תעודת סל ביטקוין – הרגולטורים בארה"ב אישרו קרנות סל ביטקוין

תעודת סל ביטקוין – הרגולטורים בארה"ב אישרו קרנות סל ביטקוין

חדשות מרעישות: הרגולטורים בארה"ב אישרו תעודות סל חדשות של ביטקוין

תעודות סל של ביטקוין יאפשרו לך להשקיע בקריפטו OG מבלי להחזיק ישירות בנכס. הביטקוין התגבר מאז שחברות גדולות בוול סטריט הגישו בקשות להשיק אותן, והוא לא עוצר

תעודת סל ביטקוין

אז מה זה בכלל תעודת סל ביטקוין?

בתי ההשקעות הגדולים של וול סטריט מנסים לאשר את זה כבר ממש שנים: קרנות מסחר בבורסה ספוט בביטקוין (ETF) שיעניקו לאנשים רגילים חשיפה למטבע הקריפטו, בדיוק כפי שאנחנו עושים עם מניות.

כבר יש כמה דרכים להשקיע בביטקוין (btcusdt). שתי השיטות הנפוצות ביותר הן להחזיק את הקריפטו באופן ישיר ולשמור אותו בארנק דיגיטלי או להשקיע בתעודת סל של חוזים עתידיים על הביטקוין. תעודות סל של חוזים עתידיים על הביטקוין – שקיימות מאז 2021  מאפשרות לך להשקיע בקריפטו מבלי להחזיק בנכס הבסיס. בעיקרון, אתה למעשה מהמר על המחיר של חוזים עתידיים על ביטקוין, כלומר חוזים המאפשרים למשקיעים לקנות או למכור נכס במחיר קבוע במועד מאוחר יותר. אך נציין שחוזים עתידיים על ביטקוין עוקבים מקרוב אחר מחיר הביטקוין, אך לא בצורה מושלמת.

בדומה לתעודות סל של חוזים עתידיים על הביטקוין, תעודות סל החדשות הללו של ביטקוין ספוט יאפשרו לך להשקיע בביטקוין מבלי להחזיק בו ישירות. (זו התפקיד של ספק תעודות הסל – בתי ההשקעות הגדולים האלה, בדרך כלל). זה אומר שאתה מוותר על המפתחות הדיגיטליים ואת הטרחה של אחסון מאובטח של הביטקוין שלך. ואמנם זה יתרון, כן, אבל על הנייר, ההבדל בין השקעה בספוט ביטקוין או בתעודות סל של חוזים עתידיים על הביטקוין לא גדול. זה פשוט נותן שיקוף קרוב יותר של המחיר.

אז על מה כל המהומה?

עד היום, הרגולטורים דחו את בקשות תעודות סל הביטקוין של וול סטריט כי חששו שהמוצרים החדשים הללו יהיו חשופים להונאה ולמניפולציות בשוק. אבל עם הזמן הגישה התחיל להשתנות. ובסוף השנה שעברה, כשהיה נראה שהרגולטורים התקרבו לרעיון של לתת אישורים, קריפטו של OG טיפס ביותר מ-150%. הראלי הזה היה לפחות חלקית בגלל שהמשקיעים התלהבו מהסיכוי הממשי יותר ויותר ששוק הקריפטו יהיה יציב ונגיש יותר. ואכן, לתומכי תעודות הסל הללו יש תקוות גדולות.

גרף שבועי של הביטקוין BTCUSD גרף מאת TradingView
גרף שבועי של הביטקוין BTCUSD גרף מאת TradingView

יש יתרונות מסוימים לתעודות סל, במיוחד שני אלה:

נוחות והטבות מסתעודת סל תאפשר לכם להחזיק את כל ההשקעות במקום אחד, מכיוון שאתם יכולים להשקיע בביטקוין דרך חשבון ההשקעות הקיים שלכם מבלי ליצור חשבון בבורסת קריפטו או להקים ארנק דיגיטלי. זה גם חוסך לכם את כל האתגרים והקשיים הטכניים של ללמוד כיצד לקנות, לאחסן ולאבטח ביטקוין.

עמלות נמוכות יותר – מסחר בביטקוין בבורסות קריפטו יכול להיות הרבה יותר יקר מקניית תעודת סל. הפלטפורמות פחות נזילות מבורסה, מה שאומר שאתה משלם עמלות עסקה גבוהות יותר. והעמלות הללו יכולות להשתנות מאוד בהתאם לפלטפורמת הקריפטו שבה אתה משתמש. יש לצפות שעוד תעודות סל ביטקוין ספוט יאושרו לאורך זמן והתחרות רק תגדל כך שאנחנו יכולים להעריך ולצפות שהעמלות עם הזמן ירדו. אחרי הכל, תעודות סל הן נהדרות … כשהן זולות, אז כדאי לבדוק לפני כן את  סוגיית העמלות.

אילו תעודות סל של ביטקוין קיבלו את האישור?

קרנות מ-BlackRock, Invesco ו-Fidelity היו בין אלו שקיבלו אור ירוק. הן מתחילות להיסחר היום. הרשימה המלאה היא:

אמון ביטקוין בגווני אפור

Hashdex Bitcoin Futures ETF

Valkyrie Bitcoin Fund

Invesco Galaxy Bitcoin ETF

WisdomTree Bitcoin Trust

Fidelity Wise Origin Trust Bitcoin

iShares Bitcoin Trust של BlackRock

פרנקלין ביטקוין תעודת סל

ARK 21Shares Bitcoin ETF

VanEck Bitcoin Trust

Bitwise Bitcoin ETP Trus

האם אלו תעודות סל ביטקוין ספוט מתאימות לך? 

שאלה גדולה. לפני שתשקול השקעה בתעודת סל ביטקוין, קודם אתה צריך להבין את התפקיד של הביטקוין בתיק שלך, ואיך הוא תורם לפרופיל הסיכון והתשואה שלך.

אם אתה מאמין ברעיון שמטבעות קריפטוגרפיים אכן ישגשגו כסוג נכסים מחוץ לשליטה של ממשלות ומוסדות פיננסיים מסורתיים, אז אולי עדיף לך להחזיק את המפתחות הדיגיטליים לביטקוין, בניגוד להשקעה בתעודת סל.

אם אתה לא מודאג יותר מדי מהרעיון הזה אבל עדיין רוצה להוסיף קצת ביטקוין לתיק ההשקעות שלך, אז כדאי לזכור שביטקוין הוא נכס בסיכון גבוה עם הרבה תנודתיות. אז אלא אם כן יש לך סובלנות סיכון ממש גבוהה, כדאי שהוא לא יתפוס יותר מ-5% עד 10% מהתיק שלך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי,  כולל קניה/מכירה/החזקה של ביטקוין או תעודות הסל המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן