הכירו את Grok (גרוק) – צ'אטבוט מבוסס AI של אילון מאסק

הכירו את Grok (גרוק) – צ'אטבוט מבוסס AI של אילון מאסק

הכירו את - Grok הצ'אטבוט AI של אילון מאסק

אילון מאסק החליט שהגיע הזמן לחשוף את הצ'אטבוט שלו שימתמודד עם ChatGPT 

כולנו שמענו ואף התנסנו בשיחה עם הצ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית ChatGPT של OpenAI וגילינו כמה הוא יכול להיות יעיל ולסייע במגוון תחומים כמו אירגון חופשות, כתיבת תכנים על נושאים רבים, מציאת פתרונות לבעיות במחשב ואפילו כתיבת קוד,  אבל זה לא הבוט היחיד שקיים.
יש לנו כבר את צ'אטבוט בינה מלאכותית של גוגל בשם בארד Bard ועכשיו ה- Grok של אילון מאסק – שעוצב על פי "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" – סוף סוף מוכן להצטרף אליהם. הצ'אטבוט Grok עדיין בגרסת בטא מוקדמת ונמצא עכשיו במצב בדיקה עם קבוצה קטנה של משתמשים בארה"ב כלומר, הוא נמצא בחודשיים הראשונים של אימון והוא זמין רק לקבוצה נבחרת של משתמשים לפני שחרור רחב יותר. ואם בא לכם להיות בין החלוצים, אז משתמשים יכולים להירשם לרשימת המתנה להזדמנות להשתמש בבוט. מאסק אמר שבסופו של דבר, ב-X Grok תהיה תכונה של X Premium+, שעולה 16$ לחודש.

צ'אטבוט למשתמשי X (טוויטר לשעבר)

אם הכל יעבוד כמו שצריך, Grok יוצג לכל משתמשי הפרימיום של הפלטפורמה החברתית X, לשעבר טוויטר. וזה כנראה המקום הכי מתאים להתחיל בו: לדברי מאסק, גרוק נועד לענות אפילו על השאלות הקשות עם "קצת שנינות" ו"רצף מרדני", והוא ימלא תפקיד חשוב אף יותר בעתיד של הפלטפורמה החברתית X. בעוד שרוב הצ'אטבוטים של AI יכולים לשלוף רק ממערכי נתונים סטטיים, Grok יזין זרם רציף של נתוני לייב מ-X ואמור לספק הבנה עדכנית יותר של אירועים גלובליים. יתרון ייחודי ומהותי של Grok הוא שיש לה ידע בזמן אמת על העולם באמצעות פלטפורמת X, ולדברי מאסק, זה גם יענה על שאלות 'פיקנטיות' שנדחות על ידי רוב מערכות הבינה המלאכותית האחרות.

אך מצד שני, קשה להתעלם מהשאלה המתבקשת לגבי אמינות הנתונים משום שאם הוא אכן מתבסס על נתוני X, טוויטר לשעבר, אז אפשר לצפות שהוא יפיק עבור השואלים גם מיני תכנים בעל אופי רעיל ואינפורמציה שאינה בהכרח מהימנה, שיקרית ואף מסיתה שקיימים בפלטפורמה החברתית הזו, ויש לא מעט מזה. אז עדיין לא ברור איך הולכים להתגבר על סוגיה זו, כך שלא סתם היא צויינה בהצהרה שלה כנקודת תורפה שקיימת, כמו בכל מודל שפה גדול.

מקור השם Grok?

גרוק הוא מונח שטבע רוברט א. היינליין ברומן המדע הבדיוני שלו "זר בארץ מוזרה" משנת 1961. בספר, Grok’' הוא מונח מאדים ללא תרגום ישיר לארץ. המבקרים ניסו לדון בהגדרה המדויקת של המילה אבל הסתפקו בגרסה כלשהי של הזדהות או אינטואיציה עמוקה מאוד עם משהו. מריאם-וובסטר מגדירה זאת בפשטות כפועל שפירושו "להבין באופן מעמיק ואינטואיטיבי".

כרטיס דגם Grok. מקור: xAI
כרטיס דגם Grok. מקור: xAI

לשלוט בעולם. או לפחות בסמארטפונים..

המשימה של אילון מאסק לא מסתיימת בגרוק. המנהיג של טסלה לא הסתיר את הרצון שלו ליצור אפליקציה אוניברסלית, הכוללת הודעות, תשלומים, אינטראקציות במדיה חברתית ומשימות יומיומיות. טנסנט הובילה את המשימה הזו עם WeChat של סין, אבל אם גרוק אכן יעבוד טוב עם X אז מאסק יכול לקחת את הרעיון הזה וליישם אותו בארצות הברית.

המנדט המוצהר של החברה הוא לבנות בינה מלאכותית "כדי לקדם את ההבנה הקולקטיבית שלנו על היקום". מאסק אמר בעבר שהוא מאמין שיצרני הבינה המלאכותית של היום נוטים יותר מדי לעבר מערכות "פוליטיקלי קורקט" ובהקשר זה, כמו תמיד מאסק אוהב להיות חלוץ המשימה של xAI, היא ליצור בינה מלאכותית עבור אנשים מכל הרקעים וההשקפות הפוליטיות.

מסיבת הצ'אטבוטים לא מתחילה עד שגרוק נכנס לתמונה

אפשר לומר שגרוק איחר מעט למסיבה: הצ'אטבוטים ChatGPT, בארד של גוגל, קלוד, בינג וHuging- Face כולם מתערבבים בשטח פתוח כבר במשך כמה חודשים. אבל ההבטחה של גרוק להתבלט מול דגמי בינה מלאכותית הקיימים, במיוחד כשמדובר בדיאלוג וחווית משתמש – יכולה להיות מבוססת. למרות שבסה"כ עברו שבועיים של פיתוח והכשרה, מאסק טוען שGrok  כבר עולה על ChatGPT 3.5 בכמה מדדים. הוא פרסם השוואה זה לצד זה של גרוק עונה על שאלה מול בוט AI אחר, שלדבריו היה לו מידע פחות עדכני. ולא רק שהוא אמור להיות יותר עדכני, הוא גם אמור להיות ציטוט: "בעל "שנינות", ו"רצף מרדני" ואמור לענות על "השאלות החריפות" שבינה מלאכותית אחרת עשויה להתחמק מהן. מעניין, לא? אז תעקבו

מעוניינים להשקיע במניות של AI? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן