אנבידיה בירוק – שוב היכתה את תחזיות האנליסטים ומה צפי לעתיד

אנבידיה בירוק – שוב היכתה את תחזיות האנליסטים ומה צפי לעתיד

מניית אנבידיה בירוק – שוב היכתה את תחזיות האנליסטים

מניית אנבידיה, עם המשקל הכבד של הבינה המלאכותית, דיווחה על סדרת התוצאות מעוררות קנאה

אנבידיה , מניית אנבידיה, הבינה המלאכותית
ב

עולם ההשקעות, נראה שיש שני מחנות בימינו: אלה שכבר מחזיקים במניית אנבידיה (Nvidia) וחיוך רחב על פניהם ואלה שתמיד רצו להחזיק בהן ומרגישים תחושת החמצה. רק לפני כמה חודשים אנבידיה השאירה את המשקיעים עם פה פעור כאשר היא חזתה לעצמה הכנסות עצומות של 11 מיליארד דולר ברבעון השני שזה היה 50% טוב יותר ממה שציפו האנליסטים. ועכשיו החברה הפגינה שוב תוצאות זוהרות: ענקית הטכנולוגיה לא רק דיווחה על סכום מדהים של 13.5 מיליארד דולר, אלא היא גם צפתה הכנסות של 16 מיליארד דולר לרבעון הנוכחי, הכנסות שמה שאמור להניע אותן היא כמובן הבינה המלאכותית. זה מהווה זינוק מדהים של 170% מהשנה שעברה, זינוק שעולה אפילו על החלומות הפרועים ביותר של מעריצי אנבידיה.

המכירות והתחזית החזקות של אנבידיה מדגישות עד כמה יחידות העיבוד הגרפיות (GPU) של החברה הפכו מרכזיות לתנופת הבינה המלאכותית. שבבי A100 ו-H100 AI של אנבידיה נחוצים כדי לבנות ולהפעיל יישומי בינה מלאכותית כמו ChatGPT של OpenAI ושירותים אחרים שלוקחים שאילתות טקסט פשוטות ומגיבים בתשובות או תמונות.

אנבידיה , מניית אנבידיה, הבינה המלאכותית
הכנסות רבעוניות של אנבידיה. אחוז שינוי משנה לשנה מקור דוחות החברה, FactSet

מה הניע את התוצאות המרשימות של מניית אנבידיה?

הביצועים של אנבידיה הונעו על ידי עסקי מרכז הנתונים שלה, הכוללים שבבי בינה מלאכותית, כספקי שירותי ענן וחברות אינטרנט צרכניות גדולות כמו אלפבית. חטיבת המשחקים, שבעבר הייתה עסקי הליבה של אנבידיה, ראתה גידול של 22% בהכנסות לעומת שנה קודם ל-2.49 מיליארד דולר, מעל האומדן הממוצע של 2.38 מיליארד דולר. בנוסף, אנבידיה מייצרת גם שבבים עבור יישומי גרפיקה מתקדמים. העסק הזה התכווץ ב-24% משנה לשנה ל-379 מיליון דולר. החברה דיווחה על הכנסות של 253 מיליון דולר ממכוניות, עלייה של 15% לעומת שנה קודם לכן.

אנבידיה , מניית אנבידיה , הבינה המלאכותית

img-12הטכנולוגיות המקוריות של אנבידיה לא היו מיועדות במיוחד לבינה המלאכותית, אך כאשר מדעני המחקר גילו את היתרון המשמעותי של שימוש בכרטיסי המסך (GPUs) לצורך ביצוע חישובים מקביליים – הפך ה-GPU לכלי מרכזי בתחום הבינה המלאכותית.

img-13

השאלה הבוערת כעת היא האם יש תקרה כלשהי להצלחה של מניית אנבידיה ?

יש שאלה אחת מרכזית שכולם מנסים להבין והיא האם בינה מלאכותית, עם אנבידיה בראש, חזקה מספיק כדי להמשיך לתדלק את עליית המניות שלה גם במצב בו הכלכלה הרחבה יותר נחלשת. יש לקחת בחשבון שהרווח התאגידי היווה כ-16% מכלכלת ארה"ב בשנה שעברה, וזה היה מעל 17% בעבר. אז באופן היפותטי, גם אם כלכלת ארה"ב שמה שמניע אותה הם בעיקר הצרכנים – תתפוגג (בהקשר זה נציין שעל פי מחקר עדכני של הבנק הפדרלי, החסכונות של האמריקאים במגפה פשוט אוזלים – האמריקאים שרפו יותר מ-90% מה"חסכונות העודפים" שצברו ב-2020 וב-2021) אך למרות זאת, נראה שעדיין הרווח של חברת אנבידיה, משופעת הבינה מלאכותית ובהחלט מונעת על ידה, יכול לעלות, ולהנות מחלק גדול מהעוגה הכלכלית הכוללת.

במהלך הפריחה הטכנולוגית שאחרי המגיפה, כל החברות שרכשו את המוליכים למחצה נאבקו לשים את היד שלהם על הסחורה שנדרשה להם לתיחזוק העסקים שלהם – וזה הוביל אותם לעודף הזמנות,  כך שאנבידיה נאבקת לעמוד בביקוש שלא יודע שובע שעדיין קיים. אז זה סביר שחלק מהלקוחות, הנואשים לשבבים הנחשקים של אנבידיה, עשויים לנפח גם את ההזמנות שלהם. אבל הנה הקאץ': אם, ורק אם הביקוש הזה יתחיל לדעוך, אנבידיה עלולה למצוא את עצמה סובלת מהאנגאובר של אספקה.

אנבידיה, מנית אנבידיה , הבינה המלאכותית

האם באמת יש מקום לדאגה לגבי מניית אנבידיה?

כרגע נראה שלא. יש לזכור שיש הרבה שחקניות עם חלומות על בינה מלאכותית, יש לנו את Baidu, עליבאבא ו-Tencent שמנסות לחדור לתחום בעוצמה. כלומר, ענקיות הטכנולוגיה הסיניות הללו דוחפות למוצרים הקשורים לבינה מלאכותית. לדוגמא, מוקדם יותר החודש, ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא טענה ש"ביקוש חזק" לאימון מודלים של בינה מלאכותית על הענן והזדמנויות עסקיות הקשורות לכך נמצאות רק בתחילת הדרך. גם טיטאנית האינטרנט Tencent הודיעה בשבוע שעבר שהיא מתכננת להשיק מודל AI משלה מאוחר יותר.

אבל לא משנה איזו ענקית סינית היא זו שתהיה בחוד החנית, בסופו של דבר כולן צריכות דבר אחד כדי שזה יקרה: שבבים. ובהתחשב בחששות המתעוררים לאחרונה שארה"ב עלולה להגביר את בקרת הייצוא, הענקיות הללו לא לוקחות שום סיכונים. למעשה, דיווחים אחרונים הראו מאבק בין Baidu, ByteDance, Tencent ועליבאבא כדי להבטיח ולשריין לעצמן שבבים עם ביצועים גבוהים יותר אותן ירכשו מאנבידיה. והנתונים מצביעים על כך שכולן יחד כבר ביצעו הזמנות בשווי עצום של 5 מיליארד דולר, שנקבעו למסירה תוך כמה שנים.

ארה"ב עלולה להגביר את בקרת הייצוא

בהקשר לסוגיה זו, חברת אבנידיה מעריכה שהיא לא תושפע באופן מיידי מהגבלות היצוא המוצעות של ממשל ביידן על שבבים. כאמור, בהתחשב במידה הגבוהה של הביקוש למוצרים שלה ברחבי העולם, החברה לא צופה שלהגבלות ייצוא תהיה השפעה מהותית מיידית על התוצאות הכספיות של החברה.

לסיום, יש לציין שאנבידיה מסרה כי הדירקטוריון שלה אישר רכישה חוזרת של מניות בסך 25 מיליארד דולר לאחר שהחברה רכשה מניות של 3.28 מיליארד דולר במהלך הרבעון.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך כלשהם על בסיס הפרשנות המוצגת בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

כדי להבין יותר את מניית אנבידיה ואת תחום הבינה המלאכותית שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן