טארגט, הום דיפו, וולמארט עם 3 דוחות הרווח שמצביעות על הכיוון הקמעונאי של הכלכלה הגדולה בעולם

טארגט, הום דיפו, וולמארט עם 3 דוחות הרווח שמצביעות על הכיוון הקמעונאי של הכלכלה הגדולה בעולם

טארגט, הום דיפו, וולמארט עם 3 דוחות הרווח שמצביעות על הכיוון הקמעונאי של הכלכלה הגדולה בעולם

בעוד להום דיפו ו- טארגט היו עליות ומורדות השבוע, וולמארט דווקא עברה את הדרך בבטחון יתר

טארגט , הום דיפו , וולמארט
ל

הום דיפו וגם וולמארט היה להם רבעון מפתיע לטובה, עם המכירות והרווחים שהשפיעו על ההצלחה הזו.  לעומת טארגט שהיה לה רבעון פחות טוב. לאחר כמעט שלוש שנים של ביקוש גואה, הום דיפו דווקא התכוננה לשנת 2023 מאתגרת יותר, בציפייה לחזרה לנורמות שלפני המגפה. אבל למרות שהיו כמה סימנים של מתח, המצב לא היה חמור כפי שרבים חזו. אמנם הכאב הכספי גרם לאנשים להימנע ולהסס בכל הקשור לשיפוצים גדולים ויקרים, אבל מסתבר שהם עדיין מתלהבים מפרויקטים ביתיים קטנים יותר, וזה התחום שבו הום דיפו ממשיכה לפרוח אז למרות שנרשמה צניחה של 2% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל לשנה שעברה, החברה כן הצליחה להכות את תחזיות המכירות והרווחים.

הום דיפו עם ראיה חיובית לטווח הארוך

הום דיפו שומרת על התחזית השנתית שלה די שמרנית, למרות הקצב. אבל כשזה מגיע לטווח הארוך, היא דווקא מרגישה טוב עם עצמה – מה שמצביע על מצוקת הדיור בארה"ב כמקדם מכירות פוטנציאלי לשנים הבאות. למעשה, החברה חושבת שיכולים לחלוף כ-10 שנים עד שהיצע הדיור ישיג את הביקוש. ולמרות ששוק הנדל"ן לא במצב הטוב ביותר כרגע, הוא עשוי להיות במגמת עלייה: נתונים עדכניים מצביעים על כך שההיתרים לבניית דיור זינקו לשיא של 12 חודשים בחוש יוני. העלייה הזו מסמנת על גל של בתים חדשים בקנה – וכפי שכולם יודעים, בתים חדשים גורמים לאנשים לנסוע להום דיפו.

הצרכנים חיים טוב

הצרכנים בארה"ב באמת מראים את החוסן שלהם. המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.7% ביולי, ועקפו בקלות את הציפיות – והשכר, שסוף סוף עולה על האינפלציה, כנראה עזר.

טארגט , הום דיפו , וולמארט
הצרכנים בארצות הברית עדיין מבזבזים כספים. מקור Bloomberg

img-11Retail chains do more than just sell goods; they shape cultures, influence trends, and redefine landscapes

img-12

מה קורה עם טארגט (Target)? התוצאות שלה היו מעורבות

התוצאות של טארגט (Target) הצביעו על כך שהלקוחות ביצעו קניות אך מספרם ירד ברבעון האחרון. בהתחשב בנטייה של החברה להציע למכירה מוצרים שאינם תמיד חיוניים, ענקית הקמעונאות הזו תמיד נמצאת בהיכון לתקופות מאתגרות, במיוחד בתקופה בה הצרכנים מהדקים את החגורה. אמנם המכירות בתחום היופי הוכפלו והצליחו למנוע את מה שהיה יכול להיות נפילה בולטת יותר, אבל עדיין הרבעון סימן את הירידה הראשונה במכירות של החברה מזה ארבע שנים.

בצד החיובי יותר, טארגט (Target) הצליחה לטפל בסוגיית המלאי שלה בצורה חכמה והקטינה את ההנחות שנתנה בעבר, ובסופו של דבר היא הצליחה להגיע לרווחים שהפתיעו לטובה את האנליסטים. אבל – וזהו "אבל" משמעותי – העתיד עדיין נראה מעורפל – לא לחינם החברה ציינה אתגרים שונים שנמצאים באופק.

טארגט , הום דיפו , וולמארט
Target תחת לחץ. מקור Bloomberg

המשקיעים שאוהבים להיות אופטימיים דווקא העלו את המניות שלה ב-8% לאחר פרסום הדוח. אבל הרף היה כל כך נמוך ממילא ובהשוואה לוולמארט, ל- טארגט (Target) עדיין יש הרבה מה להדביק. גם אחרי הזינוק האחרון הזה, ביצועי המניות של וולמארט עדיין מאפילים על ביצועי המניות של טארגט (Target) ביותר מ-20%.

וולמארט משאירה אבק ל- הום דיפו ו- טארגט עם כמה תוצאות רבעוניות מנפצות ציפיות

בעוד שלקמעונאיות ענק כמו הום דיפו וטארגט היו עליות ומורדות השבוע, וולמארט עברה את הדרך יחסית בבטחה, וזה לא בגלל שהיה לה מזל. לתחום המכולת שלה, הגדול ביותר בארה"ב, היה חלק עצום בכך. ולמרות שהמכירות של מוצרים מסוימים לא היו מרשימים במיוחד, קונים שאין להם הרבה כסף קנו ממנה מוצרי מזון ולמעשה בחרו בארוחות ביתיות על פני מסעדות יקרות יותר. הרווח כולו של וולמארט כמובן.

בנוסף, לא רק שהלקוחות ביקרו בחנויות לעתים קרובות יותר, הם גם בזבזו יותר: למעשה, מספר העסקאות צמח ב-2.9% ברבעון האחרון, והחשבון הממוצע טיפס ב-3.4%. כל המומנטום הזה דחף את המכירות מעבר לכל התחזיות, והביא גם להכנסות וגם לרווחים מעבר ליעדים. וכדי להמתיק את העסקה, וולמארט העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה, וגרמה למשקיעים לחייך.

הנשק הסודי של וולמארט (Walmart) בקרב על נתח השוק הוא חברות צרכנים ב Walmart+. עבור פחות מ-100$ בשנה, החברים נהנים מהנחות והטבות כמו משלוחי אוכל בחינם בהזמנות מעל 35$ . ולא מדובר רק שימור לקוחות כי למעשה, היא גורמת להם גם לבזבז יותר. מאז שוולמארט הגבירה את מאמצי השיווק שלה בשנה שעברה, הצמיחה של התוכנית הזו זינקה לשחקים.

טארגט , הום דיפו , וולמארט

וולמארט לא נחה על זרי דפנה

וולמארט דוחפת גם לתחומים אחרים, אבל הפעם לא עם גיזמו חדש או איזה נשנוש: אלא פרסום. אחרי הכל, לחברה יש כמעט 5,000 חנויות ברחבי ארה"ב, וכ-90% מהאמריקאים גרים בטווח ממוצע של 10-15 ק"מ מייל מהחנות – כלומר וולמארט רואה זרם יומי אדיר של לקוחות. וכדי לנצל זאת היא מתכננת להגביר את מכירות שטחי הפרסום שלה בחנות. דמיינו מודעות פרסום במסכים, בקופות ובמעברים, כמו גם במוקדי רדיו וכו'.

התמונה הגדולה יותר של הקמעונאיות הגדולות טארגט, הום דיפו, וולמארט : דאגו  לחגור חגורת בטחון

תמונת המצב היא שהצרכנים נותנים לכלכלנים תקווה שהכלכלה אולי בכל זאת תוכל להשיג מה שנקרא "נחיתה רכה" – אבל עדיין יש כמה מהמורות די גדולות על המסלול. אחרי הכל, המחויבות של הפדרל ריזרב לשמור על שיעורי ריבית גבוהים, יחד עם הגדלת החזרי חובות והחסכונות מתקופת המגיפה שאט אט מתכווצות, מזכירים לנו שרשת הביטחון הזו עשויה לא להחזיק מעמד עוד הרבה זמן. אז תעקבו.

כדי להבין יותר את תחום השקעות אלטרנטיביות ואיזה השקעה אלטרנטיבית מתאימה שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן