מניות סייבר מומלצות להשקעה ב-2024

מניות סייבר מומלצות להשקעה ב-2024

מניות סייבר מומלצות ל2024

מניות סייבר

מניות אבטחת הסייבר שגשגו לאחרונה כשהמגיפה + הבינה המלאכותית מהוות נקודות מפנה 

מניות סייבר הידועות גם כמניות אבטחת סייבר (CyberSecurity), הן מניות של חברות המפתחות ומספקות מוצרים ושירותים שמטרתם להגן על מערכות דיגיטליות, רשתות ונתונים מפני איומי סייבר, כגון תוכנות זדוניות, פריצות, פישינג ומיני התקפות סייבר אחרות.

מניות סייבר יכולות לכלול חברות המעורבות בהיבטים שונים של אבטחת סייבר, כגון:

ספקי תוכנות אבטחה: חברות אלו מפתחות ומוכרות תוכנות אנטי-וירוס, חומות אש, מערכות זיהוי פריצות, כלי הצפנה ופתרונות אבטחה נוספים.

ספקי אבטחת רשת: חברות אלו מתמקדות בהגנה על רשתות מפני גישה לא מורשית, פרצות מידע ואיומי סייבר אחרים.

ספקי אבטחה בענן: עם האימוץ הגובר של מחשוב ענן, יש צורך בחברות המציעות פתרונות אבטחה מותאמים לסביבות ענן.

ספקי אבטחת נקודות קצה: חברות אלו מתמחות באבטחת נקודות קצה כגון מחשבים, מכשירים ניידים וכד' מפני איומי סייבר.

חברות ייעוץ ושירותי אבטחת סייבר: חברות אלו מציעות ייעוץ, שירותי אבטחה ושירותים מקצועיים אחרים כדי לעזור לארגונים לשפר את עמדת אבטחת הסייבר שלהם.

המגיפה והייפ הבינה המלאכותית (AI) היוו נקודת מפנה לחברות אבטחת סייבר

עם הזמן, אבטחת סייבר הפכה יותר ויותר חשובה ככל שהיבטים רבים יותר בחיי היומיום, התפעול העסקי ותשתיות קריטיות שונות מסתמכים על טכנולוגיות דיגיטליות. זה הוביל לביקוש שרק הולך וגובר לפתרונות אבטחת סייבר לצורך הגנה מפני איומי הסייבר שהמספר שלהם נמצא בעליה.

מגיפת הקוביד הקפיצה את התעשייה עוד יותר. היא אילצה עסקים ברחבי העולם להעביר את הפעילות שלהם לאינטרנט, אילצה את העובדים שלהם לקחת את העבודה שלהם שלעיתים כוללת נתונים די רגישים איתם הביתה. כל דבר שהם צריכים לגשת אליו, הם עושים זאת דרך האינטרנט – וזה הגדיל באופן משמעותי את האיום של התקפות סייבר. מיותר לציין שאורח החיים של עבודה מרחוק כאן כדי להישאר עבור מגון של משרות: בנקאים, היי טק, עורכי דין ועובדי ממשלה כאחד – וכל המידע הרגיש הזה שמסתובב אונליין בהחלט יכול לגרום לחברות אבטחת סייבר לפרוח עוד יותר ממה שהן כבר פורחות.

בנוסף, לאחרונה הבאזז סביב בינה מלאכותית גם הוא מניע את התעניינות המשקיעים במניות אבטחת סייבר. לכן זה לא מפתיע שאבטחת סייבר הפכה לאחד התחומים החשובים ביותר שחברות מוציאות עליהם את כספן. 

אם כן, הבנו ששוק אבטחת הסייבר הוא עסק גדול שצומח במהירות, כל מה שצריך לעשות זה להסתכל על מניות מתחום אבטחת הסייבר כמו פאלו אלטו נטוורקס או crowdstrike – שמחיר המניה שלהן זינק יותר מ 30% מתחילת ינואר השנה כדי להסכים עם זה. יש לציין שקבוצת מחקר בבריטניה אפילו חוזה ששוק אבטחת הסייבר העולמי יגדל ב-15% בממוצע מדי שנה עד 2026. 

משקיעים שמחפשים בתקופה זו מניות סייבר, נתקלים מייד בכמה מניות מפתח ממגזר אבטחת הסייבר שפשוט מתמוגגות מהזוהר של גידול בהכנסות ושולי רווח מרשימים.

למשל, Zscaler שמספקת פתרונות אבטחה מבוססי ענן. crowdstrike שמספקת פתרונות המסופקים בענן להגנה על נקודות קצה מהדור הבא. CyberArk שמפתחת פתרונות תוכנה לניהול זהויות וגישה. Tenable Holdings ועוד. אך למעשה, רובן מוערכות יתר על המידה. נציין שאין זה אומר שהן לא יכולות להמשיך עם הריצה הזו, כי במיוחד בהתחשב בביקוש הגואה לפתרונות אבטחת סייבר, נראה שלא רק הן, אלא כולן עומדות לפרוח.

למעשה, רמות הערכת השווי הכוללות של התעשייה מראות עד כמה המשקיעים אופטימיים לגבי הסיכויים העתידיים של החברות הללו. אך יחד עם זאת, אם גם אתה חושב שהן יקרות מידי, חושש להסתכן יתר על המידה ובאופן עקרוני לא נוטה לקנות מניות המוערכות יתר על המידה, כדאי שתשקול מניות אבטחת סייבר המוערכות בחסר, או לקבל חשיפה רחבה יותר לענף באמצעות תעודות סל.

3 מניות אבטחת הסייבר מוערכות בחסר להשקעה

צ'ק פוינט (CHKP) – צ'ק פוינט הישראלית מתגלה כמובילת אבטחת סייבר ייחודית לאיומי ארגונים מתפתחים. היא מתמקדת מאוד בהגנה הוליסטית וזה ניכר מהרכישה האסטרטגית של פרימיטר 81 בסך 490 מיליון דולר. העסקה הזו מחזקת את המחוייבות שלה לשמירה על נכסים בענן ונכסים מקומיים, במיוחד למשתמשים מרוחקים.

ניתן לזהות בה נרטיב של צמיחה. ניכרת עלייה אדירה בהכנסות ממנויים, בנוסף, אי אפשר להתעלם מצמיחה איתנה של 11% משנה לשנה. ועם יחס מחיר לרווח קדימה של 20, נמוך בכ25% מחציון הסקטור, צ'ק פוינט נראית רלוונטית. 

Gen Digital (GEN) – חברה זו נולדה מהמיזוג האסטרטגי של Norton LifeLock ו-Avast בספטמבר 2022. עם 65 מיליון מנויי פרימיום מדהימים וטווח הגעה עולמי שמתפרס על פני 150 מדינות, היא ממוקמת טוב בתעשיה. בנוסף, התוצאות הכספיות שלה הן לא פחות ממרשימות. דבר בולט הוא הזינוק החזק של 43% ברווח התפעולי משנה שעברה לצד יעילות המיזוג. זה גם כנראה מה שהעלה את שולי הרווח שלה ל-57.6% מדהימים. מניית GEN בולטת כבחירה טובה ל-2024 במיוחד מבחינת יחס מחיר לרווח קדימה של כ- 10.

פורטינט – Fortinet (FTNT) – פורטינט מציעה חבילה נרחבת של פתרונות אבטחה. ב-12 החודשים האחרונים סך ההכנסות ותזרים המזומנים החופשי זינק מעבר ל-25% ו-54% בהתאמה והתחזיות מצביעות על עלייה חזקה של 24% בהכנסות במכירות.

מניות Fortinet, Gen Digital ו- צ'ק פוינט. גרף שבועי מאת TradingView
מניות Fortinet, Gen Digital ו- צ'ק פוינט. גרף שבועי מאת TradingView

חשיפה רחבה יותר למניות סייבר באמצעות תעודות סל 

מי שאינו מעוניין בהשקעה ממוקדת במניות, תמיד יכול לקבל חשיפה רחבה יותר לענף באמצעות תעודות סל. שתיים מהגדולות הן תעודת הסל ETFMG Prime Cyber Security – (טיקר: HACK) ותעודת הסל First Trust Nasdaq Cybersecurity ETF (טיקר: SIBR). תעודת סל נוספת רלוונטית היא GX Cybersecurity ETF העולמית (BUG).  

במה שלא תבחר להשקיע, וודא שאתה עושה זאת באמצעות שרת מאובטח: כי אתה אף פעם לא יודע מי עוקב אחריך…

מעוניינים להשקיע במניות סייבר? זה הזמן להתחיל לבצע מסחר במניות! הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות סייבר המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן