בלקרוק – 2 התחומים שבית ההשקעות ממליץ להתמקד בהם

בלקרוק – 2 התחומים שבית ההשקעות ממליץ להתמקד בהם

בלקרוק - 2 התחומים העיקריים שבית ההשקעות הנחשב ממליץ להתמקד בהם

בדוח החצי שנתי של בית ההשקעות בלקרוק, הוא מציע להתמקד בתחומים גדולים ועולמיים שהולכים לעבוד ללא קשר לתמונה המאקרו-כלכלית או לתנודתיות של השוק

בלקרוק , להשקיע , בינה מלאכותית , בבורסה
כ

ולם אומרים שלפני כמה שנים, אפשר היה להשקיע כמעט בכל מניה ולשבת בחיבוק ידיים ולראות את תשואות יפות בתיק ההשקעות. אבל לצערינו, אנחנו נמצאים בסביבה כלכלית אחרת והימים ההם של אינפלציה נמוכה, תנודתיות נמוכה וצמיחה יציבה כבר לא כאן, ובמקום זה יש לנו בעיקר כלכלה תנודתית. זו כנראה הסיבה שבלקרוק   (BlackRock) מציע גישה בררנית יותר, עם התמקדות במספר נושאי השקעה משמעותיים בדו"ח התחזית של אמצע השנה שפרסמה הכוללים למשל את בינה מלאכותית.

אילו נושאים רלוונטיים כרגע להשקעה לפי בית השקעות בלקרוק?

כדי למצוא השקעות שעשויות לשגשג בשוק שבו לא כל מניה מנצחת, בלקרוק מעלה את הרעיון הבא: להתמקד בתחומים גדולים ועולמיים שהולכים לעבוד ללא קשר לתמונה המאקרו-כלכלית או לתנודתיות של השוק.

אנליסטים של בלקרוק מציינים שבעבר, משקיעים דיי זלזו באיזו מהירות נושא חדש וגדול שעולה לכותרות יכול לתפוס אחיזה ולהפוך לבלתי ניתן לעצירה. אבל, בית ההשקעות מוסף כאן גם מילת אזהרה: משקיעים יכולים לפעמים להיסחף כשנושא חדש נכנס לרוח הזמן, ומעלה את מחירי הנכסים לרמות כלל לא מוצדקות – כמו הבינה המלאכותית שנמצאת בראש הרשימה. לכן לפני הכל כדאי לפקוח עין מקרוב על הערכות השווי ולזכור שאפילו עם נושא מרגש כמו AI  שום דבר לא הולך כל הזמן בקו ישר ותמיד יהיו נפילות בדרך.

אז בואו נעבור לתחומים שהאנליסטים מבית ההשקעות בלקרוק התייחסו אליהם, כולל כמה הזדמנויות השקעה לבדיקה.

בינה מלאכותית

באופן לא מפתיע בינה מלאכותית נמצאת במקום הראשון. המהירות שבה הנושא הזה הגיע לשלוט בנרטיב ההשקעות הוא פשוט מדהים. לפני חצי שנה כמעט אף אחד לא דיבר על זה ועכשיו אי אפשר למצוא מנכ"ל אחד שלא מדבר על זה. עדיין אי אפשר לדעת כיצד AI יעצב את העולם. וישנן דרכים רבות שבהן חברות יכולות להרוויח או להפסיד שאף אחד לא יכול לחזות כרגע. אז לעת עתה בלקרוק מציע להתמקד בכמה תחומים של בינה מלאכותית:

ראשית, מוליכים למחצה, שמניעים את טכנולוגיית בינה מלאכותית. שנית, חברות עם כוח אדם שאפשר להחליף בטכנולוגיית AI זולה יותר. ושלישית, כל חברה שמחזיקה בכמות עצומה של נתונים. לעתים קרובות אומרים שהנתונים הם הנפט של הכלכלה הדיגיטלית, ובלקרוק נותן לתחום הנתונים משקל גדול, כזה שיכול ליצור הזדמנויות רבות בעולם בינה מלאכותית.

בתחום זה יש כמה תעודות סל ואחת הבולטות כאן היא תעודת הסל הרב-מגזרית של iShares Robotics and Artificial Intelligence Multisector ETF, שהטיקר שלה הוא IRBO.

בלקרוק , להשקיע , בינה מלאכותית , בבורסה
תעודת סל iShares Robotics and Artificial Intelligence Multisector, גרף מאת TradingView

img-11

השיטה של בלקרוק : להתמקד בתחומים גדולים ועולמיים שהולכים לעבוד ללא קשר לתמונה המאקרו-כלכלית או לתנודתיות של השוק.

img-12

בעניין בינה מלאכותית, נציין שמורגן סטנלי צופה שתחום הבינה המלאכותית הולך לדחוף את מיקרוסופט למועדון של 3 טריליון דולר. לדבריו, רווחים מבינה מלאכותית עלולים לגרום למיקרוסופט להצטרף לקליקה הבלעדית של אפל. הוא העלה את יעד המחיר שלו למניות מיקרוסופט ל-415 דולר, מה שמרמז על שווי של 3.1 טריליון דולר. מיקרוסופט היא הבחירה המובילה שלו מבין חברות התוכנה הגדולות, כי היא ממוקמת בצורה הטובה ביותר בתחום כדי ליהנות מהתנופה של הבינה המלאכותית.

אגב, הקריאה השורית הזו של הבנק מגיעה למרות עלייה של כמעט 40% במניות מיקרוסופט השנה. אך יחד עם זאת נדגיש שהטירוף הזה בשוק לא עובד על כולם בכל הקשור לבינה מלאכותית. יותר מ-70% מ-346 המשקיעים שנסקרו לאחרונה על ידי בלומברג אמרו שההשפעה של AI על הרווחים של מגזר הטכנולוגיה היא מוגזמת. אולי זה עשוי לרמוז על ירידה בהמשך? נותר לנו לעקוב.

אוכלוסיות מזדקנות

עפ"י האנליסטים של בלקרוק, הזדקנות האוכלוסיות מהווה בעיה עצומה עבור ממשלות. ככל שאנשים מבוגרים פורשים ולא מוחלפים באנשים צעירים יותר, כוח העבודה מצטמצם. מה שמשאיר פחות אנשים שמשלמים מס הכנסה ולכן, פחות הכנסה לממשלות להוציא על הביקוש הגובר לדברים כמו שירותי בריאות ותשלומי פנסיה. זה משהו שיכול לאלץ מדינות ללוות יותר בתקופה שבה הן האינפלציה והן הריבית גבוהות יותר.

בהקשר זה, למשל, צריך להיזהר מיפן שאוכלוסיית העובדים שלה אמורה לרדת ביותר מ-10% עד 2035, גם כוח העבודה של אירופה צפוי להצטמצם במהירות, כמו זה של סין. אבל לעומת זאת בארה"ב, מספר העובדים דווקא צפוי להמשיך ולגדול וזאת בעקבות ההגירה. ועדיין, גם לאנשים מבוגרים יש הוצאות. הם מוציאים על דברים כמו חגים ושירותי בריאות פרטיים. לאורך זמן, זה אמור להועיל לחברות בתעשיית הנסיעות והפנאי ובכל מגזר הבריאות. בתחום זה אפשר לבחון את Royal Caribbean או  ,Carnivaly (טיקר: RCL).

בלקרוק , להשקיע , בינה מלאכותית , בבורסה
מניית Royal Caribbean, גרף שבועי מאת TradingView

עתיד הפיננסים לפי בלקרוק

בבלקרוק מעריכים שלסערת הבנקים ולמהירות שבה קרסו כמה בנקים מוקדם יותר השנה יהיו השפעות גלים שנמשכות לאורך שנים. מעבר לכך, אנשים וחברות יכולים כיום לקבל מענה לכל הצרכים הבנקאיים שלהם מחוץ לבנקים. כטריליון דולר נמשך השנה ממגזר הבנקאות בארה"ב לאחר משבר הבנקאות, רובו עבר לקרנות שוק הכסף. ההערכה של בלקרוק היא שהלוואות פרטיות ישגשגו בזמן שאנשים מתנערים מהבנקים שלהם ומחפשים דרכים אחרות ללוות. אז המסר הכי חזק של החברה הוא להיזהר מהשקעה בבנקים עצמם. היא רואה בפתח עידן של בדיקה רגולטורית מוגברת ועלויות גבוהות יותר. וכל זה יוצר סביבה לא קלה בלשון המעטה לבנקים.

כדי להבין יותר את השיטה של בלקרוק שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן