קניית מניות איכות – אלו 3 מניות מורגן סטנלי בחר לקראת שוק שורי שאמור להגיע?

קניית מניות איכות – אלו 3 מניות מורגן סטנלי בחר לקראת שוק שורי שאמור להגיע?

קניית מניות איכות - אלו מניות מורגן סטנלי בחר לקראת שוק שורי שאמור להגיע?

שוק דובי אמור להסתיים ו- שוק שורי אמור להתחיל? מורגן סטנלי אומר שממש לא בטוח, אך הוא חושב שזה לא מוקדם מדי להתחיל ברשימת קניית מניות איכותיות עבורנו.

קניית מניות, שוק שורי, שוק דובי
ב

נק ההשקעות פרסם רשימה של חברות מכוונות איכות שאמורות לעורר את העניין של משקיעים לטווח ארוך יותר. מי שנוהג להשקיע ב- קניית מניות איכותיות, בדרך כלל מחפש חברות שמייצרות הרבה רווחים ביחס לגודל הנכסים שלהן. כך שסביר גם להניח שהמשקיע "האיכותי" יחפש חברות שעונות על כמה מאפיינים חשובים כוח תמחור, עוצמת הון (הוצאות הון שוטפות ביחס למכירות), איכות הניהול וחוזק המאזן.

כדי לאתר חברות איכותיות לטווח ארוך, נדרשת עבודה מקיפה ובדיקה לעומק של כל חברה וחברה כדי לצוד את הטובות ביותר. אך למרבה המזל, האנליסטים של מורגן סטנלי הפכו את הציד שלכם, עבור קניית מניות, לקצת יותר קל – עם רשימת 30 החברות שלהם לשנת 2025, במיוחד למשקיעים לטווח ארוך יותר.

אז מורגן סטנלי הציג 30 חברות איכותיות ופוטנציאליות להשקעה ולאחר שעברנו על כלל הרשימה, גזרנו את שלושת הבחירות המובילות שלו.

שלושת המובילות: Prologis, JPMorgan, ו- Old Dominion Freight Line- לא מגיעות מתעשיות קלאסיות מוכוונות איכות, אבל לכל אחת מהן יש פוטנציאל רב לצמיחה ארוכת טווח ויתרונות תחרותיים חזקים.

קניית מניות, שוק שורי, שוק דובי

3 מניות שמורגן סטנלי בחר ב- שוק הדובי הנוכחי ולקראת שוק שורי שאמור להגיע?

  • Prologis (PLD)
  • JPMorgan  (JPM)
  • אולד דומיניון – Old Dominion (ODFL)

(Nathan Mayer Rothschild) Buy when there's blood in the streets, even if the blood is your own.

החברה הראשונה, עבור קניית מניות איכות: Prologis (PLD)

את הניקוד הטוב ביותר במגרש מקבלת פרולוגיס, קרן השקעות בנדל"ן (REIT) המתמחה בלוגיסטיקה. החברה מחזיקה ומשכירה מרכזי הפצה ענקיים לחברות הלוגיסטיקה המובילות בעולם (כמו אמזון). יתרון מעניין שלה הוא האורך הממוצע של הסכם שכירות למתקנים שהיא משכירה שעומד על שבע שנים. יש לציין ששכר הדירה של מרכזי הפצה בארה"ב וקנדה זינק בשנה שעברה לשיא של 34%. וכשהזמן של חידוש הסכמי השכירות יגיעו, פרולוגיס אמורה להיות מסוגלת לגבות תשלומים גבוהים יותר ויותר, זה אומר הכנסות לאורך זמן.

סוגיה נוספת כאן המיקום של מרכזי ההפצה – מיקום טוב הוא שיקול משמעותי בכל הקשור למרחק שעל המשאיות של החברות לנסוע עם המשלוחים ממקום למקום, וככל הנראה אין הרבה מקומות אקסטרה טובים לבניינים העצומים האלה כפי שיש לחברה.  כשהוא מחבר את שתי הסיבות הללו יחד, מורגן סטנלי חושב שחברת פרולוגיס נמצאת בעמדה מצוינת גם ב- שוק שורי וגם ב- שוק דובי : היא צפויה ליהנות מחוסר איזון של היצע וביקוש נוחים מאוד, עם הרבה מקום להעלות את מחירי השכירות שלה.

החברה השנייה ברשימה ל- קניית מניות איכות:JPMorgan  (JPM)

בדרך כלל לא רואים בנקים ברשימת הקניות של משקיע איכותי. וזה בגלל כמה וכמה גורמים בלתי צפויים כמו נתונים מאקרו כלכליים ושינויי ריבית שיכולים להשפיע על הרווחיות שלהם. אך המהומה האחרונה במגזר הפיננסי רק הוכיחה שהבנקים החזקים שמרו על עוצמתם וזה אחד הטיעונים המרכזיים של מורגן סטנלי: שהחזקים התעצמו גם בכל הנוגע לבנקאות. אם כן, מורגן סטנלי מעריך שהעליות בנתח השוק של ג'יי.פי מורגן אמורות להימשך גם ב- שוק דובי וגם ב- שוק שורי: הבנק פתח סניפים חדשים ברחבי הארץ, ופתיחת סניף מקומי חדש ומרהיב בהחלט יכול לעזור למשוך פיקדונות של לקוחות.

נוסף על כך, ג'יי.פי מורגן הגדיל את ההוצאות בשנים האחרונות כדי לשפר את המוצרים המובילים שלו וכעת מורגן סטנלי מעריך שגידול ההוצאות מתחיל להאט וזה סימן טוב. ואם ההכנסות ימשיכו לעלות, זה מצוין מבחינת הגדלת שולי הרווח של הבנק.

החברה השלישית, עבור קניית מניות איכות: קו ההובלה אולד דומיניון – Old Dominion (ODFL)

כפי שכולם יודעים, ביצועי העבר אינם אינדיקטור אמין להצלחה בעתיד. החברה השיגה שיא של 15 שנים של יותר מ-10% צמיחה שנתית במכירות וצמיחה של 20% ברווח למניה. אבל הובלות כמו בנקאות, היא לא בדיוק שם נרדף לאיכות. הסיבה לכך היא שהתעשייה נוטה להיפגע מרוחות מאקרו-כלכליות וחסרים לה מנועי צמיחה עצמאיים.

קניית מניות, שוק שורי, שוק דובי
מניית Old Dominion, גרף שבועי מאת TradingView

עם זאת, אולד דומיניון הוכיחה ש"כשהגלים מתחזקים – החזקים מתגלים", כלומר ב- שוק דובי, החברה שמרה על ביצועים חזקים לאורך מחזורים כלכליים שונים, מה שאומר שהיא בהחלט ראויה 'להתחכך' עם חברות איכותיות. בעיקרון, כאשר הכלכלה נמצאת בזמנים קשים, אולד דומיניון מחזירה את היתרון שלה על ידי השקעה במשאיות חדשות, ביוזמות שירות ובנתיבים חדשים בזמן שהמתחרות החלשות שלה מוצאות עצמן נאבקות. וזו אסטרטגיית נתח שוק מוצלחת בכל תעשייה.

הובלות זה לא ענף צמיחה סקסי, אבל מורגן סטנלי זיהה כמה רוחות גב שאמורות לתמוך בהמשך הצמיחה במכירות שלה גם ב- שוק דובי וגם ב- שוק שורי. ראשית, עלויות בתחום הרגולציה העלו את חסמי הכניסה לתעשייה, כך שאולד דומיניון מתמודדת עם פחות איומים תחרותיים מאשר בעבר. שנית, הובלות (אמנם יקרות יותר מתחבורה ברכבת) ממשיכות לתפוס חלק חשוב. כששרשרת האספקה (כמו כל דבר בחיינו) הופכת להיות מהירה יותר וקצרה יותר – זה בהחלט משהו שמניע את הביקוש לייצור ושילוח מהירים יותר. ולבסוף, גם טכנולוגיות כמו נהיגה אוטונומית או חצי אוטונומית עוזרות לחברה לצמצם עלויות ולהגדיל את שולי הרווח שלה.

אז איך אפשר להשקיע בחברות איכותיות?

ראשית, אפשר לבחון את כל אחת משלוש החברות המובילות מרשימת מורגן סטנלי לעיל לפני קבלת החלטה מה (ואם בכלל) להוסיף לתיק ההשקעות שלך

בנוסף, אולי תרצה לדעת שיש גם מבחר שלם של קרנות הנסחרות בבורסה שאפשר לשקול לחשיפה איכותית של חברות. למשל,  את ה-iShares MSCI USA Quality Factor ETF (טיקר: QUAL) זוהי אחת מתעודות הסל המכוונות לאיכות הפופולריות ביותר.

ולבסוף, אתה יכול להפשיל שרוולים ולהתחיל לעשות את הניתוח בעצמך, אך לא לפני שרכשת את כל הכלים הנדרשים, ל- קניית מניות איכותיות, וכדי לשחות בהצלחה שוק ההון.

כדי להבין יותר את התחום שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן