איך להשקיע בשוק ההון ברקע הורדות ריבית פוטנציאליות בארה"ב

איך להשקיע בשוק ההון ברקע הורדות ריבית פוטנציאליות בארה"ב

איך להשקיע בשווקים לקראת הורדות ריבית פוטנציאליות בארה"ב

הורדות הריבית צפויות להתרחש בארה"ב בהמשך השנה, ועם האטה (אך עדיין חיובית) בצמיחה וקצב האינפלציה שמתקרב ליעד, התחזית ל-S&P 500 נראית די ורדרדה

כשאתה מקבל החלטות משמעותיות, יכול להיות דיי נחמד לקבל חוות דעת נוספת. וכאשר ההחלטות הללו כרוכות בכסף שהרווחת קשה ובאקלים כלכלי משתנה, אז הדעות של בתי ההשקעות מובילים בעולם לא יכולים להזיק. אז עקבנו אחר בלקרוק, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס כדי להבין היכן הם רואים את ההזדמנויות הבאות בשווקים ולשתף אתכם בתובנות.

השפעת הורדת הריבית על הכלכלה

השווקים עכשיו מתמחרים סדרה של הורדות ריבית של הפד, הבנק המרכזי של אירופה (ECB), והבנק של אנגליה (BoE). הבנק המרכזי של אירופה כבר הוריד את הריבית ל-3.75% מ-4%. ה-BoE צפוי ללכת בעקבותיו באוגוסט, הפד אמור לעשות זאת בספטמבר.

ידוע שריביות נמוכות תומכות במידה מסוימת בכלכלה. ובדרך כלל הנכסים שנהנים מכך הם נכסים מסוכנים יותר כמו מניות וקריפטו. אבל יש חששות לגבי הנזק הפוטנציאלי שנגרם לצרכן כי המחירים עלו בכ-20% בשנתיים האחרונות, דבר שפוגע ביכולת ההוצאות של אנשים. למשל,הנתונים מראים שדברים חיוניים כמו אוכל הם היום הרבה פחות זולים ברחבי ארה"ב, בריטניה ואירופה.

הצמיחה העולמית ושבעת המופלאות

הצמיחה הכלכלית העולמית צפויה להישאר בשפל – קצת מעל 3%. מבין השווקים המפותחים ארה"ב צפויה להיות עם קצב התרחבות איטי יותר השנה והבאה. אך למרות זאת, היא צפויה לעלות על האיחוד האירופי, בריטניה ויפן. והתחזית הזו אומרת שארה"ב צפויה להימנע מהמיתון שהרבה חזו אותו בתחילת השנה (זאת על אף שיש כל מיני אינדיקטורים סותרים בעניין). אך עדיין, זה משהו שמרגיע את המשקיעים  כי צמיחה איטית יותר אך עדיין חיובית, אינפלציה נמוכה יותר והורדות בריבית הן בדרך כלל קוקטייל טוב שמועיל לעליות בבורסה.

עפ"י הנתונים, שוק המניות בארה"ב השיג ביצועים טובים יותר משאר השווקים בחו"ל מאז המשבר הפיננסי העולמי. זה בעיקר בזכות העוצמה של הדולר האמריקאי. אבל זה גם בגלל שלארה"ב יש כלכלה דינמית ותרמה רבות משום שיש שלה את חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם.

שווי השוק
שווי השוק הכולל, של מניות אמריקאיות (כחול כהה), מניות אסיה (אפורות) ומניות אירופיות (תכלת), נמדד בטריליוני דולר אמריקאי. מקור גולדמן זאקס.

איך זה ישפיע על שבעת המופלאות?

בשנתיים האחרונות, הרווחים של שבעת המופלאות היו מרשימים מאד. למעשה, מיקרוסופט, מטא, אפל, אמזון, אלפבית, טסלה ואנבידיה השאירו אבק לשאר החברות ב-S&P 500 .

שבעת המופלאות צפויות להמשיך לרשום צמיחה חזקה ברבעון השני והשלישי, אך ברמות מתונות יותר. ו-493 החברות האחרות במדד צפויות לרשום צמיחה מינימלית ברווחים, אבל עד הרבעון הרביעי, אנליסטים מצפים שהם יצליחו איכשהו ליישר קו עם הישגים גבוהים יותר. למעשה, הנתונים מצביעים על כך שבסך הכל, העוצמה של השביעייה המופלאה בשנים האחרונות העלתה את השקלול הכולל שלהן במדד S&P 500 לרמות קיצוניות – מהסוג שלא נראה מאז 1929.

הריכוז הגבוה הזה הוא לא בהכרח בעיה, וזה מכיוון שהרווחים של שבע החברות הללו מצדיקים במידה מסוימת את העליות במחיר המניות שלהן. ובכל זאת, בשוק בריא יותר, היינו רוצים לראות ביצועים ורווחים רחבים מהרבה יותר חברות ומגזרים.

מה ההזדמנות כאן?

הרבה נכסים נראים אטרקטיביים כרגע, כולל מניות, אג"ח, מזומנים וחלופות כמו סחורות, נדל"ן, אשראי פרטי. ולמרות שהערכות המניות נראות מתוחות בארה"ב, קשה שלא לרצות להיות מושקע בבינה מלאכותית AI מכיוון שהיא מניעה חידושים שמשנים את המשחק. וחוץ מזה, אם לא כוללים את הביג טק, הערכות המניות האלה נראות יקרות, אבל לא באופן מסיבי.

אם ההערכות של הסוחרים לגבי הורדת ריבית אחת או שתיים בארה"ב השנה יתבררו כנכונות – וצמיחת הרווחים ברבעון הרביעי אכן תתפשט גם לשאר 493 המניות האחרות, כפי שגם המומחים מעריכים, אז תעודת הסל Invesco S&P 500 Equal Weight ETF (טיקר: RSP) יכול להיות אופציה רלוונטית להשקעה.

משקיעים שמעדיפים מניות צמיחה במקומות אחרים, מניות הודיות נראות אטרקטיביות – כלומר מהסוג שאולי מגיע עם קצת יותר סיכון עכשיו, אבל יש להן פוטנציאל לעלות על השוק הכולל לאורך זמן.

גם חשבונות מזומן ואג"ח נראים טוב. להרוויח תשואה ללא סיכון של יותר מ-5% על המזומנים היא אופציה אטרקטיבית. 

ומה עם האג"ח?  כרגע הן מציעות תשואות די טובות. ובנוסף, אם הכלכלה תתחיל להיכנס להאטה יותר ממה שמעריכים, ובעקבותיהן הורדות ריבית נוספות, האג"ח יקבלו דחיפה נוספת למעלה.

מה הסיכון?

חלק מאנשי מהמומחים תמיד מעלים את האופציה (כפוטנציאל) של אירוע "ברבור שחור", או אירוע בלתי צפוי לחלוטין. ואכן, דברים כאלה מתרחשים לפעמים. אבל כרגע, נראה שהאיום העיקרי על התחזית הוורודה באופן כללי הוא קפיצה חדשה לגמרי באינפלציה. זו אחת הסיבות לכך שהפד נוקט בגישה איטית בכל הקשור להורדת הריבית הראשונה. הרי הוא השתמש בהעלאות הריבית כדי להוריד את האינפלציה, אז הדבר האחרון שהוא כנראה רוצה לעשות זה להוריד אותן יותר מדי, מהר מדי, ולפגוע בכל העבודה הקשה עד כה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם פלטפורמת מסחר בשוק ההון הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן