מה זה שוק שורי ומה המשמעות שלו

שוק שורי הוא מונח שמשקיעים אוהבים לקרוא או לשמוע לגביו. הוא מתאר תקופה מובהקת של עליות בשווקים המאופיינת באווירה אופטימית וציפייה להמשך עליית התשואות. תמונת הראי של שוק שורי היא שוק דובי – תקופה של ירידות מובהקות. בשוק דובי ושוק שורי על המשקיעים להיות ערניים לשינויים במגמות ולהבין את היתרונות והחסרונות שבמסחר בתקופות אלה. 

מה זה שוק שורי? 

ההגדרה הרשמית של שוק שורי היא עלייה של יותר מ-20% מנקודת השפל האחרונה של השוק. המקור, מספרת האגדה, היא שקרניו של השור מסמנות את התנועה של השוק – כלפי מעלה, ומכאן שמו. שוק שורי מתייחס לשינויים במדדים המרכזיים ובארה"ב בדרך כלל הוא נקבע על פי מדד ה-S&P500.

מאפיין מרכזי של שוק שורי הוא התחושה שהוא מייצר בקרב המשקיעים בשוק. בבחינת "כל מטאטא יורה", כמעט כל השקעה תניב תשואה חיובית ותחושת FOMO תתעורר ותדחוף את המשקיעים להמשיך ולהשקיע. לחץ הביקוש הוא זה שמזין את השוק ודוחף אותו כלפי מעלה, וכך הלאה. מאפיין אחר של שוק שורי קשור במשך המגמה. תיאורטית שוק שורי יכול להימשך זמן קצר בלבד ובתנועות חדות, אולם, במובן העמוק שלו הוא מייצג תקופה ארוכה יחסית שנתמכת בנתונים מאקרו-כלכליים יציבים ותנאי וודאות גדולים. 

מה  ההבדל בין שוק שורי לבין שוק דובי

סטטיסטית, לאורך ההיסטוריה, שווקים שוריים אינם מתרחשים יותר באופן מובהק ביחס לשווקים דוביים, אך הם אורכים זמן רב יותר. למשך המגמה, מטבע הדברים, השפעה מהותית על התשואות, מה שקובע את התוחלת החיובית ארוכת השנים של השקעה בשוקי ההון. לדוגמה, בארה"ב, השוק השורי הארוך ביותר נמשך 132 חודשים (!) החל ממרץ 2009 ולאחר משבר הסאב-פריים. מנגד, השוק הדובי הממושך ביותר ארך רק 20 חודשים בין השניים 2000-2002 עם התפוצצות בועת הדוט.קום. 

כמו כן, שוק דובי מתאפיין בהיצע גבוה וביקוש נמוך, להבדיל משוק שורי. הבדל אחר קשור ברמת התנודתיות. בשוק שורי היא תהיה לרוב נמוכה בהתבסס על האווירה הרגועה בקרב המשקיעים והתנאים הכלכליים היציבים שתומכים את המגמה. בשוק דובי התנודתיות תהיה בדרך כלל גבוהה יותר בעיקר על רקע פסיכולוגיית המשקיעים. בתקופות שליליות לחדשות ולדיווחים ניתן משקל יתר, ומשקיעים נוטים לבצע יותר פעולות ביחס לתקופות שלוות ורגועות.

איך להשקיע בשוק שורי – יתרונות וחסרונות

כדי להשקיע בתבונה בשוק שורי חשוב להבין את הסיבות להיווצרותו. כאמור, תקופות שוריות נוטות להתבסס על סיבות אובייקטיביות כמו נתונים מאקרו כלכליים טובים, רווחי חברות שצומחים בעקביות, רגולציה מקלה וכדומה. עם זאת, לעתים נוצרות "בועות" בשווקים שאמנם עשויות להוביל לשוק שורי מבחינת ההגדרה, אך ללא סיבות פונדמנטליות תומכות. במקרה כזה של בועה, משך מגמת העלייה עלול להיות קצר מאוד והיפוך המגמה חד וכואב.

היתרון המרכזי של השקעה בשוק עולה הוא ניצול המומנטום. אפשר לסווג את הסקטורים המרכיבים את השוק ולהבין אילו זוכים לביקוש גבוה במיוחד ולהעדיף מניות צמיחה שנוטות לפרוח בתקופות של וודאות בשווקים. החיסרון, מנגד, הוא ששווקים שוריים אינם נמשכים לנצח וקשה לזהות את היפוך המגמה, שסטטיסטית, תתרחש בוודאות. לכן, פיזור סיכונים, איזון מחדש וקביעת נקודות יציאה לאורך המגמה עשויים להגן באופן מסוים על המשקיע. וחיסרון אחר, שבמובן מסוים הוא גם יתרון – בשוק שורי האסטרטגיה השלטת היא אסטרטגיית לונג. אסטרטגיות שורט או ניצול תנודות גבוהות שמייצרות עיוותי מחיר מתאפשרים פחות. איך אומרים, משעמם, אבל בטוח. 

השקעה בשוק שורי עם טריידסטיישן

לא משנה מה האווירה בשוק ואם מדובר בשוק דובי או שוק שורי, משקיעים סוחרים בשווקים בכל התקופות והמגמות. חשוב להבין את מצב השוק, לנתח את המאפיינים שלו ולנקוט באסטרטגיות המתאימות תוך ביצוע ניהול סיכונים מתמיד. מערכת המסחר של טריידסטיישן כוללת את כל כלי המסחר המתקדמים ביותר והיא מאפשרת לסחור בהתאם לצרכים של כל משקיע, בכל זמן.

רוצה להתחיל לסחור עם טריידסטיישן? הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

שוק שורי

 

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן