מניית אפל – איך תראה שנת 2024?

מניית אפל – איך תראה שנת 2024?

מניית אפל סימנה לאחרונה שיא חדש. איך עשויה להראות שנת 2024?

 

מניית אפל

מניית אפל פרצה את השיא של עצמה בשבוע שעבר לאחר התאוששות קלה עקב מכירות חזקות משירותים כמו אפל מיוזיק ו-iCloud, לצד סנטימנט חיובי של המשקיעים

אפל עברה קיץ לא נעים כאשר ההתאוששות המיוחלת של סין לא הגיעה. מה שפגע בין השאר במכירות האייפון בשוק שנחשב לרוב כשוק אמין. אבל תוך חודשיים המצב התאושש עקב מכירות חזקות משירותים כמו אפל מיוזיק ו-iCloud, יחד עם קצת האופטימיות של המשקיעים על רקע שמועות של הורדת שיעורי הריבית שתרמו לעניין.

זה הוביל את אפל לסמן ביום רביעי האחרון שיא חדש של 197.96 דולר, כלומר, מניות אפל עלו ב-52% רק השנה. אז עם שווי שוק של למעלה מ-3 טריליון דולר, אפל שווה כמעט כמו שוק המניות הגדול באירופה, צרפת, כמו גם הכלכלות הפרטיות של איטליה, קנדה, אוסטרליה וברזיל.

מניית אפל, רשמה בשבוע שעבר שיא חדש, עם עליה של כ-52% השנה. גרף שבועי מאת TradingView
מניית אפל, רשמה בשבוע שעבר שיא חדש, עם עליה של כ-52% השנה. גרף שבועי מאת TradingView

מניית אפל – צמחה בטריליון דולר השנה

למעשה, אפל שווה כעת בסביבות טריליון דולר יותר מאשר בתחילת השנה. זה הישג מדהים, במיוחד לאור העובדה שרק חמש חברות אמריקאיות מוערכות מעל טריליון בודד: מיקרוסופט, אלפבית, אנבידיה ואמזון. אחרי הכל, חברות טכנולוגיה גדולות ורווחיות הן אלה שמשכו משקיעים השנה, פשוט משום שהן חזקות והכוח שלהן הופך אותן לעמידות יותר בהתמודדותן מול שיעורי ריבית גבוהים, אינפלציה והאטות כלכליות.

אך למרות ההתאוששות האחרונה, האמת היא שהחברה רשמה ארבעה רבעונים רצופים של ירידה במכירות, זה גורם שהכביד על מניית אפל למרות שרווחי החברה עלו בשני הרבעונים האחרונים. סה"כ ההכנסות והרווחים של אפל ירדו בשנת הכספים 2023 ואם להיות ספציפיים יותר, לשנת הכספים שהסתיימה בספטמבר, משנת 2022 ההכנסות שלה צנחו – ירידה של 2.8%. זה הוביל לירידה קלה ברווח הנקי, מ-100 מיליארד דולר בשנת הכספים 2022 ל-97 מיליארד דולר השנה.

הכנסות נטו של אפל ברבעונים האחרונים. גרף מאת TradingView
הכנסות נטו של אפל ברבעונים האחרונים. גרף מאת TradingView

מנועי הצמיחה והסיכונים

החברה נאבקת להגדיל את המכירות בכל אחד ממגזרי החומרה שלה. מגזרי הסמארטפונים, Mac, iPad והציוד הלביש (שעונים ו-AirPods) שראו ירידה במכירות ב-2023.

אז למרות שהמשקיעים אוהבים את אפל, עדיין כדאי לתת מעט זרקור על הסיכונים ולקחת בחשבון שהחברה מתמודדת כעת גם עם סיכונים גיאופוליטיים ורגולציה גדולים שכדאי להתיייחס אליהם.

סיכונים גיאופוליטיים ורגולטוריים

כיודוע, אפל מקבלת תשלום של כ- 20 מיליארד דולר מדי שנה מאלפבית כדי להפוך את Google Search למנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בדפדפן האינטרנט ספארי של אפל. אך ממשלת ארצות הברית מערערת על עסקה זו על רקע אנטי תחרותי.

בינתיים, אפל גם עומדת בפני בדיקת הגבלים עסקיים בארה"ב, אירופה ואסיה על מדיניות ה-App Store שלה. כלומר, נכון לעכשיו, היא גובה תשלום של 30% על רוב הרכישות שמבוצעות באמצעות אפליקציות במכשירים שלה והיא מגבילה אפליקציות אחרות לנייד לפעול במכשירים שלה.

מבחינה גיאופוליטית, המשקיעים עשויים להיות מודאגים גם לגבי הפיזור הגיאוגרפי של אפל, במיוחד כשמדובר בסין. בשנה שעברה היא רשמה הכנסות של 72.5 מיליארד דולר מאזור סין, ועיקר הייצור שלה נמצא שם. אך אם המלחמה הקרה החדשה בין סין לארצות הברית תידרדר, העסקים והייצור של אפל עלולים להתמודד עם אתגר משמעותי. גם אם קשה לכמת את גודלו המדויק של הסיכון הזה, בכל זאת מדובר בסיכון שעל המשקיעים של אפל לקחת בחשבון כחלק ממערך השיקולים שלהם.

מנועי הצמיחה של אפל

חשוב חציין שבעוד שמגזרי החומרה שלה נמצאים במצב של קיפאון, מגזר שירותי התוכנה של אפל רשם צמיחה יציבה ב-2023, והגיע להכנסות של 85 מיליארד דולר. מדובר בפלח קטן יותר ממכירות חומרת סמארטפונים מנקודת מבט של הכנסות, אך יש לו שולי רווח גבוהים בהרבה, מה שהופך אותו למנוע צמיחה מרכזי עבור אפל כרגע. הבעיה היא, שכאמור, שירות התוכנה של אפל נמצא כעת תחת איום מתביעות ורגולטורים ברחבי העולם.

במהלך חמש השנים הבאות, אפל עומדת בפני איום גדול עבור שני מוקדי הרווח הללו, המהווים את רוב הכנסות השירותים שלה. אם הדברים לא יסתדרו לטובת החברה, השנים האחרונות של הצמיחה המהירה בשירותים שראינו יכולה להסתיים.

האם ה-Vision Pro יכול לדרבן צמיחה?

לא הכל חדשות רעות עבור ענקית הטכנולוגיה. בשנת 2024, אפל יוצאת עם מה שבתקווה יהיה מוצר הלהיט הבא שלה: ה-Vision Pro. ה-Vision Pro הוא זוג משקפי מציאות רבודה. החברה מקווה לעשות את הצעד הבא במחשוב עם המכשירים, הכוללים חיישנים ומצלמות מתקדמים ביותר. אפל מצפה למכור מיליון יחידות ב-2024 ו-10 מיליון יחידות בשלוש השנים הקרובות. הסכום שאמור להיכנס לחשבון שלה אמנם אינו מהותי אבל זה יכול ליצור מומנטום מסוים ולהוות את ההתחלה של העסק הגדול הבא של אפל בחמש עד 10 השנים הבאות.

ובינתיים, משקיעים רבים עשויים לתהות אם מניית אפל היא קנייה כרגע 

כבר הסכמנו על כך שכולם אוהבים את אפל. חברה עם שיווק חזק, מוצרים איכותיים, אפל ביססה את עצמה כיצרנית הסמארטפונים הטובה ביותר בעולם, שהיתה עסק די רווחי. אפילו וורן באפט, קנה יותר מ-5% מהחברה לברקשייר האת'וויי ולמי שפספס, אחרי עליית המניה ב-368% בחמש השנים האחרונות, חלקו של באפט שווה כעת למעלה מ-150 מיליארד דולר. אך מה המצב כיום?

מבחינה טכנית:

המניה נמצאת במגמת עלייה בטווח הבינוני הארוך כלומר, החברה בהחלט חווה התפתחות חיובית ועניין הקנייה בקרב המשקיעים קיים. המניה נתקלה בהתנגדות סמוך לרמת 197$, מה שעשוי לגרור תיקון. ועדיין, במידה ותפרוץ כלפי מעלה את הרמה, זה יהיה איתות חיובי. RSI מעיד על תיקון קרוב.

רמת 197 מהווה רמת התנגדות
רמת 197 מהווה רמת התנגדות

הערכת השווי אינה אטרקטיבית

למרות מעמדה הדומיננטי בשוק הסמארטפונים, לא בטוח שמניית אפל תהיה בין המבוקשות השנה מהסיבה העיקרית שהיא הערכת השווי שלה.

נכון לכתיבת שורות אלו, לאפל יש יחס מחיר לרווח (P/E) של 31.63. זה הרבה מעל ה-S&P 500 שעומד על  24.59 כל זאת בנוסף לחברה שחווה ירידה במכירות ומתמודדת גם עם סיכון הגבלים עסקיים רגולטוריים ונמצאת בעיצומם של מתחים גיאופוליטיים.

אמנם המניה הציגה ביצועים יוצאי דופן בחמש, 10 ו-20 השנים האחרונות, אבל מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה. בדרך כלל, משקיעים מעדיפים הערכות שווי מוזלות כשהם להתמודד עם ירידה בהכנסות וסיכונים גוברים באופק. אך שוב, לכל טענה נגד יש טענת בעד – לא סתם באפט אומר שהוא קונה חליפות יקרות כי הן פשוט נראות לו זולות.

התמונה הרחבה יותר – איכות אף פעם לא יוצאת מהאופנה

לצד הסיכונים, צריך לזכור שאיכות אף פעם לא יוצאת מהאופנה. אפל לא הייתה כל כך זולה כשטים קוק לקח את השליטה ב-2011. אבל מאז, המניה עלתה פי 17. משקיע אפל כנראה קראו את ספר החוכמה של צ'רלי מונגר – יד ימינו המנוח של באפט אשר דגל בקניית חברות מצטיינות במחירים סבירים – ולא בהכרח חברות זולות. לדוגמא – אפל מהווה יותר ממחצית מתיק ההשקעות של ברקשייר האת'וויי, וכאמור, הפיקדון הנכבד השתלם יפה מאד בלשון המעטה. אז תעקבו..

אין בכתוב כל המלצה לביצוע רכישה/מכירה/החזקה של מניית אפל או כל מניה אחרת המוזכרת בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע ולסחור במניית אפל? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן