שבע המניות המופלאות – מה הסוד שלהן?

שבע המניות המופלאות – מה הסוד שלהן?

מה הסוד של שבע המניות המופלאות הבלתי מנוצחת?

שבע המניות המופלאות

5 גורמים יכולים להוביל חברות להשתפר עוד יותר ככל שהן גדלות: יתרונות לגודל, סחר בינלאומי, למידה מתוך עשייה, השפעות רשת ושילוב מחדש של רעיונות.

אם אי פעם תהיתם איך חברות ענק כמו שבעת המופלאות מצליחות לא רק לעמוד בתחרות מוגברת במרחב שלהן, אלא ממש לשגשג לצדה, אז יש תיאוריה בשם  increasing returns שיכולה להסביר הרבה מזה. (increasing returns – הנטייה של זה שיש לו יתרון ונמצא קדימה, להתקדם יותר ושל זה שמאבד יתרון לאבד יתרון נוסף).

האסטרטג מוול סטריט מייקל מאובוסין התבסס על מחקרים שונים ואומר שכיום, חלק מהחברות רוכבות על גל של "תשואות גדלות", כלומר ככל שהן מצליחות יותר, כך הן ממשיכות להוביל ולהשאיר אבק ליריבות. מדובר בהשגת יתרון שמאפשר להם גם לשמר את הריווחיות וגם להגדיל אותה לרמה גבוהה יותר מהממוצע.

שבע המניות המופלאות עושות זאת בחמש דרכים שונות:

ניצול יתרונות הגודל – כשחברה צומחת, היא יכולה לייצר את הסחורה או השירותים שלה בעלות נמוכה יותר ליחידה, מה שנותן לה יתרון תחרותי. סיפור ההצלחה של אמזון הוא המקרה הכי קלאסי. ככל שאמזון גדלה, היא הצליחה לקנות דברים (ספרים, בהתחלה) בכמויות גדולות יותר ולייעל את הלוגיסטיקה, להוזיל באופן משמעותי את העלויות לכל פריט ולהעביר את החיסכון הזה לצרכנים בצורה של מחירים נמוכים יותר ומשלוח מהיר יותר. היתרון הזה של גודל, מצד אחד עזר לאמזון לשלוט במגוון רחב יותר של קטגוריות בעולם הקימנעונאות, ומצד שני זה הקשה על מתחרות קטנות יותר להתחרות על מחיר או על מהירות המשלוח. היתרונות האדירים של החברה (גם החיסכון בעלויות וגם בהשגת מוכרים וקונים), יצרו בסופו של דבר שוק שקשה להתחרות בו.

מסחר בינלאומי. מניית אפל (טיקר: AAPL) ממחישה את הכוח שיש לסחר בינלאומי. אפל מייצרת במדינות עם עלויות עבודה נמוכות יותר ומוכרת בשווקים עם כוח קנייה גבוה יותר, וכך היא ממקסמת את הרווחים שלה ומשאירה חותם ברור. זו אסטרטגיה שמאפשרת לחברות להתמחות במה שהן עושות הכי טוב וליצור רשתות של ייצור והפצה עולמיות יעילות יותר. סחר שהוא חוצה גבולות מאפשר לחברות להשיג יתרונות מעבר לשווקים המקומיים, ומחזק את היתרון התחרותי שלהן בקנה מידה עולמי.

ללמוד תוך כדי עשייה – המסע של טסלה (טיקר: TSLA) בייצור רכב חשמלי מדגיש את הרעיון של למידה מתוך עשייה. כל מכונית שמיוצרת וכל ק"מ וחצי של בוחן נהיגה מדווחים באמצעות נתונים לחברה. זה מאפשר לטסלב לשפר באופן מתמיד את העיצוב של הרכב, יעילות הסוללה ואלגוריתמים של התוכנה. התהליך הזה מאפשר לטסלה לצמצם עלויות, לשפר את ביצועי הרכבים שלה ולשמור על המקום שלה לפני המתחרות. 

השפעות האינטרנט – העלייה של פייסבוק (טיקר: META) ממחישה את הכוח המשולב של השפעות האינטרנט. כל משתמש חדש הופך את הפלטפורמה המקורית של מטא לבעלת ערך גדול יותר על ידי כך שהקשרים והאינטראקציות החברתיות הפוטנציאליות גדלות עוד ועוד, מה שבתורו מושך יותר משתמשים. הצמיחה הזאת רק מתחזקת על ידי פרסומות ותוכן שמותאם אישית שמשתפרים ככל שנאספים יותר נתונים, מה שהופך את הפלטפורמה הזו מצד אחד ליותר ויותר מרתקת בעיני המשתמשים ומצד שני לבעלת ערך בעיני המפרסמים. זה יוצר פלטפורמה של מדיה חברתית דומיננטית שפייסבוק מובילה.

שילוב מחדש של רעיונות – ספוטיפיי – Spotify (טיקר: SPOT) שינתה את הדרך שבה אנו מאזינים למוזיקה על ידי מיזוג הספרייה העצומה של מוזיקה עם רשימות השמעה מותאמות אישית והמלצות אלגוריתמיות. השילוב הזה יצר חווית מוזיקה חדשה שמותאמת לטעם האישי של המאזין תוך מתן גישה בלתי מוגבלת למוזיקה. על ידי ניצול הענן לאחסון מוסיקה ואלגוריתמים להתאמה אישית, ספוטיפיי הפכה את מציאת המוסיקה וההנאה ממנה לקלה יותר, תוך כדי כך שהיא שינתה את ההרגלים של הצרכנים בכל הקשור לצריכת מוזיקה. הגישה החדשנית הזו לשילוב טכנולוגיות ורעיונות קיימים ביססה את ספוטיפיי כמובילה בתעשיית הסטרימינג של המוזיקה.

AAPL, AMZN, SPOT, META גרף שבועי מאת TradingView
AAPL, AMZN, SPOT, META גרף שבועי מאת TradingView

מה ההזדמנות בכל זה?

התובנות האלה יכולה להיות מעין מדריך למשקיע שיסייע לזהות חברות עם פוטנציאל מנצח, חברות  שנמצאות עדיין מתחת לרדאר שרק מתחילות לרכוב על גל התשואות הגובר. מי שמוכן ללכלך קצת את הידיים, יכול להתחיל בניתוח של כל אחד מהאלמנטים שהזכרנו, החל מיתרונות גודל ועד לשילוב מחדש של רעיונות ולנסות לאתר חברות המוכנות לצמיחה משמעותית, עם יתרונות תחרותיים חזקים, ובתקווה, גם עליות חזקות במניות.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע בשבע המניות המופלאות? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן