בינה מלאכותית: לאן העולם הולך עם הכלים ChatGPT, בארד והמוצר של Baidu ?

בינה מלאכותית: לאן העולם הולך עם הכלים ChatGPT, בארד והמוצר של Baidu ?

בינה מלאכותית: לאן העולם הולך עם כלי ה- AI של מניית מיקרוסופט (ChatGPT), של מניית גוגל (Bard) והמוצר של Baidu ארני ?

התחרות בתחום הבינה המלאכותית עולה שלב, עם הצטרפות ענקית האינטרנט הסינית ביידו (Baidu), שהודיעה ביום שלישי כי היא מתכננת להשיק כלי בינה מלאכותית (AI) משלה בשם ארני. תחילת מירוץ החימוש היה עם הצגת ChatGPT שהקפיץ את מניית מיקרוסופט והמשיך עם בארד מבית גוגל שגרמה לצניחת מניית גוגל צנחה עקב מתן תשובה שגויה.

בינה מלאכותית, מניית גוגל, מניית מיקרוסופט ו- ChatGPT , הבינה המלאכותית, החוב , אינפלציה , דפלציה

בינה מלאכותית  – איך זה הולך להשפיע על השוק?

נ

ראה שמגזר הטכנולוגיה עובר משהו שמזכיר את משבר אמצע החיים כרגע, אבל במקום ללכת על רכיבת אופנועים פרועה הם תפסו משהו הרבה יותר מרגש: בינה מלאכותית.

לאור הפופולריות הפתאומית של ChatGPT, שהושק על ידי OpenAI, הסטארט-אפ המדובר שנתמך על ידי מיקרוסופט. גוגל ומניית גוגל, שהעובדים שלה העלו חששות לגבי היתרון התחרותי של החברה בתחום הבינה המלאכותית, כבר עובדת על כמה פרויקטים בתחום הבינה המלאכותית.

מניית גוגל והבינה המלאכותית שלה Bard

מוקדם יותר השבוע גוגל חשפה שיש לה צ'אט בוט בינה מלאכותית בשם בארד Bard שבו עובדים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות מפורטות בדומה ל-ChatGPT. הצ'אט בוט בארד מקבל בחברה  עדיפות על פני פרויקטים אחרים כרגע כאמור לאור התנופה בקרב המתחרים. ונוסיף שלא ברור עד הסוף איזה ניסויים גוגל מתכננת לשלב בהשקות של המוצרים שלה בהמשך אך דבר אחד בטוח, היא לא מתכוונת לנוח על זרי דפנה.

מיקרוסופט כידוע, כבר הזרימה 10 מיליארד דולר ל-OpenAI, שזה לכל הדעות תג מחיר מאד גבוה כדי לתפוס מקום דומיננטי במסע הבינה המלאכותית. בכך גם גרמה לקפיצת מניית מיקרוסופט.

ענקית האינטרנט הסינית, Baidu והבינה המלאכותית שלה

עכשיו מצטרפת לתחרות גם ביידו* (טיקר: (BIDU, מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין. ככל הנראה החברה שמעה את המתחרות מפעילות את המנועים החדשים שלהם והחליטה לעשות מבחן נהיגה משל עצמה. לאחר שחברת ביידו הוציאה מיליארדים על מחקר בינה מלאכותית, החברה הודיעה שהיא בדרך להשיק בפומבי את השירות דמוי ה-ChatGPT שלה בחודש הבא, שזו בעצם התשובה הסינית ל-ChatGPT. החברה הסינית משלימה כעת בדיקות פנימיות וארני, זה שמו,  צפוי להיות אחד המועמדים הבולטים של סין במרוץ הבינה המלאכותית.

אם כן, חברת מנועי החיפוש הגדולה בסין מתכננת להטמיע תחילה את הצ'אט בוט 'ארני' בשירותי החיפוש העיקריים שלה. הכלי יאפשר למשתמשים לקבל תוצאות חיפוש בסגנון שיחה בדומה לפלטפורמה הפופולרית של OpenAI.

(Baidu* – ביידו, היא חברת טכנולוגיה רב לאומית סינית המתמחה בשירותים, מוצרים ובינה מלאכותית הקשורים לאינטרנט. זוהי אחת מחברות הבינה המלאכותית והאינטרנט הגדולות בעולם).

משקיעים בכל מקום נדבקו בהתלהבות סביב הבינה מלאכותית, ואספו מניות הקשורות לבינה מלאכותית ללא הבחנה

מה כל זה אומר?

מאז הופעת הבכורה של ה-ChatGPT של OpenAI, כולנו מרגישים את המאניה סביב הנושא. ההתרגשות הזו משקפת את העניין הגובר שיש למשקיעים בתחום ומושכת השקעות מנקרות עיניים מחברות שונות כדוגמת מיקרוסופט. נציין שחוץ מביידו, ניתן לראות מספר הולך וגדל של חברות גדולות וגם קטנות שדוהרות קדימה. המטרה שלהם הינה לנסות להשיג את הסטארט-אפ בעולם החם של שירותי הבינה המלאכותית וזה אמור לעניין גם סוחרים במסחר עצמאי בבורסה.

בכל הקשור לביידו, זה כל מה שהמשקיעים שלה היו צריכים לשמוע כדי לשלוח את המניות של החברה ב-15% מעלה ולתת לה את היום הטוב ביותר שלה מאז חודש מרץ.

התוצאות של Bard והשפעתה על מניית גוגל

נכון, בינתיים, הצ'אט בוט 'בארד' של גוגל הספיק לעשות בושות כשהוא נתן תשובה שעובדתית לא הייתה נכונה בזמן הדגמה חיה במהלך אירוע הבינה המלאכותית של גוגל. ומייד לאחר שפורסם הדבר, ראינו במניית גוגל את הירידה השנייה בגודלה אי פעם. המניה ירדה ביותר מ-8% לאחר המקרה המצער, מה שמהווה ירידה של למעלה מ-110 מיליארד דולר מבחינת שווי השוק.

אך למרות שהוא סיפק תשובה שגויה לשאילתת החיפוש, אפשר בקלות להניח שגוגל תגרום לזה לעבוד ותספק תחרות מאסיבית לבינה המלאכותית של מיקרוסופט וביידו.

בינה מלאכותית, מניית גוגל, מניית מיקרוסופט ו- ChatGPT
מניית גוגל, גרף יומי מאת TradingView

לא סתם לאחרונה גם משקיעים בכל מקום נדבקו בהתלהבות סביב הבינה מלאכותית, ואספו מניות הקשורות לבינה מלאכותית ללא הבחנה. הבינה מלאכותית מהווה נקודת אור בתעשיית הטכנולוגיה שמצטמצמת ומקצצת משרות. ההתלהבות הזאת פירושה שחברות הבינה המלאכותית מושכות סכומים אדירים של הון. ב-2022 הם גייסו כ-920 מיליון דולר בארה"ב במצטבר. מדובר בעלייה של 35% מהשנה הקודמת. זה לא דבר של מה בכך בימים אלה.

ובנוסף, הנתונים של Homebrew AI Club, שזו קבוצה המשמשת מקום מפגש לעובדי בינה מלאכותית, וכוללת יותר מ-150 סטארטאפים, מצביעים על כך שתוך פחות משלושה חודשים כבר מספר חברות בינה מלאכותית נוספות מגייסות כספים או נמצאות במגעים לגיוס של למעלה מ-700 מיליון דולר במצטבר.

איך הבינה המלאכותית קשורה אלי?   

בשלב מוקדם זה, כדאי להטיל ספק. בואו נהיה מציאותיים: כל ההייפ סביב ה ChatGPT שמקפיץ את מניית מיקרוסופט, הוא למעשה יותר על הפוטנציאל של הפלטפורמות הללו ופחות על מה שהן מספקות כאן ועכשיו, בהווה.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם ללא המקרה המצער האחרון של גוגל, ישנן דוגמאות רבות של הצ'אט בוט שנתן תשובות שגויות עם ביטחון עצמי רובוטי מוגזם. זה כנראה ישתנה עם הזמן, כי כמו שאנחנו יכולים כבר עכשיו לראות, התחרות הערה הזו מאלצת את החברות הללו כל הזמן לשפר את ההיצע והמוצרים שלהן.

אך נכון לעכשיו, אולי כדאי להתייחס לכל סוגי ה ChatGPT ככלים שימושיים למטרות עזר בלבד ולזכור שהם בעלי פוטנציאל לעשות שגיאות. התוצאות של הצ'אט בוטים זקוקים כל הזמן לביקורת חדת עין והפעלת השכל הישר.

בכל זאת, תמונת מצב מהירה על תחום הבינה המלאכותית

נכון לעכשיו, נראה שמיקרוסופט מובילה ומניית מיקרוסופט מזנקת במה שהולך להיות מרוץ חימוש מרהיב של בינה מלאכותית בין ענקיות טכנולוגיה במהלך העשור הבא. אבל לא נתפלא אם גוגל תגרום לזה לעבוד ותספק תחרות מאסיבית ראויה למרוץ הבינה המלאכותית, וגם אם ביידו תדאג להישאר בסביבה.

הנ"ל מהווה סקירה על ההתפתחויות בתחום הבינה המלאכותית במגזר הטכנולוגי. בהחלט יתכן שמסיבות שונות, הדברים יבואו לידי ביטוי באופן אחר מהמתואר בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעקוב אחר השווקים והעדכונים השוטפים, לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לתכנים המופיעים בכתבה, כל דבר העולה מהכתוב אינו בבחינת המלצה לפעולה כלשהי.

אין בכתוב כל המלצה לקניה/מכירה/החזקה של ניירות הערך המוזכרים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מפלטפורמת מסחר במניות הטובה בעולם.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן