אפיקי השקעות לשנת 2024

אפיקי השקעות לשנת 2024

אפיקי השקעות לשנת 2024 - במה כדאי להשקיע?

על השולחן שלנו לקראת 2024, תמצאו חלק מאפיקי השקעות רלוונטיים לשנת 2024, בניהם: יפן, בינה מלאכותית (איך לא?) והפחות מובן מאליו – תחום האשראי הפרטי

נפתח בהדגשה שהערכת הביצועים של מניות הוא תהליך מורכב ואף פעם אינו וודאי משום שהוא תלוי במספר רב של גורמים, כולל הסביבה הכלכלית הכוללת, מגמות בתעשיות, ביצועי החברות מיני אירועים גיאופוליטיים שלא ניתן לצפות מראש. ועדיין, ישנם כמה אפיקי השקעות שכדאי לבחון לקראת 2024:

בינה מלאכותית – הדבר הגדול הבא

הבינה המלאכותית נכנסה דיי מהר לתעשיית הטכנולוגיה וכפי שהיה מצופה, חלק מהשחקנים תופסים קצת יותר תנופה מאחרים. וכשזה מגיע אל השקעה בבורסה, כל מי שמנוסה מספיק בעולם ההשקעות יאמר לך שבינה מלאכותית עומדת להיות גדולה, וחברות שנמצאות במקום הנכון בזמן הנכון כנראה ירוויחו ממכירת הטכנולוגיה הזו או מהשימוש בה. כרגע, תשומת הלב עדיין מופנית לחלוצות, עם חברות כמו מיקרוסופט ואנבידיה שנמצאות בחזית, נקודה חשובה נוספת שיש לקחת בחשבון היא שרוב האנליסטים מסכימים על כך שהבינה המלאכותית תדרוש הרבה מאוד מחשבים עם עוצמה גבוהה הדורשים מוליכים למחצה. כמובן שחלק מיצרני השבבים ממוקמים טוב יותר מאחרים, אבל התעשייה כולה נראית כאילו היא נמצאת במקום דיי מתוק. לכן אין פלא שתעודת הסל iShares Semiconductor עלתה מאוקטובר 2022 באחוזים מרשימים כפי שניתן לראות בגרף הבא.

iShares Semiconductor
iShares Semiconductor גרף מאת TradingView

היכן יכולות להיות הזדמנויות בתחום ההשקעות בבינה המלאכותית?

באופן לא מפתיע, בינה מלאכותית עדיין נחשבת לאפיק השקעה רלוונטי ביותר למרות שההייפ התקשורתי שהיה סביבה יחסית נרגע. ההשקפה הזו מבוססת על נתונים שמראים שהערך של פטנטים בינה מלאכותית מחברות ציבוריות עלה לאחרונה, מה שעשוי לרמוז על כך שהחברות מגישות פטנטים באיכות גבוהה יותר.

מי שמזדהה עם הכיוון הנ"ל, יכול לשקול לנצל את הנסיגה האחרונה במניות מפתח שקשורות לבינה מלאכותית כמו Nvidia וAMD  או ללכת על תעודת הסל Invesco QQQ Trust Series של הנאסד"ק (טיקר: QQQ; ) לחשיפה רחבה יותר של AI וטכנולוגיה.

השקעות ביפן

פיזור גיאוגרפי הוא צעד חכם במיוחד בתקופות של אי ודאות. ובמובן הזה יפן בהחלט נמצאת כרלוונטית להשקעה בשנת 2024. יש סיבות רבות לכך:  הנתונים מראים שיש גידול בהיקף הרכישות החוזרות והדיבידנדים של מניות, שיפור במומנטום הרווחים כלומר, חברות רואות רווחים חזקים והבנק של יפן שעדיין ממשיך במדיניות מוניטרית מתאימה (חשבו על ריבית שלילית) . וכנראה שכל אלה עזרו למדד מניות טופיקס של יפן לעלות ביותר מ-20% מרשימים מתחילת 2023.

מדד מניות טופיקס של יפן
מדד מניות טופיקס של יפן גרף מאת TradingView

אבל בעניין יפן – חשוב לשים לב שיש בעיה אחת משמעותית בהשקעה ביפן השנה וזה הין היפני. הוא ירד בחדות מול מטבעות מפותחים מרכזיים אחרים השנה – ירידה של 13% מול הדולר האמריקאי ו-11% מול האירו. אז מי שחושש שהין עלול להמשיך ולהיחלש, אולי מוטב לשקול לקנות תעודת סל מגודרת כמו WisdomTree Japan Hedged Equity Fund (DXJ) הקרן, היא למעשה מסירה את הסיכון שיש סביב המטבע למשקיעים שמתבססים על הדולר אמריקאי והיא גם מתמקדת בחברות שמשלמות דיבידנד. מצד שני, אם אתה מצפה שהין ימצא תחתית ויתחיל לעלות סוף סוף, אז תוכל ללכת על תעודת הסל iShares MSCI Japan  (טיקר: EWJ) –  זה משהו שאמור לתת דחיפה נוספת עם העליות של הין.

אשראי פרטי – שוק השקעות צומח

תתכוננו לשמוע עוד הרבה על אשראי פרטי. נדמה שהשוק הזה צמח לו בשקט והפך לפופולארי בקרב כמה ממנהלי הנכסים האלטרנטיביים הגדולים בעולם כמו בלקסטון ואפולו, אם להזכיר רק שניים. ועכשיו זה גם מושך את תשומת הלב של חברות בלו-צ'יפ* (Blue chip), שרואות בו מקום זול ומהיר יותר לגייס כסף. הנה מה שאתה צריך לדעת. (Blue chip היא חברה מוכרת לאומית/בינלאומית, מבוססת ובריאה מבחינה פיננסית הנסחרת בבורסה. בלו צ'יפס מוכרים בדרך כלל מוצרים ושירותים איכותיים ומקובלים).

מהו אשראי פרטי? במילים פשוטות, שוק האשראי הפרטי מאפשר למוסדות שהם אינם בנקים מסורתיים להלוות ישירות לחברות. המשמעות בדרך כלל היא ריבית נמוכה יותר על הלוואה, ותהליך פשוט יותר, פחות מוסדר ודיסקרטי יותר.

הרבה בנקים נאלצים להפחית או להגביל את ההלוואות לבעלי עסקים בגלל מגבלות שיש על הון כלומר, הדרישה שהם יחזיקו כמות מסוימת של נכסים, ביחס למה שהושאל. וכאן נכנס האשראי הפרטי לתמונה, שממלא את החלל ומספק יותר וודאות ויותר מהירות בכל הקשור להלוואות. סך שוק האשראי הפרטי עמד בתחילת השנה על סביב 1.4 טריליון דולר וצפוי לגדול ל-2.7 טריליון דולר עד 2027.

היתרונות בהשקעה באשראי פרטי

היריעה קצרה מלתאר את היתרונות שיש בהשקעה בתחום האשראי הפרטי, כגון: העובדה שלאשראי הפרטי יש תשואה גבוהה יותר מרוב סוגי הנכסים והפסדים נמוכים יותר מבחינה היסטורית ועוד..לכן נעבור להזדמנויות שיש בתחום.

יש מגוון כיווני השקעה בתחום זה ויש לבדוק כל אחת לעומק לפני קבלת החלטה. אם כן, אפשר לשקול השקעה בחברת הפיתוח העסקי של גולדמן זאקס (GSBD) עם תשואת דיבידנד של 12.4%, או ב-FS KKR Capital Corp (FSK) עם תשואה של 14.2%. יש גם את TriplePoint Venture Growth BDC (TPVG) עם תשואה של 15.3%, את Nuveen Credit Strategies Income Fund (JQC) עם תשואה של 12.8%, ואת Blackrock Capital Investment Corp (BKCC) עם תשואה של 10.8%.

יש לשים לב שאם שיעורי הריבית יישארו גבוהים יותר זמן, וארה"ב תמנע ממיתון, אז תשואות דו-ספרתיות עשויות להחזיק מעמד דיי בקלות עבור השקעות אשראי פרטיים אלה. מצד שני, אם ארה"ב תיכנס למיתון, הפסדי האשראי יגדלו, ותשואות הדיבידנד המשוערות הללו יירדו. ובמקרה כזה, תעודת הסל של iShares 20+ Year Treasury Bond צפויה לעלות. יש להניח שגם אם יהיה מיתון, שוק האשראי הפרטי יסתדר. זו כנראה גם הסיבה שכל כך הרבה מאותם מוסדות ה"כסף חכם" מחפשים לנצל את ההזדמנות ההולכת וגדלה זו.

להשקיע חכם ב2024

לסיום, מומלץ לערוך מחקר מעמיק, לשקול את אפיקי ההשקעה, סובלנות הסיכון ואופק הזמן בהתייחס לכל תחום השקעה המופיע בכתבה. בנוסף, יש להתעדכן בחדשות הפיננסיות האחרונות ובמגמות השוק באופן קבוע כדי לקבל החלטות השקעה מושכלות.

מעוניין לסחור ולבחון אפיקי השקעה ל2024? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן