הבשורה של מניית פייבר הישראלית למשקיעים

הבשורה של מניית פייבר הישראלית למשקיעים

מניית פייבר - הבשורה של חברת פייבר הישראלית למשקיעים

קניית מניות
ב

ואו נכיר מעט את החברה –

מניית פייבר הינה מנייה של חברת FIVERR אשר הוקמה בשנת 2010, ופועלת כיום במעל 200 מדינות.

החברה היא "מרקט פלייס", זירת מסחר גלובלית מקוונת לתיווך שירותים, המוצעים ע"י פרילנסרים ללקוחות- חברות ופרטים, הזקוקים לשירותים שונים במגוון תחומים.

בין התחומים: תכנות, עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, כתיבה, עריכת תוכן, וידאו ואנימציה, מוזיקה, לייפסטייל וכו'.

נכון להיום, טווח המחירים של השירותים המוצעים באתר נע בין 5$ ל-995$ והוא נקבע כמובן על ידי נותני השירותים השונים.

המודל העסקי של פייבר ברובו בנוי על גביית עמלה. בגין התיווך שבין מוכר השירות (הפרילנסר) למזמין השירות, בשיעור של 20% משווי העסקה.

בחודש יוני 2019, החברה הונפקה בבורסה לניירות ערך בניו יורק (FVRR.NYSE). ההנפקה בוצעה לפי שווי שוק של 650 מיליון דולר ולאחר יום המסחר הראשון, שוויה של מניית פייבר כמעט הוכפל!.

"חברת פייבר, על אף שאינה חלוצה בתחום, בהחלט הביאה בשורה לעולם- כיום אפשר להעסיק פרילנסרים במחיר נמוך מאוד וכזה המתאים כמעט לכל כיס!"

חשוב לציין, שחברת פייבר כנראה לא המציאה את הגלגל, וככל הנראה, מהר מאוד המשקיעים נוכחו לגלות שישנן חברות פעילות בתחום הזה בדיוק, כבר לא מעט שנים, כמו לדוגמא חברת UPWORK, הפעילה כיום במעל 180 מדינות, שהחלה את דרכה אי שם בשנת 1998 (בגלגולה הקודם בשם ELANCE שהתמזגה עם ODESK).

גם היא מציעה לגשר בין פרילנסרים ללקוחות, רק שהשוני העיקרי במודל של UPWORK, זה שהלקוחות יכולים לראיין את הפרילנסרים בטרם הזמנת העבודה מהם, לאחר שהם מגישים מועמדות ולאחר שהלקוחות מפרסמים סוג של מכרז, טווח מחירים שבו הם מוכנים לשלם לפרילנסר עבור העבודה, כך שהמתאים ביותר, כנראה ינצח. 

מניית פייבר

מניית UPWK.NASDAK נסחרת נכון להיום במחיר של כ-18$ למניה, לאחר שבשיאה, לפני פחות משנה, נסחרה במחיר של כ64$ למניה, משמע, צנחה בכ70%.

דוגמא נוספת לחברה הפעילה בתחום כבר יותר מעשור, מאז שנת 2009, היא חברת FREELANCER.COM , הממוקמת בסידני- אוסטרליה. גם היא פועלת במעל 200 מדינות ומציעה שירותי תיווך בין פרילנסרים ללקוחות ועבור שירותים אלו היא מנכה לרוב עמלה בגובה 10% משווי העסקה, אלא אם כן המשתמש בוחר להיות מנוי באתר, ואז העמלה יורדת עד לשיעור של כ-5$. השירותים המפורסמים באתר הם לרוב בתחומי ה- IT ותוכנה, מדיה, כתיבת תוכן, עיצוב ואדריכלות.

בשונה מחברותיה בסקטור, FREELANCER.COM, נסחרת כיום במחיר של 0.37 דולר אוסטרלי, שהם כ-0.25$ למניה והשלימה ירידה של יותר מ75% מאז חודש יוני 2021.

למידע נוסף על מסחר במניות

מניית פייבר – ניתוח מסחר במניות

על כן, ניתן לראות בנקל, כי ביצועי המניות בסקטור של תיווך פרילנסרים ספגו עד כה מהלומות רציניות, דבר אשר יכול להוות אינדיקציה רצינית באשר ל-סנטימנט המשקיעים והיחס שלהם לרעיון כי העתיד בשוק העבודה נוטה לטובת העסקה במתכונת פרילנס.

אך יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי בתקופה זו, סקטורים רבים נוספים, בעיקר מתחום הטכנולוגיה, נחבטו לאור הסנטימנט השלילי הכללי השורר היום ב – מסחר בשוק ההון ולכן ירידות חדות במניית פייבר (FIVERR), כמו גם בחברות הדומות לה בסקטור, יכול להיות ואין בעובדה זו כשלעצמה להצביע על סלידה מהבשורות המובאות על ידי חברות אלו.

זאת ועוד, קיימת סברה בקרב אנליסטסים בכירים כדוגמת חברת MKM PARTNERS,  כי מחירה של מניית פייבר ומחיר היעד שלה, הושפע רבות בעקבות מלחמת רוסיה – אוקראינה, היות ורבים מהמשתמשים באתר, הן פרילנסרים והן לקוחות, הינם תושבי המדינות הללו.

מנגד, נתון מאוד מעניין יתגלה לנו אם נעקוב אחר פעילותה של קרן ההשקעות ARK, בניהולה של קטי ווד, שבתום חודש מרץ 2022, המשיכה להוסיף לפורטפוליו שלה עוד ממניות FIVERR ולהגדיל אחזקותיה במניה בעוד כ5%.  

ובכל זאת, מדוע מניית פייבר בעלת פוטנציאל צמיחה עצום יותר ביחס למתחרות שלה בסקטור ומה היתרון היחסי שלה?

ראשית נזכור, כי תקופות מורכבות בשווקים, תמיד יבואו וילכו, כך שבחלוף הזמן הסנטימנט ישתנה וזו רק שאלה של זמן.

כך גם, הציפיה כי המלחמה שבין רוסיה ואוקראינה, שכאמור ככל הנראה, משפיעה גם היא על מחיר המניה, תסתיים בחודשים הקרובים.

לקריאה בהרחבה על בכלים של טרייד סטיישן ב- מסחר אינטרנטי

 

בשאלה מדוע דווקא מניית פייבר והיתרון היחסי שלה, התשובה הכי פשוטה תהיה- המחיר המינימאלי של השירותים המוצעים בה! וכי הבשורה האמיתית של מניית פייבר זה שהיא עובדת במודל עסקי דומה ל-"COFIX" רק בתחום הפרילאנס.

לאור העובדה שהמחיר המינימאלי ב-מניית פייבר עבור צריכת שירות כלשהו הוא מינימום 5$, ישנו היצע ענק של פרילנסרים זמינים בכל עת, ולקוחות החפצים לשלם מחיר נמוך ככל הניתן, על מנת לקבל שירות פשוט בתמורה, לאו דווקא הכי איכותי, וכמעט בכל קטגוריה שניתן לחשוב עליה. 

נציין גם כי עם הזמן, FIVERR השכילה להוסיף פיצ'רים באמצעותם ניתן לדרג את הפרילנסרים השונים ברמות שונות, ע"פ קריטריונים שונים, ולעמוד על איכות העבודה שצפויה להתקבל מהם, פעולה שכנראה תתרום לקבלת שירות ברמה גבוה אפילו הרבה יותר, עבור אותם 5$.

מניית פייבר

לסיכום – מניית פייבר

ניתן לומר שחברת פייבר, על אף שאינה חלוצה בתחום, בהחלט הביאה בשורה לעולם- כיום אפשר להעסיק פרילנסרים במחיר נמוך מאוד וכזה המתאים כמעט לכל כיס! והמשקיעים כנראה אוהבים את הרעיון, בכל זאת, ביחס לסקטור בה מניית פייבר מצויה, מחיר המניה שלה גבוה, בשיעור כפול לערך מהמתחרה הוותיקה שלה בתחום. את הירידות החדות במניה, ניתן לשייך בין היתר לעובדה, כי העולם כיום שרוי במצב גיאו-כלכלי מורכב (בכל זאת, פוסט קורונה, אינפלציה שמרימה ראש מחודש לחודש, סביבת ריבית נמוכה וכו') ואם זה לא מספיק, אז גם מלחמה בין מדינות, שכך יצא ושתיהן צרכניות התופסות נפח פעילות ניכר מפעילות החברה ועל כן, ניתן לצפות כי בחלוף חלק מהנסיבות הללו, ערך החברה ומניית פייבר בפרט, צפויים כנראה לחזור ולעלות.

 

אזהרת סיכון: אין לראות במידע המפורסם משום המלצה לביצוע פעולות ו/או  ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או הכוונה ו/או המלצה להשקעה ו/או למסחר מכל סוג שהוא. כמו כן, המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. המסחר בשוק ההון טומן סיכון רב עד לאיבוד סכום ההשקעה ואינו מתאים לכל אחד.

TradeStation – מערכת ל – מסחר בשוק ההון

קבל נתוני שוק בזמן אמת במהירות וברמת הדיוק והאמינות המירבית, כדי להתריע על שינויים בשוק ברגע שהם מתרחשים.לקריאה על יתרונות מערכת מסחר ElitePlatforms.

תקבלו נתונים בזמן אמת מהבורסות הגדולות בארה"ב, כמו גם את היכולת לייבא ידנית את נתוני השוק המקומיים והקנייניים שלך.

התקדמו ל-פלטפורמת TradeStation

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן