נשים ופיננסים – עלייתה של העצמה נשית SHEconomy

נשים ופיננסים – עלייתה של העצמה נשית SHEconomy

נשים ופיננסים - עלייתה של העצמה נשית SHEconomy

שמים על השולחן את היתרונות והתועלות שבגיוון מגדרי, העצמה נשית ותפקידן של נשים בעולם העיסקי. עם הזמן חברות רבות ומשקיעים מתחילים לשים לב לכך

נשים , העצמה נשית , נשית
ז

ו יותר מסתם תופעת תרבות פופ כלשהי של נשים, זה סימן לעלייתה של .*SHEconomy   וזה מהדהד בכל התעשיות ברחבי העולם ויכול להיות בעל השפעה גדולה גם על תיק ההשקעות שלכם. אז בואו נצלול אל נבכי הסוגיה המעניינת הזו הכוללת העצמה נשית.

ארבעה גורמים עיקריים מזינים את המגמה הזו של העצמה נשית: הגברת הכוח הפיננסי של נשים, הסתגלות מהירה לעסקים, עלייתם של עסקים בראשות נשים והשפעתן הגוברת של נשים בעולם ההשקעות.

SHEconomy) – מגמה שבה נשים צוברות כוח כלכלי וחיות אורח חיים צרכני יותר ויותר, במיוחד כשמדובר בהוצאות על אופנה, אוכל, מכוניות ודירות).

נשים מגבירות את העוצמה הפיננסית שלם

תשכחו מתפקידי משק הבית המסורתיים – ברוב המקומות בעולם, נשים הן כעת השחקניות הפיננסיות המרכזיות בבית, הן מקבלות 85% מהחלטות על ההוצאות היומיומיות ו-80% מבחירות שנעשות בנושאי בריאות. יש גם נתח הולך וגדל של נשים משכילות ורווקות שמתמקדות מאוד בקריירה שלהן. יש להן יותר כוח קנייה והן מוציאות כספים, וזה מורגש באופן רחב יותר ויותר במגזרים שונים.

ולא מדובר על מספרים קטנים: מסתבר שרק בארה"ב, נשים שולטות כיום בנכסים של יותר מ-10 טריליון דולר. ועם השתתפות שיא בכוח העבודה, רמות השכלה שעולות על גברים ושכר משופר, המספר הזה צפוי לשלש את עצמו בעשור הקרוב. ההערכות הן שעד שנת 2028, נשים יחזיקו בארנק של 75% מההוצאות לפי שיקול דעת ויהוו 66% מהעושר הצרכני. זו לא סתם "מגמה", זו מהפכה פיננסית של העצמה נשית.

הסתגלות מהירה של נשים לעסקים – בעלי עסקים מזהים את המגמה הנשית הזו של העצמה נשית

כשנשים תופסות שליטה על נתח הולך וגדל מהעושר העולמי, בעלי עסקים לא רק יושבים בצד ןמתבוננים. הם התחילו לעקוב אחר הדברים, וגם לפעול. חברות מבינות שכדי להצליח בכלכלה החדשה  ולהישאר רלוונטים זה אומר לשמור על נשים במעגל החשיבה העיסקי, הדרך שבה הן פועלות והמוצרים והשירותים שהן יוצרות. זה כבר לא רק אופנה, גאדג'טים למטבח ויופי, אלא זה גם משכנתאות, שירותי בריאות ושירותים פיננסיים. בקיצור, זה כל מה שיש בחוץ.

חברות שמבינות זאת, ומתחייבות לכלול נשים ולהתחייב לדמוגרפיה הזו, לכלול אותן במארג העיסקי, כולל הכלה מלאה שלהן וייצוג מלא ויעשו זאת בצורה טובה, הן אלה שיקצרו יתרונות גדולים, והן גם אלה שכנראה תרצו לכלול אותן בתיק ההשקעות שלכם

נשים , העצמה נשית , נשית , השקעה

השפעתן הגוברת של נשים בעולם ההשקעות יוצרות העצמה נשית

כפי שיש פערי שכר בין נשים לגברים, ידוע שיש גם פער מתמשך בין סכום המימון של הון סיכון שמגיע למייסדות נשים, בהשוואה לגברים, נשים מניפות סטארט-אפים לתוצאות של מיליארדי דולרים ומשנות את פניו של המייסד המצליח. ניקח לדוגמא את קים קרדשיאן עם ליין בגדי הגזרה שלה ב-4 מיליארד דולר של Skims בארה"ב, או ב-Biocon Biologics של Kiran Mazumdar-Shaw ב-6 מיליארד דולר בהודו. אלו הם סיפורי הצלחה חשובים, כי הם יוצרים מקומות עבודה, קובעים מגמות חדשות ומעצבים מחדש את הנוף העסקי. והמומנטום הזה רק צפוי להאיץ.

img-11SHEconomy – מגמה שבה נשים צוברות כוח כלכלי וחיות אורח חיים צרכני יותר ויותר, במיוחד כשמדובר בהוצאות על אופנה, אוכל, מכוניות ודירות

img-12

נשים משקיעות טוב יותר כאשר יש העצמה נשית

כשזה מגיע לתיקים שלהן, נשים כן נוטות להשקיע באופן אחר מגברים, ובאופן חיובי. נשים פשוט בדרך כלל משקיעות טובות יותר (ומחקרים מוכיחים זאת), והן נוטות להתעניין יותר בהשקעות יציבות עם אחריות חברתית. מגמה זו הובילה לעלייה של קרנות השקעה ומוצרים שמיישרים קו עם הערכים והשיקולים האתיים של נשים. וכשיותר ויותר נשים משתלטות על העתיד הפיננסי שלהן, יכולות להיות לכך השלכות רציניות על תעשיית ניהול ההשקעות והשווקים הפיננסיים.

האם יש הזדמנויות הקשורות למגדר?

השקעה בעסקים עם מיקוד בנשים היא לא נטו מהלך אלטרואיסטי, זה גם מהלך של כסף חכם, עם מספרים שמגבים אותו. הנה כמה אפשרויות השקעה בנושא:

נתחיל במובן מאליו, סביר להניח שהשקעות בעסקים ממוקדי נשים כמו מותגים ממוקדי נשים באופנה, בריאות ויופי, חברות כמו Lululemon Athletica, Estée Lauder ו WW International –  כנראה ירוויחו.

נשים , העצמה נשית , נשית , השקעה
מניית Lululemon Athletican גרף מאת TradingView (1)

אך הנה שני תחומים פחות מוכרים שעשויים להוות הזדמנויות השקעה של העצמה נשית

לפי חברת VC Cake Ventures, שני תחומים פחות ברורים עשויים להציג הזדמנויות השקעה טובות עוד יותר ששוות בדיקה: בריאות וטיפול.

מבחינת בריאות – צריך לחשוב יותר בגדול. מדובר על טיפול דיגיטלי, אבחון משופר, ואפילו ציוד בריאותי להלבשה. כמה מההזדמנויות המעניינות ביותר יכולות להיות בתעשיית FemTech, עם פתרונות בנושא פוריות, שירותי טיפול בהריון ולידה, אפליקציות למעקב ומוצרי בריאות אחרים. אמנם הרבה מהחברות האלה עדיין מוחזקות באופן פרטי, אבל כמה מהן נסחרות בציבור ומוכנות להכות גלים עם ביקוש יציב או אפילו הולך וגובר, כמו Progyny, TherapeuticsMD או Natera.

בתחום הטיפול –  פתרונות לניהול משק בית, טיפול בילדים, טיפול בקשישים ומוצרים נלווים הם עסקים גדולים (שממשיכים לגדול). כבר ישנן חברות שמתמודדות עם הנושאים האלה (Bright Horizons Family Solutions ו-Amedisys הן שתיים רלוונטיות), אלה תחומים רלוונטיים להשקעה ששווים בדיקה .

לסיום, נתונים מצביעים על כך שחברות בעלות מנהיגות מגוונת, כולל נשים כחלק מההנהגה, נוטות להיות חדשניות יותר, בעלות תהליכי קבלת החלטות טובים יותר, ולעיתים קרובות עולות על חברות מקבילות הפחות מגוונות.

ויש רשימה הולכת וגדלה של חברות פנטסטיות בראשות נשים לבחירה, כולל Bumble, Oracle, ו- Nasdaq, ואפילו Ark Invest. ואם אתם מעדיפים תעודת סל שעושה עבורכם את העבודה, אפשר לבדוק  את Hypatia Women CEO ETF (טיקר: WCEO), שמשקיעה יותר מ-80% מהנכסים שלה בחברות אמריקאיות בראשות הנהלה של נשים.

אפשר לנצל תעודות סל שמבוססות על מגדר: להשקעה פשוטה ומגוונת יותר, אפשר לבחון חוזים עתידיים או תעודות סל כמו SPDR SSGA Gender Diversity Index ETF (SHE) ו-Impact Shares YWCA Women's Empowerment ETF (WOMN) מספקות חשיפה לחברות גלובליות עם מדיניות ופרקטיקות התומכות בהעצמת נשים ובשוויון מגדרי.

טיפ חשוב: יש לבדוק את המחויבות של החברות: גם מי שלא רוצה להשקיע באופן ישיר בעסק המתמקד בנשים, כדאי להקפיד לברר כיצד חברות משלבות נשים בעסק שלהן לפני שאתה משקיע את המזומנים שלך, כי אם הם מפספסים את הדמוגרפיה הזו, ייתכן מאד שהם מפספסים הרבה יותר מזה…

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך המוזכרים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

כדי להבין יותר את על עסקים ונשים או העצמה נשית בעסקים שווה גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן