מניית מיקרוסופט – האם כדאי לקנות? תחזית 2024

מניית מיקרוסופט – האם כדאי לקנות? תחזית 2024

מניית אפל – איך תראה שנת 2024?

מניית מיקרוסופט – האם תמשיך להחזיק בכתר ב2024?

 

מניית מיקרוסופט

מיקרוסופט היא כיום החברה הגדולה ביותר בעולם שכן ממש לאחרונה היא גברה על אפל והגיעה למקום ראשון עם שווי שוק שמתקרב ל-3 טריליון דולר. האם כדאי לקנות מניות של מיקרוסופט והאם זאת השקעה כדאית?

רומן האהבה של המשקיעים עם מניית מיקרוסופט לא מפתיע. למרות התחרות הגוברת מצד ענקיות טכנולוגיה צעירות יותר, החברה הצליחה לא רק להמשיך ולצמוח ולראות עליה בהכנסות אלא גם לראות ירידה בסך ההוצאות.

אם מסתכלים על השלוש שנים האחרונות אז מיקרוסופט ראתה עליות חזקות ביותר של 75% מרמות של 220 דולר בהם הייתה בתחילת ינואר 2021 לסביבות 398 דולר בזמן כתיבת שורות אלה. זאת לעומת עלייה של כ-25% במדד S&P 500 במהלך תקופה זו של כשלוש שנים (גם אם העליה במניות של מיקרוסופט לא תמיד הייתה עקבית).

מכאן נשאלת השאלה הבאה: בהתחשב בסביבה המאקרו-כלכלית הלא ודאית הנוכחית עם מחירי נפט גבוהים וריביות גבוהות, האם מיקרוסופט תצטרך להתמודד עם מצב דומה כפי שהייתה ב-2022 ובעצם תתפקד פחות טוב מה- S&P במהלך השנה הקרובה – או שהיא תמשיך להפגין ביצועים טובים?

מיקרוסופט ללא ספק מנצלת כמה מהמגמות הטכנולוגיות החמות של תקופתנו. החברה מצליחה לשגשג כשהיא שואפת להגדיל נתח שוק במחשוב ענן ופיתוח בינה מלאכותית. זה בא לידי ביטוי בביצועי החברה ברבעון האחרון – הכנסות החברה ברבעון זה חוו צמיחה דו ספרתית משנה לשנה, והגיעו ל-56.5 מיליארד דולר. מעבר לכך, גם הרווח הנקי סימן עליה מרשימה של 27% משנה לשנה ל-22.3 מיליארד דולר.

סך ההכנסות של מיקרוסופט עומדים על כ- 56.5 מיליארד דולר. מקור: TradingView
סך ההכנסות של מיקרוסופט עומדים על כ- 56.5 מיליארד דולר. מקור: TradingView

המספר הנוסף – מיקרוסופט היא גם מניית דיבידנד

בנוסף, יש דבר אחד שמניית מיקרוסופט עושה וחברות הטכנולוגיה המובילות האחרות אינן עושות (חוץ מאפל) והוא לשלם דיבידנד. ולא רק שמיקרוסופט היא מניית דיבידנד, היא גם הגדילה את תשלומי הדיבידנד ב-10% בממוצע בשנה בחמש האחרונות, והיא מציעה "תשואת דיבידנד" של 0.75% בזמן כתיבת שורות אלו. גם כאן, אפשר לומר שצמיחת הדיבידנד המתמשכת של החברה אינה מפתיעה: הדומיננטיות של מיקרוסופט במערכות הפעלה ומוצרי פרודוקטיביות מעניקה לה בסיס רווח חזק שמאפשר לה לשלם למשקיעים.

תרשים תשואת דיבידנד של מיקרוסופט. מקור: TradingView
תרשים תשואת דיבידנד של מיקרוסופט. מקור: TradingView

העוצמות של מיקרוסופט

יש סיבה טובה להאמין שההצלחה הנוכחית של החברה תימשך. טכנולוגיות מחשוב הענן והבינה המלאכותית העומדות לרשותה של מיקרוסופט מרשימות. יש לה מרכזי נתונים ביותר מ-60 אזורים ברחבי העולם. הכיסוי הרחב הזה אומר שהמערכות של מיקרוסופט מהירות. הלקוחות המשתמשים בטכנולוגיות מחשוב הענן ובינה מלאכותית של החברה מקבלים מרכז נתונים שקרוב אליהם.

בנוסף, חטיבת המשחקים Xbox של מיקרוסופט אמורה לקבל דחיפה משמעותית במכירות בשנת 2024 לאור הרכישה של ענקית המשחקים Activision Blizzard על ידי החברה – עסקה שנסגרה ב-13 באוקטובר.

וזה לא נגמר שם. החוסן הפיננסי של מיקרוסופט מרשים במיוחד לאור הטרנד והשימוש הגובר בבינה מלאכותית (AI). למעלה מ-18,000 ארגונים משתמשים בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של מיקרוסופט וזה תורגם לתוצאות עסקיות מוחשיות עבור מיקרוסופט. לדוגמה, המוצרDynamics 365  של החברה בתחום ניהול קשרי לקוחות, רושם 10 רבעונים רצופים של עלייה בנתח שוק בעזרתן של תכונות מעולם הבינה המלאכותית כמו אוטומציה של משימות מכירה.

אז כדאי לקנות מניית מיקרוסופט?

אי אפשר לענות על השאלה הזו מבלי להעמיק עוד קצת בנושא הבינה המלאכותית שכן, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט היא התלמידה המצטיינת בשכבה. החברה היא בין המובילות שמפתחות מודלים של AI עם השותפות הבלעדים שיש לה עםOpenAI  ושירות הענן שלה.

צריך להבין שמדובר על יותר מ"סתם" הכנסות חדשות: מיקרוסופט ממש לא מבזבזת זמן וצוברת כל הזמן מומחיות באופן מתמשך ומשקיעה בתשתית של העתיד כך שהחדשנות של מיקרוסופט בתחום הבינה המלאכותית אמורים למלא תפקיד משמעותי בעיצוב העתיד של הטכנולוגיה ועולם העסקים.

ובתחום זה מיקרוסופט ללא ספק מצויידת בכל הגורמים הנדרשים להצלחה:

לחברה יש בסיס משתמשים גדול בתעשיות המתחרות שלה והרי יותר משתמשים אומר יותר נתונים שיכולים לשמש אותה לצורכי שיפור, מה שמוביל למוצרים ותובנות משופרים.

יש לה נוכחות גלובלית ולכן יותר הזדמנויות למכור לצד סיכוי גבוה יותר להמיר את ההזדמנויות הללו ולמכור מוצרים ושירותים חדשים של בינה מלאכותית בהמשך הדרך.

בנוסף, היא משקיעה באופן מסיבי במו"פ (מעל מיליארד דולר במהלך השנה הבאה). חברות שמשקיעות הרבה במחקר ופיתוח צפויות להעניק יותר ערך ואפשרויות עם AI מה שיניח את הבסיס לחדשנות עתידית.

נקודה חשובה נוספת היא העובדה שבסיס המשתמשים של החברה אינו ברובו צרכנים אלא דווקא גורמים עיסקיים, זה חשוב משום שמשתמשים עסקיים נוטים להיות נאמנים יותר מצרכנים. בניגוד ללקוחות עיסקיים, צרכנים יכולים לעבור דיי בקלות למתחרה.

בינתיים, שוק הבינה המלאכותית מוערך לגדול מ-142.3 מיליארד דולר ב-2022 ל-1.8 טריליון דולר עד 2030 ותודו שהזמן עובר מהר כשנהנים. הצמיחה בתחום הבינה מלאכותית ומחשוב ענן מספקים רוח גבית שעוזרת להכנסות של מיקרוסופט להמשיך לעלות באופן רב-שנתי.

מקום טוב לסיים איתו הוא תחזיות האנליסטים

ההכנסות מהפרודוקטיביות והתהליכים העסקיים עלו ב-9% בשנת 2023. החברה ממשיכה עם אותה המגמה ונהנית מהכנסות מסחריות גבוהות יותר של אופיס  365. יש סיכוי טוב שהמגמה תימשך ברבעון גם הבא.

הכנסות הענן עלו ב-17% בשנת 2023 והמומנטום הזה ממשיך כך שהציפיה היא שתוצאות הרבעון הבא ישארו על המסלול העולה.

בסך הכל, ההערכות הן שההכנסות של מיקרוסופט יגיעו ל-240.7 מיליארד דולר לשנת 2024.

הערכת שווי המניה – האנליסטים הגיעו להערכת השווי של מיקרוסופט תוך שימוש בהערכת GAAP EPS של כ-11.28 דולר ומכפיל P/E של קצת מעל פי 36 בשנת 2024 שזה מתורגם למחיר של 409 דולר, שהוא 5% מעל מחיר השוק הנוכחי.

לסיכום, היכולות הטכנולוגיות המרשימות של החברה ממצבות אותה היטב במקום בו היא יכולה לשמור על השגשוג שהיא חווה, מה שכנראה הופך את מיקרוסופט למניה טכנולוגית שכדאי לשקול בחיוב כחלק מתיק ההשקעות שלך.

מיקרוסופט (NASDAQ: MSFT) אמורה לדווח ב- 30 בינואר, 2024. והציפיה היא שהתוצאות יעלו על הערכות הקונצנזוס של הכנסות ורווחים. אז תעקבו.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי,  כולל קניה/מכירה/החזקה של מניות מיקרוסופט. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע ולסחור במניות? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן