טויוטה 2023, עם פריצת דרך טכנולוגית חדשה, האם תצמצם פערים בתחום ה-EV?

טויוטה 2023, עם פריצת דרך טכנולוגית חדשה, האם תצמצם פערים בתחום ה-EV?

טויוטה 2023, עם פריצת דרך טכנולוגית חדשה, האם תצמצם פערים בתחום ה-EV?

המובילות טסלה ו- BYD  תפסו השנה כותרות הקשורות לרכב, אבל הגישה האיטית והיציבה של טויוטה 2023 לחדשנות עשויה לשנות את סיכויי המירוץ

טויוטה 2023 , טויוטה , טסלה , BYD
ח

ברת טסלה, עוררה מלחמת מחירים בשוק הרכבים החשמליים כשהחליטה לתת עדיפות לנתח שוק על פני רווח לטווח קצר על ידי כך שהורידה מחירים כבר מספר פעמים השנה הזו, ואנו רואים שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה, משום שהמספרים שפורסמו בשבוע שעבר הראו מספר של מסירות שיא במהלך הרבעון השני. יום לאחר מכן, BYD  הסינית, המוכרת הגדולה בעולם של רכבי EV דיווחה גם היא על המכירות הרבעוניות הטובות ביותר שלה אי פעם. אבל טויוטה 2023 , שהייתה הרבה יותר איטית מהיריבות בהשקת רבכים חשמליים  עשויה להיות בקרוב מתחרה רצינית בשוק החשמלי הזה, לאחר שהודיעה השבוע על פריצת דרך משמעותית בתחום הסוללות.

טויוטה 2023 , טויוטה , טסלה , BYD

img-11הניצוץ האמיתי בחדשות הקשורות לרכבים החשמליים של השבוע הגיע ביום שלישי, כאשר טויוטה 2023, הודיעה על פריצת דרך טכנולוגית גדולה בסוללות הליתיום המוצק שלה עם תוכניות להוציא לפועל מבחינה מסחרית את הטכנולוגיה הזו באופן מלא עד שנת 2027.

img-12

הרף שהציבו טסלה ו – BYD לחברת טויוטה

אם נחבר את שלושת הנקודות הללו נמצא שטסלה ו BYD -, שתי חברות הרכבים החשמליים הגדולות בעולם מבחינת מכירות, בהחלט הציבו אבני דרך חדשות ברבעון השני. מסירות הרכבים של טסלה הגיעו לשיא של 466,140 מכוניות ברחבי העולם, כלומר, היא הצליחה לעלות על הערכות המשקיעים שעמדו על 448,350. זו עלייה של 10% מהרבעון הקודם, וקפיצה אדירה של 84% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה כשהסגרים עדיין הפריעו לפעילות של טסלה בסין. בנוסף על כך, החברה גם הצליחה לצמצם את הפער בין ייצור לאספקה – נתון שהמשקיעים עוקבים אחריו דיי מקרוב,  ל-13,560 יחידות ברבעון השני, לעומת כמעט 18,000 ברבעון הקודם.

בינתיים, BYD שהיא מותג הרכב המוביל של סין, הנתמך על ידי וורן באפט, דיווחה ביום שני על המכירות הרבעוניות הטובות ביותר אי פעם. החברה מכרה ברבעון השני 700,244 רכבי "אנרגיה חדשה", הכוללים רכבים חשמליים לחלוטין והיברידיות פלאג-אין. זה כמעט כפול מהמספר שנמכר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, בסיוע הצמיחה הכלכלית שהשתפרה בסין וגם עקב סיום ההפרעות בתעשייה שהיו כתוצאה מהסגרים הקשורים למגיפה.

פריצת הדרך הטכנולוגית של טויוטה

אבל הניצוץ האמיתי בחדשות הקשורות לרכבים החשמליים של השבוע הגיע ביום שלישי, כאשר טויוטה 2023, הודיעה על פריצת דרך טכנולוגית גדולה בסוללות הליתיום המוצק שלה עם תוכניות להוציא לפועל מבחינה מסחרית את הטכנולוגיה הזו באופן מלא עד שנת 2027.

יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בעולם טענה כי פריצת הדרך תאפשר לה להפחית ב-50% את הגודל, העלות והמשקל של הסוללות שלה, ותאפשר לרכבים החשמלים שלה טווח של כ-750 מיילים וזמן טעינה של 10 דקות או פחות. יש לציין שעד כה טויוטה פיגרה אחרי היריבות בכל הנוגע להפצת רכבים חשמליים, אבל יתכן והטכנולוגיה החדשה הזו יכולה להיות הפלטפורמה שהיא צריכה כדי לנסות לצמצם את הפער מול טסלה וBYD.

טויוטה 2023 מצטרפת למירוץ

טכנולוגיית ליתיום במצב מוצק נתפסה כבר לפני זמן רב בתור הגביע הקדוש של תעשיות הסוללות והרכבים החשמליים. סוללות משנות משחק אלו יכולות להתגבר על הרבה מהחסרונות שיש לביצועים של הרכבים החשמליים של ימינו: כלומר, חוץ מהגדלת טווח נסיעה באופן משמעותי והפחתה בזמני הטעינה, לסוללות מצב מוצק יש תוחלת חיים ארוכה יותר, הן יכולות לעמוד טוב יותר בטמפרטורות מתחת לאפס ומפחיתות את סכנת השריפה הקשורה לסוללות ליתיום-יון, המשתמשות באלקטרוליט נוזלי.

מלמידת הנושא, העניין הוא שבהשוואה לסוללות של היום, סוללות מוצק משתמשות ב-35% יותר ליתיום, שזו מתכת מרכזית שהמחיר שלה שילש את עצמו בשנתיים האחרונות והנושא מסתבך עוד יותר עקב המתיחות הגיאופוליטית, במיוחד עם סין, ששולטת בחלק ניכר של שוק הליתיום העולמי.

טויוטה 2023 , טויוטה , טסלה , BYD
Lithium Carbonate, גרף מאת Trading Economics

למחזר בהווה, כדי להציל את העתיד

הדחיפה הגדולה של העולם לרכבים חשמליים עולה בקנה אחד עם ארה"ב ומדינות רבות שכבר נמצאות בעיצומה שלל התמודדות עם משבר האקלים ויצירה של כלכלה מבוססת על מקורות אנרגיה מתחדשים. אמנם אימוץ רכבים חשמליים נמצא בשלב מוקדם עדיין, אם בכיוון הנכון, אך סוכנות האנרגיה הבינלאומית מאמינה שהמעבר לרכבים חשמליים הוא חיוני במסע לעבר יעדי אפס גלובליים. בנוסף, ארה"ב ובעלות בריתה הגבירו את המאמצים להפחית את התלות שלהן בסין לצורך אספקה, כולל חומרי סוללה. אז אילו פתרונות רלוונטיים יש בנושא הפחתת התלות בסין? פתרון פוטנציאלי למדינות אלו הוא מיחזור סוללות: התהליך לא רק מציע פתרון בטוח ויציב לאורך זמן, אלא גם ירחיב את האספקה המקומית של מתכות חשובות שנחוצות לדברים נוספים כמו קידום העתיד של תחבורה ואנרגיה. זה חשוב במיוחד ליפן, ארה"ב ואירופה, מכיוון שיש להן משקעים נדירים של מתכות סוללות חיוניות כמו ליתיום, ניקל וקובלט.

התוכניות של טויוטה 2023

לסיום, התוכנית של טויוטה 2023, להוציא לפועל מבחינה מסחרית את הטכנולוגיה הזו באופן מלא עד שנת 2027 נראית כברת ביצוע, אך יחד עם זאת, חשוב לציין שסוללות מוצק היו בדרך כלל קשות ויקרות יותר לייצור, מה שמגביל את היישום שלהן מבחינה מסחרית, כך שלא בטוח שהנסיעה של טויוטה הולכת להיות קלה.

כדי להבין יותר על טויוטה 2023 , טסלה או BYD שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן