מניית אנבידיה: איך היא עשויה להראות בשנת 2024?

מניית אנבידיה: איך היא עשויה להראות בשנת 2024?

מניית אנבידיה התפוצצה ב-2023. איך עשויה להיראות השנה הבאה?

 

פיתוח פורץ הדרך של אנבידיה (Nvidia) של יחידות עיבוד גרפיות נתן לה את הבסיס להצלחה שהיא זוכה לה כיום, כאחת מחברות המוליכים למחצה הצומחות ביותר בעולם

מניית אנבידיה (טיקר: NVDA), המניה האהובה על כולם, שיחקה אותה השנה. הבינה המלאכותית התחממה והפכה את חברת שבבי ה- AI למניית חובה בעיני משקיעים בכל העולם. ועכשיו, אחרי עלייה של 220% במניות אנבידיה השנה, השאלה שכולם תוהים לגביה היא האם השנה הבאה יכולה להיות דומה, אז בואו נבדוק.

מניית אנבידיה

ראשית, ניתן מבט לאחור על ביצועי מניית אנבידיה בשנת 2023

בשנת 2023, לא הרבה מחוץ לתעשיית הטכנולוגיה שמעו על החברה או הכירו אותה מקרוב. וכמו רוב מניות הטכנולוגיה, הייתה לה שנת 2022 קשה והמניה נפלה בכ-65% מהשיא שלה ב-2021. אולי בעלי המניות המושבעים שלה האמינו שלאנבידיה יש עתיד מזהיר בתחום ה AI, אבל לא כולם היו כה בטוחים לגבי זה.

הכל השתנה בינואר כשמיקרוסופט הודיעה שהשקיעה 10 מיליארד דולר ב-OpenAI, הסטארט-אפ שעומד מאחורי ChatGPT איכשהו, החדשות האלה הפכו את נושא ה-AI לאמיתי, ועוררו הייפ גדול. והמניה של  אנבידיה זינקה.

מהר מאוד, משקיעים גילו שאנבידיה היא אחת הדרכים הבודדות להגיע לחשיפה מוקדמת לבינה מלאכותית. יחידות העיבוד הגרפי (GPU) של החברה הן המוליכים למחצה המאיצים שמאפשרים את כל מחשוב העל הדרוש להפעלת מודלים של שפות גדולות (LLMs) כמו ChatGPT וספקי שירותי הענן הכוללים את מיקרוסופט, אמזון וגוגל עשו מאמצים רבים כדי לשים יד על השבבים שלה.

אם כן, שנת 2023 הייתה טובה יותר ממה מהציפיות. במהלך השנה הנוכחית, אנליסטים חזו שההכנסות של אנבידיה לשנה כולה (המסתיימות בינואר 2024) יהיו בסביבות 30 מיליארד דולר. אותם אנליסטים מעריכים עכשיו שזה יהיה בערך פי שניים מזה, כשהחברה סימנה 20 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי לבדו.

דוח רווח/הפסד של אנבידיה, מקור TradingView
דוח רווח/הפסד של אנבידיה, מקור TradingView

מבט קדימה והתחזית למניית אנבידיה לשנת 2024

בואו נאמר את האמת, אי אפשר לדעת בדיוק מה יקרה עם מניית אנבידיה בשנת 2024, אבל מקום טוב ביותר להתחיל בו הוא מה שהאנליסטים צופים. בשלב זה, אפשר אולי להסתייג ולשאול האם יש תועלת בתחזיות אנליסטים לאור העובדה שהם פספסו השנה כשרובם הציגו תמונה דיי פסימית למניות. אבל יחד עם זאת אפשר להבין אותם כי בכל זאת, הבום של הבינה המלאכותית תפס את כולם לא מוכנים, כולל את אנבידיה עצמה.

ההערכה היא שרמת ההפתעה ההפוכה הזו שראינו השנה כנראה לא תחזור על עצמה גם ב-2024. אם כבר, אז האנליסטים עשויים להגזים לכיוון השני בכל הנוגע להגדרת הציפיות שלהם קדימה.

הגרף הבא מציג איך אומדני ההכנסות של השנה הבאה (כלומר, לשנה המסתיימת בינואר 2025) עלו במהלך השנה הזו. הם התחילו בסביבות 35 מיליארד דולר ונכון להיום הם עומדים על 90 מיליארד דולר.

תחזיות ההכנסה הממוצעות של אנליסטים לשנת הכספים 2025. מקור Koyfin
תחזיות ההכנסה הממוצעות של אנליסטים לשנת הכספים 2025. מקור Koyfin

90 מיליארד דולר אלה יהוו רווח של 50% ביחס למה שאנו צפויים לראות השנה. גם הרווחים שלה צפויים להמשיך לעלות: אותם אנליסטים צופים כ-20 דולר ברווח למניה (EPS) בשנה הבאה, זה זינוק של כ-60% ביחס לציפיות האחרונות לשנה זו.

לכאורה, לאור הציפיות האלה נראה שהמניה היא עדיין בסטטוס של "קנייה", אך כמו כל דבר בהשקעות, כלום לא בטוח והכל מסתכם בשאלה האם אנבידיה תצליח יותר מהציפיות האלה או פחות.

אז האם מניית אנבידיה עדיין השקעה טובה?

אפזר להסכים על כך שלכל חברה יהיה קשה לעמוד בציפיות גבוהות כל כך. אבל כדאי להסתכל על מה שאנחנו יודעים על אנבידיה ולנסות להעריך את הסיכויים שלה.

אז מה אנחנו יודעים? נתחיל בכך שצמיחה של 50% בהכנסות על סכום רציני של 60 מיליארד דולר היא ציפיה רצינית מאד.  זו תהיה האטה מהתנופה של 122% השנה (בהנחה שהרבעון הנוכחי יתנהל כצפוי) אבל ככל שההכנסות יגדלו, קשיי הצמיחה שלה יעלו. אנחנו גם יודעים שאנליסטים נוטים להיסחף מעט עם מניות צמיחה מסוג זה. והשילוב של שני הגורמים האלה מעורר קצת דאגה מכך שאנבידיה עלולה לאכזב ביחס לציפיות לשנה הבאה. אמנם תהליך החשיבה הזה לא מדעי, אבל הוא דיי הגיוני.

בנוסף, אנו יודעים הוא איך השוק מעריך את המניות כיום: יחס המחיר לרווח (P/E) של אנבידיה תוך שימוש בתחזית הרווחים של השנה הבאה. x23.4, זו לא בדיוק הערכת שווי גבוהה. למעשה, זה שם אותה בטווח הערכת שווי זולה יותר מהענקיות מיקרוסופט, אמזון ואפל.

אם נעטוף את כל הנתונים הנ"ל יחד, אפשר להסכים שמניות אנבידיה לא יקרות באופן מיוחד. למעשה, אם תעשו ניתוח תזרים מזומנים הפוך על המניה תמצאו שהציפיות לטווח הארוך הן סבירות לחלוטין ומה שפחות ברור זה הציפיות לטווח הקרוב.

אפשרויות השקעה על מניות אנבידיה

לסיכום, נראה שלמשקיעים יש כמה אפשרויות. הראשונה היא להתעלם מרעשי הטווח הקרוב ולהישאר ממוקד בטווח הארוך. זה עשוי להיות קשה אם אנבידיה תיכנס לצרות לא צפויות והמניות שלה ירדו ב-10%, 15% או אפילו 20%. עם מניות צמיחה גדולות כמו זו, אפשר להניח שזה יקרה בשלב מסוים. אז אם אתה  מושקע באנבידיה לטווח הארוך, כדאי לנקוט בזהירות ולצפות שבשלב מסוים כוח הסבל שלך יעמוד למבחן.

האפשרות השנייה היא לקחת רווחים על המניות האלה, או לפחות לא לקנות יותר מהן בשלב זה. בנוסף, אבל אם שמת את רוב הכסף שלך על אנבידיה, כדאי לדאוג לגיוון תיק ההשקעות. משקיעי אנבידיה ישמחו לראות אותה ממשיכה לעלות בקו ישר, אנו יודעים שכך לא עובדת השקעה. ובסופו של דבר, כל מי שמשקיע באנבידיה יצטרך לבחון את היכולת שלו להחזיק אותה גם במהלך אותן ירידות.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע רכישה/מכירה/החזקה של אנבידיה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניית אנבידיה? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן