מניית אפל: החברה היכתה תחזיות אנליסטים אך פספסה בעסקי החומרה

מניית אפל: החברה היכתה תחזיות אנליסטים אך פספסה בעסקי החומרה

אפל היכתה תחזיות אנליסטים אך פספסה בתחום עסקי החומרה

מניית אפל נפלה ביותר מ-3% במסחר ממושך לאחר שהחברה רמזה כי ייתכן שלא תחזור לצמיחה ברבעון החגים

המכירות והרווח של אפל עלו על הציפיות של וול סטריט, אבל עסקי החומרה של אייקון הטכנולוגיה איכזבו משמעותית.

מה זה אומר על אפל?

אפל אולי סיפקה תוצאות טובות מהצפוי הן בשורת הרווחים והן בשורת ההכנסות – אבל אם חופרים קצת יותר לעומק רואים שזה לא כל הסיפור. אכן, עסקי השירותים הרווחיים של אפל היו נקודת אור – אפל רשמה הכנסות של 22.31 מיליארד דולר משירותים, היכתה את ציפיות האנליסטים ורשמה רווח ברבעון השלישי 16% יותר מההכנסות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, זאת הודות להוצאות משמעותיות של מנויים ב,App Store תוכניות iCloud מחודשות וזרימה קבועה של מנויי AppleTV+ .

כל זה עזר להעלות את שולי הרווח שלה, אבל אז מחלקת החומרה פספסה את הסיפור. כבר חזו מבעוד מועד את הירידות הדו-ספרתיות במכירות Mac בגלל תחרות קשה, אבל המכירות המדווחות ברבעון באמת הצליחו לאכזב, וירדו מעל לשליש לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. (לאוהבי המספרים – התוצאות הכספיות לעומת ציפיות האנליסטים מפורטות בתחתית הכתבה).

למה שיהיה אכפת לך? נתייחס למחלקת החומרה והתחרות הקיימת מהכיוון של סין

אפל בונה על האייפון 15 כדי לתת למחלקת החומרה שלה תנופה. ולמרות שההערות הראשוניות של החברה רומזות שהדגם החדש ביותר הצליח יותר מאשר אייפון 14 באותה תקופה בשנה שעברה, חשוב לשים לב שזה מבוסס רק על השבוע הראשון של המכירות, כך שיש עדיין אחר מה לעקוב. בנוסף לכך, ייתכן שהשבועות והחודשים הבאים לא יהיו מאירים כל כך: העסקים של אפל בסין הגדולה, השוק השלישי בגודלו, נמצאים תחת זכוכית מגדלת כי המשקיעים מודאגים מהתחרות המוגברת מצד מתחרים מקומיים בסין כמו Huawei, חברה שעושה כמיטב יכולתה כדי לזכות במזומנים של צרכנים בעלי מודעות גבוהה לתקציבים שלהם ולכספים שהם מוציאים. 

כאמור, מכירות ה- Mac היו מתחת לציפיות בוול סטריט, וירדו כמעט 34% על בסיס שנתי. בהקשר לכך, יש לציין שאפל ערכה אירוע השקה יוצא דופן למחשבי ה-MacBook Pro החדשים שלה ושולחן העבודה של iMac בחודש שעבר. ולמרות שמכירות המכשירים החדשים לא כלולים ברבעון, אפל ציינה שהמוצרים החדשים יכולים להגביר את המכירות שוב בזכות שבבי ה-M3 החדשים שלה. אז אם אפל רוצה באמת להמריץ את עסקי החומרה שלה, השחרור האחרון של שבבי M3 החדשים יצטרך להיות משהו מיוחד באמת. ואכן, באפל מעריכים של-Mac יהיה רבעון טוב משמעותית ברבעון דצמבר. 

לגבי רכיבי השירותים הכוללים מכירות ב-App Store, פרסום (כולל עסקת גוגל), iCloud, שירותי תשלום ואפל מיוזיק – הם הצליחו ברבעון והגיעו לשיא פנימי של אפל, מה שמסמן המשך צמיחה. אך היחידה העסקית של ציוד לביש של אפל הכוללת אוזניות כמו ה-AirPods וכן מכירות של Apple Watch התכווצה משנה לשנה, וירדה ב-3%. כמו כן, ההכנסות מאייפד ירדו בגדול – ב-10% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ואם זה לא מספיק, אז אפל גם לא הכריזה על מוצרים חדשים לפני תקופת החגים השנה.

בסיכומו של דבר, אפל נתנה תחזית חלשה להכנסות ברבעון דצמבר, מה שגרם למשקיעים לשלוח את המניה מעל 3% במסחר המאוחר מייד לאחר שדיווחה ביום חמישי בפוסט מרקט.

גרף מניית אפל
מניית אפל לאחר פרסום התוצאות הכספיות לרבעון האחרון. גרף מאת TradingView

התמונה הגדולה יותר: תודות לבנקים

ההחלטה האחרונה של הפדרל ריזרב לעצור את העלאות הריבית היא הקלה מבורכת למניות, במיוחד למניות הטכנולוגיה (ביג טק). שיעורי ריבית גבוהים יותר פוגעים בערך הנוכחי של תזרימי המזומנים העתידיים שלהם, והרי זה הנתון שהמשקיעים מסתכלים עליו כשהם עושים הערכה למניות. בנוסף, ריבית נמוכה יותר ביחס לכלכלות גדולות אחרות תחליש את הדולר, מה שהופך את המוצרים והשירותים בארה"ב לזולים יותר עבור הלקוחות הזרים. זה ניצחון לחברות טכנולוגיה שמרוויחות הרבה מהכסף שלהן בעולם. אז אפל, אנחנו נעקוב מקרוב.

לסיום, אפל אמרה שהיא תחלק דיבידנד של 24 סנט למניה החודש ואמרה שהחברה הוציאה 25 מיליארד דולר במהלך הרבעון על רכישות חוזרות של מניות ודיבידנדים.

להלן התוצאות הכספיות של אפל לעומת ציפיות האנליסטים:

EPS: $1.46 למניה לעומת צפי של $1.39 למניה 

הכנסות: 89.50 מיליארד דולר, לעומת צפי של 89.28 מיליארד דולר 

הכנסות אייפון: 43.81 מיליארד דולר, לעומת צפי של 43.81 מיליארד דולר 

הכנסות מק: 7.61 מיליארד דולר לעומת צפי של 8.63 מיליארד דולר 

הכנסות אייפד: 6.44 מיליארד דולר, לעומת צפי של 6.07 מיליארד דולר 

הכנסות מציוד לביש: 9.32 מיליארד דולר, לעומת צפי של 9.43 מיליארד דולר

הכנסות משירותים: 22.31 מיליארד דולר, לעומת צפי של 21.35 מיליארד דולר

רווח גולמי: 45.2% לעומת 44.5% צפוי

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על בסיס הנתונים המופיעים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניין להשקיע במניית אפל? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן