התוצאות של מניית עליבאבא מ – האם הפיצול יחזיר את הברק לחברה המדשדשת?

התוצאות של מניית עליבאבא מ – האם הפיצול יחזיר את הברק לחברה המדשדשת?

מניית עליבאבא – האם הפיצול הגדול יחזיר את הברק לחברה המדשדשת?

התוצאות של מניית עליבאבא, שפורסמו ביום חמישי, הצביעו על כך שהחברה הגיעה למבוי סתום, אבל תוכניות הרישום שלה יכולות לעזור לה להתהפך

מניית עליבאבא
ה

כלכלה של סין עשויה להתאושש בקרוב אך בינתיים נראה שההוצאות על סחורות פיזיות (דברים אמיתיים ומוחשיים) נמצאים בשבתון ממושך וזה מעורר את חשש המשקיעים שהתנופה של ההוצאות הצרכנית שעליבאבא ו- מניית עליבאבא כל כך מחכים לה בסין עדיין נמצאת במרחק של כמה קילומטרים.

התקופה היבשה הזו עשויה להסביר מדוע מנית עליבאבא (טיקר: BABA), שמרוויחה את רוב הכסף שלה מהמסחר הסיני, שוב ראתה צמיחה נמוכה וחד ספרתית בהכנסות ברבעון האחרון, תוך שהיא פספסה את הערכות האנליסטים בשורת ההכנסות.

אך יחד עם זאת, ראוי לציין שלא הכל רע: עליבאבא מעריכה שהמסחר המקוון ב- מנית עליבאבא מתחיל להתנער מהאבק והיא מזהה תיאבון בריא למוצרי אופנה ורפואה שעוזרים למומנטום המקומי להאיץ.

מניית עליבאבא , עליבאבא , מנית עליבאבא , סין
גידול במכירות של עליבאבא מקור Reuters

China: Where tradition meets transformation

איך זה קשור למשקיעים ב- מניית עליבאבא? פיצול החטיבות של עליבאבא

כזכור, עליבאבא חשפה לא מזמן תוכניות לפצל את החברה שלה בשווי 250 מיליארד דולר לשש יחידות עיקריות הכוללות מסחר אלקטרוני, מדיה וענן. כאשר כל יחידה תבצע גיוס הנפקה בזמן המתאים לה.

כמו כן, ענקית הטכנולוגיה הודיעה שתשקול לוותר בהדרגה על השליטה בכמה מהעסקים העיקריים שלה, מה שאמור לסלול את הדרך לרישומים עצמאיים בבורסה בהמשך הדרך. מאז הודיעה עליבאבא על פיצול לשש יחידות עסקיות נפרדות, המשקיעים עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, ואפשר להבין אותם, כי השינוי הזה יכול להפוך את היחידות הבודדות הללו ליעילות יותר, עם פוטנציאל לצמיחה משמעותי, ואולי אפילו לעורר ריבאונד של המניה.

אז לאחר שCainiao – הזרוע הלוגיסטית של מנית עליבבא, הייתה הראשונה שסללה את הדרך מבין שש היחידות העסקיות של החברה לצאת לציבור וכבר החלה בהכנות עם בנקים להנפקה ראשונית, כעת החברה הכריזה על תוכנית ספין-אוף לעסקי הענן שלה בשווי 12 מיליארד דולר. מדובר בעדכון שריגש את המשקיעים משום שאחרי הכל, יש הרבה סיכויים שהמיזם יוכל להצליח, במיוחד אם הביקוש הגואה לטונגי צ'יאנוון שזו התשובה של מניית עליבאבא ל-ChatGPT, יעשה את העבודה כראוי.

יש לציין שפיצול החטיבות של מניית עליבבא הוא צעד חכם לא רק בעיניי המשקיעים אלא גם מבחינת ממשלת סין. משום שאחת החששות העיקריות של הרגולטורים בסין הייתה שיותר מידי כוח מרוכז בתעשיית הטכנולוגיה, מה שעשוי לדכא חדשנות רחבה יותר. כך שעל ידי פיצול החטיבות, שגם כרוך בביזור ניהול, קבלת ההחלטות וכו', עליבאבא תרמה במשהו כדי להרגיע את החשש הזה. למעשה, יש מעריכים שהצעד של עליבאבא עשוי לסמן תחילתה של מגמה חדשה בקרב יריבותיה הטכנולוגיות, שבדרך כלל נהגו להתרחק משינויים גדולים ופיצולים עד היום.

התמונה הרחבה יותר על מניית עליבאבא

למרות כל התכניות לעתיד, מניית עליבבא נמצאת בקיפאון, והיא לא לבד. המניות הסיניות באופן כללי נמצאות בנסיגה קלה כרגע, כשהמשקיעים מקבלים רגליים קרות כאשר ההתאוששות של סין מואטת: למעשה, מחזורי המסחר הזרים הממוצעים כרגע הם פחות מעשירית מהשיא של ינואר.  מדד ה-CSI 300 בנצ'מרק מחק קפיצה שניזונה לאחרונה על ידי עלייה של מניות הקשורות לבינה מלאכותית, משום שמיקוד המשקיעים חוזר לכלכלה חסרת הברק של סין.

מניית עליבאבא , עליבאבא , מנית עליבאבא , סין
מחזורי המסחר הזרים בהאטה, מקור בלומברג

השינוי בסנטימנט מצביע על כך שהסוחרים עדיין זהירים לגבי מניות סיניות גם כשהרשויות מתחייבות לשפר את הערכות השווי של חברות הצמודות למדינה ומבטיחות לאפשר להן לנצל יותר הון. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהקשרים המתוחים של בייג'ינג עם וושינגטון ולכן קיים תמיד סיכון לשינויי מדיניות פתאומיים הם בין הדאגות ארוכות השנים, משהו שבהחלט לא נעלם מעיני המשקיעים.

"הלונג הגדול" – יש מי שמאמין בסין וב- מניית עליבאבא

אבל יחד עם זאת, יש כמה משקיעים מנוגדים (Contrarian investors) אמיתיים שדווקא תומכים בסין. למשל, הגשות שהוגשו השבוע הראו כי מייקל בורי – האיש שניבא במדויק את המשבר הפיננסי העולמי, העלה ברצינות את ההימורים שלו על מניית עליבאבא ו-JD.com.

למייקל בורי, שזכה לתהילה לאחר שחזה את קריסת הדיור ב-2008 והתפרסם בעקבות "השורט הגדול" ((The Big Short, יש עכשיו big Long בכל הקשור להשקעה לסין. הוא הגביר את ההשקעות השוריות שלו על ענקיות המסחר האלקטרוני JD  וב- מניית עליבבא בגדול, גם בזמן כשקרנות גידור אחרות ירדו מעסקאות שהסתמכו על הפתיחה מחדש של סין.

שתי המניות הפכו לאחזקות הגדולות ביותר שלו, המהוות 20% מתיק המניות שלו. ההערכות שלו  מסתמכת לא רק על כך שהחברות ישחזרו את המומנטום שלהן, אלא גם ישרדו את הסיכונים הגיאופוליטיים שהבריחו רבים מהמשקיעים. בורי עשה את שמו כמשקיע מנוגד, וזה לא השתנה. במקרה הזה, הוא מהמר שהחששות לגבי סין מוגזמים.

(*השקעה מנוגדת היא אסטרטגיית השקעה המתאפיינת ברכישה ומכירה בניגוד לסנטימנט הרווח באותה תקופה).

כדי להבין יותר את התחום ואיך לנתח את השוק הסיני וגם את מניית עליבאבא שווה גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן