מה הקשר בין חתלתול שואג לשוק ההון?

מה הקשר בין חתלתול שואג לשוק ההון?

מה הקשר בין חתלתול שואג לשוק ההון?

150% תשואה על מנית AMC ביום! 400% תשואה על מניית GME ביום!

איך זה קורה? ואיך זה נהפך לנושא המדובר ביותר ולשגרה בוולסטריט, ואיך חתלתול שואג קשור לעניין?

החתלתול השואג – זה הוא כינויו של המשקיע המפורסם ביותר בתקופה האחרונה ("קיית' פטריק גיל") – לאיש אשר כמה מעורכי הדין של קרנות הגידור מכנים אותו "דמות מזויפת" בטענה שהוא מתחזה למשקיע מתחיל, אך לטענתם בעלים ובעל השפעה מהותית על חברות ביטוח וגופים פיננסים אחרים (במידה וזה אכן נכון – הוא מנוע מלדבר על נכסים והשקעות בפורומים – בהתאם לרגולציה ולפיקוח החל על אנשים העובדים בתחום זה). נטען כי כבר כשנה הוא מפרסם מאמרים ופוסטאים על השקעה בחברת GameStop בכדי לגרום למחיר המניה לעלות כאשר הוא מסביר שהיא מוערכת – בחסר.

אז איך שאגת החתלתול גורמת לקרנות הגידור גירודים בגוף? בכדי לענות על השאלה הזו יש להכיר את התופעה שפרצה לתודעתנו בחודש ינואר 2021, ובה – קבוצת גיימרים ומעריצים מושבעים של חברת  GameStop כעסו על קרנות הגידור, שנמצאות בפוזיציות שורט (עסקאות בהן מרוויחים מירידה במחיר המניה) ולטענתם גורמים למחיר המניה לרדת, איך הם גורמים למחיר המניה לרדת אתם שואלים? — פרסום מאמרים שליליים נגד החברה, הורדת דירוג האנליסטים ובכך הם פוגעים בחברה.

מנגד, הגיימרים – שרובם הגדירו את עצמם ללא נסיון במסחר במניות – התאגדו בהמוניהם והחלו לרכוש בתזמון כמה שיותר מניות מהחברה. הדבר החל להתפרסם בפורומים, רשתות חברתיות ואף גופים גדולים הצטרפו ל"חגיגה", קניות יתר של המניה GME הובילו לעלייה במחיר ועקב כך תופעה הנקראת "שורט סקוויז" – בה הסוחרים הנמצאים בפוזיציות השורט (במקרה הזה – קרנות הגידור) נדרשים לקנות את המניה בכדי לצאת מהפוזיציה. וכך מעלים גם הם את מחיר המניה.

כעבור כמה ימי מסחר מאוד תנודתיים, סיקור תקשורתי רחב, והכרזה של קרנות הגידור שהפסידו מליארדי דולרים – חגגו המשקיעים הקטנים והסוחרים את ניצחונם – אך זה לא סיפק אותם, והחלו מיד לחפש עוד נכסים שבהם אחוז המחזיקים בפוזיציות שורט הינו גבוה – והחלו לבצע את אותה הפעולה שוב ושוב. מאז ועד לרגע זה, הסנסציה מככבת בקרב המשקיעים הקטנים, הפורומים והרשתות החברתיות גדושות בתזמונים של סוחרים שמצטרפים לחגיגה מדי יום ומנגד – יסודות שוק ההון מתערערים ואנו עדים ל"עידן חדש" בו גם לאנשים ללא נסיון – יש אפשרות להשפיע מהותית על הלך הרוח בוולסטריט.

עם זאת – ישנם קולות שמתעוררים לחקור וטוענים שהמהלכים אינם חוקיים ונחשבים בגדר "הרצת מניות", אנו עדים לדיונים אודות עדכון רגולציות וחוקים חדשים אשר יהוו מענה לשוק שאנו חווים כיום.

הפעולות הנ"ל מוגדרות מסוכנות ועם נטיה לתנודתיות והסתברות מאוד גבוה לעלות במחיר או לרדת בקיצוניות. לכן כל הנאמר לעיל הינו בגדר סיקור בלבד ואינו בגדר המלצה.

בנוסף, חשוב לבדוק את 5 הפרמטרים הקריטים על מנת שלא נהיה כמהמרים בקזינו ונוכל לדעת כיצד למצוא הזדמנויות בשוק.

  
  
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן