הביג טק מציגות דוחות רבעוניים חיוביים

הביג טק מציגות דוחות רבעוניים חיוביים

הביג טק – אמזון, אלפבית, מיקרוסופט ומטא עם דוחות רבעוניים חיוביים

המשקיעים היו בשבוע שעבר על הקצה אחרי הירידות במניות הטכנולוגיה, אך חברות הביג טק הגישו כמה עדכונים רבעוניים מעניינים בשבוע שעבר

מיקרוסופט ואלפבית פתחו ביום שלישי את שבוע הרווחים של הטכנולוגיות הגדולות כשהתוצאות של מיקרוסופט נמצאות בעננים ושל אלפבית איתנה על הקרקע. מטא המשיכה עם הדוח שלה ביום רביעי עם נתונים טובים אבל נתנה תחזית קודרת יותר. ואילו אמזון סיימה את השבוע עם תוצאות טובות יותר, והעניקה למשקיעים שלה מעט הקלה.

מה ניתן ללמוד מהדוחות הרבעוניים של הביג טק?

נתחיל עם מיקרוסופט שהצליחה לספק דו"ח רבעוני שראוי להצמיד אותו כמו מגנט על המקרר. היא הפגינה צמיחה שמה שהניעה אותה בעיקר היה הענן וזה בא לידי ביטוי בהכנסות ורווחים שהיכו את ציפיות האנליסטים  הן בשורת הדוחות והן בשורת ההכנסות.

אמזון, לגמרי לא נשארה מאחור והפגינה רבעון חיובי, כשהרווח שלה למעשה גדל פי שלושה, כשרווחי הכנסות הישירים מגיעים מתחום הענן שלה, Amazon Web Services (AWS), יחידת הפרסום והקמעונאות.

מה עם אלפבית? התוצאות של אלפבית, למרות שהגיעו חיוביות, פספסו בכל הקשור תחום הענן החשוב כל כך, שצמח ב-22% בלבד (רק) זאת בהשוואה ל-28% של  Azure של מיקרוסופט.  אבל יחד עם זאת, אלפבית כן השיגה והציגה תוצאות טובות מבחינת ההכנסות שלה מתחום הפרסום. בעניין זה חשוב לציין שמודעות פרסום עדיין מהוות גורם משמעותי בזרמי ההכנסות של כולן, כולל מטא ואלפבית, ולמעשה אפשר לומר שכמות הכסף שמוקצים למודעות מקוונות היא למעשה שיקוף של בריאות הכלכלה הכללית.

מטא, בינתיים, כמו סטודנטית שלא מממשת את הפוטנציאל שלה, נראה שאכזבה מעט את המשקיעים. אבל אם מסתכלים מקרוב, התוצאות שלה למעשה לא היו כאלה גרועות כי הצמיחה בהכנסות שלה זינקה ב-23% ובנוסף, החברה הודיעה כי היא מתכוונת לקצץ בעלויות נוספות במהלך "שנת היעילות" הידועה גדולה שלה, כך שיש מקום לצפות להתייעלות נוספת בהמשך.

מניות ביק טק
מניות אלפבית, מטא, מיקרוסופט ואמזון. גרף מאת TradingView

העתיד הגדול של ביג טק

בשורה התחתונה, להרבה מהתוצאות של הביג טק האלה אחראית… כן, ניחשתם נכון, הבינה המלאכותית – AI שכבר סימנו אותה כאפיק השקעה לשנת 2024. מניית אלפבית חטפה סטירה בשבוע שעבר, בין השאר בגלל שהמשקיעים ראו בהאטה בהכנסות שלה בענן סימן לכך שההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית שלה חלש ואולי יש בזה מן אמת. כי אם נחזור שניה למיקרוסופט – ההוצאות הקשורות לבינה מלאכותית הוסיפו 3% לצמיחה של 28% של Azure של מיקרוסופט, מה שמוכיח שענקית התוכנה הזו עדיין בחזית, זה דיי מעורר קנאה. מעבר לכך, תוכנת Copilot של מיקרוסופט רק נחתה וזה כלי עוזר בינה מלאכותית שיכול להכניס לה מאות מיליוני דולרים.

אבל למרות זאת, מבחינת אלפבית, לא אבדה התקווה. מוקדם יותר השנה, משקיעים חששו ש-Bing (מנוע החיפוש של מיקרוסופט) זה שמופעל על ידי בינה מלאכותית מתחדשת יתחיל לגזול מההכנסות שצריכות להיכנס מהפרסומות של אלפבית. אבל אם לשפוט לפי הצמיחה של 11% במכירות המודעות של אלפבית, העסק הזה לא בדיוק בסכנה. במילים אחרות, עד כה, נראה כי בינה מלאכותית לא פוגעת בתוצאות של אלפבית, אבל יש לה עוד עבודה לעשות כדי להפוך את הטכנולוגיה הזו ליתרון שלה.

מה בקנה של מטא, אמזון ואפל?

שלושת הטכנולוגיות הללו – מטא, אמזון ואפל (שעדיין לא דיווחה, עתידה לדווח ב 2 בנובמבר בפוסט מרקט) – הבינה המלאכותית עדיין רק מבעבעת מתחת לפני השטח. 

מטא רק נותנת הצצות מה היא עושה מאחורי הקלעים. (לדוגמה, הפודקאסט הזה של לקס פרידמן עם מארק צוקרברג התנהל לגמרי במטא-וורס שזה דיי מגניב.) אמזון, בינתיים, קנתה לאחרונה נתח בסטארט-אפ AI Anthropic, שהיא מתחרה עם-OpenAI. זה מוסיף את קלוד 2, (שהוא דומה ל-(ChatGPT, לארסנל של אמזון ויכול להגדיל גם את ההכנסות שלה בתחום הענן. 

לגבי אפל, ובכן, אף אחד לא יודע עדיין איך בינה מלאכותית תחדור למכשירי האייפון, המחשבים הניידים והשעונים החכמים שלנו. אבל אתה יכול להמר על החיים שלך שאפל מתכננת משהו יותר מסירי שכל משתמשי אייפון מכירים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על בסיס הנתונים הנ"ל, כולל קניה/מכירה/החזקה של מניות המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניין להשקיע בביג טק? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן