מניות מומלצות להשקעה ב2024

מניות מומלצות להשקעה ב2024

מניות מומלצות 2024 - איפה מקצועני העושר רואים הזדמנויות להשקיע את הכסף ב2024?

האנליסטים של ג'יי פי מורגן עדיין אופטימיים לגבי מניות ויש להם זיקה מיוחדת למניות בארה"ב ולמהפכת הבינה המלאכותית, אך גם לאירופה – שם הם צופים שתהיה התעוררות

במובנים רבים, המצב כרגע בארצות הברית דומה לזה שהיה בשנות ה-90, כשהריביות היו גבוהות ויציבות, וגם לאג"ח הקצרות והארוכות יותר היו תשואות דומות. כמו עכשיו, שווקי המניות עלו מעלה בעזרת צמיחה חזקה בפריון ובהשקעות. וזה די הגיוני: הערכות שווי למניות נוטות להישאר נתמכות היטב כשהצמיחה והאינפלציה גבוהות יותר זה תומך בהערכות השווי של המניות כי החברות יכולות להעלות את המחירים שלהן ועדיין לשמור על העלויות שלהן בשליטה. אז כל זה עוזר להן לשמור על שולי רווח כמעט שיא בכלכלות מפותחות.

אז היכן נמצאות ההזדמנויות?

למרות שבג'יי פי מורגן מאמינים שהכלכלה הגלובלית חזקה, הם גם מודעים לכך שמתחים גיאופוליטיים עדיין מהווים סיכון. אך לצד זה, הבנק ממליץ למשקיעים להישאר מושקעים באופן מלא, אך עם תיק השקעות מגוון מבחינה איזורית-גיאוגרפית כדי להפחית את סיכונים פוטנציאליים על רקע המצב הקיים.

השנה המניות עלה כבר בסביבות 10%, ומה שהניע זאת זה בעיקר צמיחה חזקה ברווחים ורוחות מכיוון הבינה המלאכותית. ובגדול, אנליסטים בג'יי פי מורגן מעריכים שיהיה אפסייד דו ספרתי למניות במהלך השנה הבאה.

1 – מניות בארה"ב ובעולם

ההמלצה היא לשמור על משקל עודף במניות בארה"ב, אך יחד עם זאת בג'יי פי מורגן מאמינים שיש הזדמנויות גם באיזורים חדשים: למשל, מניות אירופה נראות רלוונטיות –  בהתחשב בעליה האחרונה בצמיחה העולמית, ואם מוסיפים לכך את האינפלציה הנמוכה יותר של הגוש והריבית שהורידו שם רק לאחרונה, הן הופכות להיות יותר ויותר אטרקטיביות. בנוסף, חברות אירופיות הודיעו על עלייה חדה ברכישות חוזרות של מניות והפכו לידידותיות יותר לבעלי המניות. איזור אטרקטיבי נוסף הוא יפן, שם יש שיפור בממשל התאגידי.

איך להשקיע בארה"ב ואירופה?

כדי לקבל חשיפה למניות ארה"ב, קשה לנצח את קרן מחקה מדד SPDR S&P 500 ETF Trust (טיקר:SPY).

כדי להשקיע במניות אירופאיות, אפשר לשקול את MSCI Europe US Dollar Hedged Index (טיקר: DBEU ) שנסחרת ב-Nyse. עמלות ההוצאות שלה מעט גבוהות יותר מאשר תעודת סל אירופאית טיפוסית, אך זה משום שהיא מגודרת וממתנת חלק מהסיכוים האפשריים הקשורים למטבע חוץ.

לגבי יפן, אפשר לשקול ללכת על מדד MSCI Japan US Dollar Hedged (DBJP) .

2  בינה מלאכותית (AI) – ההייפ האמיתי

מניות בינה מלאכותית זה ההייפ האמיתי. אין ספק שאנחנו כמשקיעים צריכים לגשת למהפכת הבינה המלאכותית עם חשיבה סבלנית וארוכת טווח, תוך בניית חשיפה למגזרים וכלכלות שונות.

הזוכים הראשוניים של הבינה המלאכותית היו בתחום ייצור מוליכים למחצה ומחשוב ענן – שזו התשתית הדיגיטלית והפיזית שמניעה הבינה המלאכותית. אבל זו רק ההתחלה: תשתית בינה מלאכותית תצטרך מרכזי נתונים רציניים שיצליחו להתמודד עם כמויות עצומות של אנרגיה, קירור ועוד. כך שסביר להניח שעם הזמן, התנופה של הבינה המלאכותית תניב רווחים כלכליים מסיביים כמעט בכל הענפים והמגזרים.

איך לקבל חשיפה לבינה מלאכותית?

ישנן אפשרויות רבות כי ההשפעה כל כך רחבה וכוללת מוליכים למחצה, ציוד חשמלי, תעשיות, מרכזי נתונים, אנרגיה וסקטורים אחרים. כרגע, תעודת הסל iShares Semiconductor (SOXX) נותנת חשיפה לחברות מובילות בתחום המוליכים למחצה.

לחשיפה טכנולוגית רחבה, וחשיפה לשבעת המופלאות, תעודת סל מתאימה היא Invesco QQQ Trust (טיקר:QQQ). ולאנרגיה מתחדשת תעודת הסל VanEck Uranium and Nuclear  (טיקר:NLR) נראית מעניינת.

 

תעודת הסל iShares Semiconductor (SOXX), גרף יומי מאת TradingView
תעודת הסל iShares Semiconductor (SOXX), גרף יומי מאת TradingView

3- מניות שנפגעו חזק מהריבית הגבוהה

בגדול, מומלץ להימנע מחברות שאינן ריווחיות וגם מחברות שיש להן פירעון חובות קרובים. אבל עדיין יש הזדמנויות שמתחילות להיות רלוונטיות באזורים מסוימים שחטפו את הפגיעה הקשה ביותר מסביבת הריבית הגבוהה יותר שנשארת לזמן רב יותר. זה אומר הון פרטי, מניות קטנות ובינוניות בארה"ב ונדל"ן מסחרי – במיוחד מרכזי נתונים, דיור ולוגיסטיקה. ככל שהריבית תתחיל לרדת, הערכת בשווי של הנכסים אלה אמורים לעלות.

איך אפשר לקבל חשיפה למניות קטנות?

מניות החברות הקטנות בארה"ב פיגרו אחרי המניות הגדולות כבר תקופה לא קצרה. תעודת הסל iShares S&P Small-Cap 600 Growth (IJT) ככל הנראה תהנה מעלייה חזקה כשיתחילו הורדות הריבית.

4 – סחורות, כולל זהב

זהב gold usd שימושי כגידור בזמנים של סיכון גיאופוליטי, וזה טוב גם לתקופה זו. הוא זוכה לביקוש גבוה במיוחד לאחרונה, כשבנקים מרכזיים מסוימים קונים טונות של מתכות במטרה לגוון את הרזרבות האדירות שלהם הרחק מהדולר האמריקאי. שני הגורמים הללו הקפיצו את מחיר הזהב. 

גם נחושת וליתיום מאד רלוונטיים: שניים מחומרי הגלם החשובים ביותר במעבר האנרגיה הירוקה. מגזר הכרייה העולמי הוא הדרך הקלה ביותר להשקיע בחומרים שכה חשובים להתפתחות האנרגיה, הדיגיטל והביטחון.

איך אפשר להשקיע בזהב?

כדי להשקיע בזהב, יש את תעודת הסל Abdn Physical Gold Shares (SGOL). וכדי להשקיע בזהב, נחושת וליתיום, יש את תעודת הסל SPDR S&P Metals & Mining (XME) שמספקת חשיפת כרייה רחבה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על סמך הנתונים והפרשנות המופיעים בכתבה, כולל רכישה/מכירה/החזקה של ניירות הערך המופיעים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן