הורדת הריבית בארה"ב – סימן לאופטימיות בשוק ההון

הורדת הריבית בארה"ב – סימן לאופטימיות בשוק ההון

הורדת הריבית בארצות הברית של הפד מעוררת אופטימיות בשוק

הפד הדהים את השווקים הפיננסיים עם הורדת ריבית של 50 נקודות בסיס, מה שסימן את מהלך ההקלה הראשון שלו מאז שיא הקורונה

במהלך יום חמישי הלחץ גבר בשווקים וגם על הפדרל ריזרב, לאחר שביום שלישי השבוע קיבלנו נתונים שהראו שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב היו גבוהות מההערכות. גם כשהוציאו פריטים כמו מכוניות, גז וציוד לבניין, הנתונים עדיין היו חזקים.

דרך חשובה שבה כלכלנים לוקחים את הנתונים של מכירות קמעונאיות היא על ידי הסתכלות על הנתונים על בסיס שנתי מתגלגל של שלושה או שישה חודשים. זה מראה שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב גדלות בכ-5-6%, זו קריאה בריאה בכל טווח.

המכירות הקמעונאיות בארהב מציגות מומנטום חזק. מקור abrdn.

ואכן, צמיחת הצריכה כנראה תאט מכאן בהתחשב בחולשה האחרונה בשוק העבודה, אבל הוצאות הבריאות שראינו עד כה ברבעון הזה אמורה הייתה להקל על החששות של המשקיעים לגבי כניסת הכלכלה האמריקאית לשפל. אבל זה לא קרה – הסוחרים העריכו שתהיה הפחתת ריבית של 0.5 נקודות אחוז, וירידה של 0.25 הייתה יכולה להיתפס כאכזבה. גם היו כמה סנאטורים דמוקרטיים שקראו לקיצוץ גדול עוד יותר, וכמה רפובליקנים שאמרו שקיצוץ של יותר מ-0.25 נקודות אחוז עשוי להיות ממניעים פוליטיים.

ההחלטה התקבלה – הורדת ריבית של 0.5%

אז כל העיניים היו הודעת הפד עד שפורסמה ההודעה על הפחתת ריבית בגובה של 0.5%. החלטה בלתי צפויה זו נבעה ככל הנראה מחששות גוברים לגבי בריאות שוק העבודה. יש לציין שהפד מתכנן הורדות נוספות: עוד 50 נקודות בסיס השנה, נקודת אחוז מלאה ב-2025 ו-50 נקודות בסיס ב-2026, בסופו של דבר מכוונים לריביות בין 2.75% ל-3.00%. 

התגובות להורדת הריבית בשוק היו מהירות: מדד S&P 500 טיפס ב-0.5%, הביטקוין btc usd קפץ, התשואה על אגרות החוב  ארה"ב ל-10 שנים ירדה ל-3.653%, התשואה על אגרות החוב לשנתיים ירדה ל-3.552%. מדד הדולר ירד ב-0.6%, והעלה את האירו ב-0.58%. 

הספיי והביטקוין בתגובה ראשונית להודעה על החלטת הריבית של הפדרל ריזרב. גרף מאת TradingView
הספיי והביטקוין בתגובה ראשונית להודעה על החלטת הריבית של הפדרל ריזרב. גרף מאת TradingView

מה אנליסטים חושבים על הורדת הריבית בארצות הברית?

אנליסטים חלוקים לגבי הצעד של הפדרל ריזרב בנוגע לריבית בארה"ב. חלק מהם רואים בו אמצעי פרואקטיבי הדומה להורדות הריבית המשמעותיות בעבר במהלך משברים כלכליים, אם כי יש להדגיש שהם לא צופים קריסה קרובה, ואילו אנליסטים אחרים רואים בצעד הזה טקטיקה אגרסיבית לייצוב האבטלה, מה שעלול לפגוע ביעדי האינפלציה של הפד שעומדים על 2%..

התמונה הגדולה יותר – ניווט אי הוודאות.

האופטימיות בשוק גברה בעקבות הורדת הריבית של הפד, אך חשוב לראות את ההשפעות ארוכות הטווח. רוב המשקיעים רואים בעיקר יתרונות מיידיים, כמו עליית מחירי מניות ותשואות אג"ח נמוכות יותר. עם זאת, כלכלן השוק הראשי ב-Spartan Capital Securities מזהיר כי בעוד שהתגובות הראשוניות חיוביות, כל מיני חששות כלכליים עלולים לצוץ מחדש, ולשנות את סנטימנט השוק. כמו תמיד, צריך לפקוח עין מקרוב על פעולות נוספות של הפד ועל אינדיקטורים כלכליים כי תהיה להם חשיבות מכרעת למשקיעים שמנווטים את הצעדים שלהם בימים אלה שמאופיינים בחוסר בהירות ואי דאות גבוהה.

ההחלטה של ​​הפד להוריד את הריבית ב-0.5% שולחת לכולנו איתות חזק לגבי המחוייבות שלו לייצב את שוק העבודה ולשלוט באינפלציה. לדברי הכלכלן הראשי ב-Annex Wealth Management, המהלך האגרסיבי הזה, יחד עם תחזיות לקיצוץ נוסף  מצביע על חוסר הסכמה פנימי בין חברי הפד בנוגע לקצב ההקלות. המטרה היא לייצב את שיעור האבטלה על 4.4% ולהגיע במהירות ליעד האינפלציה של הפד שכאמור, הוא 2%..

הפד בפעולות איזון

ההחלטה של ​​היום משתלבת עם נרטיב רחב יותר של מדיניות כלכלית גלובלית, כשגם בנקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם מנווטים בין קידום צמיחה ושליטה באינפלציה. המהלך של הפדרל ריזרב עשוי להשפיע על כלכלות גדולות אחרות, לעצב אסטרטגיות מוניטריות גלובליות ולהשפיע על הסחר הבינלאומי. נתוני דיור חזקים מהצפוי, כמו 1.356 מיליון התחלות דיור באוגוסט, מצביעים על פעילות כלכלית איתנה, מה שמסבך עוד יותר את החלטת הפד.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה על סמך הפרשנות המוצגת. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם פלטפורמת מסחר בשוק ההון הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן