מניית נטפליקס – 3 דברים שיש להסתכל עליהם לקראת הדוחות

מניית נטפליקס – 3 דברים שיש להסתכל עליהם לקראת הדוחות

מניית נטפליקס – 3 דברים שיש להסתכל עליהם לקראת הדוחות

זרקור על שינוי האסטרטגיה העסקית של נטפליקס: האתגרים וההזדמנויות

מניית נטפליקס, נטפליקס, מנית נטפליקס, מניות בבורסה
ה

דבר הפופולרי לצפייה בנטפליקס כרגע הוא לא איזו סדרה או סרט טוב אלא השינויים של הסטרימרית באסטרטגיה העסקית של מנית נטפליקס. וזה משהו שמשאיר את השוק במתח. בעבר, השיח היה בעיקר סביב ההעדפה של נטפליקס להשיג כמה שיותר מנויים ובכל מחיר. אבל כיום מניית נטפליקס מתקדמת באסטרטגיית צמיחה רווחית יותר. במילים אחרות, היא שואפת לצמצם את שיתוף הסיסמאות, להוסיף דרגת תמחור זולה יותר המאפשרת לה לשלב פרסומות ולצמצם מחירים ב-50% ביותר מ-100 מדינות.

מניית נטפליקס – האסטרטגיה החדשה

האסטרטגיה החדשה שלה גרמה למשקיעים להתנפל שוב על מנית נטפליקס (טיקר: NFLX): מחיר המניה שלה יותר מהכפיל את עצמו מאז השפל של חודש יוני. החברה והאנליסטים בוול סטריט כאחד מרגישים אופטימיים לגבי תזרים מזומנים החופשי שלה – שזה מה שנשאר אחרי כל ההוצאות היומיומיות ועלויות התכנות הגדולות. למעשה, הם מצפים שהוא יגיע ליותר מ-3 מיליארד דולר השנה – זה כפול מהסכום של השנה שעברה וחריגה גדולה מההיסטוריה של שריפת המזומנים של החברה.

מניית נטפליקס, נטפליקס, מנית נטפליקס, מניות בבורסה
מחיר מניית נטפליקס לאחר ההתאוששות מהשפל של חודש יוני 2022. גרף מאת TradingView

3 דברים שיש להסתכל עליהם לקראת הדוחות של מניית נטפליקס

  • 10 התוכניות המובילות
  • מודל המנויים במחירים נמוכים יותר עם פרסומות
  • תוכנית המגבלות

 השקעה בידע היא ההשקעה עם התשואה הגבוהה ביותר (בנג'מין פרנקלין).

חשוב לשים לב שלשינויים האסטרטגיים של החברה ייקח זמן להניב פירות בצורה של רווחים. אז השאלה האם מנית נטפליקס תפספס או תכה את הערכות הרווח למניה (EPS) של הרבעון הזה שהוא בסביבות $2.88  כנראה לא הדבר העיקרי שצריך להתמקד בו כרגע. מה שחשוב יותר הוא העובדה החיובית שנטפליקס לא מראה סימנים שהיא מתפשרת על צמיחה לטובת רווחיות. אולי היא לא חברת צמיחה באותו סדר גודל שהייתה פעם, אבל במחיר של פי 30 מהמחיר לרווח (P/E) היא גם לא בדיוק מתומחרת כמו מניה איטית בוגרת.

מה ניתן לצפות מהדוחות של מניית נטפליקס?

צמיחת מנויים עדיין תהיה הדבר הראשון שצריך לחפש ביום שלישי השבוע כשנטפליקס תדווח על הרווחים שלה. יש לומר שנטפליקס ביטלה כל הנחיה רשמית לגבי נתון זה, אך ההנהלה רמזה שהמנויים של הרבעון יהיו גבוהים יותר ממה שהיו שנה קודם לכן. ואילו האנליסטים בוול סטריט מהמרים על כ-2 מיליון מנויים חדשים. למנויים יש חשיבות רבה.

העניין הוא שלאף אחד אין כדור בדולח שיכול לצפות את התוצאות, ויש סיכוי טוב שהתוצאות שלה הרבעון הזה יהיו רועשות אפילו יותר מהרגיל אם לוקחים בחשבון את השינויים האסטרטגיים של החברה. אבל יש כמה דברים שעשויים לתת לנו רמז לגבי המספר המכריע הזה.

הדבר הראשון לבחינה – 10 התוכניות המובילות של נטפליקס

ראשית, רמת הצפייה ברשימת עשרת המובילות של החברה. נטפליקס מפרטת את עשר התוכניות המובילות שלה ואת נתוני הצפייה השבועיים שלהן. החדשות הרעות הן שהנתונים מצביעים על כך שרמת הצפייה בתכניות הללו ירדה ביותר מ-10% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. אמנם רמת הצפייה לא מסונכרנת בצורה מושלמת עם מספר המנויים, אך בכל זאת זה עדיין נמצא בקורלציה מסוימת כך שאי אפשר להתעלם מכך שפחות עיניים על התוכניות המובילות של נטפליקס עשויים להיות סימן רע מבחינת מספר המנויים.

הדבר השני לבחינה – מודל מנויים במחירים נמוכים יותר עם פרסומות

שנית, כזכור, נטפליקס השיקה מודל מנויים במחירים נמוכים יותר עם פרסומות. על פי הפרסומים כמיליון חשבונות רשומים כעת לשכבה הנתמכת בפרסומות של נטפליקס בארה"ב. כלומר, המודל הנתמך בפרסומות של נטפליקס צובר תאוצה מסוימת. מנוי מוזל לנטפליקס אולי לא יכניס יותר מידי כסף, בכל זאת, הרבה אנשים עדיין משתפים את שם המשתמש והסיסמא שלהם עם חברים או בני משפחה כדי לחסוך הוצאה כספית על מנוי, אז מחירים זולים יותר יהיו משמעותיים יותר עבור החברה עם הזמן כלומר,  ככל שהאכיפה בעניין הסיסמאות תתחזק בהדרגה. אז החדשות שם די מעודדות.

יחד עם זאת יש לציין שהנתונים מצביעים על כך שהמעבר של נטפליקס לכיוון מודל עם פרסומות היה איטי יותר מהמתחרות שלה  HBO מקס ו-דיסני פלוס כשהם הציגו את שכבות הפרסום שלהם ביוני 2021 ובדצמבר 2022. הנתונים הם ש 36% מההרשמות החדשות של דיסני פלוס בחרו בתוכנית הכוללת פרסומות לעומת 21% של ל-HBO  מקס ו-19% של נטפליקס.

מניית נטפליקס, נטפליקס, מנית נטפליקס, מניות בבורסה

הדבר השני לבחינה – תוכנית המגבלות

שלישית, נטפליקס מפעילה את תכנית המגבלות על שיתוף פרטי ההתחברות ושיתוף הסיסמאות שלה יחסית לאט כך שלמעשה הכללים החדשים הללו צפויים לגרור את עליית מספרי המנויים לאורך זמן , אך יחד עם זאת, כל עוד היא מאמצת גישה מתמשכת ועקבית השיפור במספרי המנויים עשוי לבוא לידי ביטוי במידה מסוימת גם בתוצאות הרבעון הזה של מנית נטפליקס.

בסך הכל, אם כן, יש סיבות להיות אופטימיים וגם סיבות לנקוט בזהירות. כל אחד צריך לחקור ולעשות את הבדיקות הנוספות שלו כדי להעריך לאן זה ילך. כמו שנאמר: "השקעה בידע היא ההשקעה עם התשואה הגבוהה ביותר" (בנג'מין פרנקלין), אבל נקודה נוספת שיש לשים לב אליה היא שהעתיד של מנית נטפליקס לא תלוי בנתוני המנויים של רבעון אחד, אז כדאי מאד להקשיב היטב למה שההנהלה אומרת על איך כל הטקטיקות החדשות שלה באמת פועלות.

חשוב לזכור שנטפליקס שואפת לצמיחה רווחית לטווח ארוך והיא עשויה גם להפתיע עם כמה טוויסטים מפתיעים בעלילה לאורך הדרך. כדאי לזכור זאת במיוחד אם מחיר המניה שלה דווקא יצנח השבוע לאחר שהיא תדווח את תוצאותיה הכספיות מכיוון שזו יכולה להיות הזדמנות עבור משקיעים לטווח ארוך יותר.

נטפליקס עתידה לדווח ביום שלישי, ה-18באפריל 2023 במסחר המאוחר, אז תעקבו.

כדי להבין יותר את התחום ואת ההתנהגות של מניית נטפליקס שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה ובכללם מנית נטפליקס. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן