3 השקעות אלטרנטיביות שהמקצוענים חושבים שכדאי להשקיע בהם

3 השקעות אלטרנטיביות שהמקצוענים חושבים שכדאי להשקיע בהם

השקעות אלטרנטיביות שהמקצוענים חושבים שכדאי להשקיע בהם בתקופה זו

שלושה 'יועצי עושר' מובילים שיתפו לאחרונה מחשבות על כיווני השקעות אלטרנטיביות ורלוונטיות בתקופה זו, אז לקחנו את הרעיונות הללו צעד אחד קדימה, כדי לראות איך אפשר להוציא אותם אל הפועל

השקעות אלטרנטיביות , השקעה אלטרנטיבית , השקעה , עושר
ל

פעמים מזדמן לך סכום כסף במזומן עבור השקעות אלטרנטיביות, בין אם זו ירושה פתאומית ובין אם זה חיסכון שיושב לו בצד כאבן שאין לה הופכין, מה שמעלה מייד את השאלה – מה הכי כדאי לעשות איתו ובאיזה השקעה אלטרנטיבית ?

עם אינפלציה כל כך גבוהה, כנראה שכדאי להשקיע את הכסף הזה מאשר להשאיר אותו בחשבון הבנק, הרי שם הוא רק יאבד בהדרגה את הערך שלו. שלושה יועצי עושר מובילים (חברת ניהול ההון בקליפורניה, Bailard, חברת ההשקעות AlTi Tiedemann Global, וחברת יעוץ השקעות Citi Global Wealth) שיתפו לאחרונה מחשבות על כיווני השקעות אלטרנטיביות אפשריות של מזומנים, אז לקחנו את הרעיונות הללו צעד אחד קדימה, כדי לראות איך אפשר להוציא אותם אל הפועל.

נקודות מפתח בתחום השקעות אלטרנטיביות :

  • Citi Global Wealth רואה שמתהווה מיתון השנה ומצפה שחברות איכותיות שהגדילו את הדיבידנדים שלהן בכל אחת מ-25 השנים האחרונות יצליחו להצליח במידה והתרחיש הזה אכן יתרחש.
  • ביילארד אוהב את מדדי המניות היפניים בגלל הרכב הסקטור המאוזן שלהם. הם גם מעריכים שחברות ביפן ירוויחו כאשר חברות מערביות מעבירות את התלות שלהן מסין ליפן.
  • AlTi Tiedemann Globalמניידת את תיק ההשקעות שלה מארה"ב לכיוון אירופה, מתוך מחשבה שבאירופה הערכות השווי הן טובות יותר ובנוסף, יש גם וכמה סקטורים בולטים יכולים לעמוד טוב יותר בסביבה אינפלציונית.

אז בואו נצלול אל כל אחד מהרעיונות של השקעות אלטרנטיביות של "יועצי העושר" הללו.

רעיון 1: דיבידנדים מרחבי העולם יכולים להיות השקעות אלטרנטיביות

Citi Global Wealth צופה מיתון כלשהו שיתגבש השנה ולכן היא ממליצה להשקיע בחברות איכותיות שיכולות לייצר רווח, לא משנה מה הכלכלה עושה. ליתר דיוק, Citi מחפשת חברות עם צוותי ניהול חזקים, מאזנים בריאים, ייצור תזרים מזומנים טוב ודיבידנדים יציבים שיכולים לגדול. חברות שמתאימות לתוכנית הזו של סיטי הן מה שמכונה "אריסטוקרטים דיבידנדים" – אלה חברות שהגדילו את התשלומים לבעלי המניות שלהן בכל אחת מ-25 השנים האחרונות. ולפי Citi, הם הצליחו לעלות על השוק הרחב ב-25 מתוך 32 השנים האחרונות.

אילו תעודות סל יכולות להיות נקודת התחלה טובה עבור השקעה אלטרנטיבית ?

תעודת הסל ProShares S&P 500 Dividend Aristocrats (טיקר: NOBL) היא בחירה פופולרית, המציעה למשקיעים דרך קלה לנצל את הסל של למעלה מ-60 מניות אריסטוקרט דיבידנד בארה"ב. מי שרוצה חשיפה לחברות שהן מחוץ לארה"ב, תעודת הסל iShares International Dividend Growth ETF (IGRO) יכולה לעשות את העבודה.

השקעות אלטרנטיביות , השקעה אלטרנטיבית , השקעה , עושר

3 רעיונות של השקעות אלטרנטיביות

  • דיבידנדים מרחבי העולם
  • מניות מיפן
  • מניות מאירופה

img-11Alternative investments are like hidden gems in the financial world, offering a unique opportunity to diversify and potentially achieve extraordinary returns. They are the adventurous spirit that challenges the traditional path, and those who dare to explore them may uncover riches beyond imagination

img-12

רעיון 2: מניות מיפן

הרבה משקיעים נמנעו מיפן במשך זמן רב, אבל חברת ניהול ההון בקליפורניה, Bailard, אומרת שמבחינתה, הגיע הרגע להיות שורית על יפן משתי סיבות. ראשית, יפן התאגידית אמורה ליהנות ממגמה גוברת, הרעיון הוא שחברות אירופאיות וחברות מארה"ב שהסתמכו על סין מאז ומתמיד עשויות לעבור מסין ליפן, שם הסוגיות הגיאופוליטיות מדאיגות הרבה פחות.

שנית, שוק המניות של יפן מאוזן הרבה יותר מזה של ארה"ב, והוא לא כולל מגזר אחד ששולט במדד כפי שקורה במדד ה S&P 500-. לדוגמה, מגזר הטכנולוגיה מייצג 15% ממדד MSCI Japan לעומת 25% עצום עבור S&P 500. ובתוך המגזר עצמו, יפן מפגינה הרבה יותר איזון, עם חברות החל מיצרניות מוצרי אלקטרוניקה ידועות (למשל סוני), נינטנדו, קנון ופנסוניק) ועד לחברות פחות מוכרות שבכל זאת חיוניות לתעשיית המוליכים למחצה ההולכת וגדלה (כמו Tokyo Electron, שבונה מכונות לייצור שבבים, ו-Advantest, שמייצרת ציוד לבדיקת מוליכים למחצה). עוד על השקעות ביפן – כאן.

איזה תעודות סל מציעות נקודת התחלה טובה להשקעה אלטרנטיבית?

תעודת הסל iShares MSCI Japan (EWJ) היא תעודת הסל הגדולה והפופולרית ביותר, המציעה חשיפה רחבה למניות יפניות גדולות.

השקעות אלטרנטיביות , השקעה אלטרנטיבית , השקעה , עושר
תעודת הסל iShares MSCI Japan (EWJ) (1)

רעיון 3: מניות מאירופה

הרעיון האחרון הזה מגיע מחברת ההשקעות AlTi Tiedemann Global, שהסיטה את תיק ההשקעות שלה מארה"ב לכיוון אירופה. לדברי החברה, יש כמה נושאי מאקרו מכריעים שצצים אחת לכמה זמן וחשוב מאוד שהמשקיעים יחשבו עליהם.

העשור הקודם התאפיין בדיסאינפלציה (כלומר אינפלציה יורדת אך עדיין חיובית), בעוד שהעשור הנוכחי צפוי להביא לעליית מחירים עקשנית יותר, אך פוטנציאלית גם תנודתית.

בתרחיש כזה, שבו שיעורי ריבית גבוהים ואינפלציה מוגברת מפחיתים את הערך הנוכחי של תזרימי המזומנים של חברות, חשוב ביותר לתת עדיפות להערכות מניות. חשוב גם לבחור סקטורים שפורחים בסביבה אינפלציונית ולהתמקד בחברות שיש להן את היכולת לגלגל את העלויות הגבוהות יותר ללקוחות שלהן.

המניות האירופיות מתאימות כאן בגלל הערכות השווי האטרקטיביות שלהן והרכב הסקטור. כשבודקים זאת, רואים שהערכות השווי של המניות האירופאיות הן כרגע בהנחה של 30% עד 35% בהשוואה לשוק האמריקאי. בנוסף על כך, בהשוואה לארה"ב, באירופה יש סקטורים רחבים יותר שמצליחים בסביבה אינפלציונית, למשל, אנרגיה, פיננסים ותעשייה. באזור הזה יש גם הרבה חברות בולטות של מוצרי יוקרה עם שולי רווח גדולים ויציבים בזכות כוח התמחור החזק שלהן (למשל LVMH ו-Hermès הן כמה דוגמאות נוצצות).

איזה תעודות סל יכולות להציע נקודת התחלה טובה של השקעה אלטרנטיבית ?

תעודת הסל Vanguard FTSE Europe (VGK) היא הבחירה הגדולה והפופולרית ביותר של תעודות הסל כאן, ומציעה חשיפה רחבה למניות אירופיות גדולות. אפשרות טובה נוספת להשקיע באירופה תוך חשיפה מוגברת לחברות מוצרי יוקרה היא LVMH.) חברה צרפתית המתמחה במוצרי יוקרה, שבסיסה בפריז).

לצורך השקעה לטווח ארוך, אפשר לשקול את תעודת הסל Franklin FTSE Japan (טיקר: (FLJP זולה, מגוונת היטב ונזילה. או שאפשר פשוט ללכת בעקבות האורקל של אומהה ולקנות כמה מהמניות שבבעלותו כמו: מיצובישי, מיצוי, מרובני, סומיטומו ו-ITOCHU.

כדי להבין יותר את תחום השקעות אלטרנטיביות ואיזה השקעה אלטרנטיבית מתאימה שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן