במה כדאי להשקיע כסף היום – איפה המקצוענים משקיעים?

במה כדאי להשקיע כסף היום – איפה המקצוענים משקיעים?

במה כדאי להשקיע כסף היום - איפה המקצוענים משקיעים?

המקצוענים הולכים על מניות המניות הקטנות המוערכות בחסר, הם שוריים לגבי כורי זהב וכסף, וגם אורניום ברשימה למרות הנסיגה האחרונה במחיר וזאת עקב צמיחה לטווח ארוך המונע על ידי הגדלת צרכי החשמל בעולם

ארבעה יועצי עושר מובילים שיתפו לאחרונה את הרעיונות המובילים שלהם, אז בחרנו שניים מהמובילים ולקחנו את הרעיונות שלהם צעד קדימה כדי לראות איך אפשר להוציא אותם לפועל.

רעיון השקעה 1- מניות קטנות בארה"ב

משקיעים הזרימו סכומי עתק של מזומן למניות ארה"ב כמו הטכנולוגיות הגדולות. ומנהל השקעות ראשי בRichard Bernstein Advisors –  מאמין שזה יצר הזדמנויות השקעה אטרקטיביות במקומות אחרים. אחד הכיוונים המשכנעים ביותר הוא מניות קטנות בארה"ב. לאחר פיגור מאחורי אחיהם הגדולים יותר במשך יותר מעשור, החברות הקטנות מוערכות בחסר ודיי מתעלמים מהן.

המניות הקטנות נוטות לעבור תקופות ממושכות של ביצועים גבוהים וגם ביצועים נמוכים. ובמהלך מחזורי הירידה הללו, סנטימנט המשקיעים הופך לעתים קרובות לפסימי מדי, וזה דווקא מה שסולל את הדרך לריבאונד פוטנציאלי. אחרי הכל, למרות המאבקים האחרונים שלהם, החברות הקטנות הצליחו באופן היסטורי להתעלות על היריבת הגדולות שלהן בטווח הארוך יותר, וזה בזכות צמיחת הרווחים החזקה יותר שלהן. ולמרות שרווחי החברות הקטנות פיגרו לאחרונה מאחורי החברות הגדולות, נראה שהמגמה הזו משתנה. לפי ההערכות, עד סוף השנה, צמיחת הרווחים של החברות הקטנות צפויה לעלות על זו של החברות הגדולות.

נראה שהחברות הקטנות מוכנות לקאמבק לאחר שנים של פיגור מאחורי הגדולות. ראסל 2000, הכולל כ-2,000 מהמניות הקטנות ביותר בארה"ב, השיג ביצועים נמוכים מ-S&P 500 – המורכב כידוע מ-500 המניות הגדולות ביותר – ב-4.4% על בסיס שנתי מאז תחילת 2014. זה השאיר את המחיר של ראסל 2000 זול היסטורית ביחס ל.S&P 500.

יש סימנים דיי טובים לכך שכדאי לבדוק את המניות הקטנות. אלא אם כן יהיה מיתון, שיעורי ריבית נמוכים יותר צפויים לעודד את הרווחים של חברות קטנות. למעשה, אנליסטים מצפים שחברות ראסל 2000 יראו את הרווחים גדלים בממוצע של 41% בשנה הבאה – זב גדטל באופן משמעותי מ- 14% החזויים עבור חברות ה- S&P 500 . למניות קטנות יותר תמיד היה הרבה יותר פוטנציאל צמיחה בהשוואה לחברות ענקיות ומבוססות. אז אם משלבים את התחזיות האלה יחד, האקלים הכלכלי המשתפר והעובדה שהמניות הקטנות נסחרות בזול ביחס לחברותיהן הגדולות יותר, זה יכול למשוך משקיעים ולעזור להפוך עשור שלם של ביצועים נמןכים לטובים יותר בהרבה.

אחד מתחומי הצמיחה של החברות הקטנות מתהדר גם בהרבה חברות אבטחת סייבר, שחוות ביקוש גובר בימים אלה. זכור, קוביד יצר שינוי קבוע במספר האנשים שעובדים מהבית. עובדים מטפלים כעת בעומס העבודה שלהם (ובנתונים ארגוניים רגישים) דרך האינטרנט, גם עסקים ברחבי העולם נאלצו לבצע את הפעילות שלהם באינטרנט – שתיהן הגדילו באופן משמעותי את האיום של מתקפות סייבר. נוסיף לזה את הסכסוך המתמשך בין רוסיה לאוקראינה שבינתיים, הביא לעלייה במתקפות סייבר, והרבה מומחים חוששים שפריצות בשדה הקרב עלולות לגלוש בטעות למחשבים אישיים. 

איזה תעודות הסל יכולות להציע נקודת התחלה טובה? כתבנו על המניות הקטנות בקצרה גם כאן.

   iShares Russell 2000 Growthטיקר (IWO) ותעודת הסל SPDR S&P 600  Small Cap Growth (SLYG) שמציעות חשיפה למניות קטנות עם פוטנציאל צמיחה גבוהה. SLYG  זולה יותר והיא אמורה להניב תשואות גבוהות יותר מ- IWO כי האחזקות שלה מרוכזות יותר.

רעיון השקעה 2 -כורי זהב, כסף ואורניום

המייסד של Tallbacken Capital Advisors, שורי מאוד לגבי כורי זהב וכסף. למרות הביצועים החזקים של הזהב  xauusd השנה (עלייה של כ-25%), הוא מאמין שהמשקיעים ישמרו על המשיכה שלהם לזהב. יש שתי סיבות מרכזיות מאחורי ההנחה הזו. ראשית, הגירעון התקציבי הגובר של ארה"ב, יחד עם חוסר ריסון פיסקאלי מכל תוצאות הבחירות בארה"ב שאמורים לתמוך בביקוש לזהב כמקלט בטוח. שנית, מדינות כמו סין בונות מאגרי זהב רציניים כדי לגוון את הרזרבות שלהן, להתגונן מפני סיכונים הקשורים לדולר, להפחית את ההסתמכות שלהן על המדיניות המוניטרית של ארה"ב, ולהתמודד עם הדומיננטיות של הדולר האמריקאי כמטבע הרזרבה העולמי.

השוריות הזו על זהב מתרחבת באופן טבעי גם לכסף, כי המחירים של שתי הנכסים האלה בדרך כלל נעים יחד (נפרט על כך בהמשך). לגבי הסחורה השלישית שציינו, האנליסט מוצא ערך טוב באורניום. הוא מאמין שלמרות הנסיגה האחרונה במחיר, לאורניום יש נרטיב צמיחה לטווח ארוך ומה שמניע זאת זה הגדלת צרכי החשמל בעולם שמה שמזין את זה הן מגמות גדלות כמו בינה מלאכותית ורכבים חשמליים וגם המעבר לכוח גרעיני כמקור אנרגיה נקיה.

אילו תעודות הסל שיכולות להציע נקודת התחלה טובה?

תעודת הסל VanEck Gold Miners ETF (GDX) עוקבת אחר סל של מניות כריית הזהב הגדולות בעולם. זו אופציה זולה יותר כרגע מאשר תעודת הסל Global X Silver Miners (SIL), שמשקיעה בכורי כסף בכל רחבי העולם. בנוסף, Global X Uranium ETF (URA) נותנת למשקיעים גישה למגוון רחב של חברות העוסקות בכריית אורניום. 

תעודות סל URA ן - GDX גרף שבועי מאת TradingView
תעודות סל URA ן - GDX גרף שבועי מאת TradingView

תמיד טוב להחזיק בזהב

לדעתנו, משקיעים צריכים תמיד להחזיק בכמות קטנה של זהב כחלק מהקצאת הנכסים שלהם. הסיבה לכך היא שהזהב מגדיל את הפיזור של התיק, מספק הגנה מפני אינפלציה, מגן על המשקיעים בתקופות של סערה כלכלית או גיאופוליטית (או גם וגם), ומציע מקור נוסף לתשואה.

נוסף על כך, התחזית של הזהב חיובית בטווח הקצר עכשיו כשהריבית מתחילה לרדת בארה"ב. בכל זאת, הזהב היקר לא מייצר שום הכנסה, ומעבר לכך, שיעורי ריבית נמוכים יותר במדינה הופכים את הדולר לפחות אטרקטיבי מבחינת חוסכים ומשקיעים בחו"ל. כל זה עושה טוב לזהב פשוט כי הוא מתומחר בדולר אמריקאי. בסופו של דבר, כשהכסף נחלש, הזהב יוצא למכירה בכל רחבי העולם וזה יכול להגביר את הביקוש ולהעלות את המחיר שלו.

בנוסף, אי אפשר להתעלם מכך שהבנק המרכזי של סין היה הרוכש היחיד הגדול בעולם של זהב בשנת 2023. ולמרות שהוא נמצא בהפסקה בחודשים האחרונים, הוא אמור להתחיל שוב בקניות בשלב מסוים, למרות המחירים הגבוהים. 

כסף נוטה לנוע בהתאם לזהב, כי ששניהם נתפסים כנכסי מקלט בטוח, גידור במצב של אינפלציה ושניהם נוטים להיות מושפעים מגורמים כלכליים ושוק דומים. ההבדל העיקרי בין השניים הוא שלכסף יש משקל רב יותר בתעשייה התעשייתית: לפי הנתונים 46% מהצריכה השנתית של הכסף מגיעה מהמגזר הזה לעומת רק כ- 6% לזהב. חשוב לדעת שבגלל המאפיינים היחודיים של הכסף יש לו תפקיד מרכזי בהרבה מגזרי אלקטרוניקה שצומחים במהירות כמו: פאנלים סולאריים, תאורת LED, צגים, מסכי מגע, טכנולוגיה סלולרית ועוד. עם כל כך הרבה שימושים, הביקוש לכסף עולה הרבה יותר מהר מההיצע, ומי שמניע את העליה הגדולה ביותר היא ההתעשייה הסולארית.

מה לגבי אורניום?

לא כדאי לפספס את זה. האורניום נמצא ברצף חם מאז 2020 והסיבה כמו תמיד מסתכמת בהיצע וביקוש: יש פחות ממנו בסביבה, אבל הצריכה הולכת וגדלה. ויש לכך המון סיבות, נציין את חלקן לסיום: ממשלות בונות מפעלים גרעיניים חדשים כדי להפחית את התלות שלהן בדלקים מאובנים כדי להבטיח את העצמאות האנרגטית שלהן – במיוחד לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה. בנוסף, כוח גרעיני נחשב למקור אנרגיה נקי, וזה עניין גדול בימים אלה.

דבר נוסף, הביקוש לחשמל צפוי לעלות במהלך השנים הקרובות – הודות לצמיחה כלכלית, אנו מדברים על רכבים חשמליים, צרכים שהולכים וגדלים ממדינות מתעוררות, וכמובן, מרכזי נתונים מקושרים לבינה מלאכותית. למשל, חיפוש ב- ChatGPT, דורש כוח פי 10 מחיפוש מסורתי בגוגל. 

כתוצאה מכל הגורמים הללו ועוד, אורניום היה אחד הסחורות עם הביצועים הטובים ביותר בשנים האחרונות – וזה בהחלט עשוי להישאר חם.  בנוסף, מדובר בהשקעה שמגדילה את פיזור התיק שכן הוא נוטה לנוע מעט באופן עצמאי ממניות ואיגרות חוב, וזה יכול להיות בונוס נחמד.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם פלטפורמת מסחר בשוק ההון הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן