איך קונים אגרות חוב (אג"ח) של ארצות הברית?

איך קונים אגרות חוב (אג"ח) של ארצות הברית?

איך קונים אגרות חוב (אג"ח) של ארצות הברית?

אגרות חוב אינן מרגשות כמו מניות אך הן דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות

לאחרונה יותר ויותר משקיעים מחפשים להשקיע בניירות ערך, בעיקר של משרד האוצר האמריקאי. למעשה, איגוד תעשיית ניירות הערך והשווקים הפיננסיים דיווח ש-8 טריליון דולר של ניירות ערך של משרד האוצר האמריקאי הונפקו במאי 2023, זו עלייה של 12.3% מהשנה הקודמת.

אך מאחר וקיימים סוגי ניירות ערך שונים, בכתבה זו נתמקד קנייה של אגרות חוב מ3 סוגי אג"ח: אג״ח ממשלתי, אג"ח קונצרני (של חברות), אג״ח מוניציפלי והדרכים בהן ניתן לקנות אותן.

אג"ח ממשלתי

אג"ח של משרד האוצר האמריקאי הם אחד מניירות הערך הפופולריים ביותר, המציעים אפשרות השקעה בסיכון נמוך עם טווחים ארוכים. ולמרות שהם מספקים תשואה גבוהה יותר מאשר כל מיני אפשרויות אחרות, הם לא בהכרח באופן גורף הבחירה הטובה ביותר עבור כל המשקיעים. אז לפני שאתה משקיע את הכסף שלך, הנה מה שאתה צריך לדעת על אג"ח של האוצר בארצות הברית וכיצד לקנות אותן.

ישנם מבחר סוגים של אג"ח ארה"ב ממשלתי:
1) T-bills אלה למעשה אגרות חוב מסוג נטול קופונים. כלומר, קונים את האג"ח בהנחה ובהגיע מועד הפידיון מקבלים את הערך הנקוב. אגרות מהסוג הזה מונפקים עד שנה קדימה.
2) T-notes זהו סוג אג"ח משלם קופון ושהו האג"ח הנפוץ ביותר – מדובר על אגרות חוב עם תאריכי פדיון של 2,3,5,7,10 שנים
3) T-bonds סדרות האג"ח הארוכות ביותר של הממשל האמריקאי, בין 12 ל30 שנה. דומים מאוד לT-notes כאשר ההבדל העיקרי הוא בטווחי הזמן.
4) TIPS אג"ח שנועדו להגן על המשקיעים מפני אינפלציה.
5) אג"ח חיסכון – אלה ניירות ערך שאינם נסחרים בשוק ומיועדים למשקיעים בודדים.

איך ניתן להיחשף לאג״ח ממשלתי?

ישנן 3 דרכים מרכזיות להיחשף לאגרות חוב אמריקאיות.

הראשונה היא לקנות את האג״ח באמצעות ברוקר לדוגמא פלטפורמת המסחר טריידסטיישן – באופציה זו המלווה מקבל את כל מה שמגיע יחד עם רכישת אגרות החוב כמו קבלת הקופון בכל שנה, וכן קבלת הקרן עם פקיעת האג"ח.
במידה והמלווה ירצה למכור את האג"ח שלו לפני הזמן, אז הוא יצטרך להעביר את האג"ח אלה אל חברה חיצונית (ברוקראז').

בהשקעה באג"ח דרך ברוקר ניתן להשקיע גם בהנפקות חדשות וגם באג"ח קיים.

הדרך השנייה שבה ניתן לרכוש אג"ח בארה"ב היא באמצעות רכישה של רבה קרנות נסחרות בבורסה (ETF) וקרנות נאמנות משקיעות באג"ח ממשלתיות, כולל אג"ח של האוצר. על ידי השקעה בקרנות אלו באמצעות ברוקר, תוכל לקבל חשיפה למגוון ניירות ערך בהשקעה אחת.

הדרך השלישית היא  לקנות אג"ח ממשלתי של ארה"ב ישירות ממשרד האוצר של ארה"ב דרך אתר האמור TreasuryDirect – האתר מאפשר קניה של אג"ח בהנפקה ראשונית ולא אג"ח שכבר הונפקו בעבר ונסחרות בין משקיעים בשוק המשני לאחר ההנפקה הראשונית שלהן.

אגרות חוב ארצות הברית

קניית אג"ח קונצרני ואג"ח מוניציפלי

תהליך רכישת אג"ח מוניציפליות בארה"ב דומה לאג"ח קונצרניות. אך יש להדגיש שהן אינן נסחרות בבורסה מרכזית כפי שאנו מכירים למשל מתחום המניות. קניית אג"ח קונצרני/מוניציפלי בארה"ב מורכב יותר ויש יטענו (בצדק) שעדיין אינו מספיק מפותח.

בניגוד למניות של חברה הנסחרות בבורסות, רוב איגרות החוב הקונצרניות והמוניציפליות נסחרות ב-  over-the-counter OTC או בעברי: מעבר לדלפק. ישנן כמה סיבות מדוע הן נסחרות ב- OTC כשהעיקרית ביניהן היא הגיוון שלהן, אך נציין כמה מהסיבות המרכזיות לצורך הבנת המורכבות באופן כללי:

לכל אחת מהאג"ח יש איכויות, מועדים ותשואות שונות. התוצאה של הגיוון הזה היא שיש יותר מנפיקים, והנפקות של אג"ח עם מאפיינים שונים, מה שמקשה על אג"ח להיסחר בבורסות, ויש קושי עם רישום המחירים השוטפים.

בנוסף, מחירי האג"ח מושפעים משינויי ריביות ודירוג האשראי. מכיוון שזמן המסחר בין הנפקות יכול להימשך שבועות ואפילו חודשים, קשה לרשום מחירים נוכחיים עבור הנפקת אג"ח מסוימת, מה שיקשה על מסחר באג"ח בבורסה.

חשוב להדגיש שבין שאר החסרונות, שווקי OTC נוטים להיות פחות מוסדרים, פחות שקופים ופחות נזילים מאשר ניירות ערך הנסחרים בבורסה, מה שמגביר את סיכון העסקאות.

אז אם לא היה ברור עד כה,  הדרך הפשוטה יותר לקנות אותן היא באמצעות חברת ברוקראז' עם מוניטין שמציעה גישה לשוק האג"ח. פלטפורמות ברוקראז' רבות מספקות כלים לקנייה ומכירה של אג"ח קונצרניות. בהנחה ואתם משקיעים שאינם תושבי ארה"ב, הברוקר עשוי לדרוש מסמכים שונים כדי לאמת את זהותך על מנת לעמוד בדרישות הרגולטוריות. זה עשוי לכלול מסמכים כגון דרכון, כתובת מוכחת וטפסים הקשורים למס ועוד.

לפני קניית אג"ח קונצרני, חשוב לחקור ולבחון איגרות חוב קונצרניות שונות. קחו בחשבון גורמים כמו מי החברה המנפיקה, מועד האג"ח, והתשואה ודירוג האשראי –  לאג"ח בדירוג גבוה יותר יש בדרך כלל סיכון אשראי נמוך יותר, אך הן עשויות להציע תשואות נמוכות יותר.

באופן כללי ניתן לומר שאג"ח ממשלתיות בטוחות יותר מבין השלושה שכן, יש לממשלת ארה״ב את הדירוג המקסימלי וההנחה היא שהיא תעמוד בהחזרים. בנוסף, אגרות חוב מוניציפליות הן מעט בטוחות יותר מאגרות החוב הקונצרניות.

שיקולים נוספים שצריך לקחת בחשבון ברכישת אג"ח בארה"ב:

מיסים – תושבים שאינם מקומיים עשויים להיות כפופים לניכוי מס במקור על הכנסות שהושגו מאיגרות חוב של ארה"ב. שיעור המס יכול להשתנות וזה תלוי באמנות מס בין ארה"ב למדינת המוצא של המשקיע.

המרת מטבע – כדאי לקחת בחשבון את ההשפעה שיש לתנודות בשערי החליפין על התשואה הכוללת של ההשקעה שלכם, שכן עסקאות מבוצעות בדרך כלל בדולר אמריקאי.

גיוון וניהול סיכונים – כדאי לגוון את תיק האג"ח שלך כדי לנהל סיכונים. שקול אג"ח של מנפיקים שונים, תעשיות ודירוג אשראי שונים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע רכישה/מכירה/החזקה של אף אחד מסוגי ניירות הערך המתוארות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע באגרות חוב? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן