג כלשהו.

ובאופן אישי, אמנם אנחנו במדבר יבש של הנפקות כבר תקופה לא קצרה וחובבי ההנפקות צמאים למניות חדשות. אך אולי בכל זאת כדאי לתת לאבק מההנפקה לשקוע, לפני שנקפוץ פנימה לבצע טרייד פזיז.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך כלשהם על בסיס ההערכות המוצגת בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

כדי להבין יותר את הנפקת חברת השבבים והמוליכים למחצה ARM שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן