קרנות נאמנות מומלצת לשנת 2024

קרנות נאמנות מומלצת לשנת 2024

קרנות נאמנות רלוונטיות לשנת 2024

קרנות נאמנות מומלצות

קרנות נאמנות מציעות שילוב אטרקטיבי של תכונות שהופכות אותן לאופציה טובה בעיניי משקיעים רבים במיוחד בתקופות סוערות וחסרות וודאות כמו בימים אלה

קרן נאמנות הוא כלי השקעה שמאגד יחד מזומנים ממשקיעים קטנים רבים כמוני וכמוך ונותנות אותם למנהל קרן מקצועי שינהל אותן. המנהל יכול להשקיע את הכסף במגוון נכסים כגון מסחר במניות, אג"ח, סחורות, נכסים או שילוב שלהן – תלוי בסוג הקרן.

איך אתה יכול לדעת אם השקעה בקרנות מתאימה לך?

אם אתה לא מרגיש בטוח מספיק לבנות לבד את תיק ההשקעות שלך, לעתים קרובות עדיף שתתן למישהו עם ניסיון רב יותר לעשות את העבודה הזו. השקעה דרך קרן מקלה על פיזור ההשקעות על פני מגוון מקומות, גם אם יש לך רק סכום צנוע כדי להתחיל איתו. זה יכול גם להיות זול יותר להשתמש בקרן לפעמים משום שבניית תיק השקעות לבד יכולה להוביל לעלויות עסקה מרובות כתוצאה מקנייה ומכירה של כל פוזיציה בנפרד.

“נשמע נפלא. איפה אני חותם?” רגע, לפני שאתה ממשיך ומעביר את המזומנים שהרווחת כה קשה למנהל של קרן כלשהי, אתה צריך להחליט באיזה סוג קרן אתה רוצה להשקיע. יש מבחר שרק הולך וגדל של קרנות זמינות אשר משתמשות באסטרטגיות שונות לפי סוגי נכסים, גיאוגרפיה, תעשייה וכו'. לפני שנשים זרקור על מספר קרנות רלוונטיות להשקעה, נתייחס בקצרה לסוגי הקרנות הקיימות.

סוגי קרנות נאמנות הקיימות

קרנות מניות – קטגוריה זו כוללת קרנות מניות גדולות שמשקיעות בחברות גדולות ומבוססות עם היסטוריה של ביצועים יציבים, או קרנות מיד-קאפ שמתמקדות בחברות בינוניות עם פוטנציאל צמיחה וקרנות של מניות קטנות שמשקיעות בחברות קטנות יותר עם פוטנציאל צמיחה גבוה יותר אך גם בסיכון גבוה יותר וכמו כן, קרנות אינדקס שמשקפות את הביצועים של מדד שוק ספציפי, כמו S&P 500.

קרנות עם הכנסה קבועה – קטגוריה זו כוללת קרנות אג"ח שמשקיעות במגוון אג"ח, כולל אג"ח ממשלתיות, קונצרניות ועירוניות. ותחת קטגוריה זו יש גם קרנות שוק הכסף שמשקיעות בניירות ערך לטווח קצר, בסיכון נמוך.

קרנות מיוחדות או מגזריות –  קטגוריה זו כוללת קרנות מגזר שמתמקדות במגזר או בתעשייה ספציפיים, כגון טכנולוגיה, בריאות או אנרגיה. וכן, קרנות נדל"ן שמשקיעות בנכסים הקשורים לנדל"ן.

קרנות בינלאומיות או גלובליות – קטגוריה זו כוללת קרנות מניות בינלאומיות משקיעות במניות של חברות הממוקמות בחו"ל (מחוץ למדינה בה מתגורר המשקיע) וקרנות גלובליות שמשקיעות בשילוב של ניירות ערך מקומיים ובינלאומיים.

כמו תמיד, זה לא נגמר כאן: יש קרנות אלטרנטיביות, קרנות גידור, קרנות סחורות, קרנות דיבידנד ועוד.

למה כדאי להשקיע בקרנות נאמנות?

קרנות נאמנות מציעות שילוב די אטרקטיבי של תכונות שהופכות אותן לאופציה טובה בעיניי משקיעים רבים. בתקופות סוערות כפי שאנו חווים כבר תקופה, ממגפות ועד אינפלציה – יש אי ודאות רבה. אז הכנסת איזון לתיק יכולה להיות דרך נהדרת למזער את התנודתיות ולהימנע מכל מיני קפריזות שליליות של השווקים הפיננסיים. לכן גיוון היא סוגיה חשובה ואכן, מסחר בקרנות נאמנות מספקות למשקיעים גיוון מיידי. על ידי איגום כספים ממספר משקיעים, הקרן יכולה להשקיע במגוון רחב של נכסים, תוך פיזור סיכונים בין ניירות ערך וסקטורים שונים. יתרונות נוספים שיש בהשקעה בקרנות נאמנות הן נזילות, ניהול מקצועי ועוד.

ישנן אלפי קרנות נאמנות זמינות היום בשוק. זה אומר שאתה צריך הבנה טובה של היעדים הפיננסיים שלך כדי לבחור את קרן הנאמנות המתאימה לצרכים שלך. לאחר שקבעת יעדים ברורים, עליך להבין גם מה הסבילות לסיכון שלך. האם אתה מסוגל לראות תנודות גדולות בערך של קרן הנאמנות שלך בטווח הקצר בתמורה לרווחים טובים יותר בטווח הארוך יותר? האם יהיה לך נוח יותר עם קרן יציבה יותר בתוספת תשלומי הכנסה אמינים? ועוד…

כדי למצוא נתונים על קרנות להשקעה, ניתן לחפש ולסנן אותם על סמך קריטריונים ספציפיים באמצעות כלים מקוונים בחינם כגון המסנן באתר Portfolio Visualizer. הוא אמין ונוח לשימוש ומסך הסינון ידידותי למשתמש.

מסך סינון קרנות נאמנות. מקור אתר Portfolio Visualizer
מסך סינון קרנות נאמנות. מקור אתר Portfolio Visualizer

קרנות נאמנות מומלצות

The Hartford Core Equity Fund (HGIYX) – קרן מניות אמריקאית חזקה ומגוונת יכולה להיות עמוד התווך של תיק ההשקעות שלך. מנהלי הקרן בוחרים בחברות אמריקאיות איכותיות, עם סיכויי צמיחה חזקים והערכות שווי אטרקטיביות. עיקר החזקות הקרן הן צמיחה בשווי מניות ומניות ליבה. היא גם מציעה חשיפה מסוימת למניות בינוניות, במיוחד מניות בעלות ערך.

קרנות רבות מחפשות זרז שיכול להצית את עליית מחירי המניה בשישה עד 12 החודשים הבאים אך הקרן הזו לא מסתכלת על הטווח הקצר. המנהלים שלה מחפשים מניות עם סיכויים טובים קדימה לשלוש עד חמש השנים הבאות. הקרן בוחרת בין 60 ל-90 חברות.

Schwab S&P 500 Index Fund (SWPPX) – עם תשואת דיבידנד של 1.48% ותשואה שנתית ממוצעת ל-10 שנים, הקרן הזו מעניקה לבעלי המניות חשיפה לכ-80% משוק המניות בארה"ב. זה אומר שהקרן מציעה גיוון רחב בעלות נמוכה מאוד, עם ביצועים שמקיפים את השוק הרחב. והכי חשוב, זה מאפשר למשקיעים להתחיל עם השקעה ראשונית בכל גודל.

10 ההחזקות המובילות שלה מהוות כ-30% מהקרן וכוללות חברות כמו אפל (AAPL), מיקרוסופט (MSFT), Amazon.com (AMZN) וטסלה (TSLA).

Vanguard Long-Term Investment-Grade Fund Investor Shares (VWESX) – עליית הריבית היא תזכורת לחשיבות של סוג הנכסים עם ההכנסה הקבועה. בתחום זה, מניות קרן המשקיעים לטווח ארוך של ואנגארד (Vanguard) נותנת מענה טוב.

יחס הוצאות שלה עומד על 0.21%, תשואת דיבידנד 5.03%, ותשואה שנתית ממוצעת ל-10 שנים 1.94%. היא מחזיקה ביותר מ-1,500 איגרות חוב, כ-90% מהן בדירוג A ומעלה. בערך 80% הם אג"ח קונצרניות. כמעט כל השאר הם איגרות חוב של ממשלת ארה"ב או עירוניות. בנוסף, VWESX מציגה תשואה לפדיון של כ-5%. משך הזמן האפקטיבי הממוצע שלה הוא בערך 13 שנים.

Schwab Fundamental International Small Company Index Fund (SFILX) – זו קרן מעניינת נוספת עם יחס ההוצאות עומד על 0.39%, תשואת דיבידנד 1.87% ותשואה שנתית ממוצעת ל-10 שנים 3.32% . הקרן מציעה פיזור סולידי באמצעות חשיפה לחברות זרות בעלות שווקים מפותחים בחברות קטנות.

הקרן מחזיקה במניות בכ-1,700 חברות ומחליפה בערך שליש מהתיק כל שנה. היא גם מגוונת בצורה אזורית רחבה וחברות שהבסיס שלהן ביפן מהוות בערך שליש מנכסי הקרן זאת בנוסף לחשיפה מתוכננת לבריטניה, עם פחות מ-10%. משקל המגזר הגדול ביותר של הקרן הוא במניות תעשייתיות, המהווה כ-25% מנכסי הקרן. מניות, נתונים פיננסיים וחומרים לפי שיקול דעת צרכנים.

לסיום, כשמשקיעים בקרנות נאמנות, צריך להבין מהם יעדי ההשקעה כי זה גם יכתיב את סוג קרן הנאמנות שבה בסוף בוחרים להשקיע. ועכשיו כשיש יש לך בסיס ידע כלשהו על קרנות נאמנות נותר לך להמשיך לחקור ולהוציא דברים לפועל. מי יודע? יתכן ותמצא את ההשקעה הטובה הבאה שלך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע רכישה/מכירה/החזקה של קרנות נאמנות המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע בקרנות נאמנות? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן