השקעה בתחום בינה מלאכותית (AI), 5 שלבים, על פי “מחזור ההייפ”

השקעה בתחום בינה מלאכותית (AI), 5 שלבים, על פי “מחזור ההייפ”

השקעה בתחום בינה מלאכותית (AI), 5 שלבים, על פי “מחזור ההייפ”

לאימוץ טכנולוגיה חדשה, כמו בינה מלאכותית, יש נטיה לעקוב אחר דפוס מסוים בן חמישה שלבים הנקרא "מחזור ההייפ".

בינה מלאכותית , הבינה המלאכותית , מסחר , מניות
ה

יה באזז רציני סביב כל מה שקשור לבינה מלאכותית השנה, ובשלב מסוים אפשר לצפות שזה יירגע. בדרך כלל כל התרגשות שיש מכל טכנולוגיה חדשה ומטרנספורמציה מגיעה בגלים, וזה נקרא "מחזור ההייפ" כפי שחברת המחקר הטכנולוגי גרטנר מכנה זאת. מדובר בעצם בדפוס בן חמישה שלבים, וההבנה היכן אנחנו נמצאים במחזור ההייפ הזה יכולה לעזור למשקיעים לעשות הערכות ולקבל החלטות השקעה חכמות יותר של מסחר בסוגי מניות. כלומר, מעקב אחר אימוץ הבינה המלאכותית לאורך העקומה, יכול לתת כמה רמזים לגבי מה שעשוי להתרחש הלאה.

איך נראה מחזור ההייפ ?

בינה מלאכותית , הבינה המלאכותית , מסחר , מניות
מחזור ההייפ של גרטנר מתווה את העלייה והירידה של הציפיות הקשורות לטכנולוגיות חדשות לאורך זמן. מקור גרטנר

שלב 1: טריגר החדשנות

זה השלב המוקדם של המחזור, בשלב זה הטכנולוגיה החדשה לרוב עדיין לא הפכה למוצר כלשהו, ובדרך כלל מדובר בכמה מעבדות או חברות סטארט-אפ. יכול להיות שגם יהיו דיבורים ואיזכורים בתקשורת, אבל זה עדיין לא מושך את תשומת הלב של ההמונים. מבחינת הבינה המלאכותית, השלב הזה כבר היה לפני כמה שנים טובות. חוץ מהרובוט הראשון שמשחק שחמט בשנות החמישים, ההתחלה האמיתית של הבינה המלאכותית הייתה כנראה ב-2010 של DeepMind – מעבדת המחקר הבריטית AI שנמצאת כעת בבעלות גוגל. לצורך השוואה, כשהרשת העולמית ב-1989 הוקמה – לקח שנים עד שהאינטרנט הופיע באוניברסיטאות, ולאחר מכן במשרדים ובבתים, ברחבי העולם.

שלב 2: שיא הציפיות המנופחות

זה מה שקורה כשהדברים באמת מתחילים להתבשל. זה שלב שבו הטכנולוגיה כבר משמשת לפיתוח מוצרים בפועל, והרבה השקעות זורמות כדי לממן את הפיתוח שלהם. ההתקדמות היא בכל רחבי התקשורת המיינסטרים וחברות רוצות לאמץ אותה מוקדם, בתקווה להקדים את המתחרים שלהן. חלק מאותם סטארט-אפים נרכשים על ידי חברות גדולות יותר, וכפי שמרמז השם של השלב הזה – התקוות יהיו בשמיים. אבל צריך לשים לב שבשלב הזה, יש מספר סיפורי הצלחה לצד עשרות כשלונות.

זה נשמע פחות או יותר כמו המקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו עם הבינה המלאכותית.  אמנם טכנולוגיות הבינה המלאכותית שנמצאות בשימוש היום כמו ChatGPT  הן אמיתיות מאוד, ודי מדהימות. אבל מחזור ההייפ מצביע על כך שבשלב זה, אנו עומדים לפני בדיקת מציאות. אפילו מיקרוסופט, אחת המובילות של AI, בעצמה אמרה לאחרונה למשקיעים שהבינה המלאכותית תתקדם בהדרגה. זה לא בדיוק מוזיקה נעימה לאוזני השוורים…

איתור חברה , בינה מלאכותית , הבינה המלאכותית , מסחר , מניות

img-12

Artificial intelligence is likely to be either the best or worst thing to happen to humanity.(Stephen Hawking)

img-13

שלב 3: שוקת ההתפכחות

לפי גרטנר, כשהציפיות כל כך מנופחות, זה בלתי נמנע שמשהו רע יקרה, וחשוב לזכור זאת. בשלב זה ההתעניינות יורדת כשניסויים ויישומים לא מצליחים. יצרני הטכנולוגיה מתנערים או נכשלים. כלומר, דברים קורים.

למשל, עד לא מזמן, ראינו גישה שלילית סביב הבינה המלאכותית מאנשים שהיו משוכנעים שרובוטים הולכים להרוס את האנושות. אבל בגלל שרוב האנשים לא מבינים איך או למה זה עלול לקרות, נוטים להתעלם מתרחיש של אובדן שכזה (ולדעתי, טוב שכך). אבל עדיין יש סיכו שמשהו שלילי יקרה. אי אפשר לנחש מה…אולי פריצה לשרתים, אולי אפילו סגירת מרחב אווירי כלשהו או הדבקת מערכת כלשהי בבאג מוזר. מי יודע..

הנקודה היא שהמשקיעים צריכים לצפות שהתקופה הזו של אכזבה מתישהו יכולה להתרחש, בצורה כלשהיא.  בכל מקרה, זהו שלב ההתפכחות, המשקיעים נוטים לחשוב שהכל היה רק הבזק ומתחילים לבכות על מזלם. אך אין צורך להתייאש, השלב הזה הוא בלתי נמנע. ההשקעות בטכנולוגיה נמשכות רק אם אלה ששרדו, משפרים את המוצרים שלהם לשביעות רצונם של המאמצים המוקדמים. מה שבא אחרי המקום הקשה הזה הוא השלב שבו עושים את הכסף הרציני.

שלב 4: מדרון ההארה

בשלב זה, הבעיות של הגרסה הראשונית טופלו, וגרסאות חדשות מתפתחות. הטכנולוגיה החדשה עברה מספיק פספוסים ומכות, העולם והאנושות עדיין כאן כדי להישאר, ועכשיו המוצרים החדשים באמת יכולים להתחיל לקבל אימוץ רחב.

בשלב זה, הכוח האמיתי של הטכנולוגיה משתחרר. עם הבינה המלאכותית, זה כמעט בלתי אפשרי לדעת איך זה ייראה, אבל אפשר שוב לנסות להשוות את לפיתוח האינטרנט – הסמארטפון, הסטרימינג, טכנולוגיית הענן, הרכבים האוטונומיים ואפילו הבינה המלאכותית הם כולם ילדים של האינטרנט, שזה דיי מדהים. אז כנראה שגם לבינה המלאכותית יהיו דברים חדשים משלה. זה ללא ספק מרגש.

הבינה המלאכותית , החוב , אינפלציה , דפלציה , איתור חברה , בינה מלאכותית , מסחר , מניות

שלב 5: רמת הפרודוקטיביות

שלב זב מקביל לאינטרנט בימים אלה. האימוץ בענן גבוה וסטארטאפ תוכנה חדש מושק כמעט כל יום. האינטרנט הוא עדיין כלי פרודוקטיבי מדהים ועדיין מעצב את העולם שלנו, אבל בשלב זה, הטכנולוגיה עוסקת בעיקר בביצוע דברים קיימים טוב יותר, במקום לעשות דברים חדשים לגמרי. במילים פשוטות, האימוץ המרכזי מתחיל להמריא והרלוונטיות הרחבה של הטכנולוגיה בשוק בבירור משתלמים.

מבחינת AI, מי יודע מתי השלב הזה יגיע? נותר לנחש שבעוד עשור טוב, או אולי יותר…?

מה המשמעות של כל זה עבור בינה מלאכותית?

אם אכן כפי שאומר גרטנר, כל המגמות הטכנולוגיות החדשות עוקבות אחר מחזור ההייפ הזה, אז יכולות להיות עליות ומורדות בהמשך סביב הבינה המלאכותית. אך יחד עם זאת, יותר רלוונטי עכשיו לחשוב האם אנחנו מסכימים עם זה שאנחנו נמצאים בשלב של שיא הציפיות המנופחות או לפחות מתקרבים לשלב הזה. כי אם כן, אז אפשר לצפות להתפכחות מסוימת בהמשך (שלב האכזבה) גם אם זה יכול לקחת זמן מה, אך שימו לב לכך שגם כשנגיע לשלב שוקת ההתפכחות, עדיין אפשר להביט קדימה לטווח הארוך ולהתכונן לטפס על המדרון הזה של שלב ההארה.

כדי להבין יותר את התחום וגם להבין מה זה בינה מלאכותית שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה ובכללם מנית נטפליקס. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן