במה משקיעים וורן באפט וביל גייטס?

במה משקיעים וורן באפט וביל גייטס?

כולם קונים טכנולוגיה - באפט וגייטס לא. לאן הכסף החכם הולך ובמה הם משקיעים?

איך להשקיע כמו וורן באפט

ביל גייטס הפחית החזקות בטכנולוגיות, גם וורן באפט קיצץ החזקותיו באפל, אם כי ב 1% בלבד ואנבידיה לא מככבת. אז במה משקיעים וורן באפט וביל גייטס?

כשהאנשים העשירים ביותר בעולם מבצעים מהלכים בתיקים שלהם, אנחנו שמים לב לכך. וברבעון האחרון, משקיעים כבדים, החל מוורן באפט ועד ביל גייטס העבירו ערימות של כסף. הנתונים האלה מבוססים על ההגשות הרגולטוריות 13F –  שזו הניירת הממשלתית שכוללת את רעיונות ההשקעה הפוטנציאליים הטובים ביותר. אז בואו נבדוק יותר לעומק.

(שימו לב: טופס 13F של הרשות לניירות ערך האמריקאית הוא דוח רבעוני שכל מנהלי ההשקעות המוסדיים עם נכסים מנוהלים של לפחות 100 מיליון דולר נדרשים להגיש. הדוח חושף את החזקות המניות שלהם ויכול לספק תובנות לגבי מה הכסף החכם עושה בשוק).

אז מה וורן באפט וביל גייטס קנו ומכרו?

אפשר להבחין מייד בכמה החזקות פופולאריות לא מפתיעות ברבעון האחרון. ההחזקות הפופולריות ביותר הן מניות טכנולוגיה ענקיות כמו אלפבית, מיקרוסופט, מטא ואמזון. לא הרחק מאחור נמצאת ברקשייר האת'ווי של באפט, ולאחר מכן שני עמודי התווך הפיננסיים ויזה ומסטרקארד, שמשקיעים אוהבים להחזיק בהן באופן עקבי מתוך העדפה לאיכות והשקעות לטווח ארוך, ולמעשה, משקיעים בהן בגלל הצמיחה המתמדת בהכנסות ומעמדן השולט בשוק.

אבל זה לא אומר שלא היו שינויים בהחזקות של המשקיעים הכבדים הללו. קרן גייטס גייסה יותר ממיליארד דולר ממכירות של מניות אמריקאיות ברבעון הרביעי של 2023, בעיקר על ידי הקטנת ההחזקות שלה במיקרוסופט ב-2.7% וברקשייר האת'וויי ב-11%. בנוסף, היא גם מכרה את כל ההחזקות בהמון מניות טכנולוגיה אחרות כמו: אפל, ברודקום, אמזון, אפלייד מטיריאלס, מטא ובוקינג. אמנם הערך של כל חברה היה קטן ביחס לגודל התיק הכולל שלה, אבל הפחתה של כל מגזר הטכנולוגיה בהחלט בולטת ואף מוזרה.

גם ברקשייר האת'וויי הפחיתה את ההחזקות שהיו לה באפל, אך רק ב-1%. במקרה הזה, סביר יותר שהמהלך הזה הוא חלק מניהול התיק ולא כי יש חששות כלשהן ספציפית לגבי התחזית של אפל, כי בכל זאת באפט עדיין מחזיק בכמות עצומה של מניות אפל בסך 174 מיליארד דולר. זה בערך חצי מכל תיק המניות של ברקשייר בארה"ב. 

אך לא בטוח שמה אתה רואה – זה מה שיש:

מתברר שלעיתים ברקשייר מעדיפה להסתיר חלק מההחזקות שלה. למשל, ברקשייר לא דיווחה על ההחזקות שלה בחברת הבניה DR Horton , חברת הביטוח Globe Life, חברת הביטוח וההשקעות Markel ומעבדת כרטיסי האשראי הברזילאית StoneCo, לאחר שהחזיקה ביותר ממיליארד דולר מהמניות הללו בסוף ספטמבר למשל…ויש עוד כמה שהוא לא הצהיר עליהן.

למעשה, זה כבר רבעון שני ברציפות שברקשייר קיבלה אישור מיוחד מהרשות לניירות הערך האמריקאית לשמור באופן זמני על אחת או יותר מההחזקות שלה בסודיות. מתברר שמידי פעם היא מבקשת זאת כשהיא מבצעת השקעות גדולות, כולל אחזקות של מיליארדי דולרים בשברון, אקסון מוביל, IBM ו-Verizon Communications.

ההסבר שלה הוא שמשקיעים מנסים לחקות את מה שברקשייר עושה, אך גם ברור שברקשייר האת'ווי מעדיפה שהמשקיעים לא יכנסו בהמוניהם למניות שהיא רוצה לקנות לפני שהיא עצמה תסיים לקנות את הכמות המתוכננת שלה.

בכל אופן, בינתיים, ברקשייר מתמסרת לאנרגיה ומגדילה את ההחזקות (שגם ככה כבר גדולות) באוקסידנטל ל- 28% ושברון – ל-8%. חלק מהמניות של המגזר הזה הן פחות אטרקטיביות בעיני משקיעים, אבל הן עדיין אהובות על האורקל של אומהה ולא סתם, תזרים המזומנים החזק והיציב של החברות האלה ללא ספק עדיין עונה על הרבה קריטריונים להשקעה ברשימה של באפט.

גרף שבועי, מניות אוקסידנטל ושברוןגרף שבועי, מניות אוקסידנטל ושברון מאת TradingView
גרף שבועי, מניות אוקסידנטל ושברוןגרף שבועי, מניות אוקסידנטל ושברון מאת TradingView

מה לגבי השקעות במגזר הביוטק?

למגזר הביוטק היו יותר מכמה אזכורים בהגשות הללו, וזה לא מפתיע לאור הפופולאריות של המגזר הזה בקרב משקיעים. הרי ההתקדמות בבינה מלאכותית צפויה להגביר את הפיתוח של תרופות חדשות ולהגדיל את היכולת של חברות ביוטכנולוגיה להניב למשקיעים תשואות גדולות. 

אז BlueOwl Capital, שמנהלת 165 מיליארד דולר, משקיעה ב- 26 חברות ביוטק והשלימה רכישה של כמיליארד דולר של נכסים מ-Cowen Healthcare Investments, שהיא חברה המומחית לענייני ביו-פארמה בשלבי הפיתוח. כלומר, BlueOwl ללא ספק רואה בביוטכנולוגיה מקום טוב להשקעה.

מה קורה עם הכוכבת אנבידיה?

מניית אנבידיה כוכבת מניות הבינה המלאכותית דווקא ברשימות האלה פחות מככבת ברבעון הזה משום שהמניה החמה הזו לא הכי מוחזקת על ידי המשקיעים הגדולים ביותר.

מבין הבודדים שכן מחזיקים אותה כמו Appaloosa Management ו- Maverick Capital, הפחיתו את ההחזקות שלהם בשלושת החודשים האחרונים של 2023. אך עדיין, הרבה קרנות גידור קטנות ובינוניות מחזיקות בפוזיציות של אנבידיה ובטוח שהן מאד מרוצות מהעלייה שלה עד כה השנה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המוזכרות בכתבה בפרט. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן