מניית מטא – מה התחזית לשנת 2024

מניית מטא – מה התחזית לשנת 2024

האם מניית מטא תמשיך עם הראלי בשנת 2024

מניית מטא

שנה שעברה הייתה שנת קאמבק של מטא לאחר שנת 2022 קשה במיוחד. הנה מה צפוי עבור מניית מטא ב-2024

מניית מטא (טיקר: META) זינקה לאחר דוח הרווחים האחרון שלה שהצביע על שיא מכירות כולל תוכניות לדיבידנד הראשון שלה אי פעם. המניה עלתה ביותר מ-40% ב-2024, בפחות משלושה חודשים.

התוצאות הטובות של דו"ח הרווחים הראו שמניית עדיין חמה לאחר זינוק של כמעט 200% בשנת 2023. בינואר המניה טיפסה חזרה מעל שווי שוק של טריליון דולר, מה שהכניס את החברה למועדון הטריליונים של מיקרוסופט, אפל, אנבידיה, אלפבית ואמזון.

מפת חום של הנסדאק
מפת חום של הנסדאק

אבל יש לה עוד עבודה לעשות על מנת להצליח להישאר במועדון היוקרתי הזה. החברה מובילה בפרסום דיגיטלי, וזה שוק שמושפע מאד מהכלכלה הרחבה יותר. בנוסף, החברה רוצה לבסס את עצמה כמובילה בבינה מלאכותית גנרטיבית ובמטאוורס – אלה שתי מטרות שידרשו ממנה הוצאות גדולות.

מטא דוחפת לבינה מלאכותית

עברו כמעט שלוש שנים מאז שצוקרברג שינה את שם החברה מפייסבוק למטא. המהלך בזמנו סימן את התוכנית של החברה ללכת על המטאוורס, משהו שהיה כרוך בהוצאות כספיות רדירות והדאיג רבות את המשקיעים. אבל יש נושא אחר שהמשקיעים מודאגים ממנו לאחרונה וזה בינה מלאכותית גנרטיבית.

בשנה שעברה השיקה מטא מודל שפה משלה, הנקרא Llama, המיועד להפעלת יישומי בינה מלאכותית.  צוקרברג מתאר את Llama כגישה של קוד פתוח ל-AI. הוא מתמקד במשיכת מפתחי תוכנה ליצור כלים באמצעות Llama. בכל הקשור להכנסות מהמאמצים הקשורים לזה, צוקרברג אמר שהחברה מצפה שהצ'אטבוטים שלה וכלי בינה מלאכותית אחרים יובילו יותר מעורבות עם המוצרים שלה.

החברה אמרה שהחזון לטווח ארוך שלה הוא לבנות מודיעין כללי, קוד פתוח ולהפוך אותו לזמין באופן נרחב כדי שכולם יוכלו להרוויח.

מטא – תחזיות אנליסטים של וול סטריט לשנת 2024

מניית מטא זינקה ב-20% בעקבות דוח הרווחים לרבעון הרביעי בתחילת פברואר. זה סימן עלייה בשווי של כמעט 200 מיליארד דולר בשווי השוק של החברה. כלומר, לאחר צניחה ב-2022 והתאוששות ב-2023, נראה שגידול ההכנסות של מטא חוזר למסלול. אנליסטים מעריכים כי ההכנסות השנתיות יעלו ב-17% ל-158 מיליארד דולר ב-2024. 

ובכל זאת, המדיה החברתית היא הלב של העסק של מטא. כ-98% מההכנסות שלה הן מפרסום בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר, reels, וואטסאפ. אפשר לומר שזו ממש אימפריה. לפייסבוק לבד היו יותר מ-3 מיליארד משתמשים פעילים נכון לדצמבר, לפי הדוח האחרון של החברה. בסיסי המשתמשים העצומים של פייסבוק ואינסטגרם, יחד עם פלטפורמת מכירת פרסום שמבוססת על בינה מלאכותית, עוזרים למטא לשלוט בפרסום במדיה החברתית. הערכות הן שמטא תתפוס 21.9% מכלל מכירות הפרסום הדיגיטלי בארה"ב בשנת 2024. (היחידה עם הערכה גבוהה יותר היא גוגל עם 27.4%. אמזון במקום השלישי, עם 8.5% מהשוק).

מניית מטא, גרף שבועי מאת TradingView
מניית מטא, גרף שבועי מאת TradingView

האם מטא עדיין בתקופת יעילות?

זו כבר תקופה שהמשקיעים חוששים מההוצאות המוגזמות של מטא, צוקרברג התחייב למשקיעים בתחילת 2023 שהחברה תאמץ "שנת יעילות". זה כלל יותר מ-20,000 פיטורים וצמצום בהוצאות אחרות עבור ענקית הטכנולוגיה. הקיצוצים האלה הביאו לעליות משמעותיות ברווחים. הרווחים של מטא זינקו ב-73% ל-14.87 דולר למניה, בהשוואה לירידה של 38% ברווחים משנה לשנה ב-2022.

אך חשוב לדעת שעדיין מטא העלתה בפברואר את תחזית הוצאות ההון שלה ל-2024 משום שהיא מתכוונת להשקיע יותר כדי לתמוך בכל עניין הבינה המלאכותית בשנים הבאות. כלומר, ההערכה היא שהרווחים של מטא צפויים לגדול השנה אבל בקצב איטי יותר בהשוואה לשנת ההתאוששות של 2023. 

מטא מפסידה כסף במטאוורס

על מה עוד מטא מוציאה הרבה כסף? על המטאוורס. למרות שהיא מתמקדת בבינה מלאכותית, החברה אמרה שהיא מחוייבת לבנות מוצרים לעולם הוירטואלי של המטאוורס. כלומר, אנחנו מדברים על שתי טכנולוגיות מתפתחות: בינה מלאכותית ומטאוורס שיש להן השפעה גדולה מאד על העתיד של מטא.

יש להדגיש המטאוורס במיוחד היה הימור יקר מבחינת ענקית המדיה החברתית. בשנה שעברה, אחת החטיבות הממוקדת במטאוורס של החברה (Reality Labs) רשמה הפסד תפעולי של 16 מיליארד דולר, בהשוואה להפסדים של 13 מיליארד דולר ו-10 מיליארד דולר ב-2021 ו-2022. וההערכה היא שבשנה הבאה, לחטיבה הזו יהיה הפסד תפעולי של 19 מיליארד דולר.

מה לגבי משקפי מציאות מדומה (VR)

מטא מתמודדת מול מתחרה עם שם גדול – אפל. זו המתחרה הגדולה ביותר של החברה בימים אלה.אפל עשתה שינויים במדיניות שלה, מה שהקשה על מעקב אחר פעילות משתמשים ומכירת מודעות וזה בתורו נגס באופן משמעותי במכירות של מטא. לאפל יש מציאות מדומה משלה עם משקפי ה-Vision Pro שלה ועלולה להקשות על העבודה של מטא בתחום זה.

מבחינה טכנית

טכנית, ניתן לראות בגרף למעלה שעל פי אינדיקטור RSI  (מדד החוזק היחסי) המניה נמצאת באיזורי קניות יתר, כך שיש לה פטנציאל לצאת לתיקון. בנוסף, ניתן לראות שאחרי פרסום דו"ח הרווחים, המניה פתחה באיזור 500 דולר כך שהיא עלתה הרבה מעבר לנקודת הקנייה המתאימה האחרונה שהייתה בה סביב רמת 326.20. אבל יחד עם זאת, כאמור, המניה עשויה לרדת ולתת נקודת כניסה חדשה אפשרית אם היא תעמוד במבחן הממוצע הנע של 10 שבועות (מסומן בקו לבן). אז תעקבו.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית מטא המופיעה בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניית מטא? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן