מניית אפל – סוד הקסם של אפל

מניית אפל – סוד הקסם של אפל

סוד הקסם של מניית אפל

מניית אפל
א

פל נוסדה ב-1 באפריל 1976, כך התחיל סיפור הצמיחה של מניית אפל. על ידי שני סטודנטים שנשרו מהמכללות שבהן למדו , סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק, 2 "הסטיבים" הביאו לחברה החדשה את החזון שלהם, שינוי בתפיסה בה אנשים ראו מחשבים.

ג'ובס וווזניאק רצו להפוך מחשבים לקטנים מספיק כדי שאנשים יוכלו להחזיק אותם בבתים או במשרדים שלהם. במילים פשוטות, הם רצו מחשב שיהיה ידידותי למשתמש.

ג'ובס וווזניאק התחילו לבנות את ה-Apple I במוסך של ג'ובס ומכרו אותם ללא צג, מקלדת או מעטפת, למעשה זאת הייתה קופסת עץ שנראתה כמו מכונת כתיבה ונמכרו ממנה רק כ-200 יחידות. בהמשך ייצרו את Apple II שחולל מהפכה בתעשיית המחשבים עם הצגת הגרפיקה הצבעונית הראשונה אי פעם. המכירות זינקו מ-7.8 מיליון דולר ב-1978 ול-117 מיליון דולר ב-1980, השנה שבה מניית אפל יצאה להנפקה. והחלו לסחור במניית אפל.

ווזניאק עזב את אפל ב-1983 עקב ירידה בעניין בניהול היומיומי של אפל מחשבים. ג'ובס שכר אז את ג'ון סקאלי של פפסיקו להיות נשיא. עם זאת, המהלך הזה התברר כטעות מבחינת סטיב גובס ואחרי מחלוקות רבות עם סקאלי, ג'ובס עזב ב-1985 והמשיך לדברים חדשים וגדולים יותר. הוא הקים את החברה שלו NeXT Software והוא גם קנה את פיקסאר מג'ורג' לוקאס, שלימים תהפוך להצלחה גדולה באנימציה ממוחשבת של סרטים כמו Toy Story, A Bug's Life, Monsters, Inc., ו-Finding Nemo.
.

בחצי השני של שנות ה-80, מניית אפל המשיכה להצליח

בשנת 1990 היא רשמה את הרווחים הגבוהים ביותר שלה עד אותם ימים, תהליך זה נבע בעיקר מהתוכניות שג'ובס כבר הוציא לדרך לפני שעזב, בעיקר העסקה שלו עם חברה זעירה בשם Adobe, יוצרת הפורמט PDF ,שתי החברות יחד יצרו את התופעה המכונה : Desktop Publishing.

עוד ב-1985 דחה סקאלי את פנייתו של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, להעניק רישיון לתוכנה שלה. החלטה זו תחזור לרדוף אותו מאוחר יותר מכיוון שמיקרוסופט, שמערכת ההפעלה Windows שלה (OS) הציגה ממשק גרפי דומה לזה של אפל, הפכה לתחרות הקשה ביותר שלה בסוף שנות ה-80 ולאורך שנות ה-90.

במהלך אותן שנים, נתח השוק של מניית אפל דעך מהשיא שלו ב-1990 ועד 1996

עד לרמה שמומחים האמינו שדינה של החברה נחרץ. רק ב-1997, כשאפל הייתה זקוקה נואשות למערכת הפעלה, היא קנתה את NeXT Software (החברה של ג'ובס) והדירקטוריון החליט לבקש קצת עזרה מחבר ותיק: סטיב ג'ובס. ג'ובס הפך למנכ"ל זמני, או iCEO כפי שהוא כינה את עצמו (ג'ובס לא היה רשמית המנכ"ל עד 2000).

ג'ובס החליט לבצע כמה שינויים סביב אפל. הוא כרת ברית עם מיקרוסופט כדי ליצור גרסת Mac של תוכנת המשרד הפופולרית שלה. זמן לא רב לאחר ההחלטה הזו הייתה נקודת המפנה עבור החברה. ג'ובס שיפץ את המחשבים והציג את ה-iBook (מחשב נייד אישי) ואחריו את ה-iPod, נגן mp3, שהפך למוביל בשוק.

האייפון, טלפון סלולרי חכם עם מסך מגע, שהוצג בשנת 2007

הפך את אפל לבעלת אחד המוצרים המצליחים בעולם ומאז החברה הוציאה מספר גרסאות חדשות. מוצרים פופולריים אחרים של אפל כוללים את ה- טאבלט iPad ו-Apple Watch. לאחרונה אפל הרחיבה את מגזרי השירותים שלה עם כרטיס האשראי שלה (Apple Card), Apple News לחדשות, Apple Arcade למשחקים ו-Apple TV+ להזרמת תוכן מקורי המיוצר על ידי אפל.

סטיב ג'ובס מת ב-5 באוקטובר 2011, אבל אפל ממשיכה במורשתו עם טים קוק בראש כמנכ"ל. הפופולריות של מכשירי האייפון הפכה את מניית אפל למניה הראשונה שמוערכת בטריליון דולר ב-2018 ושנתיים לאחר מכן היא הכפילה את הנתון הזה.

מניית אפל

7 עובדות מעניינות על מניית אפל

1.

אפל היא החברה בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם עם שווי של כ2.7 טריליון דולר ! (נכון לכתיבת שורות אלה) והראשונה בהיסטוריה שהגיעה לשווי של 3 טריליון דולר, אחריה בשווי יש חברה סעודית עם שווי של 2.3 טריליון דולר ובמקום השלישי חברת מייקרוסופט – עם שווי של 2.1 טריליון דולר.

רק כדי לסבר את האוזן, השווי של אפל גדול מהשווי של כל אחת ממדינות העולם להוציא ארבע: ארה"ב,סין,יפן וגרמניה. כלומר אם אפל הייתה מדינה, היא הייתה המדינה החמישית בעושרה בעולם, עוקפת אפילו את: אנגליה, צרפת והודו.

2.

ל – אפל יש כמות מזומנים (חלקם בהשקעות) חסרת תקדים של 202 מיליארד דולר (על פי הפרסומים האחרונים) וברגעים מסויימים היו לה כמויות מזומנים של פי 2 מהממשל האמריקאי ! וכ – 7.4 אחוז מכל הכסף המזומן שיש לכל מניות ה- S&P 500 ביחד!

3.

ל – אפל יש כ – 90000 עובדים שהיא מעסיקה, כמות עובדים של עיר בינונית בארה"ב ועוד מאות אלפי אנשים שמרוויחים ממנה כסף באופן ישיר, כמו חנויות ומתווכים למיניהם.

4.

אפל הייתה הראשונה שסיפקה מצלמה דיגיטלית של תמונות בצבע.

5.

השם איי-פוד (i-pod), קיבל את ההשראה מהסרט אודיסיאה בחלל שיצא בשנת 2001.

6.

יותר מ – 75% מההכנסות של אפל הם מממוצרים שהומצאו ב – 10 השנים האחרונות.

7.

ישנם הרבה שמועות לגבי למה שם החברה הוא אפל(תפוח בעברית), אבל ההסבר הנכון הוא שאת השם נתן סטיב ג'ובס, משום שפשוט תפוח היה הפרי האהוב עליו.

לסיכום: אפל מעצבת, מייצרת ומשווקת סמארטפונים, מחשבים אישיים, טאבלטים, ומוכרת מגוון שירותים נילווים.

מוצרי חברת אפל כוללים iPhone, Mac, iPad, וציוד לביש, מוצרים לבית ואביזרים. אייפון הוא קו הסמארטפונים של החברה המבוסס על מערכת ההפעלה iOS שלה. Mac הוא קו המחשבים האישיים של החברה המבוסס על מערכת ההפעלה macOS שלה.

iPad הוא קו הטאבלטים הרב-תכליתי של החברה המבוסס על מערכת ההפעלה iPadOS שלה. פריטים לבישים, מוצרים לבית ואביזרים כוללים AirPods, Apple TV, Apple Watch, מוצרי Beats, HomePod, iPod touch ואביזרים אחרים ממותגי Apple וצד שלישי.

AirPods הן האוזניות האלחוטיות של החברה המקיימות אינטראקציה עם Siri. Apple Watch הוא קו השעונים החכמים של החברה. שירותיה כוללים פרסום, AppleCare, שירותי ענן, תוכן דיגיטלי ושירותי תשלום. לקוחותיה נמצאים בעיקר בשוקי הצרכנים, העסקים הקטנים והבינוניים, החינוך, הארגונים והממשל. ולכן לא פלא ש- מניית אפל בעלת שווי גבוה כל כך ואהודה כל כך על ידי המשקעים.

אזהרת סיכון: אין לראות במידע המפורסם משום המלצה לביצוע פעולות ו/או  ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או הכוונה ו/או המלצה להשקעה ו/או למסחר מכל סוג שהוא. כמו כן, המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. המסחר בשוק ההון טומן סיכון רב עד לאיבוד סכום ההשקעה ואינו מתאים לכל אחד.

מניית אפל

TradeStation – מערכת למסחר בשוק ההון

השתמשו במערכת – ElitePlatforms למידע על מסחר במניות. לעוד מאמרים אפשר לקרוא בבלוג על מסחר בשוק ההון, מאמר מקיף על מניית פייסבוק meta, מניית פייבר ועוד…

תקבלו נתונים בזמן אמת מהבורסות הגדולות בארה"ב, כמו גם את היכולת לייבא ידנית את נתוני השוק המקומיים והקנייניים שלך.

התקדמו ל-פלטפורמת TradeStation

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן