כלכלת סין: 3 איתותים להתאוששות כלכלית או מצג שווא?

כלכלת סין: 3 איתותים להתאוששות כלכלית או מצג שווא?

כלכלת סין: 3 איתותים להתאוששות כלכלית או מצג שווא?

כפי שהדברים נראים כעת, נראה כאילו כלכלת סין בהחלט חיה ובועטת. הנתונים האחרונים שפורסמו מצביעים על כך שכלכלת סין מראה סימני חיים חזקים

כלכלת סין, סין, כלכלת, מניות בבורסה
ה

חדשות על הפתיחה המחודשת של סין הביאו לעלייה של 60%  שלה בשלושה חודשים בסוף השנה שעברה ולמרות שבינתיים הדברים נרגעו מעט, עדיין יש הרבה סיבות להתרגש מהשקעה ב- מניות סיניות. למרות שיעד הצמיחה של כלכלת סין שעומד על 5% לשנה עשוי להיראות צנוע בהשוואה לצמיחה בשנים הקודמות, ככל  הנראה צמיחה של 5% עדיין תהיה חזקה יותר ממה שכלכלות מפותחות כמו כלכלת ארה"ב או כלכלת אירופה צפויות להשיג.

הנתונים החדשים מיום שישי הראו כי כלכלת סין עדיין נראית מבטיחה גם בלי כל ההייפ של הפתיחה מחדש וכפי שהדברים נראים כעת, נראה שסין הולכת ומתאוששת. הנתונים האחרונים שפורסמו מצביעים על כך שכלכלת סין מאותתת על סימני חיים חזקים.

מאיפה מגיעות החדשות הטובות על כלכלת סין

החדשות הטובות מגיעות מכיוונים שונים: תחום הקמעונאות – נתונים שפורסמו מצביעים על כך  שהכלכלה התחילה להשתחרר, המכירות הקמעונאיות עלו ב-3.5% בחודשיים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. זוהי חזרה מבורכת לצמיחה לאחר חודשים של ירידה. זו לא הברכה היחידה שסין רואה: גם התפוקה התעשייתית נראית בהאצה, וגם הערך של מכירות דירות חדשות עולה. יש לציין שחלק מהנתונים האלה משקפים את חודש ינואר שכזכור, גל חדש של זיהומים של וירוס שטף את סין באותו זמן – כך שכלכלת סין אפילו חזקה יותר בימים אלה.

בנוסף, אינדיקטור הפעילות הכלכלית הרשמי הראשון של סין לחודש שעבר פורסם, וגם כאן יש חדשות טובות: עושה רושם שהמאמצים של בייג'ין להגביר את ההוצאות של אנשים מצליחים כי אנו עדים לכך שמשקי הבית סיניים סוף סוף מוכנים לנסוע, לטייל ולבזבז, שזו נקודת מרכזית מאז שההגבלות של סין בעניין המגיפה הוקלו.

מהם התחומים החמים בכלכלת סין

תחום נוסף הוא פרויקטים של בנייה: מזג אוויר חם יותר העלה את הפרויקטים של הבנייה להילוך גבוה ברחבי סין, וסייע לאחד מהמדדים של פעילות בנייה להגיע לשיא של כל הזמנים. המשמעות היא שהמדד העוקב אחר פעילות המגזר הלא-יצרני צמח בקצב המהיר ביותר מזה למעלה מעשר שנים, מאז 2011 אם נרצה לדייק – ולמרות שהייצור עצמו הואט מעט מחודש פברואר, הוא עדיין עלה על תחזיות הכלכלנים. מדד מנהלי הרכש הרשמי (PMI) לא-יצרני זינק ל-58.2 במרץ מ-56.3 בפברואר.

כלכלת סין, סין, כלכלת, מניות בבורסה
פעילות המגזר הלא יצרני מקור Refinitive Datastream

3 התחומים החמים בכלכלת סין

  • קמעונאות
  • בניה
  • תיירות

The wise man approaches China with one pot of speculation and two pots of tea

(Confucius)

 

קונפוציוס, הפילוסוף הסיני המפורסם, מדבר כאן על החשיבות של פתיחות והבנה כשמתייחסים לסין, תרבותה וחכמתה העמיקה.

תחום נוסף שעומד להועיל רבות לסין הוא התיירות בדרום מזרח אסיה. השמיים נפתחו ומטוסים סיניים יוצאים שוב לעולם והחל מהשבוע, מדובר גם בכניסת תיירים לסין – אחרי שלוש שנים של המתנה וציפייה, סין סוף סוף פותחת מחדש את גבולותיה לתיירים זרים.

יש לציין שלמרות העלייה ב- מניות סיניות שהייתה בשנה שעברה (60% בשלושה חודשים בסוף השנה) ה- מניות הסיניות עדיין זולות. מדד MSCI China נסחר לפי יחס מחיר לרווח של פי עשר בלבד בהשוואה ליחס מחיר לרווח של פי 18 במדד ה- S&P 500.

כל הסימנים האלה מראים שכלכלת סין, השנייה בגודלה בעולם, "חוזרת לעניינים", משהו שמשקיעים רבים חיכו לו. ועל פי הכלכלנים, המומנטום הזה צפוי להימשך: למעשה, כלכלנים חושבים שסין עשויה לעבור את יעד הצמיחה הכלכלי של 5% השנה כתוצאה מקצב ההתפתחויות.

כלכלת סין: גן עדן למשקיעים

הנתונים הללו גורמים למשקיעים לחייך – וגם ההבטחה של הממשלה לנקוט בצעדים במטרה לשפר את הגישה לשווקים ולסביבה העסקית רק הוסיפה לשביעות הרצון הכוללת של המשקיעים. השווקים אמורים לקבל דחיפה נוספת תוך זמן קצר גם מכיוון נוסף: לאחר שעלי באבא, אחת מה- מניות הסיניות המובילות, פוצלה ל – 6 חטיבות היא כבר החלה בדיונים על רישום הזרוע הלוגיסטית שלה לבורסה, וגם JD.com הגישה בקשה לרשום שתיים מחברות הבת שלה – אלה עוד סימנים לכך שהממשלה מגלה יחס חם כלפי המגזר הפרטי.

כלכלת סין, סין, מניות בבורסה, כלכלה

האם הכל סוגה בשושנים? לא – יש גם סיכונים בכלכלת סין

המשקיעים עדיין מודאגים מאפשרות של האטה בהתאוששות, זאת  עקב מיני איסורים והגבלות טכנולוגיות זרות לטווח ארוך יותר, לחצים בשוק העבודה ואמון נמוך במגזר הפרטי.  כך שסין עדיין צריכה להתגבר על כמה אתגרים. בנושא האבטלה: ממשל סין חשב שהפתיחה המחודשת תוביל לעלייה בגיוס עובדים – אבל עם עלייה באבטלה, ברור שזה לא מה שקורה. וזה אומר שסין כנראה תצטרך להזרים קצת מזומנים למערכת כדי להתגבר על האתגר הזה. ולמעשה, היא כבר התחילה לעשות זאת: הבנק המרכזי הזרים כסף למערכת הפיננסית בשבוע שעבר יותר מאשר בכל התקופה האחרונה מאז שנת 2020.

אם כן, השקעה בסין כמו כל השקעה אחרת אינה נטולת סיכון. וכן, כמשקיעים, אנחנו תמיד מחפשים הזדמנויות להגדיל או לשמור על התשואות שלנו, בסיכונים נמוכים יותר. שוק המניות הסיני עשוי להוות את ההזדמנות הזו מכיוון שמדד הייחוס שלו הוא לא רק זול, הוא גם מגוון הרבה יותר מהכלכלה שלו. מגזרי שיקול דעת צרכני ושירותי תקשורת תופסים עכשיו יותר מקום במדד בהשוואה לקודם, ואלה מציגים הזדמנויות צמיחה אטרקטיביות למשקיעים. כל שמי מי שאכן שוקל להשקיע בסין יכול לבחון את iShares MSCI China ETF (טיקר: MCHI).

כדי להבין יותר את התחום גם של מניות סיניות שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן