4 מניות טכנולוגיה מומלצות להשקעה ב2024

4 מניות טכנולוגיה מומלצות להשקעה ב2024

4 מניות טכנולוגיה מומלצות להשקעה בשנת 2024

מניות טכנולוגיה

4 מניות הטכנולוגיה הללו מציעות מחירים אטרקטיביים במגזר שבהחלט מוערך יתר על המידה

מניות טכנולוגיה הן מניות של חברות הפועלות במגזר הטכנולוגי הכולל חברות העוסקות בפיתוח, ייצור ומכירה של מוצרים, שירותים ופתרונות טכנולוגיים. החברות האלה מתמקדות בדרך כלל בתחומים כמו תוכנה, חומרה, מוליכים למחצה, תקשורת, שירותי אינטרנט ומכשירים אלקטרוניים. 

מניות טכנולוגיה מציעות למשקיעים הבטחה לצמיחה בדרכים שמעט מגזרים אחרים יכולים. אחרי הכל, טכנולוגיה היא שם נרדף לחדשנות שמולידה מוצרים, שירותים ותכונות חדשות, מה שהופך אותן לאטרקטיביות למשקיעים המחפשים הזדמנויות להגדלת ההון שלהם.

מגזר הטכנולוגיה בכללותו מציע חברות רבות בצמיחה גבוהה שהפגינו ביצועים ותגמלו משקיעים לטווח ארוך. מצד שני, הבעיה עם ביצועים גבוהים באופן עיקבי היא שהערכות השווי הגבוהות מהוות קושי עבור משקיעים חדשים שרוצים להיכנס. אף אחד לא אוהב לשלם מחירים גבוהים כל כך.

יחד עם זאת, עדיין אפשר למצוא מניות טכנולוגיה מוערכות בחסר וחלקן אפילו מוכרות באיכותן. אז בואו נצלול קצת יותר פנימה לעבר כמה מניות בולטות המוערכות בחסר. 

אלפבית

המניות אלפבית (טיקר: GOOG) נסחרות הרבה יותר נמוך מבעבר. העובדה הזו רק ממחישה לנו עד כמה המשקיעים נבהלו מהטעויות האחרונות של החברה בכל הקשור לבינה מלאכותית.

אך לאלפבית יש יתרון חזק. היא אמנם צריכה להתעדכן על עצמה, אבל יש לה יותר נתונים מכל חברה אחרת. אלפבית יודעת מה אנחנו מחפשים, התוכן שבו אנחנו עוסקים ובאילו אתרים אנחנו מבקרים. החברה יודעת את הגילאים, המין ופרטים אחרים של אנשים כשהם פותחים חשבונות גוגל. 

אמנם הצלחה של חברה בתחומים רבים לא תמיד מבטיחה הצלחה עתידית בתנועת המחיר של המניה. אך עם זאת, אלפבית עדיין מציעה יחס מפתה של 24 P/E וצמיחה פיננסית חזקה. החברה דיווחה על צמיחה של 13% בהכנסות משנה לשנה ברבעון הרביעי של 2023. הקיצוץ שהיא עשתה בעלויות שלה וההתמקדות החזקה שלה ברווחיות הביאו לגידול של 52% ברווחים משנה לשנה. זה הביא לשולי רווח נקי של 24.0%. כך שככל הנראה ברגע שאלפבית תפרסם עוד דוחות רווחים טובים כאלה, התקלות שהיו לה עם הבינה המלאכותית אט אט יעלמו מהזיכרון של המשקיעים, והיא בהחלט מהווה כעת הזדמנות לקניה.

PERI

Perion (טיקר: PERI) היא חברת פרסום קטנה יותר הממוקמת היטב במספר מגזרי פרסום עם צמיחה גבוהה. לחברה הזו יש חשיפה למודעות טלוויזיה, מודעות דיגיטליות חוץ ביתיות וערוצים נוספים שונים.

המשקיעים מודאגים מהשותפות שלה עם מיקרוסופט שאמורה להסתיים השנה. שותפות שאמורה להתחדש בערך בסוף אוקטובר. דאגה נוספת שיש בנוגע לחברה היא הירידה משנה לשנה בהכנסות שלה מפרסום: ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי גדלו ב-11.7% משנה לשנה והרווח הנקי עלה רק ב-1.9% משנה לשנה. אלה לא שיעורי צמיחה הכי מדהימים, במיוחד מבחינת משקיעים שעוקבים אחרי המניה במשך שנים. בדר"כ החברה השיגה צמיחה בהכנסות וברווח הנקי מעל 20% משנה לשנה, אך אפשר לראות ששיעורי הצמיחה האלה ירדו משמעותית.

עם זאת, הערכת השווי הנוכחית גורמת למניה להיראות כמו מציאה. המניה נסחרת רק ביחס של 9 P/E ויחס של 0.34 PEG. הערכת השווי של המניה נראית אטרקטיבית עוד יותר, בהתחשב בעובדה שלחברה יש יותר מ-400 מיליון דולר במזומן, שווי מזומנים ופיקדונות בנקאיים לטווח קצר. ל- Perion יש שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר. רוב הערך שלה מוחזק במזומן. אז אמנם המשקיעים ציפו ליותר ממה שהציגה ברבעון הרביעי, אבל עדיין לחברה יש היסטוריה ארוכה של צמיחה בהכנסות וברווחים.

מניות טכנולוגיה LYFT, GOOG, FTNT ו-PERI. גרף יומי מאת TradingView
מניות LYFT, GOOG, FTNT ו-PERI. גרף יומי מאת TradingView

Fortinet 

Fortinet (טיקר: FTNT) היא אחת ממניות אבטחת הסייבר המוערכות ביותר המשלבת פוטנציאל צמיחה עם יחס P/E של 49. לאחרונה היא נתקלה ברוחות נגדיות, אך החברה בכל זאת הצליחה להשיג צמיחה של 10.3% בהכנסות משנה לשנה ברבעון הרביעי של 2023.

הרווח הנקי ירד מעט משנה לשנה, ושולי הרווח נשארו מעל 20%. לפורטינט הייתה היסטוריה של הגדלת הכנסותיה במעל 30% משנה לשנה תוך הרחבת שולי הרווח. זו הסיבה שהמשקיעים לא כל כך התלהבו מהנתונים הפיננסיים האחרונים שלה.

היא נתנה הערכה לשנת הכספים 2024 שהצמיחה בהכנסות תיפול מתחת ל-10% בשנה. כדאי לחכות מעט עד שהמניה הזו תעלה על המסלול הנכון. כך שמוטב לעקוב אחריה בשלב זה.

ברגע שהחברה תחזור לעניינים, היא יכולה להתרומם בגדול. המניה התעלתה על שוק המניות במשך זמן מה ועלתה ב-339% בחמש השנים האחרונות. חברת אבטחת הסייבר הזו יכולה להציג הזדמנות רכישה לטווח ארוך אך למעקב בשלב זה.

Lyft 

פועלת בתעשיית יישומי התוכנה. מניית הטכנולוגיה הזולה יחסית הזו מוערכת בחסר ב-28%.    Lyft התגלתה כשחקנית שיתוף הנסיעות מספר שתיים. כיום היא מתקשה לשמור על נתח השוק שלה מול מובילת השוק, אובר (טיקר: UBER), במרדף אחר רוכבים בשוק רווחי ביותר שניתן להתייחס אליו (כולל מוניות, נסיעות שיתוף, אופניים וקטנועים). לדעתנו, Lyft מצדיקה דירוג חפיר כלכלי צר, הודות להשפעת הרשת סביב פלטפורמת שיתוף הנסיעות שלה ונכסים בלתי מוחשיים הקשורים לרוכבים, נסיעות ונתוני מיפוי, שלדעתנו יכולים להניע את החברה לרווחיות ולתשואות עודפות על מושקעות. עיר בירה.

מנקודת מבט אסטרטגית, Lyft נמצאת בדרכה להפוך לחנות נקודתית לתחבורה לפי דרישה. היא התחברה לשווקי שיתוף האופניים והקטנועים, שעל פי ההערכות עשוי להיות שווה יותר מ-12 מיליארד דולר עד 2029, מדובר בצמיחה של 7% בשנה. נראה כי Lyft גם מחזרת די באגרסיביות אחרי תחום הרכב האוטונומי כי היא מבינה שמכוניות בנהיגה עצמית עשויות לסייע לחברה להרחיב את השוליים שלה; ללא נהגים, היא יכולה לזהות נתח גדול יותר מהתעריף כהכנסה נטו. 

לצד היתרונות שיש לאובר המתחרה של Lyft כמו: התחלה מוקדמת יותר, נתח שוק גבוה יותר והשפעת רשת חזקה יותר סביב השירותים שלה, Lyft לא מתמקדת בהובלת מזון או בלוגיסטיקה, אלא יש לה מיקוד יותר מצומצם בצריכת תחבורה. המניה ראויה למעקב.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המוזכרות בכתבה בפרט. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניות בריאות? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן