איך כדאי לגוון את תיק ההשקעות שלכם

איך כדאי לגוון את תיק ההשקעות שלכם

שלושה יועצים מובילים שיתפו לאחרונה את הרעיונות שלהם עם המשקיעים, אז לקחנו אותם צעד אחד קדימה כדי לעזור לכם לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהוציא אותם לפועל

תיק השקעות

רעיון ראשון: מניות טכנולוגיה מגה-קאפ

מנהל תיקים בבית ההשקעות המוכר BlackRock מעריך ששיעורי ריבית גבוהים יותר ותנאים פיננסיים הדוקים יותר יובילו להאטה כלכלית. אז הוא אומר שהגיוני ללכת עכשיו על חברות באיכות גבוהה שיכולות לייצר רווחים קבועים בלי קשר למצב המאקרו. לדעתו, חברות טכנולוגיה גדולות רלוונטיות להשקעה, לא רק משום שהן רווחיות מאוד ועשירות בתזרים מזומנים, אלא הן גם עקביות מאד, וזה חשוב מאד. בנוסף, בניגוד לעידן הדוט-קום של שנות ה-90, הרבה ממניות הטכנולוגיה של המגה-קאפ של היום הן לא תנודתיות יותר מהשוק הרחב, זה משהו שחשוב למשקיעים שלא מעוניינים לקחת יותר מידי סיכונים כשגם ככה יש להם מספיק דאגות לגבי מיתון ומתחים גיאופוליטיים.

תעודת הסל שיכולה להציע נקודת התחלה טובה היא Technology Select Sector SPDR Fund (טיקר: XLK) עם יחס הוצאות שעומד על 0.1%. יש לה נכסים של 55 מיליארד דולר והיא מחזיקה את מיקרוסופט, אפל, אנבידיה, ברודקום ואדובי. אלה חמשת ההחזקות המובילות שלה.

אבל נשאלת השאלה מה לגבי הערכות השווי הגבוהות שלהן? אז כמו שאומרים, אין דבר כזה ארוחות חינם וזה נכון במיוחד בעולם ההשקעות. אמנם חברות המגה-קאפ של היום הן חברות איכותיות עם צמיחה כמעט מובטחת, אבל יחס המחיר לרווח (P/E) של ה-XLK  למשל, הוא פי 35, שהוא גבוה ב-40% מה S&P 500  במילים אחרות, המניות האיכותיות הללו לא זולות. אבל אם אתה עובד לפי הפילוסופיה של ווורן באפט שאמר ש"הרבה יותר טוב לקנות חברה נפלאה במחיר הוגן מאשר חברה הוגנת במחיר נפלא", אז כן אפשר לשקול ללכת על זה

רעיון שני: כורי אורניום – הכוח הגרעיני כאן כדי להישאר

המייסד ומנהל ההשקעות הראשי של Standpoint Asset Management מציע לחפש דרכים לגיוון מעבר לתיק מניות ואג"ח מסורתיים. לדבריו יש תחום אחד בולט והוא האורניום.

הרציונאל לכך הוא שאנרגיה גרעינית יכולה לטפל בסוגיה המורכבת (שעוסקים בה בכל רחבי העולם) והיא עלייה בשימוש באנרגיה, אך ללא הגדלת פליטות. לדבריו, מקורות מתחדשים נראים לא אמינים כל כך ויקרים מכדי להיות אופציה רלוונטית לזמן הקרוב. לעומת זאת, טכנולוגיות גרעיניות מודרניות, שלעתים קרובות מתעלמים מהן, עשויות להציע הפחתה משמעותית של התלות בדלק ועם פליטת פחמן מינימלית והן מספקות כוח עקבי 24/7.

מניות שקשורות לגרעין ואורניום לא זהרו יותר מידי בין השנים 2007 עד 2019, אבל הן התאוששו מאז 2020. בנוסף, יש לקחת בחשבון שאמנם הן בעלות סיכון, אבל הן גם הראו יכולת לייצר תשואות משמעותיות. בתחום זה אפשר לשקול את Sprott Uranium Miners ETF (URNM), זו תעודת סל שצומחת במהירות במניות אורניום טהור, בעלת נכסים של 1.6 מיליארד דולר והיא עוקבת אחר כ-40 חברות הכורות אורניום ברחבי העולם, והיא יכולה להיות נקודת התחלה טובה.

היצע וביקוש על האורניום

מחירי האורניום פורחים לאחרונה והסיבה לכך מסתכמת בדבר הפשוט הבא – היצע וביקוש: מצד אחד יש ההיצע נמוך אבל מצד שני, הביקוש גדל. למה הביקוש גדל? משום שממשלות חושבות על בניית מפעלים גרעיניים חדשים כדי שהן לא תצטרכנה לסמוך יותר מידי על דלקים מאובנים, זה משהו שיעזור להן להבטיח את העצמאות שלהן (במיוחד לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה). בנוסף, כוח גרעיני נחשב למקור אנרגיה נקי, וזה עניין גדול כרגע ומסביר גם למה איגוד הגרעין העולמי העלה לאחרונה את התחזיות שלו לשימוש בכוח גרעיני.

הבעיה היא שאספקת האורניום דיי נמוכה: הכרייה של האורניום הצטמצמה לפני יותר מעשר שנים כי  שאנשים נבהלו אחרי התאונה הגרעינית בפוקושימה ביפן ב-2011. זה אומר שהיו פחות פרויקטים של כרייה חדשים. יש סיבות נוספות שלא ניכנס אליהן אך דבר אחד ברור: אין למחסור בהיצע הזה פתרון מהיר. לוקח הרבה זמן להתחיל פרויקטים של אורניום, כך שהשוק כנראה יהיה עם מחסור לזמן מה. כתוצאה מכל הגורמים הללו, אורניום הוא אחד הסחורות עם הביצועים הטובים ביותר השנה ופשוט עשוי להמשיך את הרצף הזה.

תעודת סל Sprott Uranium Miners
תעודת סל Sprott Uranium Miners

רעיון השקעה שלישי: טכנולוגיה רפואית

המנכ"לית של בית ההשקעות Causeway Capital Management, אומרת שחברות בתעשיית הטכנולוגיה הרפואית, במיוחד במכשירים אורטופדיים, מתחילות להיראות כמו קניות אטרקטיביות לטווח ארוך. והסיבה לכך היא תרופות להרזיה שמעסיקה הרבה אנשים.

הטיפולים התרופתיים החדשים עלו לכותרות לאחר שאנשים באמת רזו כתוצאה מהטיפול. זה גרם למחירי המניות של חברות התרופות שמייצרות את התרופות האלה לזנק. ובמקביל לכך, משקיעים מכרו מניות בתעשיות שנתפסו כמפסידות כמו: יצרניות מזון ומשקאות.

היכן יש הזדמנויות? בתחום הזה אין תעודת סל שמתמקדת רק ביצרני מכשירים אורטופדיים באופן משמעותי מהסיבה הפשוטה שיש מעט מניות טהורות בתחום הזה. אבל תעודת סל אחת שמקיפה יחסית טוב את נושא הטכנולוגיה הרפואית הרחב יותר היא iShares US Medical Devices ETF (טיקר: (IHI יש לה נכסים בשווי של 5 מיליארד דולר והיא עוקבת אחרי יותר מ-50 חברות אמריקאיות שמייצרות ומפיצות מכשור רפואי.

לסיום, מאד חיוני לחקור ביסודיות ולהבין את תעודות הסל הספציפיות שכל אחד משקיע בהן, כולל אסטרטגיות ויעדי ההשקעה שלו וכן הסיכונים הנלווים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל קנייה/מכירה/החזקה של ניירות הערך המופיעים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע בתעודות סל? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן